Problem z p³yta Gigabyte

Data: 2009-08-10 09:29:19
Autor: rAniel
Problem z p³yta Gigabyte
Witam wszystkich,

Jaki¶ czas temu odebra³em z 'naprawy gwarancyjnej' - czyli wymiany na now± - p³ytê g³ówn±. Pole¿a³a trochê w pude³ku a¿ zebra³em siê na zamonowanie jej. I tu zaczê³y siê schody - po pod³±czeniu wszystkiego i uruchomieniu system zaczyna siê wczytywaæ, po czym nastêpuje albo zwis, albo komunikat o braku jednego z plików systemowych albo reset. Ten sam dysk prze³o¿ony do innego kompa dzia³a bez problemu - system siê uruchamia i wszystko dzia³a.

Botowanie komputera z p³yty instalacyjnej XP oraz 7 skoñczy³o siê BSOD.

Co to mo¿e byæ? Co¶ jest krzywo w BIOS czy te¿ mam wymieniaæ now± p³ytê?

-- -- -
pozdrawiam
g.

Data: 2009-08-10 10:01:17
Autor: BIURO-Serwis
Problem z p³yta Gigabyte
wyklucz kabelki, i temperaturê, no i zmieñ zasilacz, je¿eli nie pomo¿e to niestety kondesatory na p³ycie g³ównej, je¿eli to stara p³yta, je¿eli nowa, to wymiana.

--
..::POZDRAWIAM::..
    A. Sz.

Data: 2009-08-10 12:11:58
Autor: Tomaszek
Problem z p³yta Gigabyte
rAniel pisze:
Co to mo¿e byæ? Co¶ jest krzywo w BIOS czy te¿ mam wymieniaæ now± p³ytê?

1.Reset Biosa ( nie wiadomo co oni z t± p³yt± robili ;)
2.Sprawd¼ czy ch³odzenie na chipsecie nie ma luzu.
3.Je¶li p³yta by³a serwisowana ( a nie wymieniona na now± - to sprawd¼ po numerze seryjnym p³yty i a nie po tym co oni napisali na rewersie serwisowym ) to sprawd¼ czy nie porobili zimnych lutów
4.Czy w karcie gwarancyjnej widnieje opis naprawy?
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*P£ACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-08-12 16:38:29
Autor: BQB
Problem z p³yta Gigabyte
Tomaszek pisze:
rAniel pisze:
Co to mo¿e byæ? Co¶ jest krzywo w BIOS czy te¿ mam wymieniaæ now± p³ytê?

1.Reset Biosa ( nie wiadomo co oni z t± p³yt± robili ;)

+ po tym load setup default lub optimal.

Data: 2009-08-11 13:06:48
Autor: Doxent
Problem z p³yta Gigabyte

Botowanie komputera z p³yty instalacyjnej XP oraz 7 skoñczy³o siê BSOD.

Co to mo¿e byæ? Co¶ jest krzywo w BIOS czy te¿ mam wymieniaæ now± p³ytê?

Sam ³amiê zêby do¶æ czêsto z p³ytami Gigabyte i niestety rzadko która chodzi prawid³owo na domy¶lnych ustawieniach biosu zw³aszcza te z segmentu mid i high-end. Przez ponad pó³ roku mia³em EP35-DS3 i po przesiadce na Asusa P5Q3 stwierdzam du¿o lepsz± kulturê pracy tej drugiej p³yty.
W GB czêsto trzeba wszystko poustawiaæ manualnie a jest tego w niektórych modelach jak z serii EP45-DS3 od groma. Powiem szczerze ilo¶æ opcji do ustawienia przyt³acza, zw³aszcza je¶li chodzi o timingi. Niekiedy dobrze jest ciutke podnie¶æ napiêcia na pamiêciach co czêsto rozwi±zuje problemy z bsodami. Dodam jeszcze, ¿e mimo ogromu ustawieñ w tych p³ytach rzadko która dobrze znosi overclocking. Lubi± siê one te¿ gry¼æ z niektórymi egzemplarzami kart graficznych np. Asus EAH4770 o czym pisa³em kilka w±tków dalej.

Data: 2009-08-14 13:43:59
Autor: Rados³aw Sokó³
Problem z p³yta Gigabyte
Doxent pisze:
[...]

Co jest ciekawe, bo generalnie p³yty Gigabyte ciesz± siê
opini± przeznaczonych raczej na wy¿sz± pó³kê rynku OEM,
czyli do maszyn, które trzeba ³atwo posk³adaæ i bez d³u¿-
szej konfiguracji pchn±æ do klienta, który te¿ nic nie
bêdzie grzeba³. A p³yty ASUSa od dosyæ dawna maj± raczej
opiniê p³yt do podkrêcania.

W GB czêsto trzeba wszystko poustawiaæ manualnie a jest tego w

Czêsto, czêsto... Na jakiej podstawie tak twierdzisz? :)
Kupi³em przez ostatnich kilka lat dobrych kilka, jak nie
kilkana¶cie p³yt Gigabyte, a przez ostatni miesi±c dwie,
i w ¿adnej nie *musia³em* nic przestawiaæ. Owszem, mia³em
tak± *mo¿liwo¶æ* i swój komputer dostroi³em, ale p³yty w
innych dzia³aj± doskonale na warto¶ciach domy¶lnych.

Niekiedy dobrze jest ciutke podnie¶æ napiêcia na pamiêciach co czêsto rozwi±zuje problemy z bsodami. Dodam jeszcze, ¿e mimo ogromu ustawieñ w

Lepiej stosowaæ lepszej klasy modu³y i nie podnosiæ bez
potrzeby czêstotliwo¶ci taktowania :)

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Problem z p³yta Gigabyte