Problem z przerzutką czy manetką ? - a jednak pa ncerze

Data: 2009-08-30 23:35:24
Autor: Dżejm
Problem z przerzutką czy manetką ? - a jednak pa ncerze
Mam przerzutki i klamkomanetki deore lx. Kilka kkm już mają. Nie raz mocno zmokły. Poza tym specjalnie ich nie katowałem.
Pojawił się ostatnio dziwny problem z tylną przerzutką. Na niższe biegi schodzi bez problemu. Jednak gdy chcę wrzucić z powrotem na wyższy, słyszę "click" w manetce, linka trochę się napina, ale przerzutka ani drgnie (no może czasami minimalnie). [...]

Idąc za waszymi radami zdjąłem obejrzeć hak. Wyglądał idealnie. No to przeszedłem do kolejnej rady i kupiłem pancerze i linkę. Ściągając stare byłem pewien, że są w dobrym stanie, zero syfu, zero rdzy, więc myślałem, że ta wymiana nic nie pomoże.
Jakże się myliłem :).
Od razy po podłączeniu linki przerzutka zaczęła chodzić idealnie. Nawet bez żadnej regulacji ! Teraz biegi wskakują leciutko, bez problemu, żadnego oporu przy naciąganiu. Krótko mówiąc różnica jest KOLOSALNA !!! Normalnie jakbym przeszedł z jakiejś wajchy analogowej na pstryczek cyfrowy ;).

pozdro

Data: 2009-08-30 14:42:42
Autor: Mateusz
Problem z przerzutką czy manetką ? - a jednak pancerze
Cieszę się że kolega już się nie męczy ;)

ja wymieniam linki i pancerze co dwa sezony, a po pierwszym sezonie to
ściągam wszystko, psikam do środka WD albo używam benzyny a linki
czyszczę i wazeliną smaruję (żeby się woda nie dostawała) i chodzi
wszystko idealnie.

niedawno to w ogóle miałem problem, bo nie wiedziałem jak umiejętnie
uciąć linkę bez użycia tej obcinarki specjalnej - wystarczyły ostre
obcęgi i młotek no i oczywiście zaślepka nic się nie strzępiło :)

Problem z przerzutką czy manetką ? - a jednak pa ncerze