Data: 2009-04-27 01:34:21 | |
Autor: fuzzy80 | |
Problem z reklamacją | |
Witam,
mam problem ze złożeniem reklamacji sprzętu komputerowego. Sklep, w którym został on zakupiony przestał istnieć, a dokładniej, w tym samym miejscu jest sklep z całkiem innym asortymentem. Co ciekawe jest to nadal ten sam właściciel, który zmienił tylko nazwę firmy oraz branżę. Wg mnie nadal mam prawo reklamować ten sprzęt w tej firmie, a sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji twierdząc, że sklep już nie istnieje. Kto ma racje? Jakie są podstawy prawne? Pozdrawiam |
|
Data: 2009-04-27 08:41:51 | |
Autor: Olgierd | |
Problem z reklamacją | |
Dnia Mon, 27 Apr 2009 01:34:21 -0700, fuzzy80 napisał(a):
Co ciekawe jest to Tamten sklep prowadzony był przez osobę prowadzącą jednoosobową DG? Jeśli tak, to racja jest po Twojej stronie. -- pozdrawiam serdecznie, Olgierd Lege Artis http://olgierd.bblog.pl |
|
Data: 2009-04-27 02:16:39 | |
Autor: fuzzy80 | |
Problem z reklamacją | |
On 27 Kwi, 10:41, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
Dnia Mon, 27 Apr 2009 01:34:21 -0700, fuzzy80 napisał(a): Dziękuję za szybką odpowiedź. A jak to sprawdzić? Była to spółka cywilna. Pozdrawiam |
|
Data: 2009-04-27 11:18:25 | |
Autor: Liwiusz | |
Problem z reklamacją | |
fuzzy80@gmail.com pisze:
On 27 Kwi, 10:41, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote: Na paragonie, fakturze masz dane sprzedawcy. I musisz po prostu skierować swoje żądania właśnie do niego - do konkretnej osoby (DG) lub osób (spółka). To, czy osoba/osoby te prowadzą teraz inny sklep, albo pracują na etacie, albo są bezrobotne, nie ma już znaczenia. -- Liwiusz |
|
Data: 2009-04-27 11:35:37 | |
Autor: spp | |
Problem z reklamacją | |
fuzzy80@gmail.com pisze:
^^^^^^^^^^^^^^^Tamten sklep prowadzony był przez osobę prowadzącą jednoosobową DG? Jeśli tak, to racja jest po Twojej stronie. Dziękuję za szybką odpowiedź.^^^^^^^^^^^^^^^ To jest odpowiedź. :) -- spp |
|
Data: 2009-04-27 03:02:52 | |
Autor: fuzzy80 | |
Problem z reklamacją | |
On 27 Kwi, 11:35, spp <s...@op.pl> wrote:
fuzz...@gmail.com pisze: Przepraszam, kompletnie się w tym gubię ;-) Czyli rozumiem, że mogę reklamować ten produkt? Jaką podstawę prawną mam podać w piśmie reklamacyjnym? Pozdrawiam |
|
Data: 2009-04-27 10:04:20 | |
Autor: Olgierd | |
Problem z reklamacją | |
Dnia Mon, 27 Apr 2009 03:02:52 -0700, fuzzy80 napisał(a):
Przepraszam, kompletnie się w tym gubię ;-) Czyli rozumiem, że mogę Nie wiemy czy możesz reklamować. Wiemy, że jeśli możesz, to facet nie może się zasłaniać tym, że ma inny sklep. -- pozdrawiam serdecznie, Olgierd Lege Artis http://olgierd.bblog.pl |
|
Data: 2009-04-27 03:37:14 | |
Autor: fuzzy80 | |
Problem z reklamacją | |
On 27 Kwi, 12:04, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
Dnia Mon, 27 Apr 2009 03:02:52 -0700, fuzzy80 napisał(a): Czyli wracamy do punktu wyjścia. Rozumiem, że muszę sprawdzić właściciela/właścicieli i do nich kierować pismo reklamacyjne? Przypomnę, że ta spółka cywilna zmieniła nazwę i branżę. NIP, siedziba itp są nadal takie same, czyli raczej nie możemy mówić o zaprzestaniu działalności? Przestał jedynie działać sklep komputerowy. Pozdrawiam |
|
Data: 2009-04-27 11:30:42 | |
Autor: Olgierd | |
Problem z reklamacją | |
Dnia Mon, 27 Apr 2009 03:37:14 -0700, fuzzy80 napisał(a):
Nie wiemy czy możesz reklamować. Wiemy, że jeśli możesz, to facet nie Mi chodziło o coś innego. Czy możesz reklamować komputer zależy od tego co się stało, w związku z czym go kupiłeś, ile czasu minęło itd. Adresatem reklamacji na pewno będzie ten facet, niezależnie od tego czy dziś prowadzi sprzedaż śpioszków czy koparek. -- pozdrawiam serdecznie, Olgierd Lege Artis http://olgierd.bblog.pl |
|
Data: 2009-04-27 04:37:19 | |
Autor: fuzzy80 | |
Problem z reklamacją | |
On 27 Kwi, 13:30, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
Dnia Mon, 27 Apr 2009 03:37:14 -0700, fuzzy80 napisał(a): Komputer wg dokumentów jakie posiadam jest na gwarancji, a jego usterka kwalifikuje do naprawy gwarancyjnej. Adresatem reklamacji na pewno będzie ten facet, niezależnie od tego czy Czyli muszę go "znać" z imienia i nazwiska aby napisać reklamację? Na paragonie nie ma takich informacji. Pozdrawiam |
|
Data: 2009-04-27 11:46:27 | |
Autor: Olgierd | |
Problem z reklamacją | |
Dnia Mon, 27 Apr 2009 04:37:19 -0700, fuzzy80 napisał(a):
Mi chodziło o coś innego. Czy możesz reklamować komputer zależy od tego Nie ma odniesienia do punktu serwisowego? Zważ, że często tak jest, że sklep nie prowadzi obsługi gwarancyjnej -- masz zupełnie inne serwisy od tego. -- pozdrawiam serdecznie, Olgierd Lege Artis http://olgierd.bblog.pl |
|
Data: 2009-04-27 13:48:10 | |
Autor: Liwiusz | |
Problem z reklamacją | |
Olgierd pisze:
Dnia Mon, 27 Apr 2009 04:37:19 -0700, fuzzy80 napisał(a): Często nawet to nie sklep jest gwarantem, tylko zupełnie inny podmiot. -- Liwiusz |
|
Data: 2009-04-27 11:48:39 | |
Autor: Olgierd | |
Problem z reklamacją | |
Dnia Mon, 27 Apr 2009 13:48:10 +0200, Liwiusz napisał(a):
Nie ma odniesienia do punktu serwisowego? Zważ, że często tak jest, że Tys prowda. -- pozdrawiam serdecznie, Olgierd Lege Artis http://olgierd.bblog.pl |
|
Data: 2009-04-27 04:54:28 | |
Autor: fuzzy80 | |
Problem z reklamacją | |
>> Nie ma odniesienia do punktu serwisowego? Zważ, że często tak jest, że Karta gwarancyjna wystawiona była przez sklep, w którym sprzęt był zakupiony i tam chcę reklamację złożyć. Dziękuję Wam za pomoc. Pozdrawiam |
|
Data: 2009-04-27 12:19:39 | |
Autor: Olgierd | |
Problem z reklamacją | |
Dnia Mon, 27 Apr 2009 04:54:28 -0700, fuzzy80 napisał(a):
> Często nawet to nie sklep jest gwarantem, tylko zupełnie inny Nienie, wystawić mógł w sumie sklep. Wyobraź sobie sytuację: idziesz do sklepu ABC, gdzie kupujesz laptopa z dystrybucji HP, a serwisować masz go (gwarancyjnie) w firmie ZYX. W tym modelu ABC jest tylko sprzedawcą -- może Ci sprzedać to, co ma od dostawców, razem z ich papierami, kartonami, zasilaczami etc. Gwarantem (tym, kto udziela Ci gwarancji) jest HP, bo to oni obiecują, że *ktoś* to naprawi "w ich imieniu". Ale jak się już naprawdę popsuje, to po naprawę masz udać się do ZYX. Dawno dawno temu sam popełniłem błąd. W Vobisie kupiłem laptoka FS, po jakimś czasie zaczął się psuć napęd combo. Poszedłem do serwisu raz, drugi, trzeci. Po trzeciej naprawie FS już nie zdzierżył, przysłał do mnie kuriera po sprzęt. Jak mi go zwrócili, okazało się, że sprzęt jest zepsuty. I ja -- głupi -- wysłałem do nich (do FS) poleconym oświadczenie reklamacyjne, z wiadomej ustawy, m.in. pisząc, że jeśli nie potrafią zapewnić prawidłowego serwisu, to niech nie sprzedają niczego oprócz opiekaczy do grzanek. Za FS odpisała mi jakaś kancelaria (!), że jasne, że proszę bardzo. Ale to oświadczenie powinienem złożyć sklepowi. Ot taka drobna i śmieszna nauczka, dla mnie na pewno i może dla tych, którzy to czytają. -- pozdrawiam serdecznie, Olgierd Lege Artis http://olgierd.bblog.pl |
|
Data: 2009-04-27 07:08:26 | |
Autor: fuzzy80 | |
Problem z reklamacją | |
On 27 Kwi, 14:19, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
Dnia Mon, 27 Apr 2009 04:54:28 -0700, fuzzy80 napisał(a): Gwarancję wystawił sklep, w gwarancji jest zapis, że to sklep jest podmiotem realizującym naprawy. Komputer był składakiem, nie laptopem, na który wystawiana jest gwarancja producenta, a sprzedawca tylko podbija gwarancję aby "wystartowała". Mimo to, takiego laptopa można reklamować zarówno u sprzedawcy jak i u producenta, zależy na jaki rodzaj reklamacji się zdecydujemy. Tak więc sklep, chce czy nie chce zawsze jest gwarantem, nawet jeśli wystawiona jest karta gwarancyjna producenta - wynika to z polskiego prawa. Tak czy inaczej, sprzęt będę reklamować uszkodzony sprzęt u sprzedawcy. Dawno dawno temu sam popełniłem błąd. W Vobisie kupiłem laptoka FS, po Trzeba było reklamować laptopa z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (odpowiedzialność sprzedawcy). Pozdrawiam |
|
Data: 2009-04-27 14:11:12 | |
Autor: Olgierd | |
Problem z reklamacją | |
Dnia Mon, 27 Apr 2009 07:08:26 -0700, fuzzy80 napisał(a):
Gwarancję wystawił sklep, w gwarancji jest zapis, że to sklep jest No to wio :-) Mimo to, takiego laptopa można Dobrze myślisz, źle mówisz (nazywasz). Gwarantem nie jest, to są zupełnie odrębne instytucje. -- pozdrawiam serdecznie, Olgierd Lege Artis http://olgierd.bblog.pl |
|
Data: 2009-04-27 08:17:06 | |
Autor: fuzzy80 | |
Problem z reklamacją | |
On 27 Kwi, 16:11, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
Dnia Mon, 27 Apr 2009 07:08:26 -0700, fuzzy80 napisał(a): OK, najważniejsze że można wybrać sposób reklamacji sprzętu :-) |
|
Data: 2009-04-27 16:13:10 | |
Autor: Liwiusz | |
Problem z reklamacją | |
fuzzy80@gmail.com pisze:
Gwarancję wystawił sklep, w gwarancji jest zapis, że to sklep jest Ale to nie sklep ma osobowość prawną i to nie sklep, tudzież nie okno sklepowe, albo nie pracownica sklepu odpowiada za reklamację. Odpowiedzialna jest osoba, która ten sklep prowadziła w ramach swojej działalności gospodarczej. Jeśli zatem wiesz, że gwarancji udzielił "sklep u doroty", to musisz się dowiedzieć, który przedsiębiorca prowadził taki sklep, aby pociągnąć go do odpowiedzialności. na który wystawiana jest gwarancja producenta, a sprzedawca tylko Z polskiego prawa to nie wynika. Według polskiego prawa gwarancja jest dokumentem nieobowiązkowym, a jej warunki mogą być w miarę dowolnie kształtowane, zwłaszcza w relacji firma-konsument. Tak czy inaczej, sprzęt będę reklamować uszkodzony sprzęt u Wydaje się być to słuszne.
A czytałeś to, na co odpisujesz? :) -- Liwiusz |
|
Data: 2009-04-27 08:21:02 | |
Autor: fuzzy80 | |
Problem z reklamacją | |
> Gwarancję wystawił sklep, w gwarancji jest zapis, że to sklep jest Widzę, że czepiamy się nomenklatury :-) Jeśli zatem wiesz, że gwarancji udzielił "sklep u doroty", to musisz Dokładnie, czyli sprawa sprowadza się do ustalenia kto prowadził ten sklep. > na który wystawiana jest gwarancja producenta, a sprzedawca tylko Przyznaję, że po powtórnym przeczytaniu zauważyłem mój błąd ;-) Tak więc, ponownie dziękuję Wam za pomoc, myślę że teraz nie będę mieć problemu ze złożeniem reklamacji, co innego jej realizacja... Pozdrawiam |
|
Data: 2009-04-27 13:39:47 | |
Autor: Liwiusz | |
Problem z reklamacją | |
fuzzy80@gmail.com pisze:
On 27 Kwi, 13:30, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote: A kto tej gwarancji udzielił? Musisz się zgłosić do osoby/firmy, która udzieliła gwarancji. W karcie gwarancyjnej powinny być wszystkie dane.
A jakie są informacje? Musisz go znać, dane są jawne, można sprawdzić w urzędzie gminy/miasta w wydziale ewidencji działalności gospodarczej. -- Liwiusz |
|
Data: 2009-04-27 12:39:28 | |
Autor: Liwiusz | |
Problem z reklamacją | |
fuzzy80@gmail.com pisze:
On 27 Kwi, 12:04, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote: Spółka cywilna to przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą. To oni odpowiadają za zobowiązania spółki swoim majątkiem prywatnym. Musisz skierować reklamację właśnie do tych ludzi. -- Liwiusz |