Problem z przerzutką czy manetką ?

Data: 2009-08-26 01:22:11
Autor: Dżejm
Problem z przerzutką czy manetką ?
Witam preclowa kopalnio wiedzy ;)

Mam przerzutki i klamkomanetki deore lx. Kilka kkm już mają. Nie raz mocno zmokły. Poza tym specjalnie ich nie katowałem.
Pojawił się ostatnio dziwny problem z tylną przerzutką. Na niższe biegi schodzi bez problemu. Jednak gdy chcę wrzucić z powrotem na wyższy, słyszę "click" w manetce, linka trochę się napina, ale przerzutka ani drgnie (no może czasami minimalnie).
Z każdego biegu tak samo. Dopiero za drugą próbą wskakuje. Kolejne biegi wskakują bez problemu. Gdy dochodzę do 8, nagle przerzutka "nadrabia" co straciła i sama wskakuje na 9.
I o co tu chodzi :) ?
Przerzutka dobrze wyregulowana, ustawia się idealnie nad każdą zębatką. Tylko ten pierwszy klik w górę zawsze jest bez efektu.
Manetka padła ? Czy przerzutka / sprężyna / pancerze może stawiać zbyt duży opór i pomimo kliknięcia nie idzie ?

pozdro

Data: 2009-08-25 17:14:05
Autor: Zip
On 26 Sie, 01:22, Dżejm <no.s...@no.spam> wrote:
[...]

Całkiem możliwe że pancerze już się zatarły. Po takim przebiegu
zalecana jast wymiana linek i pancerzy koszto raczej niewielki a
różnica może być kosmiczna.

Pozdrawiam

Data: 2009-08-26 07:34:38
Autor: Andrzej Bedliński
Zip pisze:
[...]

Sam zaproponowałbym raczej po prostu regulację przerzutki.
Autor wątku napisał,że "w dół schodzi dobrze".

Wymiana pancerzy i linek też oczywiście nie zaszkodzi.

Pozdrawiam

Data: 2009-08-26 07:55:18
Autor: ...::QRT::...
Dnia Wed, 26 Aug 2009 01:22:11 +0200, Dżejm napisał(a):

[...]

A jak na moje wyglada to na krzywy hak przerzutki.

--
www.warszawski.info

Data: 2009-08-26 09:29:41
Autor: Bartosz

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:30yo0etfmvzh$.yc0c81thc4bm.dlg40tude.net...
[...]

Też mi się tak wydaje. Miałem kiedyś podobny problem - hak był minimalnie skrzywiony a przerzutki już wariowały.

Data: 2009-08-26 09:44:14
Autor: maksWYTNIJTO
Problem z przerzutką czy manetką ?

  Do tego wszystkiego co zostało powiedziane wydłużył bym nieco pancerz
  linki tak aby wraz z pierwszym kliknięciem łańcuch został pociągnięty
  na wyższą zębatkę...a ponadto linka w pancerzu przyrdzewiała.

  Ignac

Data: 2009-08-26 10:48:44
Autor: mmateusz
[...]

napisz jeszcze czy masz normalną sprężynę, czy odwrotną:
- normalna (jak wrzucasz na większą zębatkę z tyłu to manetka ciągnie linkę) -
to tu ewidentnie trzeba zmienić pancerze i linki.
- odwrotne (jak wrzucasz na większą zębatkę to linka jest luzowana) - tu bym
obstawiał krzywy hak.

Możesz mieć też luzy na wózku przerzutki - tu musisz albo to polubić albo kupić
nową tylna przerzutkę ;).
--
mk

Data: 2009-08-26 11:30:27
Autor: Dżejm
[...]

Sprężyna odwrotna. Gdy wrzucam na większe linka się luzuje. Na mniejsze się napina, ale tak jak pisałem napina się czasami bez rezultatu :(.

pozdro

Data: 2009-08-26 14:18:47
Autor: zcxz
Dżejm wrote:
[...]

hihi...koniecznie sprawdz czy nie ma syfu (typu nawinieta trawa, sznurki, patyczki, gluty, smar z piachem, brud ze smarem itd. ) miedzy koronkami w kasecie.

--
zcxz

Data: 2009-08-26 09:20:47
Autor: Kuba
Problem z przerzutką czy manetką ?
Spróbuj wyczyścić kółeczka prowadzące w przerzutce,
jeśli to nie pomoże - wymień je. (u mnie działo się to samo)

Kuba

Data: 2009-08-26 09:23:13
Autor: Kuba
Problem z przerzutką czy manetką ?
Spróbuj wyczyścić kółeczka prowadzące w przerzutce.
Jeśli to nie pomoże wymień je. (u mnie działo się to samo)
Nie kosztują dużo a poprawa może być ogromna.

Kuba

Data: 2009-08-26 14:53:23
Autor: Mateusz
Problem z przerzutką czy manetką ?
Też stawiam na hak. Poza tym, weź na prostej ubitej nawierzchni
poprawić koło w stylu: wypinasz samozamykasz iklka ruchów ramą i
dobicie i zaisk na zamozamykaczu.

Data: 2009-08-30 23:35:24
Autor: Dżejm
Problem z przerzutką czy manetką ? - a jednak pa ncerze
[...]

Idąc za waszymi radami zdjąłem obejrzeć hak. Wyglądał idealnie. No to przeszedłem do kolejnej rady i kupiłem pancerze i linkę. Ściągając stare byłem pewien, że są w dobrym stanie, zero syfu, zero rdzy, więc myślałem, że ta wymiana nic nie pomoże.
Jakże się myliłem :).
Od razy po podłączeniu linki przerzutka zaczęła chodzić idealnie. Nawet bez żadnej regulacji ! Teraz biegi wskakują leciutko, bez problemu, żadnego oporu przy naciąganiu. Krótko mówiąc różnica jest KOLOSALNA !!! Normalnie jakbym przeszedł z jakiejś wajchy analogowej na pstryczek cyfrowy ;).

pozdro

Data: 2009-08-30 14:42:42
Autor: Mateusz
Problem z przerzutką czy manetką ? - a jednak pancerze
Cieszę się że kolega już się nie męczy ;)

ja wymieniam linki i pancerze co dwa sezony, a po pierwszym sezonie to
ściągam wszystko, psikam do środka WD albo używam benzyny a linki
czyszczę i wazeliną smaruję (żeby się woda nie dostawała) i chodzi
wszystko idealnie.

niedawno to w ogóle miałem problem, bo nie wiedziałem jak umiejętnie
uciąć linkę bez użycia tej obcinarki specjalnej - wystarczyły ostre
obcęgi i młotek no i oczywiście zaślepka nic się nie strzępiło :)

Data: 2009-08-31 20:09:30
Autor: maksWYTNIJTO
Problem z przerzutką czy manetką ?
    preclowa kopalnio wiedzy   ...pomogła ci korespondencyjnie,ciekawe na ile tzw."serwus by cię skasował.
  Żeby dac sztyfakcje grupie przy okazji opisz tą usterkę w jakiś "serwusie"
  i zapytaj co ewentualnie trzeba zmienic i ile taka naprawa by kosztowała
  i podaj nam tą wiadomośc...i pamiętaj na grupę możesz zawsze liczyć.

  Ignac
        --

Problem z przerzutką czy manetką ?