Problem z monitorem.

Data: 2016-05-31 20:25:08
Autor: aL
Problem z monitorem.
Mam dość leciwe Eizo 1901s podpięte jako drugi monitor przez
gniazdo DVI do karty NVidii. Monitor pracował bez problemów
przez ostatnie 5 lat, aż do dzisiaj. Odszedłem od biurka na
10 minut, a po powrocie monitor ma przyciemniony obraz,
odświeżanie ikon lub kursora trwa obecnie około 15-20 sekund,
obrazy statyczne są ledwo widoczne, przypominają trochę zużytą
kalkę maszynową. Po włączeniu monitora pojawiają się dwa pionowe
pasy, które po chwili znikają. Próbowałem już zmianę kabla, podłączyłem monitor pod drugi komputer - sytuacja bez zmian.
Jakieś wskazówki, co mógłbym zrobić lub info na temat najbardziej
prawdopodobnej przyczyny awarii?
Z góry dzięki za pomoc.
aL

--
There's no normal life, Wyatt. There's just life.

Data: 2016-05-31 21:57:35
Autor: Przemysław Ryk
Problem z monitorem.
Dnia Tue, 31 May 2016 20:25:08 +0200, aL napisał(a):

[...]

Ile on ma przepracowanych godzin?

[ Godziny uciekają w okamgnieniu, gdy chcesz je zatrzymać.                 ]
[                                        (Konował, Glen Cook "Biała Róża") ]

Data: 2016-05-31 23:23:16
Autor: aL
Problem z monitorem.
W dniu 2016-05-31 o 21:57, Przemysław Ryk pisze:

Ile on ma przepracowanych godzin?

Dokładnie 37898. Kupiłem ten monitor chyba
w 2008 roku.
aL

--
There's no normal life, Wyatt. There's just life.

Data: 2016-06-01 13:07:35
Autor: Przemysław Ryk
Problem z monitorem.
Dnia Tue, 31 May 2016 23:23:16 +0200, aL napisał(a):

W dniu 2016-05-31 o 21:57, Przemysław Ryk pisze:

Ile on ma przepracowanych godzin?

Dokładnie 37898. Kupiłem ten monitor chyba
w 2008 roku.

Na jakim poziomie jasności pracowałeś? Bo mi to wygląda na zdychające
podświetlenie.

[ Lepiej raz na pół roku myśleć o ślubie, niż raz w tygodniu o rozwodzie.  ]
[                                                         (JoeMonster.org) ]

Data: 2016-06-01 16:29:46
Autor: aL
Problem z monitorem.
W dniu 2016-06-01 o 13:07, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Jasność miałem ustawioną pomiędzy 10-15%, ostatnio 20%. Dziś włączyłem
monitor i obraz jest jeszcze ciemniejszy, więc zapewne masz racje z
tym podświetleniem. Warto naprawiać, czy zbierać na nowy monitor?
aL

--
There's no normal life, Wyatt. There's just life.

Data: 2016-06-01 08:50:39
Autor: sczygiel
Problem z monitorem.
W dniu środa, 1 czerwca 2016 16:29:46 UTC+2 użytkownik aL napisał:

> [...]

monitor i obraz jest jeszcze ciemniejszy, więc zapewne masz racje z
tym podświetleniem. Warto naprawiać, czy zbierać na nowy monitor?

Zrób zdjęcie i je gdzieś wystaw. Po opisie mam wrażenie że padły linie odświerzające i obraz nie jest poprawnie wyświetlany.
Padnięte podświetlenie nie powoduje jakichś problemów z obrazem statycznym. Po prostu jest ciemniej albo całkiem ciemno ale pod światło obraz widać tyle że bardzo ciemny i bardzo mało kontrastowy.
Ale odświeża się natychmiast.

Natomiast jak uszkodzone są tzw dekodery linii albo ich zasilanie to obraz będzie taki wyblakły ale jasny.

Zrób filmik/zdjęcie i będzie można powiedzieć co jest.

W praktyce, uszkodzenie podswietlenia - naprawa moze sie oplacac. Uszkodzenie dekoderów linii lub ich zasilania - może sie nie oplacac.

Bez foty porady jakie dostajesz są niezbyt precyzyjne.

Data: 2016-06-01 20:37:35
Autor: Przemysław Ryk
Problem z monitorem.
Dnia Wed, 1 Jun 2016 08:50:39 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com napisał(a):

[...]
(ciach...)

Zdecyduj się - odświerzające czy odświeżające. Podpowiem - tylko jedna
wersja jest poprawna. :P

[ Bóg jest hipotezą konieczną dla zaspokojenia rozumu.           (I. Kant) ]

Data: 2016-06-02 02:29:32
Autor: sczygiel
Problem z monitorem.
W dniu środa, 1 czerwca 2016 20:39:40 UTC+2 użytkownik Przemysław Ryk napisał:
> [...]

(ciach...)

Zdecyduj się - odświerzające czy odświeżające. Podpowiem - tylko jedna

Dziękuję za zwrócenie uwagi.

Data: 2016-06-02 16:47:35
Autor: Przemysław Ryk
Problem z monitorem.
Dnia Thu, 2 Jun 2016 02:29:32 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com napisał(a):

[...]

Dzięki za normalną reakcję, a nie odstawianie cyrkowca z gimnazjum z
hasełkiem ,,bede se pisał jak se bede chciał". :)

[ Zdrowy rozsądek to zbiór uprzedzeń nabytych do osiemnastego roku życia.  ]
[                                                        (Albert Einstein) ]

Data: 2016-06-02 19:57:09
Autor: aL
Problem z monitorem.

Zrób zdjęcie i je gdzieś wystaw. Po opisie mam wrażenie
że padły linie odświerzające i obraz nie jest poprawnie wyświetlany.

No niestety masz rację. To samo zdiagnozowano mi dziś w serwisie.

Natomiast jak uszkodzone są tzw dekodery linii albo ich zasilanie to obraz będzie taki wyblakły ale jasny.

Pierwszy raz miałem z tym do czynienia i nie wiedziałem, jak to opisać.
W sieci nie znalazłem zdjęć z podobną usterką.

W praktyce, uszkodzenie podswietlenia - naprawa moze sie oplacac.
Uszkodzenie dekoderów linii lub ich zasilania - może sie nie oplacac.

Dziękuję za zainteresowanie i pomoc. Monitora raczej nie będę już naprawiał, bo nie sądzę aby koszt robocizny i części był niższy
od ceny poleasingowych egzemplarzy tego modelu.
Pozdrawiam serdecznie
aL

--
There's no normal life, Wyatt. There's just life.

Data: 2016-06-01 20:37:35
Autor: Przemysław Ryk
Problem z monitorem.
Dnia Wed, 1 Jun 2016 16:29:46 +0200, aL napisał(a):

[...]

I tak jesteś po gwarancji, a nie wiem, czy w serwisie EIZO w Polsce mają
jeszcze części do tego modelu. Raczej przymierzałbym się do nowego - np.
EV2450.

[ ,,Nawet dzikie zwierze może stać się naszym przyjacielem. Wystarczy tylko ]
[ trochę soli i pieprzu."                               (Anthony Bourdain) ]

Data: 2016-06-02 19:59:16
Autor: aL
Problem z monitorem.
W dniu 2016-06-01 o 20:37, Przemysław Ryk pisze:

I tak jesteś po gwarancji, a nie wiem, czy w serwisie EIZO w Polsce mają
jeszcze części do tego modelu. Raczej przymierzałbym się do nowego - np.
EV2450.

Coś tam pewnie kupie ze znaczkiem EIZO w nieokreślonej przyszłości :)
Na razie walczę, aby na nowo przyzwyczaić się do jednego monitora.
Dzięki za pomoc.
aL

--
There's no normal life, Wyatt. There's just life.

Data: 2016-06-05 12:38:42
Autor: Poldek
Problem z monitorem.
[...]

EV2450 jest niezły, ale w przeliczeniu na to, ile kosztuje, to nie jest aż tak dobry. Jego wadą jest rozdzielczość 1920×1080, czyli jamnikowata oraz nieciekawe kolory. Jego kolega, który nie jest taki jamnikowaty, czyli EV2455 jest dużo droższy i nadal ma takie same nieciekawe kolory.
Ja bym szukał dobrego egzemplarza S1921. Tani i bardzo fajny monitorek ze świetnymi kolorkami nie walącymi po oczach, ale pięknymi.

Problem z monitorem.