Data: 2012-10-28 22:28:25 | |
Autor: Grumens | |
Problem z odpalaniem | |
Witam,
Mam taki problem, że jak przyjdzie ochłodzenie to bardzo szybko siada akumulator. Akumulator to 3 letnia Varta 63Ah. Już pierwszej zimy po zakupie akumulatora były takie problemy, ale okazało się, że dwie świece żarowe były do wymiany. Potem było lepiej ale podczas dużych mrozów nie dało się uruchomić auta, nawet po całonocnym ładowaniu akumulatora. Robię raczej krótkie odcinki więc akumulator nie jest doładowywany jak trzeba, ale ładuję go w domu. Sprawdziłem miernikiem pobór prądu przy wyłączonym zapłonie i coś pobiera około 0.5A prądu, nie wiem czy tak powinno być, czy nie. Występuje również takie zjawisko, że naładuję akumulator, zniosę go do auta i przy dużym mrozie nie da się odpalić, rozrusznik bardzo szybko przestaje kręcić, wtedy zrezygnowany czekam na ocieplenie, jak się ociepli to auto odpala bez problemu, nawet wtedy gdy aku stał na mrozie w aucie kilka, bądź kilkanaście dni. Zastanawiam się nad kupnem nowego akumulatora, ale nie wiem czy to pomoże na moje bolączki. Proszę o poradę czy można jakoś zbadać żywotność mojego aku, czy kupić nowy, jeśli tak to jaki? Dodam, że moje polo to 1.9D 6N. -- Pozdrawiam Grumens http://www.archivemusic.pl |
|
Data: 2012-10-28 23:11:00 | |
Autor: Lewis | |
Problem z odpalaniem | |
W dniu 2012-10-28 22:28, Grumens pisze:
Witam, A jak podłączysz grube kable do jakiegoś dawcy to kręci lepiej czy bez zmian? -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-10-28 23:54:19 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Problem z odpalaniem | |
Dnia Sun, 28 Oct 2012 22:28:25 +0100, Grumens napisał(a):
Witam, 0.5A to dużo za dużo. Zimą taki pobór i krótkie trasy to właśnie problemy o jakich mówisz. Nienowy akumulator w takiej temperaturze ma pewnie góra 20Ah - doba poboru 0.5A i już pewnie nie wystarczy na rozruch, a po weekendzie, to obowiązkowo. Zastanawiam się nad kupnem nowego akumulatora, Na krótko pomoże, ale problemem jest jakieś urządzenie które ciągnie ten prąd. Poodłączaj bezpieczeniki i znajdziesz co to jest - może jakieś oświetlenie wnętrza się nie wyłącza? 0.5A to jakieś 6W, czyli dużo. |
|
Data: 2012-10-29 16:43:23 | |
Autor: J.F | |
Problem z odpalaniem | |
Użytkownik "Grumens" napisał w wiadomości grup
Sprawdziłem miernikiem pobór prądu przy wyłączonym Zdecydowanie nie - to bys mial 12Ah na dobe, po dwoch dniach postoju ma prawo nie wstac. Byc moze jak mierzyles to palila sie jakas lampka ... a moze zawsze sie pali ? Występuje również takie zjawisko, że naładuję akumulator, zniosę go do twoj akumulator moze miec juz niska pojemnosc, co nie dziwi jesli byl zle traktowany. Moze tez miec jakies wewnetrzne zwarcie i sam sie rozladowuje w krotkim czasie. Co tez jest skutkiem czestego rozladowywania. Moze miec tez juz mniejsza wydajnosc pradowa. to auto odpala bez problemu, nawet wtedy gdy aku stał na mrozie w aucie Aku zapewne kupic nowy. Ale chyba najpierw silnik naprawic, bo nawet mocno zuzyty powinien pare sekund pokrecic odpowiednio szybko. A tyle do odpalenia diesla powinno wystarczyc. Naprawic tez ten prad spoczynkowy, bo moze byc 50mA (choc lepiej 20mA) a nie 500mA. Sprawdzic napiecie ladowania, bo i tu moze sie kryc problem. J. |
|
Data: 2012-10-30 01:32:10 | |
Autor: PiteR | |
Problem z odpalaniem | |
na ** p.m.s ** Grumens pisze tak:
Robię raczej krótkie odcinki więc akumulator nie jest doładowywany Sprawdzałeś jakie jest napięcie ładowania? Ma być 14v Sprawdziłem miernikiem pobór prądu przy wyłączonym zapłonie i coś W nowszych samochodach trzeba pozamykać drzwi i odczekać z 15 minut. Jeśli dalej będzie brał pół ampera to źle. Szukaj przyczyny. Lampki, radio itp. Występuje również takie zjawisko, że naładuję akumulator, zniosę Napięcie wtedy zmierz. Jeśli jest mniej niż 7v na nowym akku to trzeba szukać przyczyny. jak się ociepli to auto odpala bez problemu Możnaby w ostateczności rozebrać, podmienić rozrusznik. Czy to on się czasem nie zaciera na mrozie? -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |