Problem z monitorem Dell 2408WFP

Data: 2009-10-10 01:13:32
Autor: kazio101
Problem z monitorem Dell 2408WFP
Mam go od poltora roku, ale jeszcze jest na gwarancji (mam nadzieje ze sprzedawca tez tak mysli). Chce sie upewnic czy problemy jakie wystapily to na pewno wina monitora a nie innych podzespolow.

wzdluz krotszego boku (zawsze podobnym miejscu) pojawiaja sie linie: kiedys byla jedna - zielona, pozniej dwie zielone a nastepnie dwie zielone i czerwona. pojawiaja sie nie wiem kiedy. Znikaja tez - nie wiem kiedy. Nie zauwazylem jakichs zaleznosici od uruchamianych programow.

http://wstaw.org/d/6144
http://wstaw.org/d/6145
http://wstaw.org/d/6146

Bywalo tez tak:

http://wstaw.org/d/6142
http://wstaw.org/d/6143

Po wymianie karty graficznej (ktora padla) te same problemy powracają. Dziwne - czarne prostokaty bardzo rzadko, lecz linie prawie codziennie. Czy to powod aby reklamowac monitor? Teraz mam dobra okazje, bo skladam drugi komp w domu i kupie drugi monitor - bede mial na zastepstwo po ewentualnym wyslaniu do serwisu.

Data: 2009-10-10 03:11:45
Autor: BartekK
kazio101 pisze:
[...]
A połączony jesteś z tym monitorem kablem DVI? Spróbuj dla testu przejść na VGA (choćby na chwilę) albo gdy masz akurat te śmiecie na ekranie - choćby wywołać menu OSD monitora - czy ono będzie poprawnie wyświetlane ("nad" śmieciami). Jeśli tak, to zawodzi transmisja danych po dvi, i niestety tak czasem się zdarza że ramki tracą synchronizację i wychodzą śmiecie. (zwłaszcza te kwadraty o tym świadczą). Wtedy wymiana kabla dvi   powinna sprawę załatwić.
Podobne pasy (gęstsze kreski) u mnie występują gdy:
- monitor chodzi w 1920x1080
- podłączony jest przez kabelek dvi
- dvi leci przez KVM (chińszczyzna, ale ma 4x DVI + usb)
- z kvm do komputera też przez DVI
- w komputerze jest karta "jakaśtam"
Gdy zmienię cokolwiek, tzn zmienię kartę graficzną, podłącze innym kablem, odłącze kvm - pasy/kreski znikają.

Data: 2009-10-10 03:27:52
Autor: kazio101
Problem z monitorem Dell 2408WFP
Podlaczony jest przez DVI. Wyciagnalem z pudelka przewod VGA i przerazilem sie jego smieszna gruboscia, zreszta DVI tez jest bardzo cienki (ten z kompletu). Po podlaczeniu tym VGA w ogole monitor nie widzi sygnalu. Nawet po recznym przelaczeniu na odbior z VGA! Poszukam porzadniejszych przewodow ale to moze nie byc latwe - stary CRT ma kabel VGA na stale podlaczony do obudowy, bez wtyczki...

Data: 2009-10-10 07:11:05
Autor: Terminator
Problem z monitorem Dell 2408WFP
wzdluz krotszego boku (zawsze podobnym miejscu) pojawiaja sie linie: kiedys byla jedna - zielona, pozniej dwie zielone a nastepnie dwie zielone i

linie to ewidentne uszkodzenie matrycy monitora, co do artów to już obstawiał bym grafike

wysyłaj do serwisu ze zdjęciami

Data: 2009-10-10 10:48:56
Autor: kazio101
Problem z monitorem Dell 2408WFP

Użytkownik "Terminator" <terminator@conorl.pl> napisał w wiadomoœci news:hap52l$8ei$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ale czy uszkodzenie matrycy nie byloby widoczne na stale? Te kreski znikaja nie wiadomo kiedy i nie wiadomo w jakiej sytuacji powracaja. Nieraz jedna, innym razem dwie lub trzy.

Data: 2009-10-10 12:32:32
Autor: Terminator
[...]

dokładnie taki jest objaw niekontaktowania lub uszkodzenia taœmy łšczšcej
elektronike matrycy z samš matrycš, poszukaj na allegro masz pełno monitorów
z takš wadš

http://www.allegro.pl/item758347669.html

uciskaj delikatnie ramke monitora w tamtym rejonie albo samš matrycę czasami ma to wpływ i linie znikajš/pojawiajš się

Data: 2009-10-10 09:52:17
Autor: Eryk
Problem z monitorem Dell 2408WFP
Bywalo tez tak:

http://wstaw.org/d/6142
http://wstaw.org/d/6143

O i te kwadraciki z negatywem nieregularnie migają, tzn zmieniają się?

Ja mam dokładnie to samo na karcie Ati 4770 i monitorze Samsung SyncMaster740n wtedy gdy jest on obrócony tak jak u Ciebie do pionu. Pisałem już o tym wcześniej tutaj. Na Ati 1300 pro nie było tego efektu podobnie na GF7300.
Zmieniałem Catalisty ale ciągle jest taki efekt. Dziwne jest to, że samo znika po pewnym czasie. Dodatkowo nigdy nie wystąpiło na głównym monitorze ustawionym w poziomie. Gry chodzą super na tym głównym i nic się nie wiesza. Dzieje się to na obu wyjściach bo odwracałem i zawsze ten pionowy ma takie efekty.

Jaką masz kartę graficzną?

Pzdr
Eryk

Data: 2009-10-10 10:46:13
Autor: kazio101
Problem z monitorem Dell 2408WFP

O i te kwadraciki z negatywem nieregularnie migają, tzn zmieniają się?

Zmieniaja sie jak probuje kursorem myszy cos nacisnac.

[...]

(ATI) Asus EAH3450

Pozdr.
Kazio101

Data: 2009-10-10 15:27:24
Autor: Eryk
Problem z monitorem Dell 2408WFP
Jaką masz kartę graficzną?

(ATI) Asus EAH3450

Podobno coś jest skopane w Catalistach. W internecie piszą, że wersja 8.6 chodzi dobrze a wszystkie nowsze przy obsłudze dwóch monitorów co pewien czas się sypią (na tym który nie jest monitorem glownym).

To co piszę dotyczy tych kwadracików przy ruszaniu myszą, linie to prawdopodobnie to co koledzy już opisali.

Pzdr
Eryk

Data: 2009-10-11 18:27:41
Autor: kazio101
Problem z monitorem Dell 2408WFP
Dziekuje za porady. Odkrylem, ze jak naciskam na obudowe to linie znikają. Cos chyba zle kontaktuje...

Pozdrawiam.

Problem z monitorem Dell 2408WFP