Problem z nawigacją Google

Data: 2014-07-13 22:33:03
Autor: Marek
Problem z nawigacją Google
Witam,

Czy nawigacja Google korzysta w ogóle z GPS? Zaobserwowałem dziwne zachowanie się nawigacji. Otóż wypuściłem się rowerem w teren (ścieżki leśne). Nie było zasięgu GSM i nawigacja odmówiła mi współpracy. Widziałem mapę ale moja lokalizacja na niej nie mogła być zaktualizowana. Aplikacja testująca GPS bez problemu wykryła satelity. Czy wiecie jak używać tą nawigację aby nie robiła takich niespodzianek?

Marek

Data: 2014-07-14 00:03:22
Autor: Robert Tomasik
Problem z nawigacją Google
Użytkownik "Marek" <precz@spamowi.com> napisał w wiadomości news:lpuqe4$hpq$1node1.news.atman.pl...
[...]

Podejrzewam, ze problemem był brak dostępu do Internetu. Nie mogła pobrać mapy, a być moze i danych o satelitach, bo kiedyś słyszałem, że te nawigacje dane z netu zaciągają.

Data: 2014-07-14 11:02:20
Autor: Marek
Problem z nawigacją Google
W dniu 2014-07-14 00:03, Robert Tomasik pisze:

Podejrzewam, ze problemem był brak dostępu do Internetu. Nie mogła
pobrać mapy, a być moze i danych o satelitach, bo kiedyś słyszałem, że
te nawigacje dane z netu zaciągają.

Też tak kojarzę. Jednakże nawigacja wymagająca dostępu do internetu wydaje mi się nieco...hmmm...problematyczna. Jakoś nie chce mi się z drugiej strony wierzyć, aby inżynierowie Google byli aż tak niedokształceni aby zakładali, że wszędzie jest dostęp. Dlatego wolałem napisać o tym tutaj i dowiedzieć się o czymś czego nie wiem niż czynić powyższe założenie.

Marek

Data: 2014-07-14 09:41:20
Autor: masti
Problem z nawigacją Google
Dnia pięknego Mon, 14 Jul 2014 11:02:20 +0200 osobnik zwany Marek napisał:

[...]

nie niedokształceni. To jest założenie tej aplikacji i już. Jak chcesz mieć mapy offline to jest wiele innych aplikacji, które to wspierają.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-14 11:19:38
Autor: NetiaAbonent
Problem z nawigacją Google

UĹźytkownik "Marek" <precz@spamowi.com>

[...]

Przecież to podstawowe założenie tej firmy i jej nawigacji.

Data: 2014-07-17 23:26:00
Autor: Marek
Problem z nawigacją Google
W dniu 2014-07-14 11:19, NetiaAbonent pisze:

Przecież to podstawowe założenie tej firmy i jej nawigacji.

Wobec tego co znaczy tryb offline, który można sobie hipotetycznie włączyć? Nazwa koliduje z w/w.

Napisałem "hipotetycznie" ponieważ nie udało mi się mimo to skorzystać z nawigacji offline'owo.

Marek

Data: 2014-07-14 11:27:24
Autor: Waldek Godel
Problem z nawigacją Google
Dnia Mon, 14 Jul 2014 11:02:20 +0200, Marek napisał(a):

[...]

Nawigacja Google działa również offline - wystarczy poczytać instrukcję

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Ta wiadomość jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w związku z

Data: 2014-07-14 17:21:28
Autor: Robert Tomasik
Problem z nawigacją Google
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:16ljcmup9aj16$.dlglepper.institute.com...
[...]

Skoro ją czytałeś, to napisz kilka słów pytającemu, jak to zrobić. Bo inaczej głębszego sensu zabierania głosu w dyskusji nie widzę.

Data: 2014-07-14 18:43:08
Autor: Waldek Godel
Problem z nawigacją Google

http://lmgtfy.com/?q=how+to+use+google+maps+offline

Data: 2014-07-15 06:25:25
Autor: Michal Tyrala
Problem z nawigacją Google
On Mon, 14 Jul 2014 18:43:08 +0100, Waldek Godel wrote:
> [...]

> Skoro ją czytałeś, to napisz kilka słów pytającemu, jak to zrobić. Bo > inaczej głębszego sensu zabierania głosu w dyskusji nie widzę.

Cache kawałka mapy to jest jednak co innego niż śmiała teza z
<16ljcmup9aj16$.dlg@lepper.institute.com>

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2014-07-15 10:14:06
Autor: Waldek Godel
Problem z nawigacją Google
Dnia Tue, 15 Jul 2014 06:25:25 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

Cache kawałka mapy to jest jednak co innego niż śmiała teza z
<16ljcmup9aj16$.dlg@lepper.institute.com>

Jeżeli zapisze się "kawałek" z trasą, to będzie to samo.

Data: 2014-07-15 11:19:45
Autor: Michal Tyrala
Problem z nawigacją Google
On Tue, 15 Jul 2014 10:14:06 +0100, Waldek Godel wrote:
> [...]

> <16ljcmup9aj16$.dlg@lepper.institute.com>

 Jeżeli zapisze się "kawałek" z trasą, to będzie to samo.

W zapisanym kawałku nie ma wyszukiwaniam, nie ma też możliwości
wyznaczenia trasy do wskazanego palcem punktu. A pojedynczy kawałek mapy jest tak tyci, że nie mieści się weń GOP.

,,Nawigacja google działa offline.'' Tak, jasne.

Data: 2014-07-15 00:45:41
Autor: Marek
Problem z nawigacją Google
W dniu 2014-07-14 12:27, Waldek Godel pisze:

Nawigacja Google działa również offline - wystarczy poczytać instrukcję

Jeśli masz na myśli:
http://www.cnet.com/how-to/how-to-use-google-maps-offline-on-ios-android/

to nie sprawdza się takie rozwiązanie. Wskazywana jest moja poprzednia pozycja mimo iż jestem już sporo dalej. W zasadzie nie wiem czym się różni tryb online od offline w mapach Google. W jednym i drugim widzę tą samą mapę. Jeśli przed momentem oglądałem mapę, to ona cały czas jest załadowana nawet jeśli jestem offline. Być może różnica będzie gdybym poruszał się poza przeglądanym obszarem i zaistnieje potrzeba doładowania kolejnych danych ale to inny przypadek.

Marek

Data: 2014-07-15 07:18:53
Autor: Waldek Godel
Problem z nawigacją Google
Dnia Tue, 15 Jul 2014 00:45:41 +0200, Marek napisał(a):

[...]

A próbowałeś włączyć odbiornik GPS? Mówię ci, wrażenia niesamowite...
http://wptrafficanalyzer.in/blog/wp-content/uploads/2012/09/location_in_google_map_enable_gps.png

Data: 2014-07-15 11:51:22
Autor: Marek
Problem z nawigacją Google
W dniu 2014-07-15 08:18, Waldek Godel pisze:

A próbowałeś włączyć odbiornik GPS? Mówię ci, wrażenia niesamowite...
http://wptrafficanalyzer.in/blog/wp-content/uploads/2012/09/location_in_google_map_enable_gps.png

Nie mam takiej opcji w Androidzie 4.4. Mam za to inne:

https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7MjNaS29SY2tydjQ/edit?usp=sharing

Zalecasz tą ostatnią (zamiast pierwszej jakiej używam) aby doznać wrażenia jakiego Ty doświadczasz?

Marek

Data: 2014-07-15 02:21:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Problem z nawigacją Google

"Marek" lq06b1$39h$1@node2.news.atman.pl

Też tak kojarzę. Jednakże nawigacja wymagająca dostępu
do internetu wydaje mi się nieco...hmmm...problematyczna.

Można zapisać w offlajnie wycinek mapy.
Kliknij na ludzika i zejdź na sam dół
lub dół po lewej stronie.

Data: 2014-07-15 11:58:25
Autor: Marek
Problem z nawigacją Google

Można zapisać w offlajnie wycinek mapy.
Kliknij na ludzika i zejdź na sam dół
lub dół po lewej stronie.

Tak, wiem, że można. Tylko nie widzę tego efektu. Mapę online i offline widzę tak samo dobrze w interesującym mnie obszarze. Być może różnica byłaby gdzieś daleko poza nim. Rowerem poruszam się w promieniu powiedzmy 40km. Przypuszczam, że taki wycinek i tak siedzi w cache.

Faktem jest, że nie miałem jeszcze okazji sprawdzić czy tryb offline ma wpływ na prawidłowe umieszczanie na mapie mojej lokalizacji zamiast zamrażanie poprzedniej gdy nie ma zasięgu GSM.

Marek

Data: 2014-07-14 00:18:22
Autor: Marek
Problem z nawigacją Google
On Sun, 13 Jul 2014 22:33:03 +0200, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
zaktualizowana. Aplikacja testująca GPS bez problemu wykryła
satelity.

Czy ta aplikacja oprócz wykrycia sat. pokazała w tym momencie, że jest fix? Bo samo wykrycie sat. nic nie daje. Mapy googla potrzebują fixa (choć nie pokazują szczegółów aktualnego stanu gps).

--
Marek

Data: 2014-07-14 11:04:58
Autor: Marek
Problem z nawigacją Google
W dniu 2014-07-14 00:18, Marek pisze:

Czy ta aplikacja oprócz wykrycia sat. pokazała w tym momencie, że jest
fix? Bo samo wykrycie sat. nic nie daje. Mapy googla potrzebują fixa
(choć nie pokazują szczegółów aktualnego stanu gps).

A jak to stwierdzić? Czy muszę zainstalować sobie GPS Fix lub inna aplikację w tym celu?

Marek

Data: 2014-07-14 17:15:56
Autor: Marek
Problem z nawigacją Google
On Mon, 14 Jul 2014 11:04:58 +0200, Marek <precz@spamowi.com> wrote:
A jak to stwierdzić? Czy muszę zainstalować sobie GPS Fix lub inna aplikację w tym celu?

Dowolna aplikacja, która pokazuje szczegółowe dane z gps, np. gps essentials.

--
Marek

Data: 2014-07-14 17:56:37
Autor: Marek
Problem z nawigacją Google
On Mon, 14 Jul 2014 17:15:56 +0200, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
Dowolna aplikacja, która pokazuje szczegółowe dane z gps, np. gps essentials.

Jeszcze jedno, mapy google nie zakładają wakelocka (nie podtrzymują wybudzenia telefonu i peryferów). Przy każdym wyłączeniu ekranu usypiany jest też gps, jeśli co chwilę sprawdzasz pozycję (włączając ekran) to gps jest też wybudzany, musi złapać ponownie fixa itd, jest to upierdliwe. Użyj gps essentials, korzysta z api map googla (te same mapy) ale wstrzymuje usypianie, stąd odczyt gps jest stabilny.

--
Marek

Data: 2014-07-15 00:47:25
Autor: Marek
Problem z nawigacją Google
W dniu 2014-07-14 17:56, Marek pisze:

[...]
upierdliwe. UĹźyj gps essentials, korzysta z api map googla (te same
mapy) ale wstrzymuje usypianie, stąd odczyt gps jest stabilny.

I to jest to czego mi prawdopodobnie brakowało... Dzięki, poeksperymentuję. :-)

Marek

Data: 2014-07-14 09:54:21
Autor: J.F.
Problem z nawigacją Google
Dnia Sun, 13 Jul 2014 22:33:03 +0200, Marek napisał(a):
[...]

Korzystac korzysta, ale
a) w lesie GPS dziala gorzej ... a czasem wcale,
b) w telefonach GPS jest Assisted i znacznie szybciej startuje jak ma
lacznosc danych,
c) nawigacja googla jest on-line, mapy ma na serwerze, moze sie
zaciela na pokazywaniu/sciaganiu mapy a nie odczycie pozycji.

Trekbuddy, albo pare innych produktow do map OSM.

J.

Data: 2014-07-14 11:20:38
Autor: Marek
Problem z nawigacją Google
W dniu 2014-07-14 09:54, J.F. pisze:

Korzystac korzysta, ale
a) w lesie GPS dziala gorzej ... a czasem wcale,

No właśnie obserwowałem tendencję ku "wcale" :-(

b) w telefonach GPS jest Assisted i znacznie szybciej startuje jak ma
lacznosc danych,

Tak, zauważyłem, choć nie próbowałem zmieniać na "wyłącznie GPS". Miałoby to sens? Może wtedy telefon nie upierałby się na szukaniu nadajników GSM i przy ich braku - odmowie współpracy? Ma to sens? Trudno jest mi to sprawdzić bo musiałbym być w lesie...

c) nawigacja googla jest on-line, mapy ma na serwerze, moze sie
zaciela na pokazywaniu/sciaganiu mapy a nie odczycie pozycji.

A czy fakt, że widzę mapę na ekranie może być tożsamy z tym, że została ona pobrana? Hipotetycznie powinna ona być pobrana bo przed wyjazdem oglądałem te tereny, 10 minut przez zacięciem się nawigacji sprawdzałem drogę.

Trekbuddy, albo pare innych produktow do map OSM.

Oni koncentrują się na południowej Polsce :-( Zresztą mam wątpliwości co do obecności na mapie dróg leśnych. Mi by w takich przypadkach wystarczyła informacja gdzie jestem i w którą stronę patrzę - będąc na niewidocznej na mapie drodze byłbym w stanie w grubsza zorientować się czy jadę w dobrą stronę.

Marek

Data: 2014-07-14 12:00:25
Autor: DanW
Problem z nawigacją Google
W dniu 2014-07-14 11:20, Marek pisze:
[...]

Będzie działać i bez GSM tylko musisz mieć w telefonie mapy, które działają offline - w Twoim przypadku najlepsze będą topograficzne.
Pozdrawiam Dan.

Data: 2014-07-14 12:15:03
Autor: J.F.
Problem z nawigacją Google
Dnia Mon, 14 Jul 2014 11:20:38 +0200, Marek napisał(a):
[...]

IMO - on nie odmawia wspolpracy. Startuje, startuje, startuje ... az w
koncu wystartuje. Z lacznoscia danych jest znacznie szybciej.

c) nawigacja googla jest on-line, mapy ma na serwerze, moze sie
zaciela na pokazywaniu/sciaganiu mapy a nie odczycie pozycji.
A czy fakt, że widzę mapę na ekranie może być tożsamy z tym, że została ona pobrana?

Wlasciwa ?
Bo moze byc tak, ze kawalek mapy mialo zapamietane, ale po
przesunieciu program zapragnal nowego fragmentu.

Ale wlasnie sprawdzilem - bez lacznosci dziala.
w cache jest ze 200km - z tym ze im dalej tym coraz gorszej jakosci.

Trekbuddy, albo pare innych produktow do map OSM.

Oni koncentrują się na południowej Polsce :-( Zresztą mam wątpliwości co do obecności na mapie dróg leśnych.

Trekbuddy w ogole nie ma map - musisz sobie przygotowac lub kupic, ale
wtedy masz jakie zrobiles. Mobile Atlas Creator sciaga z wielu
serwisow.

A drogi lesne w OSM bywaja. Zawsze mozesz sam dolozyc - tylko atrybuty
dobre dobierz, zeby samochodow tam nie kierowac  :-)

Mi by w takich przypadkach wystarczyła informacja gdzie jestem i w którą stronę patrzę - będąc na niewidocznej na mapie drodze byłbym w stanie w grubsza zorientować się czy jadę w dobrą stronę.

Jakikolwiek program do nawigacji - osmand, Be-on-road, Mapit, czy i nie do nawigacji - sa jakies i dla rowerzystow.

J.

Data: 2014-07-15 00:55:51
Autor: Marek
Problem z nawigacją Google
W dniu 2014-07-14 12:15, J.F. pisze:

IMO - on nie odmawia wspolpracy. Startuje, startuje, startuje ... az w
koncu wystartuje. Z lacznoscia danych jest znacznie szybciej.

Czekałem ze 2 minuty... Poddałem się i pojechałem dalej na czuja.

Ale wlasnie sprawdzilem - bez lacznosci dziala.
w cache jest ze 200km - z tym ze im dalej tym coraz gorszej jakosci.

Hmmm... Jechałem przez jakąś wiochę, sprawdziłem gdzie skręcić. Wjechałem w las jakieś 2-3km dalej i napotkałem nieprzewidziane rozwidlenie dróg. Wyciągam telefon ... i jestem tak gdzie byłem poprzednio :-( Mogłem sobie przesuwać mapę i widziałem całą okolicę mimo offline. Jednakże nie wiedząc gdzie zatrzymałem się nie byłem w stanie ustalić właściwej drogi. Tak to wyglądało.

Jakikolwiek program do nawigacji - osmand, Be-on-road, Mapit,
czy i nie do nawigacji - sa jakies i dla rowerzystow.

O, dziękuję. Zaraz wybadam :-)

Marek

Data: 2014-07-15 09:10:45
Autor: Poldek
Problem z nawigacją Google
Marek wrote:
[...]

Trzeba poczekać, aż GPS ponownie się uruchomi, wyszuka satelity, ustali pozycję, naniesie ją na mapę. To trwa czasami kilkanaście sekund, czasami nawet kilka minut. A w lesie może nie złapać wystarczającej ilości satelitów, aby ustalić aktualną pozycję.

Data: 2014-07-15 11:59:29
Autor: Marek
Problem z nawigacją Google
W dniu 2014-07-15 09:10, Poldek pisze:

[...]

Czyli zapewne poddałem się za szybko :-)

Marek

Data: 2014-07-18 23:41:49
Autor: Poldek
Problem z nawigacją Google
Marek wrote:
[...]

U mnie w najgorszych przypadkach złapanie pozycji z GPSu trwa kilka minut. A-GPS włączone, teren miejski.

Data: 2014-07-15 10:30:01
Autor: J.F.
Problem z nawigacją Google
Dnia Tue, 15 Jul 2014 00:55:51 +0200, Marek napisał(a):
[...]

Za malo. Jak sie gps uprze, to i kwadrans potrafi nie lapac.

I nie wiem co wtedy - jechac, bo moze bedzie lepsze miejsce, czy stac
i nie przeszkadzac. Mam wrazenie ze jechanie przeszkadza ... ale wolna
prosta jazda ze stala predkoscia nie powinna przeszkadzac.

J.

Data: 2014-07-15 12:03:25
Autor: Marek
Problem z nawigacją Google
W dniu 2014-07-15 10:30, J.F. pisze:

I nie wiem co wtedy - jechac, bo moze bedzie lepsze miejsce, czy stac
i nie przeszkadzac. Mam wrazenie ze jechanie przeszkadza ... ale wolna
prosta jazda ze stala predkoscia nie powinna przeszkadzac.

Znalazłem program to trzymania fix'a:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.androidlab.gpsfix&hl=pl

Sprawdzę dziś w terenie.

Marek

Data: 2014-07-17 12:37:43
Autor: faro
Poczatek KONCA z nawigacją SCIERWA-gUUrgUly
Marek wrote:
[...]

.... trzymania kuFasa  a nie jevskiego TFU-sloganu "fix".
Zachwycasz sie GOWNAMI  a nie zasadniczymi, podstawowymi
celami w zyciu.

Rozpoczal sie poczatek KONCA  usrael'skiego  SCIERWA, tu
http://tinyurl.com/k3u5xnp widac wyraznie, to samo tyczy
wszystkich PARSZYWYCH wasali jak jevland i angoland, tez
do tej paki nalezy ferkelland http://tinyurl.com/obj82g4

Wepchnac do "dyni" fakty z  http://tinyurl.com/maqtye4 i
zaczac wreszcie myslec; co za tym dalej idzie,  dzialac.

⊙⊙ http://tinyurl.com/rjedc ⊙⊙

     ███████]▄▄▄▄▄▄▄▄
▂▄▅█████████▅▄▃▂
[███████████████████]
..◥⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙▲⊙◤.

⊙ http://tinyurl.com/k854qro  ⊙

Data: 2014-07-16 00:12:17
Autor: Marek
Problem z nawigacją Google
On Tue, 15 Jul 2014 10:30:01 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Telefon im starszy tym częściej się to zdarza. Ja na swoim 3 letnim sgs2 mam tak, że przed Warszawą jest ok ale jak wjadę "w miasto" to gps zaczyna mieć coraz większy błąd pozycji aż rzuca nim między ulicami, nawigacja praktycznie niemożliwa, muszę się wspomagać zewnętrznym gos na bt , ten zawsze chodzi bez problemów z odbiorem.

--
Marek

Data: 2014-07-16 00:57:42
Autor: J.F.
Problem z nawigacją Google
Dnia Wed, 16 Jul 2014 00:12:17 +0200, Marek napisał(a):
[...]

No, powiedzmy ze nowszy sprzet powiniem miec lepsze odbiorniki.

[...]

IMO - cos nie tak. Uszkodzone cos, albo dobrze ekranowany samochod.
Zazwyczaj jest tak ze jak odbiornik zlapie sygnal, to juz trzyma.
Odbicia w miejskiej dzungli mu nie sluza, ale nawigacje przeciez
dzialaja.
Trudniej zlapac sygnal ...

J.

Data: 2014-07-23 13:21:10
Autor: 666
Problem z nawigacją Google
Ma, jeśli chcesz oszczędzić na połączeniach/wymianie danych.

-- -- -