Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Problem z regulacją przerzutki

Problem z regulacją przerzutki

Data: 2012-09-30 06:52:34
Autor: Ignac
Problem z regulacją przerzutki
W dniu niedziela, 30 września 2012 11:49:00 UTC+2 użytkownik Vince napisał:

 czy da się ją jakoś uratować?

Odkręć od wózka linkę i kręcąc prawą ręka korbami(lekko),lewą popychaj
wózek na największą zebatkę, a póżniej popuszczaj wózek/schodz powoli
na najniższą zębatkę i jeżeli nie schodzi to sprężyna jest naciągnięta
lub śruba wychylania wózka poprzestawiana,a jeżeli schodzi łańcuch na najmniejszą zębatkę to  należy sie zainteresować linką przerzutki
pewnie gdziś w pancerzu jest przyrdzewiała/zasyfiona,wyczyścić i naoliwić.
W przypadku słabej sprężyny można wybić ten sworzeń/oskę wózka która
jest przelotowo zamontowana czyli widać oba jej końce i w ten sposób
wydostać sprężynę (wystarczy jeden jej koniec)skrócic ją o np.jeden zwój i po
założeniu ponownym na sworzeń wbić go do korpusu i gotowe.
Oczywiście wybijamy ten sworzeń na którym założony jest jeden z końców sprężyny.


Ignac

Data: 2012-09-30 17:37:22
Autor: Vince
Problem z regulacją przerzutki
Odkręć od wózka linkę i kręcąc prawą ręka korbami (lekko),lewą popychaj
wózek na największą zebatkę, a póżniej popuszczaj wózek/schodz powoli
na najniższą zębatkę i jeżeli nie schodzi to sprężyna jest naciągnięta

I właśnie ten wariant wydaje mi się chyba najbardziej prawdopodobny!

lub śruba wychylania wózka poprzestawiana,

Do śruby zakresu nie dochodzi...

a jeżeli schodzi łańcuch na najmniejszą zębatkę to  należy sie zainteresować linką przerzutki
pewnie gdziś w pancerzu jest przyrdzewiała/zasyfiona,wyczyścić i naoliwić.

Ten wariant odpada! Sprawdziłem wszystkie możliwe połączenia z manetką i nie zauważyłem żadnych zagięć. Do tego przesmarowałem linkę WD-40 i róbowałem naciagać "na sucho" (bez założonego łańcucha).

W przypadku słabej sprężyny można wybić ten sworzeń/oskę wózka która
jest przelotowo zamontowana czyli widać oba jej końce i w ten sposób
wydostać sprężynę (wystarczy jeden jej koniec)skrócic ją o np.jeden zwój i po
założeniu ponownym na sworzeń wbić go do korpusu i gotowe.

I tu pojawia się problem, bo gdyby to było co najmniej STX, czy DEORE, to moze oplacałoby sie z tym grzebać. Z drugiej strony to zwyczajna tzw "SIS`ka" (dokładnie http://www.bikekatalog.pl/2010/komponenty/2445/Shimano.Tourney.RD-TX51/), a więc najlepiej byłoby wymienić na nową (bo po cholere rozgrzebywać juz i tak praktycznie zajechaną przerzutkę). No i właśnie tutaj tkwi problem! Teoretycznie to wydatek rzędu 20-30 zeta, a z drugiej strony sprzęt nie mój, wiec nie bedę komuś sprzętu sponsorować. I teraz nie wiem. Grzebać przy niej (tzn. skracać sprężyne, co wiąże siez ryzykiem jeszcze większego uszkodzenia), czy olać i zostawić tak jak jest?

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-09-30 10:13:55
Autor: Ignac
Problem z regulacją przerzutki
W dniu niedziela, 30 września 2012 17:37:24 UTC+2 użytkownik Vince napisał:
 
I tu pojawia się problem, bo gdyby to było co najmniej STX, czy DEORE, to moze oplacałoby sie z tym grzebać. Z drugiej strony to zwyczajna tzw "SIS`ka" (dokładnie http://www.bikekatalog.pl/2010/komponenty/2445/Shimano.Tourney.RD-TX51/), a więc najlepiej byłoby wymienić na nową (bo po cholere rozgrzebywać juz i tak praktycznie zajechaną przerzutkę). No i właśnie tutaj tkwi problem! Teoretycznie to wydatek rzędu 20-30 zeta, a z drugiej strony sprzęt nie mój, wiec nie bedę komuś sprzętu sponsorować. I teraz nie wiem. Grzebać przy niej (tzn. skracać sprężyne, co wiąże siez ryzykiem jeszcze większego uszkodzenia), czy olać i zostawić tak jak jest?

No to odpowiedziałeś sobie sam!30 zł nie jest problem,więc wymienić i
po kłopocie.

 Ignac

Problem z regulacją przerzutki

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona