Problem z logowaniem się do serwisu BIK

Data: 2015-02-14 23:13:21
Autor: bsz
Problem z logowaniem się do serwisu BIK
Próbuję pobrać swój aktualny raport z BIK. Mam swoje konto od blisko 2 lat i wykupiony abonament, ale nie mogę się dzisiaj zalogować na swoje konto, a system nie generuje żadnego komunikatu błędu tylko przekierowuje mnie z powrotem na stronę logowania. Czy też macie problem z logowaniem się do serwisu BIK i jest jakiś większy problem z systemem?

Data: 2015-02-15 08:21:28
Autor: Darek
W dniu 2015-02-15 08:13, bsz pisze:
[...]

Też mam problem

Darek

Data: 2015-02-15 15:19:00
Autor: Darek
[...]

Już działa

Swoją drogą BIK leci w kulki. Udostępnianie raportu ustawowego trwa prawie miesiąc

Darek

Data: 2015-02-15 18:12:31
Autor: tom
W dniu 2015-02-15 o 15:19, Darek pisze:
[...]

Jakiś rok temu Inofrmacja Ustawowa była udostępniana szybko, tego samego dnia lub następnegow serwisie bik.pl. Później nastała era płatnych abonamentów i teraz trzeba czekać miesiąc od złożenia zapytania w serwisie bik.pl na udostępninie raportu. Nawiasem mówiąc w ten sposób motywują klientów do wykupienia usług :/

Data: 2015-02-15 19:53:02
Autor: gral
W dniu 2015-02-15 o 18:12, tom pisze:

[...]

Należałoby chyba zainteresować tym GIODO...

Data: 2015-02-15 21:56:27
Autor: gral
W dniu 2015-02-15 o 20:36, Darek pisze:

[...]

To przepisy ustawy o ochronie danych osobowych nakazują BIK-owi bezpłatne raporty raz na pół roku.
I to właśnie GIODO wydał swego czasu decyzję zakazującą BIK-owi
pobierania za to opłat.

www.giodo.gov.pl/plik/id_p/1213/j/pl/

Niestety w tej decyzji można wyczytać, że wspomniany przepis nakazuje BIK-owi udostępnić dane w ciągu... 30 dni. Zatem nic nie wskóramy.
Ja mam akurat wykupiony abonament, ale w ramach protestu już go nie przedłużę.

Data: 2015-02-17 14:35:50
Autor: Kamil Jońca
gral <nincs@email.pl> writes:

[...]

To może ja napiszę, co wysłałem do GIODO (przez ePUAP):

-- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -start-- -- -- -- -- -- ->8-- -
Dzień dobry. Zgodnie z Art 32. ust 5 Ustawy o ochronie danych osobowych każda osoba
ma prawo, raz na 6 miesięcy uzyskać informacje nt. danych jej
dotyczących. Niestety Biuro Informacji Kredytowej samowolnie wydłużyło
ten termin do 6 miesięcy + 10 dni (a niewykluczone że do 6 miesięcy i 30
dni, czyli prawie 7 miesięcy) Uzasadnienie:
Biuro informacji Kredytowej udostępniło możliwość wnioskowania o swoje
dane za pośrednictwem Internetu (https://www.bik.pl/logowanie) przy czym  1. wniosek o dane można złożyć 6 miesięcy po UDOSTĘPNIENIU
wcześniejszego raportu "Informacja ustawowa", a nie 6 miesięcy po
ZŁÓŻENIU WNIOSKU 2. Z uzyskanych przeze mnie informacji wynika, że generowanie informacji
ustawowej trwa 10 dni - tak przynajmniej wynika z czasów uzyskania moich
raportów i raportów paru znajomych osób (nawiasem mówiąc, można odnieść
wrażenie, że jest to celowe opóźnienie wprowadzone przez BIK) Zestawiając punkty 1 i 2 nietrudno zauważyć, że jest niemożliwe złożenie
wniosku o dane częściej niz 6miesiecy i 10 dni.  A w przypadku gdy BIK stwierdzi, że chce w pełni wykorzystać termin
wynikający z Art. 33 Ustawy (czyli 30 dni) to czas między kolejnymi
zapytaniami nie będzie mógł być krótszy niż 6 miesięcy i 30 dni  -- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -end-- -- -- -- -- -- -- ->8-- -

Teraz można sie śmiać z mojej naiwności.

KJ

Data: 2015-02-17 14:48:59
Autor: wiatrak
Problem z logowaniem się do serwisu BIK

Teraz można sie śmiać z mojej naiwności.

  Spoko. Ja też nieraz piszę w beznadziejnych sprawach. Wczoraj napisałem do Poczty Polskiej skargę na kuriera z pocztexu. Śledziłem w czwartek paczkę na stronie PP i czekałem jak idiota na kuriera. Nie pojawił się wcale. Ani w czwartek, ani w piątek. A w sobotę  rano dostałem smsa, że kurier zostawił paczkę na poczcie bo nie zastał adresata. Odebrać mogłem dopiero w poniedziałek. A zawartość przesyłki potrzebna mi była już w weekend.
  Napisałem, choć nie liczę na to, że to coś da.
Ale napisałem i już. Każdy powinien reagować na dziadostwo.

Data: 2015-02-17 16:07:16
Autor: animka
W dniu 2015-02-17 14:48, wiatrak pisze:

Teraz można sie śmiać z mojej naiwności.

   Spoko. Ja teĹź nieraz piszę w beznadziejnych sprawach. Wczoraj
[...]
   Napisałem, choć nie liczę na to, Ĺźe to coś da.
Ale napisałem i już. Każdy powinien reagować na dziadostwo.

Nic z nimi nie wskórasz. trzeba toto dziadowstwo wykreślić nawet ze swojej pamięci.
2 m-ce temu byłam chora i chcialam szybko nadać przesyłkę (z zawartością płyty CD-ROM) z W-wy do W-wy. Zamówiłam do domu kuriera z pocztexu. Przyjechał jakiś grubas, pobrał ode mnie bodajże 26 zl i wziął przesyłkę. Niestety, ta przesyłka, która miala być dostarczona w konkretne miejsce, w tym samym dniu krażyła sobie po pocztach (jakaś ul Łączyny czy coś w tym rodzaju) tak jak jakaś zwykła paczka. Sprawdzałam to , czyli śledzilam przesyłkę. Za parę dni mam awizo z poczty. Ta przesyłka wróciła do mnie i znowu musiałam na poczcie zapłacić tę samą kwotę co "kurierowi". W odpowiedzi na reklamację było to co jest poczcie wygodne, czyli oni sa w porzdku. A niech ich szlag raz na zawsze trafi.

--
animka

Data: 2015-02-17 16:29:36
Autor: J.F.
UĹźytkownik "animka"  napisał w wiadomości grup
[...]

[...]
przesyłka wróciła do mnie i znowu musiałam na poczcie zapłacić tę samą kwotę co "kurierowi". W odpowiedzi na reklamację było to co jest poczcie wygodne, czyli oni sa w porzdku. A niech ich szlag raz na zawsze trafi.

I co - przejsc na Siodemke ?
To dopiero poznasz znaczenie slowa "dziadostwo".

J.

Data: 2015-02-17 18:25:09
Autor: animka
W dniu 2015-02-17 16:29, J.F. pisze:
I co - przejsc na Siodemke ?
To dopiero poznasz znaczenie slowa "dziadostwo".

Przez omyłkę napisałam dziadowstwo zamiast dziadostwo, sorry.
Siodemka ma te wady, że kurier nie powiadamia, nie umawia się z kimś, tylko od razu idzie pod adres. Jemu nie zalezy na tym czy dalej będzie woził się z przesyłką czy nie.

--
animka

Data: 2015-02-17 17:00:09
Autor: Wojciech Bancer
On 2015-02-17, wiatrak <wiatrak@yahoo.pl> wrote:

[...]

[...]

Kurierzy potrafią lepiej. W bloku na ~100 mieszkań zostawiają paczkę *wybranemu przez siebie wg własnych kryteriów* sąsiadowi, w systemie oznaczają jako "dostarczone" i problem z głowy. ;)

I nie, nie podadzą nazwiska, czy adresu pod który dostarczyli.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2015-02-17 20:58:07
Autor: abelincoln
Dnia Tue, 17 Feb 2015 14:35:50 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

Teraz można sie śmiać z mojej naiwności.

Śmiać od razu...
Ja tam do nich napisałem tą drogą pół roku temu - i wciąż tli się we mnie
nadzieja że odpiszą :-)

--
Pozdrawiam,
abelincoln

Data: 2015-02-17 21:52:18
Autor: Kamil Jońca
abelincoln <abelincoln@poczta.onet.pl> writes:

[...]

O ile nie złożyłeś skargi "osobistej" (płatnej IIRC 10 PLN ) to nie
odpiszą - bo nie jesteś stroną - jesteś tylko obywatelem który zgłosił
nieprawidłowości.

Ja będę całkowicie usatysfakcjonowany, kiedy w BIKu będę mógł składać
zapytanie co pół roku a nie co 7 mies.

KJ

Data: 2015-02-18 11:10:07
Autor: Wojciech Bancer
On 2015-02-17, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Ja będę całkowicie usatysfakcjonowany, kiedy w BIKu będę mógł składać
zapytanie co pół roku a nie co 7 mies.

Dla porządku dodam, że płatny raport generuje się zazwyczaj w kilka minut,
więc ograniczenia dotyczące bezpłatnego raportu są nałożone raczej specjalnie.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2015-02-15 16:26:08
Autor: Pete
W dniu 2015-02-15 o 08:13, bsz pisze:
[...]

Dzięki za przypomnienie.
Jakoś tak na początku roku składałem wniosek i termin był analogicznie długi, więc zapomniałem.

Te łosie nie wysyłaja maila, że informacja została udostępniona.

--
Pete

Problem z logowaniem się do serwisu BIK