Problem z monitorem podczas uruchamiania komputera

Data: 2014-07-26 08:09:28
Autor: atna
Problem z monitorem podczas uruchamiania komputera

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i odpowiem tak zbiorczo :)

Przede wszystkim - cały dzień czekałam wczoraj na kuriera z monitorem, niestety, przyjedzie w poniedziałek.

Mój monitor mam podpięty analogowo, do D-sub. Inaczej chyba bym musiała przez jakieś przejściówki kombinować.

Czy go wyłączam całkiem?
Od ok. miesiąca monitor i komputer mam podłączony do nowego zasilacza UPS. Na noc UPS-a wyłączam jedynie przez wciśnięcie guziczka power.
Przy starym UPS-ie po czymś takim zasilacz cichł i wszystkie diodki się wyłączały. Tutaj, niestety, jest inaczej, są takie dwie diodki, które świecą cały czas, jedynie wyciągnięcie kabla z kontaktu by go całkiem wyłączyło. Działa mi to z lekka na nerwy, bo już Livebox w nocy robi za dyskotekę.
Tak więc monitor jest wyłączany przez wciśnięcie power na nim i również UPS, do którego jest monitor podłączony - w ten sam sposób. Z kontaktu nie wyciągam kabla zasilającego.

Menu monitora.

Przy uruchamianiu monitora spróbowałam wywołać menu w momencie gdy pod rozmazaną śmietaną ujrzałam coś co z lekka przypominało ekran z zapraszamy, czyli na chwilkę przed pokazaniem się pulpitu Windowsa.
Śmietana na ekranie i menu - niewidoczne, albo się w ogóle nie udało go włączyć, albo było niewidoczne.
W tym momencie monitor wyłączyłam i włączyłam ponownie i mignął pulpit z ikonkami i znowu szaro-buro - menu monitora nie udało się wywołać.
Gdy system w pełni się załadował, obraz na monitorze ukazał się świetny i menu monitora też eleganckie.

Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie i gdy tylko dostanę nowy monitor, a będą nadal jakieś problemy, to przylecę po więcej, bo sama raczej sobie nie poradzę.
Już sama świadomość, że ktoś tam gdzieś wie o problemie i próbuje coś poradzić - bardzo mi pomaga :)

Aaaaa.... mój komputer ma dodatkowe dziury na monitor, jedne są od tej osobnej karty graficznej, a te drugie od grafiki na płycie głównej.

Nie wiem tylko, czy wystarczy przepiąć monitor, czy jednak musiałabym w BIOSie coś zmieniać. Jeśli w BIOSie to mam problem, bo na tym etapie na monitorze mam sieczkę :(

Pozdrawiam, Anna

-- -

Data: 2014-07-26 08:31:16
Autor: 666
Problem z monitorem podczas uruchamiania komputera
Jak dla mnie monitor nie daje rady przeskalowac obrazu o niskiej rozdzielczości podczas startu komputera, a przeskalowuje dopiero obraz o wysokiej rozdzielczości.
Monitor nie musi być zepsuty, po prostu ten typ może tak mieć.
Być może zmiana w menu monitora z "rozciągnij/dopasuj" na ustawienie bez skalowania ("okno" czy jak to się w Twoim menu nazywa?) by pomogła.
Stare zasilacze komputerowe z gniazdem zasilania monitora wychodzącym z zasilacza komputera były wygodniejsze, ostatnio jakby to mniejszość zasilaczy.
Jeżeli możesz (jeżeli zasilacz Twojego komputera ma wyjscie 230 volt), to podłącz tak właśnie, kablem zasilającym od komputera do monitora.
No i znacznie lepiej dla jakości obrazu łączyć monitor cyfrowo po HDMI / DVI.

-- -- -