Problem z reanimacją starego peceta HELP! :/

Data: 2009-03-30 11:32:03
Autor: Koniecpolski
Problem z reanimacją starego peceta HELP! :/
Witam,
sprzet Abit ST6 Raid + PIII700.
W pewnym momencie pojawil sie problem z uruchomieniem systemu. Objawy: czarny ekran, brak sygnalu video, dioda hdd caly czas świecila. Nie dalo sie wejsc do biosu.
Sprawidzilem (podmienialem) grafike, zasilacz, dysk, naped optyczny, poząglowałem pamięciami (dwa moduly 128MB). Przedmuchalem, przechuchałem. Poniewaz nie zmienialo to stanu rzeczy kupilem na allegro te sama plyte, tyle ze wersje bez raida i z Celeronem 1,2.
Po zlozeniu  niby wszystko ok, moge juz wejsc do biosu ale w momencie bootowania (trwa uruchamianie systemu windows) proces zatrzymuje sie, dysk milczy, nic sie nie dzieje. Przy probie bootowania z cd, to samo po nacisnieciu "dowolnego klawisza" nie uruchamia sie instalator. Rozkladam ręce. Podmienialem juz wszystko, nawet baterie na plycie.  HDD odpalalem w kieszeni na innym pececie, dane pozrzucane,  wiec dysk musi byc sprawny.Ma ktos jakis pomysl?

Pozdrawiam

Data: 2009-03-30 11:34:26
Autor: Koniecpolski
Problem z reanimacją starego peceta HELP! :/
Użytkownik "Koniecpolski" :

ps. taśmy napedów tez podmienialem

Data: 2009-03-30 12:59:47
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 30 Mar 2009 11:32:03 +0200, Koniecpolski napisał(a):

Po zlozeniu  niby wszystko ok, moge juz wejsc do biosu ale w momencie bootowania

Na początek wyzeruj pamięć BIOS-u (ustawienia domyślne wpisz). Choć prawdę
mówiąc jak wymieniałeś baterię to pewnie już go wyzerowałeś :)  No i próbuj
dalej zabutować. Jak się nie uda z dysku, próbuj z CD. Obawiam się że
jednak będziesz musiał postawić windę na nowo. Oczywiście, minimalny zestaw
dodatków, tylko grafika plus jeden moduł RAM. Zbędne napędy poodłączać.
--
Jacek

Data: 2009-03-30 13:10:16
Autor: Koniecpolski
Problem z reanimacją starego peceta HELP! :/
Użytkownik "Jacek Maciejewski" :
Oczywiście, minimalny zestaw
dodatków, tylko grafika plus jeden moduł RAM.

Bingo!  Wyciagnalem jeden modul RAM i ruszylo, dzieki wielke!!

Data: 2009-03-30 13:25:58
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 30 Mar 2009 13:10:16 +0200, Koniecpolski napisał(a):

Bingo!  Wyciagnalem jeden modul RAM i ruszylo, dzieki wielke!!

No i fajno. Zatrudnij jeszcze memtesta, może i ten chodzący moduł jest
nietenteges. Tylko kto to teraz kupuje płytę na s370! Litości :) trzeba
było kupić za 50-100zł płytę na s478 z Pentium ponad 1GHz. Albo za jakieś
200zł płytę z Pentium około 3GHz (nie wiem jaką masz zasiłkę - może trzeba
by wymienić w tym drugim przypadku, ale to też koszt rzędu 25zł) i miałbyś
współczesny komp.
--
Jacek

Data: 2009-03-30 14:09:23
Autor: Koniecpolski
[...]

W zasadzie kupilem tą plytę bo nie chcialo mi sie reinstalować systemu. Poza tym stoi na nim czysty win2k i jeden jedyny program w wersji serwerowej korzystajacy z bazy SQL i klucza HASP, pracuje 24h, bez peryferii.

Data: 2009-03-30 15:01:40
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 30 Mar 2009 14:09:23 +0200, Koniecpolski napisał(a):

[...]

Jeśli ten w2k to OEM to jeszcze rozumiem, ale jeśli nie, to jednak nawet
mimo to że to taki specjalistyczno-wyjątkowy komp brałbym pod uwagę wymianę
płyty. W końcu niewiele by trzeba reinstalować oprócz systemu :) Platforma
s370 to dziś płyty zupełnie zestarzałe. Jeśli jakiś egzemplarz działa to
niemalże cudem i trzeba się liczyć z wysoką awaryjnością. Pewnie, zaraz
ktoś się zgłosi i powie że ma i440BX i śmiga. No zgoda, bywa, kiedyś to
umieli płyty robić :) ale wyjątki nie potwierdzają reguły.

--
Jacek

Data: 2009-03-31 23:31:59
Autor: radxcell
*Jacek Maciejewski* wrote in <news:1xkty6z8y372m$.uu337m37owra$.dlg40tude.net>:
ktoś się zgłosi i powie że ma i440BX i śmiga. No zgoda, bywa, kiedyś to
umieli płyty robić :) ale wyjątki nie potwierdzają reguły.

dziekuje, juz nic nie musze mowic. no, moze jeszcze ze do tego BX jest proc
sporo powyzej 1GHz

pozdr, rdx

--
|   / _` / _` |>  </ _/ -_) | | spamboks na o2peel

Problem z reanimacją starego peceta HELP! :/