Problem z mikrofonem bluetooth pod W10

Data: 2016-12-30 23:01:56
Autor: Marek
Problem z mikrofonem bluetooth pod W10
Witam,

Kupiłem słuchawki z mikrofonem Snopy SNX-BT7 komunikujące się z komputerem przez bluetooth. Odtwarzają one dźwięk bez problemu. Niemniej jednak mikrofon nie działa mimo iż jest widoczny. W komputerze mam na USB moduł bluetooth oznaczony jako CSR 4.0

Wykonałem dwie próby:

1. Sparowałem słuchawki Snopy z telefonem - wszystko działa.
2. Sparowałem z komputerem inne słuchawki bluetooth (Jabra) - działają.

O co może chodzić?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-31 20:30:36
Autor: Marek
Problem z mikrofonem bluetooth pod W10
W dniu 2016-12-31 o 02:12, Animka pisze:

O co może chodzić?

O mikrofon.

Dzięki bardzo za rzeczową, głęboką i mocno filozoficzną odpowiedź. Zmusza do przemyśleń nad transcendentalną naturą bytów :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-31 09:47:39
Autor: Piotr Rezmer
Problem z mikrofonem bluetooth pod W10
W dniu 2016-12-30 o 23:01, Marek pisze:

O co może chodzić?

Sprawdź w jakim profilu Bluetooth działa zestaw. Najczęściej jest to:

-A2DP Advanced Audio Distribution Profile (odsłuch muzyki)
-HFP (Hands Free Profile) - w tym trybie działa mikrofon.

Spodziewam się że u Ciebie aktywny jest A2DP, dlatego nie działa mikrofon. Sprawdź czy masz więcej niż jedno urządzenie "słuchawkowe"

https://pl.wikipedia.org/wiki/Profile_systemu_Bluetooth

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2016-12-31 20:53:23
Autor: Marek
W dniu 2016-12-31 o 09:47, Piotr Rezmer pisze:

Sprawdź w jakim profilu Bluetooth działa zestaw. Najczęściej jest to:

-A2DP Advanced Audio Distribution Profile (odsłuch muzyki)
-HFP (Hands Free Profile) - w tym trybie działa mikrofon.

Jak to sprawdzić można?

Zobacz co mam w ustawieniach.

Dla odtwarzania:
https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7b2xrblZtd0loVVk/view?usp=sharing

Tu słuchawki występują dwojako: jako hands free i jako zwykłe słuchawki. Mogę jedynie po nazwie domyślać się co jest co ale we właściwościach urządzenia nie dopatrzyłem się czegoś takiego jak nazwa profilu w jakim urządzenie działa.

Zmiana urządzenia domyślnego niczego nie zmienia. Zresztą jest to sekcja odtwarzania a nie nagrywania

Dla nagrywania mam to:
https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7OHZEd0t4WVczek0/view?usp=sharing

W nazwie jest "hands free". Przeglądałem właściwości i... trochę się zdziwiłem co wyświetla się pod "jest podłączone". Niby nie jest podłączone ale ikona mikrofonu nie jest wyszarzona.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2016-12-31 23:55:11
Autor: Piotr Rezmer
W dniu 2016-12-31 o 20:53, Marek pisze:

W nazwie jest "hands free". Przeglądałem właściwości i... trochę się
zdziwiłem co wyświetla się pod "jest podłączone". Niby nie jest
podłączone ale ikona mikrofonu nie jest wyszarzona.

Napisz jeszcze jakiej aplikacji używasz na PC. Skype? Wrzuć zdjęcia jakie tam jest ustawione urządzenie.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2017-01-01 20:00:07
Autor: Marek
W dniu 2016-12-31 o 23:55, Piotr Rezmer pisze:

Napisz jeszcze jakiej aplikacji używasz na PC. Skype? Wrzuć zdjęcia
jakie tam jest ustawione urządzenie.

Tak, dokładnie o Skyp'a mi głównie chodzi choć nie tylko o niego. Oto ustawienia:

https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7WTFYZ1JtWFM5OXc/view?usp=sharing

--
Pozdrawiam,
Marek