Problem z piastą Shimano Deore LX

Data: 2009-09-04 12:13:15
Autor: Andrzej Foka
Problem z piastą Shimano Deore LX
Witam,

mam w tylnym kole piastę jak w temacie (z kasetą), i od pewnego czasu przy silnym pedałowaniu zaczął mi przeskakiwać wielotryb - coś tam (ząbki?) się musiało wyrobić w kasecie. Moje pytanie: czy taka piasta/kaseta jest w ogóle rozbieralna i można tam wymienić np same ząbki - tak jak to się dało w przypadku starszych wielotrybów, nakręcanych na piastę; jeśli da się, to jak - czy trzeba wymienić piastę w całości?

dzięki z góry, AF

Data: 2009-09-04 05:17:47
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Problem z piastą Shimano Deore LX
Albo poszła część piasty - bębenek (35zł Allegro), można go wymienić
albo zużyta kaseta i łańcuch.
Zębatki kasety można dostać tylko te mniejsze chyba (11-13z), lub
kupić całą kasetę (50-90zł, zależnie od modelu).
I jeśli to kaseta jest zużyta to do nowej też nowy łańcuch

Data: 2009-09-04 12:30:50
Autor: Andrzej Foka
Problem z piastą Shimano Deore LX
Właśnie o ten bębenek mi chodziło - dzięki!

Pozdrawiam, AF

Data: 2009-09-04 14:31:41
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Problem z piastą Shimano Deore LX
Andrzej Foka bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
[...]

Można wymienić samą kasetę.
Ile napęd ma kilometrów i w jakich warunkach był używany? Szosa? Błota?

Data: 2009-09-04 16:14:02
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 04.09.2009 14:13 użytkownik Andrzej Foka napisał :
[...]

Najprawdopodobniej zużyła się kaseta, a nie zepsuło sprzęgło. Jeśli to kaseta, to kupujesz nową i od razu nowy łańcuch i być może blaty korby. Jeśli poszło sprzęgło, to w przypadku Shimano można kupić nowy bębenek.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-04 18:39:50
Autor: maksWYTNIJTO
> [...]

Najprawdopodobniej zużyła się kaseta, a nie zepsuło sprzęgło. Jeśli to kaseta, to kupujesz nową i od razu nowy łańcuch i być może blaty korby. Jeśli poszło sprzęgło, to w przypadku Shimano można kupić nowy bębenek.

-- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

  ...i znowu grupa naprawiła rower "kolowi" korespondencyjnie...bo pasjonaci
  robią to bezbłędnie i kopletnie za darmo.
    ...a teraz delikatnie o kosztach banalnej naprawy...pytałem w "serwusie"
  czy dętka z rozwulkanizowanym wentylem (po napompowaniu robi się wokół niego
  taki nadmuchany "kwiatuszek")w rowerze na gwarancji podlega reklamacji...
  odpowiedział że nie i dodał że nowa kosztuje 10 pln a wymiana też 10...
  niezle co.

  Ignac       --

Data: 2009-09-04 20:25:25
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 04.09.2009 18:39 użytkownik maksWYTNIJTO@lama.net.pl napisał :
[...]

Ale w sumie o co Ci chodzi? Kaseta jak się zużyje to się ją wymienia, można jeszcze szlifować, ale prędzej czy później trzeba zmienić i tego się nie da naprawić. Zużyte klocki hamulcowe też byś chciał naprawiać zamiast kupować nowe? Z bębnem niestety jest to samo. Myślisz, że nie kupiłbym chętnie np. samych zużytych czy zniszczonych zapadek?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-05 12:32:25
Autor: maksWYTNIJTO
Problem z piastą Shimano Deore LX

Ale w sumie o co Ci chodzi?

  ...o nic...tylko twierdze że grupa jest bezcenna w przekazie
  informacji i o to chodzi i tak trzymać...wyłacznie taki jest kontekst
  mojej wypowiedzi.

  Ignac

Data: 2009-09-04 22:18:02
Autor: click
maksWYTNIJTO@lama.net.pl pisze:

[...]

no
za frajerstwo trzeba placic - umiejetnosc wymiany detki nie przekracza zdolnosci manualnych nawet 2leworecznych osobnikow i IMHO kazdemu, kto jezdzi rowerem dalej niz po bulki do sklepu jest niezbedna
bardziej niz kask

--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Problem z piastą Shimano Deore LX