Data: 2009-04-03 06:32:37 | |
Autor: Pawelek | |
Problem z naprawą gwarancyjna laptopa. Lenovo R61i (pekniety zatrzask). | |
Dzień dobry wszystkim dobrym duszom na tej grupie :-)
Do tej pory byłem jedynie biernym czytelnikiem grupy, który przygląda się kłopotom codziennym osób tutaj piszących oraz ewentualnym rozwiązaniom. Niestety w końcu i ja wpadłem w sidła niewiedzy przepisów i ewentualnego stosowania na codzień prawa w przedmiotowym temacie... Nawiązując do mojej historii opisanej na grupie merytorycznie zajmującej się tematyką sprzętu komputerowego: http://groups.google.pl/group/pl.comp.pecet/browse_thread/thread/e56a6da60b1180a2/d582b6bf7851541e?hl=pl&lnk=gst&q=zatrzask+r61i#d582b6bf7851541e W skrócie: kupiłem laptopa Lenovo R61i, w którym po 7 miesiącach zaczęła pękać obudowa na około zacisku. Udałem się do serwisu Ram- serwis, który jest autoryzowany oraz działa w imieniu Lenovo. Po krótkiej rozmowie otrzymałem w biurze informacje, że nie powinno być kłopotów z realizacją gwarancji oraz że sprzęt zostanie przesłany do Warszawy. Po kilku dniach otrzymałem na telefon komórkowy sms, że serwis prosi o kontakt. Oczywiście oddzwoniłem i otrzymałem informacje, ze serwis odmawia naprawy gwarancyjnej. Odpowiedni protokół otrzymałem na e-mail. Poprosiłem o informacje czy zostanę obciążony jakimikolwiek kosztami i otrzymałem informacje, że będe musiał zapłacić za diagnozę ( sprawdzenie czy komputer podlega gwarancji!) 84.18zł. Kochani! Jeśli wiecie to dajcie mi info co mogę zrobić w rzeczonej sprawie, czy ktoś miał już do czynienia z podobną sytuacją oraz czy jest to prawnie dopuszczalne aby pobierać od klienta pieniądze za sprawdzenie czy usterka jest usuwana na gwarancji. Z pozdrowieniami Paweł |
|
Data: 2009-04-04 08:45:06 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Problem z naprawą gwarancyjna laptopa. Lenovo R61i (pekniety zatrzask). | |
Dnia 03.04.2009 Pawelek <ewel214@wp.pl> napisał/a:
Kochani! Jeśli wiecie to dajcie mi info co mogę zrobić w rzeczonej Jest to MZ dopuszczalne ale też musiałeś się na to zgodzić np. w taki sposób: 1. gdy reklamowałeś z tyt. gwarancji a informacja o odpłatności była elementem umowy gwarancyjnej 2. jeśli podpisałeś coś odpowiedniego w serwisie W pozostałych przypadka MZ żadanie jest bezpodstawne. -- Marcin |
|
Data: 2009-04-06 13:17:23 | |
Autor: causa1980 | |
Problem z naprawą gwarancyjna laptopa. Lenovo R 61i (pekniety zatrzask). | |
On 3 Kwi, 15:32, Pawelek <ewel...@wp.pl> wrote:
Dzień dobry wszystkim dobrym duszom na tej grupie :-) Mam podobnego laptopa IBM R61i u jestem bardzo zadowolony z niego. Nic mi się nie dzieje. Właśnie na nim piszę. Co do sprawy, jeżeli w gwarancji nie ma nic na temat jakichkolwiek opłat to nie ma podstaw do obciążenie Ciebie opłatą. Jest obowiązkiem gwaranta rozpatrzyć zgłoszony problem sprzętu, nawet jak nie ma podstaw do naprawy na podstawie gwarancji. Zastanów się również nad skorzystaniem z rękojmi. Może problem z obudową powstał na skutek wady, która była już przy zakupie laptopa. Raczej wątpliwa to sprawa:) Pzdr |