Data: 2010-04-02 22:23:48 | |
Autor: Maks | |
Problem z przerzucaniem ... | |
Czołem mam pytanie
On jakiegoś czasu (około roku) mam problem z przerzucaniem (chodzi o tylne przełożenie). Przy przerzucaniu na większe zębatki nie zawsze udaje się trafić idealnie w przełożenie i łańcuch zaczyna przeskakiwać. Jak przerzucam w dół brak problemów czasem jak jadę naglę sam z siebie łańcuch zmieni przełożenie. Wymieniłem już linkę i pancerz, przerzutka to slx, a manetki M530. Nie jest to też problem z regulacja była chyba z 15 razy regulowana i przez jakiś czas chodzi ok po czym problem się pojawia na nowo. Podejrzewam manetkę czy słusznie ? Pozdrawiam Maks |
|
Data: 2010-04-02 13:30:01 | |
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik | |
Problem z przerzucaniem ... | |
On 2 Kwi, 22:23, Maks <kgs...@icpnet.pl> wrote:
Czołem mam pytanieA napęd w jakim stanie i ile ma? |
|
Data: 2010-04-02 23:43:42 | |
Autor: Maks | |
Problem z przerzucaniem ... | |
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
On 2 Kwi, 22:23, Maks <kgs...@icpnet.pl> wrote: rok w stanie idealnym dbam o niego 3 łańcuchy co 1000 km zmiana co 300km smaruje i po każdym deszczu czyszczę Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-02 22:45:03 | |
Autor: Mario | |
Problem z przerzucaniem ... | |
Mozliwosci to: manetka, linka, pancerz, przerzutka, kaseta, lancuch i hak :)
Wyeliminowales dwie opcje... Najprawdopodobniej krzywy hak albo skonczyla Ci sie kaseta/lancuch Pzdr |
|
Data: 2010-04-02 23:47:46 | |
Autor: Maks | |
Problem z przerzucaniem ... | |
Mario pisze:
Mozliwosci to: manetka, linka, pancerz, przerzutka, kaseta, lancuch i hak :) Linka i pancerz wymienione i sprawdzone. Kaseta łańcuch i hak wykluczam (brak uszkodzeń i wyraźnego zużycia, wydłużenia) Stawiam na manetkę Ale ostatnio się dowiedziałem że tak może sie dziać jak linka jest luźna a linka lubi się co jakiś czas wydłużać. Co o tym myślicie ? Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-03 00:24:28 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Problem z przerzucaniem ... | |
Maks bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
a linka lubi się co jakiś czas wydłużać. IMO brednie. Tzn, pewnie co nieco owszem (tak jak łańcuch), ale prędzej stawiałbym, że to "wydłużenie" to kwestia złego (zbyt słabego) przykręcenia w przerzutce. Sprawdź dokładnie hak i napisz wreszcie ile ten napęd ma przebiegu, bo dla jednych rok to 30000km, dla innych 10000km, a dla jeszcze innych 500km albo mniej. Ja stawiam na przerzutkę albo hak. -- Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2010-04-03 22:32:06 | |
Autor: Maks | |
Problem z przerzucaniem ... | |
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Maks bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić): Napęd ma 4100km Hak jest nowy przy wymianie ramy nie miałem jeszcze żadnej wywrotki. Pozdrawiam Maks |
|
Data: 2010-04-03 23:12:17 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Problem z przerzucaniem ... | |
Maks bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Hak jest nowy przy wymianie ramy nie miałem jeszcze żadnej wywrotki. To, że jest nowy to jedno, brak wywrotek to drugie, a to, że rower w różnych sytuacjach się opiera w dziwnych miejscach to trzecie (czy też w czasie jazdy delikatnie choćby zahaczysz, haka nie urwiesz, ale się lekko wygnie). -- Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2010-04-04 09:12:33 | |
Autor: Maks | |
Problem z przerzucaniem ... | |
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Maks bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić): Przy starej ramie miałem ten sam problem wymieniłem hak bez zmian. Teraz jest inna rama ten sam efekt dlatego stawiam że hak odpada. W grę może wchodzi wadliwy napęd a co dokładnie tego niestety nie wiem i pewnie się nie dowiem w tym roku chce jeszcze go zajeździć od przyszłego roku będę inwestował w nowy napęd XT. Korba, łańcuchy, kaseta, manetki, przerzutki. Dodatkowo tarczówki ale to nie ma nic wspólnego z napędem ;) Myślałem że ktoś ma podobny problem ale wygląda mi to na wadę fabryczną jakiegoś elementu napędu tylko nie wiadomo jakiego. Nie jest to bardzo upierdliwe co jakiś czas trzeba wyregulować napęd i tyle. Pozdrawiam I dzięki wszystkim za pomoc ;) Maks |
|
Data: 2010-04-03 02:00:32 | |
Autor: Wojtas | |
Problem z przerzucaniem ... | |
W dniu 2010-04-02 23:47, Maks pisze:
hak wykluczam Odkręć lepiej i sprawdź czy faktycznie nie jest krzywy. Możesz tego nie widzieć nawet. Dodatkowo obejrzałbym wózek przerzutki pod kątem równoległego ustawienia do zębatek kasety, bo też może być krzywy. Ale ostatnio się dowiedziałem że tak może sie dziać jak linka jest luźna Bzdura. Zresztą to mógłbyś wyregulować nawet nie ruszając linki. -- Pozdr. wojtas(at)rubikon.pl I dlatego tak bardzo podziwiam w niewieście męską przedsiębiorczość, jak i u mężów stałość wypróbowanej wierności. |
|
Data: 2010-04-03 08:25:35 | |
Autor: Bartosz | |
Problem z przerzucaniem ... | |
Użytkownik "Mario" <drill007@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hp5l1v$mse$1@inews.gazeta.pl... Mozliwosci to: manetka, linka, pancerz, przerzutka, kaseta, lancuch i hak :) Ja również stawiam na krzywy hak - bo to jakby klasyczny objaw tego typu usterki. |
|
Data: 2010-04-03 08:57:23 | |
Autor: MichałG | |
Problem z przerzucaniem ... | |
Maks pisze:
Czołem mam pytanie Wyreguluj 16ty raz. Tak porządnie o poczatku = od ustawiania przerzutki i pionowości wózka, mocowania linki. Jeszcze mi sie nie zdarzyło,by po pierwszej regulacji wszystko było ok.... zawsze trzeba poprawić. Jak nie pomoże - pozostaje manetka - wymien, ale na próbe, bo raczej małe.... acha... i może głupio ale spytam- jesteś pewien, że masz łancuch, i zebatki z tej samej 'rzedowosci'? Zwykle nic sie nie dzieja jak nie są ale to może być ten przypedek, że akurat nie pasuja .... ;) Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2010-04-03 08:59:42 | |
Autor: MichałG | |
Problem z przerzucaniem ... | |
MichałG pisze:
Maks pisze: sorki za literówki, jeszcze sie pewnie nie obudziłem... ;) M. |
|
Data: 2010-04-03 14:26:03 | |
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik | |
Problem z przerzucaniem ... | |
On 2 Kwi, 22:23, Maks <kgs...@icpnet.pl> wrote:
Wymieniłem już linkę i pancerz, przerzutka to slx, a manetki M530.To jest ciekawe > zdefiniuj "jakiś czas". Pancerz z niczym nie koliduje i nie zahacza? W manetce nie wykręca się baryłka regulacyjna? |
|
Data: 2010-04-03 14:29:39 | |
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik | |
Problem z przerzucaniem ... | |
On 3 Kwi, 23:26, Michał 'miok' Rzeźnik <michal....@gmail.com> wrote:
On 2 Kwi, 22:23, Maks <kgs...@icpnet.pl> wrote:> Wymieniłem już linkę i pancerz, przerzutka to slx, a manetki M530."[..] przez jakiś czas chodzi [..]". Linka jest dobrze dokręcona ;p? i nie jest w _żadnym_ miejscu pęknięta, zgięta? Pomysły się chyba kończą, ale przed zakupem nowej manetki spróbuj pożyczyć od kogoś inną. |
|
Data: 2010-04-03 23:59:39 | |
Autor: Ignac | |
Problem z przerzucaniem ... | |
Przy przerzucaniu na większe zębatki nie zawsze
udaje się trafić idealnie w przełożenie i łańcuch zaczyna przeskakiwać....za długa linka w stosunku do pancerza...przełożenie nie wchodzi bo ciągnie sie linka a nie wózek który nie jest w stanie przełożyć do końca łańcuch Jak przerzucam w dół brak problemów czasem jak jadę naglę sam z siebie łańcuch zmieni przełożenie. ...za długa linka...i dzieki temu bieg wchodzi bez problemu...ale linka jest na tyle długa że pozwala wózkowi włączyć jeszcze jeden bieg. W mojej ocenie przerzutka do regulacji...najważniejszy problem to kompromis z właściwą długością linki w stosunku do pancerza żeby nie było takich niespodzianek. Ignac -- |
|
Data: 2010-04-04 12:21:44 | |
Autor: Ignac | |
Problem z przerzucaniem ... | |
Doraźnie teraz spróbuj wydłużyc pancerz regulacją pancerza (np.przy przerzutce)...wydłuż pancerz obrotem regulacji o np.od 20 do 30 stopni przejdz się i zobacz czy się poprawiło szczególnie podnoszenie łańcucha ...jeżeli nie to powtórz ten zabieg może trzeba bedzie go powtórzyć ze 3 lub więcej razy za kazdym razem próba drogowa jazdy po kasecie góra-dół jeżeli oczywiście gwint na regulacji pancerza się nie skończy...oczywiście po każdym wydłużeniu pancerza obniżanie łańcucha powinno być bezproblemowe , jeżeli nie to znaczy że poncerz został wydłużony za bardzo...w ten sposób znajdzie sie odpowiednią długośc linki w stosunku do pancerza. Ignac -- |
|