Problem z myszką

Data: 2010-02-02 20:09:21
Autor: rageofhonor
Problem z myszką
Jak naprawić lewy klikacz w bezprzewodowej myszce firmy Trust Item no: 14518

Problem jest następujący lewy klikacz działa jak chce. Jak się go mocno przyciśnie czasami działa bez problemów. Mocniej: to wtedy robi 2x kliknięcie albo wcale. Czy można to jakoś naprawić? Problem w tym że producent już nie produkuje tego modelu a nich chcę stawiać 2 bazy bo mam jeszcze klawiaturę bezprzewodową tego samego producenta. Czyli klawiatura i mysz idą po jednej bazie. Kiedyś próbowałem wymienić klikacz w takim samym modelu uszkadzając chyba ścieżki pod laminatem bo już klawisz przestał kompletnie działać. Nie chce zrobić tego samego przy obecnej myszy.

Data: 2010-02-02 20:27:46
Autor: Radosław Sokół
Problem z myszką

http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2007-06&id=600

Data: 2010-02-03 01:32:32
Autor: rageofhonor
Problem z myszką

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2010020219274800grush.one.pl...
rageofhonor pisze:
Problem jest następujący lewy klikacz działa jak chce. Jak się go mocno przyciśnie czasami działa bez problemów. Mocniej: to wtedy robi 2x

http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2007-06&id=600

Wiem że problemem jest mikrostyk tylko czy nie można tego naprawić bez wymiany mikrostyku? Przeczyścić go w środku czy coś innego.

Czy każdy mikrostyk ze sklepu elektronicznego będzie funkcjonował?
Pamiętam jeszcze że miał on 3 nóżki. I po wylutowaniu i ponownym wlutowaniu nowego mikrostyku już całkiem klawisz przestał działać. Gdy próbowałem stary mikrostyk ponownie zamontować też nie dzialał. Widocznie uszkodziły się jakieś ścieżki pod laminatem. Obawiam się że ponownie tak się stanie.

Data: 2010-02-03 07:25:52
Autor: KILu
Problem z myszką
rageofhonor wrote:
Czy każdy mikrostyk ze sklepu elektronicznego będzie funkcjonował?

Kazdy pasujacy.

Pamiętam jeszcze że miał on 3 nóżki.

Zwykle nozki sa 4, ale potrzebujesz jedynie dwoch. Ktore sciezki zwierasz, sprawdzisz multimetrem (omomierz/test ciaglosci obwodu).

Widocznie uszkodziły się jakieś ścieżki pod laminatem.

Pod? Bez przesady, mysz nie jest na tyle wyrafinowanym urzadzeniem, by stosowano w niej PCB wiecej niz dwuwarstwowa. Moze po prostu dales za malo kalafonii, "nie zlapalo" i masz zimny lut?

--
KILu

Data: 2010-02-03 13:47:10
Autor: Radosław Sokół
Problem z myszką
rageofhonor pisze:
Wiem że problemem jest mikrostyk tylko czy nie można tego naprawić bez wymiany mikrostyku? Przeczyścić go w środku czy coś innego.

Nie. A przynajmniej nie opłaca się.

Czy każdy mikrostyk ze sklepu elektronicznego będzie funkcjonował?

Jeśli będzie miał taki sam kształt obudowy i takie same
wyprowadzenia styku, to tak :)

Widocznie uszkodziły się jakieś ścieżki pod laminatem. Obawiam się że ponownie tak się stanie.

Bez przesady. Elektronika myszy zazwyczaj jest na płytce
jednowarstwowej, *może* w jakichś rzadkich przypadkach dwu-
warstwowej. Trzeba bardzo nieumiejętnie lutować, by uszko-
dzić taki laminat -- albo spalić elektronikę czy to ładun-
kiem elektrostatycznym, czy lutownicą transformatorową :)

Data: 2010-02-03 14:44:42
Autor: kamil
Problem z myszką

"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2010020312471300grush.one.pl...

[...]

E tam, niedawno wymienialem kondensatory na 14 plytach glownych w sprzecie stojacym od roku w szafie, w kilku transformatorowka, i dzialaja do dzis. Swoich umiejetnosci tez bym nie przecenial, bo ostatni raz lutowalem cokolwiek w technikum, wiec trzeba by chyba naprawde miec dwie lewe rece, zeby cos w takiej myszce zepsuc.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-15 18:21:37
Autor: Radosław Sokół
Problem z myszką
W dniu 2010-02-03 15:44, kamil pisze:
E tam, niedawno wymienialem kondensatory na 14 plytach glownych w
sprzecie stojacym od roku w szafie, w kilku transformatorowka, i

Wiesz co, udać się może. Po prostu lutownica transformatorowa
zwiększa ryzyko, że płyta nie przeżyje operacji ;)

Data: 2010-02-02 21:09:17
Autor: Tasiorsa
Problem z myszką
W dniu 2010-02-02 20:09, rageofhonor pisze:
[...]

Przerabialem temat w myszkach logitecha (G7, MX Revolution)
Fabrycznie jest tam Omron D2F-7N aktualnie nie produkowany zastapiony w USA przez D2F-J (W Polsce nie do dostania) Ale na Europe Omron produkuje D2F211 i te sie swietnie sie nadaja.
Mozna je kupic w TME http://www.tme.eu/html/PL/mikroprzelaczniki-serii-d2f/ramka_1469_PL_pelny.html

Krzysiek

Problem z myszką