Problem z podświetleniem Nokia 6120

Data: 2011-01-02 16:10:11
Autor: Bialy
Problem z podświetleniem Nokia 6120
Witam,

upadł mi ostatnio telefon, ale w grubszym futerale, który upadek zamortyzował. Mimo tego, po tym zdarzeniu przestało działać podświetlenie prawej części klawiaturki. Bezproblemowo działa lewa część oraz wyświetlacz. Nie ma również problemu w funkcjonowaniu - przestały tylko świecić dwie diody po prawej stronie.

Rozebrałem telefon i wyczyściłem alkoholem diody oraz połączenie płytki klawiatury do płyty głównej telefonu. Po tym zauważyłem, że w momencie zapalania podświetlenia (nacisnąłem jeden z klawiszy), jedna z niedziałających diod na chwilkę jakby się rozżarzyła, ale mimo to nie zaświeciła się na stałe.

Sprawdziłem napięcia na diodach zaznaczonych na obrazku na czerwono - na obu było to 0V. Na diodach po lewej ok. 2,60 V.

http://i.imgur.com/DhrIj.jpg

Naturalnie sprawdziłem również połączenie płytki klawiatury z płytą główną, jednak nic to nie dało.

Zdaję sobie sprawę, że postawienie diagnozy na odległość jest niemal niemożliwe, jednak chciałbym po prostu, aby ktoś pomógł mi w określeniu stopnia prawdopodobieństwa, czy przerwała się ścieżka na płytce klawiatury i jej wymiana powinna pomóc - a byłoby to bardzo dobrą wiadomością, bo takie płytki są relatywnie tanie... Czy może bardziej możliwe, że uszkodzony został układ sterujący pracą podświetlenia? Ta druga opcja osobiście wydaje mi się mniej prawdopodobna, bo przecież działa zarówno podświetlenie wyświetlacza, jak i części klawiatury, ale może jednak?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc :)

--
Bialy | GG:1092403

Data: 2011-01-02 16:12:00
Autor: m4rkiz
?Użytkownik "Bialy" <wytnij.mr.b@o2.pl.wytnij> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ifq3fk$vus$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

powpinaj sie dwoma polaczonymi szpilkami i sprawdz czy to sciezka

Data: 2011-01-03 02:37:55
Autor: Bialy
m4rkiz napisal:

| powpinaj sie dwoma polaczonymi szpilkami i sprawdz czy to sciezka

W sumie proste... Zrobię tak w najbliższym czasie :))

--
Bialy | GG:1092403

Problem z podświetleniem Nokia 6120