Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli tak to jaki nowy?)...

Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli tak to jaki nowy?)...

Data: 2009-05-01 14:37:18
Autor: Nekret
Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli tak to jaki nowy?)...
Witam,
dzisiaj próbując uruchomić samochód nieco się zdziwiłem, bo nie zapalił. Tak jakby były mrozy po -30 stopni. Czy może być to wina akumulatora (akumulator ma 7 lat). Ostatnio w środę zapalił z ooooporem. Przejechałem trasę 150 km i stał do dzisiaj. Szukać nowego akumulatora, czy jechać do elektryka i szukać gdzieś w instalacji? Po podłączeniu pod prostownik okazało się, że będzie musiał trochę się ładować.
Jaki akumulator polecalibyście? Teraz są co prawda chyba wszystkie bezobsługowe, ale wolałby taki, który można ładować prostownikiem.
Pozdrawiam
n

Data: 2009-05-01 16:12:14
Autor: macko
Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli tak to jaki nowy?)...

Użytkownik "Nekret" <1_9@wp.pl> napisał w wiadomości
Witam,
dzisiaj próbując uruchomić samochód nieco się zdziwiłem, bo nie zapalił. Tak jakby były mrozy po -30 stopni. Czy może być to wina akumulatora (akumulator ma 7 lat). Ostatnio w środę zapalił z ooooporem. Przejechałem trasę 150 km i stał do dzisiaj. Szukać nowego akumulatora, czy jechać do elektryka i szukać gdzieś w instalacji? Po podłączeniu pod prostownik okazało się, że będzie musiał trochę się ładować.

Sprawdziłbym napięcie na akumulatorze przed ładowaniem go prostownikiem
Spróbuj go troche poładować i sprawdź czy wtedy samochód zapali, skontroluj napięcie ładowania
Sprawdź też czy masz wode w aku- może Ci wyparowała

Jaki akumulator polecalibyście? Teraz są co prawda chyba wszystkie bezobsługowe, ale wolałby taki, który można ładować prostownikiem.

Wszystkie nowe aku są bezobsługowe ale wszystkie lubią czasami być doładowywane. Ja polecam akumulatory ZAP Piastów. O Bosch-ach krążą złe opinie.

pzdr. macko

Data: 2009-05-01 16:27:41
Autor: Nekret
Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli tak to jaki nowy?)...

Użytkownik "macko" <kovaleczek_WYTNIJ_@interia.pl> napisał w wiadomości news:gtevvu$gv1$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "Nekret" <1_9@wp.pl> napisał w wiadomości
Witam,
dzisiaj próbując uruchomić samochód nieco się zdziwiłem, bo nie zapalił. Tak jakby były mrozy po -30 stopni. Czy może być to wina akumulatora (akumulator ma 7 lat). Ostatnio w środę zapalił z ooooporem. Przejechałem trasę 150 km i stał do dzisiaj. Szukać nowego akumulatora, czy jechać do elektryka i szukać gdzieś w instalacji? Po podłączeniu pod prostownik okazało się, że będzie musiał trochę się ładować.

Sprawdziłbym napięcie na akumulatorze przed ładowaniem go prostownikiem
Spróbuj go troche poładować i sprawdź czy wtedy samochód zapali, skontroluj napięcie ładowania

Sprawdź też czy masz wode w aku- może Ci wyparowała

Wodę dolewałem w marcu bodajże i weszo jej ok pół litra, dolewając oczywiście do odpowiednich znaczników w każdej celi. Teraz się ładuje i woda zaczyna bulgotać, a jest naładowany w ok 65-75% wg wskazania prostownika.

Jaki akumulator polecalibyście? Teraz są co prawda chyba wszystkie bezobsługowe, ale wolałby taki, który można ładować prostownikiem.

Wszystkie nowe aku są bezobsługowe ale wszystkie lubią czasami być doładowywane. Ja polecam akumulatory ZAP Piastów. O Bosch-ach krążą złe opinie.

To właśnie jest Bosch, który tak "miło" mnie zaskoczył :(. Nie jechałem na szczęście na grilla, więc nie ma tragedii ;).
Zastanawiam się jeszcze nad Centrą, ale nie wiem którą - Standard lub Plus. Generalnie potrzebuję akumulatora 44Ah, 360A, do Opla Astry 1,6. Czy jeśli kupię akumulator z większym prądem rozruchu np 400A (bo to chyba tak się nazywa ten parametr?) to będzie lepiej czy gorzej?

Pozdrawiam

Data: 2009-05-01 16:55:32
Autor: Grejon
Problem z rozruchem - chyba aku mulator (a jeśli tak to jaki nowy?). ..
Nekret pisze:

To właśnie jest Bosch, który tak "miło" mnie zaskoczył :(. Nie jechałem na szczęście na grilla, więc nie ma tragedii ;).
Zastanawiam się jeszcze nad Centrą, ale nie wiem którą - Standard lub Plus. Generalnie potrzebuję akumulatora 44Ah, 360A, do Opla Astry 1,6. Czy jeśli kupię akumulator z większym prądem rozruchu np 400A (bo to chyba tak się
nazywa ten parametr?) to będzie lepiej czy gorzej?

Gorzej na pewno nie :)

Pozdrawiam

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-05-01 17:54:05
Autor: Blyskacz
Problem z rozruchem - chyba aku mulator (a jeśli tak to jaki nowy?). ..
Nekret wrote:

To właśnie jest Bosch, który tak "miło" mnie zaskoczył :(
7 lat na aku nie jest zlym wynikiem...
Ja poki co moge polecic Varte.

pozdrawiam Blyskacz

--
Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-)
Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;)
Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG

Data: 2009-05-01 17:59:43
Autor: 085
Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli tak to jaki nowy?)...
Użytkownik "Nekret" <1_9@wp.pl> napisał w wiadomości news:gtf10n$aj1$1atlantis.news.neostrada.pl...

To właśnie jest Bosch, który tak "miło" mnie zaskoczył :(. Nie jechałem na szczęście na grilla, więc nie ma tragedii ;).
Zastanawiam się jeszcze nad Centrą, ale nie wiem którą - Standard lub Plus. Generalnie potrzebuję akumulatora 44Ah, 360A, do Opla Astry 1,6. Czy jeśli kupię akumulator z większym prądem rozruchu np 400A (bo to chyba tak się nazywa ten parametr?) to będzie lepiej czy gorzej?

w przypadku pradu rozruchu (A) nie zrobisz zle, kupujac z dosc wiekszym od nominalnego - ale po co ? ;)

za to nie wolno Ci przesadzic w przypadku pojemnosci (Ah) - alternator nie bedzie w stanie doladowac do pelna, co odbije sie na zdrowiu akumulatora.

p, zul

Data: 2009-05-01 16:36:05
Autor:
Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli tak to jaki nowy?)...
085 <zul@grzybach.pl> napisał(a):
za to nie wolno Ci przesadzic w przypadku pojemnosci (Ah) - alternator nie bedzie w stanie doladowac do pelna, co odbije sie na zdrowiu akumulatora.

p, zul
 I znów ktoś powtarza brednie, chyba przez producentów akumulatorów wymyślone ....

--


Data: 2009-05-01 19:20:00
Autor: Grejon
Problem z rozruchem - chyba aku mulator (a jeśli tak to jaki nowy?). ..
085 pisze:

za to nie wolno Ci przesadzic w przypadku pojemnosci (Ah) - alternator nie bedzie w stanie doladowac do pelna, co odbije sie na zdrowiu akumulatora.

Już nie chodzi o niedoładowanie. Miejsce na aku jest w samochodzie ściśle wymierzone i wsadzenie większego może się zwykle nie udać. A kilka Ah różnicy na pewno nie zaszkodzi ani aku ani alternatorowi.

p, zul

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-05-01 22:32:30
Autor: Lewis
Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli ta k to jaki nowy?)...

za to nie wolno Ci przesadzic w przypadku pojemnosci (Ah) - alternator nie
bedzie w stanie doladowac do pelna, co odbije sie na zdrowiu akumulatora.

BZDURA!!!!!

Wytłumacz mi jaka różnica czy mamy butelkę wody 1 litr z której nadlewamy szklankę i butelkę wody 2l z której nadlewamy taką samą szklankę. Ile trzeba dolac do jednej i drugiej zeby były pełne?
Tak samo z akumulatorem, dawno minęły czasy gdy akumulatory były ładowane prądnicami po max 200W które ledwie starczały na zasilenie bierzących potrzeb pojazdu.


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
143.4dB ;)

Data: 2009-05-04 11:48:57
Autor: Toworek
Problem z rozruchem - chyba aku mulator (a jeśli tak to jaki nowy?). ..
Nekret pisze:
To właśnie jest Bosch, który tak "miło" mnie zaskoczył :(. Nie jechałem na szczęście na grilla, więc nie ma tragedii ;).

mi też padł w identyczny sposób 6 letni Bosch w zeszłym tygodniu :)

Data: 2009-05-01 22:37:53
Autor: Lewis
Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli ta k to jaki nowy?)...

dzisiaj próbując uruchomić samochód nieco się zdziwiłem, bo nie zapalił. Tak
jakby były mrozy po -30 stopni. Czy może być to wina akumulatora (akumulator ma 7 lat). Ostatnio w środę zapalił z ooooporem. Przejechałem trasę 150 km i stał do dzisiaj. Szukać nowego akumulatora, czy jechać do elektryka i szukać gdzieś w instalacji? Po podłączeniu pod prostownik okazało się, że będzie musiał trochę się ładować.
Jaki akumulator polecalibyście? Teraz są co prawda chyba wszystkie bezobsługowe, ale wolałby taki, który można ładować prostownikiem.

Kupuj nowe aku, ten już swoje wysłużył.
Bierz centre future/plus, ważny element na który masz zwrócić uwagę to wymiary i polaryzacja im większy pojemnościowo kupisz tym lepiej będzie się sprawować ale w małym benzyniaku też nie warto przesadzać.


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
143.4dB ;)

Data: 2009-05-02 21:11:09
Autor: Nekret
Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli tak to jaki nowy?)...

Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gtfmck$pj5$1news.onet.pl...

dzisiaj próbując uruchomić samochód nieco się zdziwiłem, bo nie zapalił. Tak
jakby były mrozy po -30 stopni. Czy może być to wina akumulatora (akumulator ma 7 lat). Ostatnio w środę zapalił z ooooporem. Przejechałem trasę 150 km i stał do dzisiaj. Szukać nowego akumulatora, czy jechać do elektryka i szukać gdzieś w instalacji? Po podłączeniu pod prostownik okazało się, że będzie musiał trochę się ładować.
Jaki akumulator polecalibyście? Teraz są co prawda chyba wszystkie bezobsługowe, ale wolałby taki, który można ładować prostownikiem.

Kupuj nowe aku, ten już swoje wysłużył.
Bierz centre future/plus, ważny element na który masz zwrócić uwagę to wymiary i polaryzacja im większy pojemnościowo kupisz tym lepiej będzie się sprawować ale w małym benzyniaku też nie warto przesadzać.

kupiłem dzisiaj Centrę Plus z magicznym oczkiem, które nie wiem, czy się naprawdę sprawdza, ale ficzer fajny :).
Ma większy prąd rozruchu o 40A i nie wiem, czy to wpływ samego nowego akumulatora, czy owych 40A, ale pali przepięknie i wyraźnie inaczej.
Dziękuję wszystkim za porady i pozdrawiam.
n

Data: 2009-05-03 09:36:06
Autor: macko
Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli tak to jaki nowy?)...

Użytkownik "Nekret" <1_9@wp.pl> napisał w wiadomości news:gti6e2

kupiłem dzisiaj Centrę Plus z magicznym oczkiem, które nie wiem, czy się naprawdę sprawdza, ale ficzer fajny :).
Ma większy prąd rozruchu o 40A i nie wiem, czy to wpływ samego nowego akumulatora, czy owych 40A, ale pali przepięknie i wyraźnie inaczej.
Dziękuję wszystkim za porady i pozdrawiam.
n

A sprawdziłeś wcześniej stan alternatora co by nie zdupcył Ci nowego aku?

pzdr. macko

Data: 2009-05-03 12:50:28
Autor: Nekret
Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli tak to jaki nowy?)...

Użytkownik "macko" <kovaleczek_WYTNIJ_@interia.pl> napisał w wiadomości news:gtjhh1$bo9$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "Nekret" <1_9@wp.pl> napisał w wiadomości news:gti6e2

kupiłem dzisiaj Centrę Plus z magicznym oczkiem, które nie wiem, czy się naprawdę sprawdza, ale ficzer fajny :).
Ma większy prąd rozruchu o 40A i nie wiem, czy to wpływ samego nowego akumulatora, czy owych 40A, ale pali przepięknie i wyraźnie inaczej.
Dziękuję wszystkim za porady i pozdrawiam.
n

A sprawdziłeś wcześniej stan alternatora co by nie zdupcył Ci nowego aku?

Nie sprawdziłem niestety, ale zauważyłem coś innego. Mianowicie stary akumulator był ładowany w piątek popołudniu. Dzisiaj z ciekawości podłączyłem go pod prostownik i okazało się, że poziom jego naładowania spadł, a akumulator stoi cały czas w domu. Jak tylko podłączyłem go pod prostownik elektorlit zaczął bulgotać, chociaż do poziomu pełnego naładowania jeszcze było daleko - nie wiem jednak, czy to o czymś świadczy, czy to jest tylko normalny objaw. Tak dla pewności alternator będzie sprawdzony w poniedziałek.

Pozdrawiam
N

Data: 2009-05-03 16:37:48
Autor: Lewis
Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli ta k to jaki nowy?)...

Nie sprawdziłem niestety, ale zauważyłem coś innego. Mianowicie stary
akumulator był ładowany w piątek popołudniu. Dzisiaj z ciekawości podłączyłem go pod prostownik i okazało się, że poziom jego naładowania spadł, a akumulator stoi cały czas w domu. Jak tylko podłączyłem go pod prostownik elektorlit zaczął bulgotać, chociaż do poziomu pełnego naładowania jeszcze było daleko - nie wiem jednak, czy to o czymś świadczy, czy to jest tylko normalny objaw. Tak dla pewności alternator będzie sprawdzony w poniedziałek.

Po prostu stare aku jest już stare i nic na to nie poradzisz, wymieniony i git, będzie żył ;)
Tego zanieś na wymiane za nowy, bo pewnie krzyczeli, zeby zdać stary aku i nie zawracaj sobie nim głowy.

--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
143.4dB ;)

Data: 2009-05-03 17:52:23
Autor: J.F.
Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli tak to jaki nowy?)...
On Sun, 3 May 2009 12:50:28 +0200,  Nekret wrote:
Nie sprawdziłem niestety, ale zauważyłem coś innego. Mianowicie stary akumulator był ładowany w piątek popołudniu. Dzisiaj z ciekawości podłączyłem go pod prostownik i okazało się, że poziom jego naładowania spadł, a akumulator stoi cały czas w domu. Jak tylko podłączyłem go pod prostownik elektorlit zaczął bulgotać, chociaż do poziomu pełnego naładowania jeszcze było daleko - nie wiem jednak, czy to o czymś świadczy, czy to jest tylko normalny objaw.

A jak sprawdzasz ten "stan naladowania" ? Jesli chodzi o napiecie to normalne jest ze po ladowaniu spada
[lekko].


No chyba ze masz zwarcie w jednej celi - napiecie spada mocniej, dobre cele gazuja.

J.

Data: 2009-05-03 21:27:09
Autor: Nekret
Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli tak to jaki nowy?)...

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:vafrv456hv2lkoi49t1572lpk12arui9ij4ax.com...
On Sun, 3 May 2009 12:50:28 +0200,  Nekret wrote:
Nie sprawdziłem niestety, ale zauważyłem coś innego. Mianowicie stary
akumulator był ładowany w piątek popołudniu. Dzisiaj z ciekawości
podłączyłem go pod prostownik i okazało się, że poziom jego naładowania
spadł, a akumulator stoi cały czas w domu. Jak tylko podłączyłem go pod
prostownik elektorlit zaczął bulgotać, chociaż do poziomu pełnego
naładowania jeszcze było daleko - nie wiem jednak, czy to o czymś świadczy,
czy to jest tylko normalny objaw.

A jak sprawdzasz ten "stan naladowania" ?
Jesli chodzi o napiecie to normalne jest ze po ladowaniu spada
[lekko].

Sprawdziłem to podpinając do prostownika i patrząc, co wskazówka pokaże. Nie wiem na ile jest to miarodajne, ale spadek wskazania był widoczny.
Jutro jadę do elektryka i będzie sprawdzał mi alternator.

Pozdrawiam

Problem z rozruchem - chyba akumulator (a jeśli tak to jaki nowy?)...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona