Problem z odpalaniem

Data: 2012-10-29 16:43:23
Autor: J.F
Problem z odpalaniem
Użytkownik "Grumens"  napisał w wiadomości grup
Sprawdziłem miernikiem pobór prądu przy wyłączonym
zapłonie i coś pobiera około 0.5A prądu, nie wiem czy tak powinno być, czy
nie.

Zdecydowanie nie  - to bys mial 12Ah na dobe, po dwoch dniach postoju ma prawo nie wstac.
Byc moze jak mierzyles to palila sie jakas lampka ... a moze zawsze sie pali ?

Występuje również takie zjawisko, że naładuję akumulator, zniosę go do
auta i przy dużym mrozie nie da się odpalić, rozrusznik bardzo szybko
przestaje kręcić, wtedy zrezygnowany czekam na ocieplenie, jak się ociepli

twoj akumulator moze miec juz niska pojemnosc, co nie dziwi jesli byl zle traktowany.
Moze tez miec jakies wewnetrzne zwarcie i sam sie rozladowuje w krotkim czasie.
Co tez jest skutkiem czestego rozladowywania.
Moze miec tez juz mniejsza wydajnosc pradowa.

to auto odpala bez problemu, nawet wtedy gdy aku stał na mrozie w aucie
kilka, bądź kilkanaście dni. Zastanawiam się nad kupnem nowego akumulatora,
ale nie wiem czy to pomoże na moje bolączki. Proszę o poradę czy można
jakoś zbadać żywotność mojego aku, czy kupić nowy, jeśli tak to jaki?

Aku zapewne kupic nowy. Ale chyba najpierw silnik naprawic, bo nawet mocno zuzyty powinien pare sekund pokrecic odpowiednio szybko. A tyle do odpalenia diesla powinno wystarczyc.
Naprawic tez ten prad spoczynkowy, bo moze byc 50mA (choc lepiej 20mA) a nie 500mA.
Sprawdzic napiecie ladowania, bo i tu moze sie kryc problem.

J.

Problem z odpalaniem