Problem z przerzucaniem biegów.

Data: 2009-11-30 01:23:47
Autor: deyoot@gmail.com
Problem z przerzucaniem biegów.
Witam.
Mam problem z przerzutką tylną, którego przyczyn nie potrafię
zidentyfikować. Przerzutka to XTR serii 960 z odwrotną sprężyną (nówka
kupiona w tym roku) takież klamkomanetki DC (używki z allegro i tu
pierwsze podejrzenia ale wydają się działać sprawnie), kaseta XT z
2008 r. (też nowa ze sklepu), łańcuch LX. Problem polega na tym, że
przy wrzucaniu na wyższy bieg (mniejsze koronki) czasem wchodzi gładko
(cyk i już) a czasem jest tak, że nic się nie dzieje po czym po
sekundzie, dwóch (czasem dłużej) z wielkim trudem łańcuch zeskakuje. W
odwrotną stronę - gdy ciągnie sprężyna przerzutki - działa bez
problemu i szybko. Regulacja śrubą baryłkową nic nie daje. Stawiam na
manetki albo ewentualnie pancerzyki (może się gdzieś kompresują po
drodze i zmniejszają efektywny uciąg linki, może je źle
poprowadziłem). Problem w tym, że robi się coraz gorzej. Na początku
tylko sporadycznie się tak działo a teraz już właściwie cały czas.
Zastanawiam się też czy przyczyną nie może być zbytnie wymieszanie
klas osprzętu (łańcuch?). Kompletnie nie mam pomysłów co zrobić.. Może
ktoś z was ma jakiś pomysł?

Data: 2009-11-30 09:59:22
Autor: Menel
Problem z przerzucaniem biegów.