Problem z przerzucaniem ...

Data: 2010-04-02 22:45:03
Autor: Mario
Problem z przerzucaniem ...
Mozliwosci to: manetka, linka, pancerz, przerzutka, kaseta, lancuch i hak :)
Wyeliminowales dwie opcje...
Najprawdopodobniej krzywy hak albo skonczyla Ci sie kaseta/lancuch

Pzdr

Data: 2010-04-02 23:47:46
Autor: Maks
Problem z przerzucaniem ...
Mario pisze:
Mozliwosci to: manetka, linka, pancerz, przerzutka, kaseta, lancuch i hak :)
Wyeliminowales dwie opcje...
Najprawdopodobniej krzywy hak albo skonczyla Ci sie kaseta/lancuch

Pzdr

Linka i pancerz wymienione i sprawdzone. Kaseta łańcuch i hak wykluczam (brak uszkodzeń i wyraźnego zużycia, wydłużenia)

Stawiam na manetkę

Ale ostatnio się dowiedziałem że tak może sie dziać jak linka jest luźna a linka lubi się co jakiś czas wydłużać.

Co o tym myślicie ?

Pozdrawiam

Data: 2010-04-03 00:24:28
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Problem z przerzucaniem ...
Maks bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
a linka lubi się co jakiś czas wydłużać.

IMO brednie. Tzn, pewnie co nieco owszem (tak jak łańcuch), ale prędzej
stawiałbym, że to "wydłużenie" to kwestia złego (zbyt słabego) przykręcenia
w przerzutce.
Sprawdź dokładnie hak i napisz wreszcie ile ten napęd ma przebiegu, bo dla
jednych rok to 30000km, dla innych 10000km, a dla jeszcze innych 500km albo
mniej.
Ja stawiam na przerzutkę albo hak.

Data: 2010-04-03 22:32:06
Autor: Maks
Problem z przerzucaniem ...
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

Napęd ma 4100km
Hak jest nowy przy wymianie ramy nie miałem jeszcze żadnej wywrotki.

Pozdrawiam

Maks

Data: 2010-04-03 23:12:17
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Problem z przerzucaniem ...
Maks bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Hak jest nowy przy wymianie ramy nie miałem jeszcze żadnej wywrotki.

To, że jest nowy to jedno, brak wywrotek to drugie, a to, że rower w
różnych sytuacjach się opiera w dziwnych miejscach to trzecie (czy też w
czasie jazdy delikatnie choćby zahaczysz, haka nie urwiesz, ale się lekko
wygnie).

Data: 2010-04-04 09:12:33
Autor: Maks
Problem z przerzucaniem ...
[...]

Przy starej ramie miałem ten sam problem wymieniłem hak bez zmian. Teraz jest inna rama ten sam efekt dlatego stawiam że hak odpada.

W grę może wchodzi wadliwy napęd a co dokładnie tego niestety nie wiem i pewnie się nie dowiem w tym roku chce jeszcze go zajeździć od przyszłego   roku będę inwestował w nowy napęd XT. Korba, łańcuchy, kaseta, manetki, przerzutki.
Dodatkowo tarczówki ale to nie ma nic wspólnego z napędem ;)

Myślałem że ktoś ma podobny problem ale wygląda mi to na wadę fabryczną   jakiegoś elementu napędu tylko nie wiadomo jakiego.

Nie jest to bardzo upierdliwe co jakiś czas trzeba wyregulować napęd i tyle.

Pozdrawiam

I dzięki wszystkim za pomoc ;)

Maks

Data: 2010-04-03 02:00:32
Autor: Wojtas
Problem z przerzucaniem ...
W dniu 2010-04-02 23:47, Maks pisze:

hak wykluczam
(brak uszkodzeń i wyraźnego zużycia, wydłużenia)

Odkręć lepiej i sprawdź czy faktycznie nie jest krzywy. Możesz tego nie widzieć nawet. Dodatkowo obejrzałbym wózek przerzutki pod kątem równoległego ustawienia do zębatek kasety, bo też może być krzywy.

Ale ostatnio się dowiedziałem że tak może sie dziać jak linka jest luźna
a linka lubi się co jakiś czas wydłużać.

Bzdura. Zresztą to mógłbyś wyregulować nawet nie ruszając linki.

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

I dlatego tak bardzo podziwiam w niewieście męską przedsiębiorczość,
jak i u mężów stałość wypróbowanej wierności.

Data: 2010-04-03 08:25:35
Autor: Bartosz
Problem z przerzucaniem ...

Użytkownik "Mario" <drill007@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hp5l1v$mse$1@inews.gazeta.pl...
Mozliwosci to: manetka, linka, pancerz, przerzutka, kaseta, lancuch i hak :)
Wyeliminowales dwie opcje...
Najprawdopodobniej krzywy hak albo skonczyla Ci sie kaseta/lancuch

Pzdr

Ja również stawiam na krzywy hak - bo to jakby klasyczny objaw tego typu usterki.

Problem z przerzucaniem ...