Problem z nawigacjÄ… Google

Data: 2014-07-14 00:03:22
Autor: Robert Tomasik
Problem z nawigacjÄ… Google
Użytkownik "Marek" <precz@spamowi.com> napisał w wiadomości news:lpuqe4$hpq$1node1.news.atman.pl...
Witam,

Czy nawigacja Google korzysta w ogóle z GPS? Zaobserwowałem dziwne zachowanie się nawigacji. Otóż wypuściłem się rowerem w teren (ścieżki leśne). Nie było zasięgu GSM i nawigacja odmówiła mi współpracy. Widziałem mapę ale moja lokalizacja na niej nie mogła być zaktualizowana. Aplikacja testująca GPS bez problemu wykryła satelity. Czy wiecie jak używać tą nawigację aby nie robiła takich niespodzianek?

Podejrzewam, ze problemem był brak dostępu do Internetu. Nie mogła pobrać mapy, a być moze i danych o satelitach, bo kiedyś słyszałem, że te nawigacje dane z netu zaciągają.

Data: 2014-07-14 11:02:20
Autor: Marek
Problem z nawigacjÄ… Google
W dniu 2014-07-14 00:03, Robert Tomasik pisze:

Podejrzewam, ze problemem był brak dostępu do Internetu. Nie mogła
pobrać mapy, a być moze i danych o satelitach, bo kiedyś słyszałem, że
te nawigacje dane z netu zaciÄ…gajÄ….

Też tak kojarzę. Jednakże nawigacja wymagająca dostępu do internetu wydaje mi się nieco...hmmm...problematyczna. Jakoś nie chce mi się z drugiej strony wierzyć, aby inżynierowie Google byli aż tak niedokształceni aby zakładali, że wszędzie jest dostęp. Dlatego wolałem napisać o tym tutaj i dowiedzieć się o czymś czego nie wiem niż czynić powyższe założenie.

Marek

Data: 2014-07-14 09:41:20
Autor: masti
Problem z nawigacj± Google
Dnia pięknego Mon, 14 Jul 2014 11:02:20 +0200 osobnik zwany Marek napisał:

[...]

wydaje mi siÄ™ nieco...hmmm...problematyczna. JakoĹ› nie chce mi siÄ™ z
[...]

nie niedokształceni. To jest założenie tej aplikacji i już. Jak chcesz mieć mapy offline to jest wiele innych aplikacji, które to wspierają.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-07-14 11:19:38
Autor: NetiaAbonent
Problem z nawigacjÄ… Google

UĹĽytkownik "Marek" <precz@spamowi.com>

[...]

Przecież to podstawowe założenie tej firmy i jej nawigacji.

Data: 2014-07-17 23:26:00
Autor: Marek
Problem z nawigacjÄ… Google
W dniu 2014-07-14 11:19, NetiaAbonent pisze:

Przecież to podstawowe założenie tej firmy i jej nawigacji.

Wobec tego co znaczy tryb offline, który można sobie hipotetycznie włączyć? Nazwa koliduje z w/w.

Napisałem "hipotetycznie" ponieważ nie udało mi się mimo to skorzystać z nawigacji offline'owo.

Marek

Data: 2014-07-14 11:27:24
Autor: Waldek Godel
Problem z nawigacjÄ… Google
Dnia Mon, 14 Jul 2014 11:02:20 +0200, Marek napisał(a):

Też tak kojarzę. Jednakże nawigacja wymagaj±ca dostępu do internetu wydaje mi się nieco...hmmm...problematyczna. Jako¶ nie chce mi się z drugiej strony wierzyć, aby inżynierowie Google byli aż tak niedokształceni aby zakładali, że wszędzie jest dostęp. Dlatego wolałem napisać o tym tutaj i dowiedzieć się o czym¶ czego nie wiem niż czynić powyższe założenie.

Nawigacja Google działa również offline - wystarczy poczytać instrukcję

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Ta wiadomo¶ć jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w zwi±zku z

Data: 2014-07-14 17:21:28
Autor: Robert Tomasik
Problem z nawigacj± Google
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomo¶ci news:16ljcmup9aj16$.dlglepper.institute.com...
[...]

Skoro j± czytałe¶, to napisz kilka słów pytaj±cemu, jak to zrobić. Bo inaczej głębszego sensu zabierania głosu w dyskusji nie widzę.

Data: 2014-07-14 18:43:08
Autor: Waldek Godel
Problem z nawigacj± Google

http://lmgtfy.com/?q=how+to+use+google+maps+offline

Data: 2014-07-15 06:25:25
Autor: Michal Tyrala
Problem z nawigacjÄ… Google
On Mon, 14 Jul 2014 18:43:08 +0100, Waldek Godel wrote:
> [...]

> Skoro j± czytałe¶, to napisz kilka słów pytaj±cemu, jak to zrobić. Bo > inaczej głębszego sensu zabierania głosu w dyskusji nie widzę.

Cache kawałka mapy to jest jednak co innego niż ¶miała teza z
<16ljcmup9aj16$.dlg@lepper.institute.com>

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2014-07-15 10:14:06
Autor: Waldek Godel
Problem z nawigacjÄ… Google
Dnia Tue, 15 Jul 2014 06:25:25 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

Cache kawałka mapy to jest jednak co innego niż ¶miała teza z
<16ljcmup9aj16$.dlg@lepper.institute.com>

Jeżeli zapisze się "kawałek" z tras±, to będzie to samo.

Data: 2014-07-15 11:19:45
Autor: Michal Tyrala
Problem z nawigacjÄ… Google
On Tue, 15 Jul 2014 10:14:06 +0100, Waldek Godel wrote:
> [...]

> <16ljcmup9aj16$.dlg@lepper.institute.com>

 Jeżeli zapisze się "kawałek" z tras±, to będzie to samo.

W zapisanym kawałku nie ma wyszukiwaniam, nie ma też możliwo¶ci
wyznaczenia trasy do wskazanego palcem punktu. A pojedynczy kawałek mapy jest tak tyci, że nie mie¶ci się weń GOP.

,,Nawigacja google działa offline.'' Tak, jasne.

Data: 2014-07-15 00:45:41
Autor: Marek
Problem z nawigacj± Google
W dniu 2014-07-14 12:27, Waldek Godel pisze:

Nawigacja Google działa również offline - wystarczy poczytać instrukcję

Je¶li masz na my¶li:
http://www.cnet.com/how-to/how-to-use-google-maps-offline-on-ios-android/

to nie sprawdza się takie rozwi±zanie. Wskazywana jest moja poprzednia pozycja mimo iż jestem już sporo dalej. W zasadzie nie wiem czym się różni tryb online od offline w mapach Google. W jednym i drugim widzę t± sam± mapę. Je¶li przed momentem ogl±dałem mapę, to ona cały czas jest załadowana nawet je¶li jestem offline. Być może różnica będzie gdybym poruszał się poza przegl±danym obszarem i zaistnieje potrzeba doładowania kolejnych danych ale to inny przypadek.

Marek

Data: 2014-07-15 07:18:53
Autor: Waldek Godel
Problem z nawigacj± Google
Dnia Tue, 15 Jul 2014 00:45:41 +0200, Marek napisał(a):

[...]

A próbowałe¶ wł±czyć odbiornik GPS? Mówię ci, wrażenia niesamowite...
http://wptrafficanalyzer.in/blog/wp-content/uploads/2012/09/location_in_google_map_enable_gps.png

Data: 2014-07-15 11:51:22
Autor: Marek
Problem z nawigacj± Google
W dniu 2014-07-15 08:18, Waldek Godel pisze:

A próbowałe¶ wł±czyć odbiornik GPS? Mówię ci, wrażenia niesamowite...
http://wptrafficanalyzer.in/blog/wp-content/uploads/2012/09/location_in_google_map_enable_gps.png

Nie mam takiej opcji w Androidzie 4.4. Mam za to inne:

https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7MjNaS29SY2tydjQ/edit?usp=sharing

Zalecasz t± ostatni± (zamiast pierwszej jakiej używam) aby doznać wrażenia jakiego Ty do¶wiadczasz?

Marek

Data: 2014-07-15 02:21:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Problem z nawigacj± Google

"Marek" lq06b1$39h$1@node2.news.atman.pl

Też tak kojarzę. Jednakże nawigacja wymagaj±ca dostępu
do internetu wydaje mi się nieco...hmmm...problematyczna.

Można zapisać w offlajnie wycinek mapy.
Kliknij na ludzika i zejdĽ na sam dół
lub dół po lewej stronie.

Data: 2014-07-15 11:58:25
Autor: Marek
Problem z nawigacj± Google

Można zapisać w offlajnie wycinek mapy.
Kliknij na ludzika i zejdĽ na sam dół
lub dół po lewej stronie.

Tak, wiem, że można. Tylko nie widzę tego efektu. Mapę online i offline widzę tak samo dobrze w interesuj±cym mnie obszarze. Być może różnica byłaby gdzie¶ daleko poza nim. Rowerem poruszam się w promieniu powiedzmy 40km. Przypuszczam, że taki wycinek i tak siedzi w cache.

Faktem jest, że nie miałem jeszcze okazji sprawdzić czy tryb offline ma wpływ na prawidłowe umieszczanie na mapie mojej lokalizacji zamiast zamrażanie poprzedniej gdy nie ma zasięgu GSM.

Marek

Problem z nawigacjÄ… Google