Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli ta k to jaki nowy?)...

Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli ta k to jaki nowy?)...

Data: 2009-05-01 22:37:53
Autor: Lewis
Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli ta k to jaki nowy?)...

dzisiaj próbując uruchomić samochód nieco się zdziwiłem, bo nie zapalił. Tak
jakby były mrozy po -30 stopni. Czy może być to wina akumulatora (akumulator ma 7 lat). Ostatnio w środę zapalił z ooooporem. Przejechałem trasę 150 km i stał do dzisiaj. Szukać nowego akumulatora, czy jechać do elektryka i szukać gdzieś w instalacji? Po podłączeniu pod prostownik okazało się, że będzie musiał trochę się ładować.
Jaki akumulator polecalibyście? Teraz są co prawda chyba wszystkie bezobsługowe, ale wolałby taki, który można ładować prostownikiem.

Kupuj nowe aku, ten już swoje wysłużył.
Bierz centre future/plus, ważny element na który masz zwrócić uwagę to wymiary i polaryzacja im większy pojemnościowo kupisz tym lepiej będzie się sprawować ale w małym benzyniaku też nie warto przesadzać.


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
143.4dB ;)

Data: 2009-05-02 21:11:09
Autor: Nekret
Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli tak to jaki nowy?)...

Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gtfmck$pj5$1news.onet.pl...

dzisiaj próbując uruchomić samochód nieco się zdziwiłem, bo nie zapalił. Tak
jakby były mrozy po -30 stopni. Czy może być to wina akumulatora (akumulator ma 7 lat). Ostatnio w środę zapalił z ooooporem. Przejechałem trasę 150 km i stał do dzisiaj. Szukać nowego akumulatora, czy jechać do elektryka i szukać gdzieś w instalacji? Po podłączeniu pod prostownik okazało się, że będzie musiał trochę się ładować.
Jaki akumulator polecalibyście? Teraz są co prawda chyba wszystkie bezobsługowe, ale wolałby taki, który można ładować prostownikiem.

Kupuj nowe aku, ten już swoje wysłużył.
Bierz centre future/plus, ważny element na który masz zwrócić uwagę to wymiary i polaryzacja im większy pojemnościowo kupisz tym lepiej będzie się sprawować ale w małym benzyniaku też nie warto przesadzać.

kupiłem dzisiaj Centrę Plus z magicznym oczkiem, które nie wiem, czy się naprawdę sprawdza, ale ficzer fajny :).
Ma większy prąd rozruchu o 40A i nie wiem, czy to wpływ samego nowego akumulatora, czy owych 40A, ale pali przepięknie i wyraźnie inaczej.
Dziękuję wszystkim za porady i pozdrawiam.
n

Data: 2009-05-03 09:36:06
Autor: macko
Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli tak to jaki nowy?)...

Użytkownik "Nekret" <1_9@wp.pl> napisał w wiadomości news:gti6e2

kupiłem dzisiaj Centrę Plus z magicznym oczkiem, które nie wiem, czy się naprawdę sprawdza, ale ficzer fajny :).
Ma większy prąd rozruchu o 40A i nie wiem, czy to wpływ samego nowego akumulatora, czy owych 40A, ale pali przepięknie i wyraźnie inaczej.
Dziękuję wszystkim za porady i pozdrawiam.
n

A sprawdziłeś wcześniej stan alternatora co by nie zdupcył Ci nowego aku?

pzdr. macko

Data: 2009-05-03 12:50:28
Autor: Nekret
Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli tak to jaki nowy?)...

Użytkownik "macko" <kovaleczek_WYTNIJ_@interia.pl> napisał w wiadomości news:gtjhh1$bo9$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "Nekret" <1_9@wp.pl> napisał w wiadomości news:gti6e2

kupiłem dzisiaj Centrę Plus z magicznym oczkiem, które nie wiem, czy się naprawdę sprawdza, ale ficzer fajny :).
Ma większy prąd rozruchu o 40A i nie wiem, czy to wpływ samego nowego akumulatora, czy owych 40A, ale pali przepięknie i wyraźnie inaczej.
Dziękuję wszystkim za porady i pozdrawiam.
n

A sprawdziłeś wcześniej stan alternatora co by nie zdupcył Ci nowego aku?

Nie sprawdziłem niestety, ale zauważyłem coś innego. Mianowicie stary akumulator był ładowany w piątek popołudniu. Dzisiaj z ciekawości podłączyłem go pod prostownik i okazało się, że poziom jego naładowania spadł, a akumulator stoi cały czas w domu. Jak tylko podłączyłem go pod prostownik elektorlit zaczął bulgotać, chociaż do poziomu pełnego naładowania jeszcze było daleko - nie wiem jednak, czy to o czymś świadczy, czy to jest tylko normalny objaw. Tak dla pewności alternator będzie sprawdzony w poniedziałek.

Pozdrawiam
N

Data: 2009-05-03 16:37:48
Autor: Lewis
Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli ta k to jaki nowy?)...

Nie sprawdziłem niestety, ale zauważyłem coś innego. Mianowicie stary
akumulator był ładowany w piątek popołudniu. Dzisiaj z ciekawości podłączyłem go pod prostownik i okazało się, że poziom jego naładowania spadł, a akumulator stoi cały czas w domu. Jak tylko podłączyłem go pod prostownik elektorlit zaczął bulgotać, chociaż do poziomu pełnego naładowania jeszcze było daleko - nie wiem jednak, czy to o czymś świadczy, czy to jest tylko normalny objaw. Tak dla pewności alternator będzie sprawdzony w poniedziałek.

Po prostu stare aku jest już stare i nic na to nie poradzisz, wymieniony i git, będzie żył ;)
Tego zanieś na wymiane za nowy, bo pewnie krzyczeli, zeby zdać stary aku i nie zawracaj sobie nim głowy.

--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
143.4dB ;)

Data: 2009-05-03 17:52:23
Autor: J.F.
Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli tak to jaki nowy?)...
On Sun, 3 May 2009 12:50:28 +0200,  Nekret wrote:
Nie sprawdziłem niestety, ale zauważyłem coś innego. Mianowicie stary akumulator był ładowany w piątek popołudniu. Dzisiaj z ciekawości podłączyłem go pod prostownik i okazało się, że poziom jego naładowania spadł, a akumulator stoi cały czas w domu. Jak tylko podłączyłem go pod prostownik elektorlit zaczął bulgotać, chociaż do poziomu pełnego naładowania jeszcze było daleko - nie wiem jednak, czy to o czymś świadczy, czy to jest tylko normalny objaw.

A jak sprawdzasz ten "stan naladowania" ? Jesli chodzi o napiecie to normalne jest ze po ladowaniu spada
[lekko].


No chyba ze masz zwarcie w jednej celi - napiecie spada mocniej, dobre cele gazuja.

J.

Data: 2009-05-03 21:27:09
Autor: Nekret
Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli tak to jaki nowy?)...

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:vafrv456hv2lkoi49t1572lpk12arui9ij4ax.com...
On Sun, 3 May 2009 12:50:28 +0200,  Nekret wrote:
Nie sprawdziłem niestety, ale zauważyłem coś innego. Mianowicie stary
akumulator był ładowany w piątek popołudniu. Dzisiaj z ciekawości
podłączyłem go pod prostownik i okazało się, że poziom jego naładowania
spadł, a akumulator stoi cały czas w domu. Jak tylko podłączyłem go pod
prostownik elektorlit zaczął bulgotać, chociaż do poziomu pełnego
naładowania jeszcze było daleko - nie wiem jednak, czy to o czymś świadczy,
czy to jest tylko normalny objaw.

A jak sprawdzasz ten "stan naladowania" ?
Jesli chodzi o napiecie to normalne jest ze po ladowaniu spada
[lekko].

Sprawdziłem to podpinając do prostownika i patrząc, co wskazówka pokaże. Nie wiem na ile jest to miarodajne, ale spadek wskazania był widoczny.
Jutro jadę do elektryka i będzie sprawdzał mi alternator.

Pozdrawiam

Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli ta k to jaki nowy?)...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona