Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.

Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.

Data: 2009-07-03 09:50:37
Autor: Subframe
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Witam,
moje Moto Guzzi Bellagio ma czasami problem z rozruchem na gor±cym silniku.
Motocykl praktycznie nówka, ¶wiece nowe, sprawdza³em s± ok. W ECU nie ma ¿adnych b³êdów, a czasami muszê go kreciæ po kilka 5-10sek ¿eby odpali³.
Na zimno palil praktycznie od razu.

Wtryski sprawdzane w serwisie, podobno sa ok.

Macie pojêcie co mo¿e byæ przyczyn±?

pozdrawiam


--


Data: 2009-07-03 12:23:12
Autor: Marcin Garde³a
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Subframe wrote:
Witam,
moje Moto Guzzi Bellagio ma czasami problem z rozruchem na gor±cym
silniku. Motocykl praktycznie nówka, ¶wiece nowe, sprawdza³em s±
ok. W ECU nie ma ¿adnych b³êdów, a czasami muszê go kreciæ po kilka
5-10sek ¿eby odpali³. Na zimno palil praktycznie od razu.
Wtryski sprawdzane w serwisie, podobno sa ok.
Macie pojêcie co mo¿e byæ przyczyn±?

Nie otwarcie przepustnicy w chwili rozruchu?

--
Diobeu
NT650V Deauville '98
GT: Diobeu PL

Data: 2009-07-03 10:48:40
Autor:
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.

Nie otwarcie przepustnicy w chwili rozruchu?

Raczej nie, ten model nie ma silinka krokowego. Dopiero po jakim¶ czasie po krêceniu na otwartej na maksa przepustnicy zaczyna zaskakiwaæ i w koñcu odpala.

--


Data: 2009-07-03 14:05:49
Autor: PanAdol
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.

U¿ytkownik <subframe.SKASUJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:h2knm8$6p3$1inews.gazeta.pl...
>
> Nie otwarcie przepustnicy w chwili rozruchu?
>
Raczej nie, ten model nie ma silinka krokowego. Dopiero po jakim¶ czasie
po
krêceniu na otwartej na maksa przepustnicy zaczyna zaskakiwaæ i w koñcu
odpala.
Cos musi miec do regulacji obrotow- jak nie silniczek na przeoustnicach to
taki maly silniczek i taki grzybek otwierajacy doplyw powietrza przez wezyki
podcisnieniowe na koletorze.
W kazdym razie jak nawet po delikatnym dodaniu gazu nie pali to watpie zeby
to.
Wiem ze moze smieszne ale sprawdz najprostsze rzeczy - moze poprostu
rozrusznik za wolno kreci :)
Sprobuj zmierzyc napiecie aku przy rozruchy albo podlaczyc sie testowo
kablami do zewnetrznego aku albo sam rozrusznik szczotki np.
pzdr
PanAdol
Tygrys '01

Data: 2009-07-03 15:34:21
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Subframe napisa³(a):

Macie pojêcie co mo¿e byæ przyczyn±?

A paliwo nie jakies badziewne? Na roznych tankowaniach tak sie dzieje?

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki
Krakuf

Data: 2009-07-03 14:26:07
Autor: Subframe
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
A paliwo nie jakies badziewne? Na roznych tankowaniach tak sie dzieje?

Paliwo jest ok, tankuje na Shellu b±d¼ Statoilu.
Akumulator nowy i mocny, krêci szybko. BTW, Gutek ma fajny bajer, bo wy¶wietla poziom napiêcia na aku, wiêc widze co jest grane.
W ogóle sprzêt ma przejechane zaledwie 1500km.
Nie wiem, mo¿e ¼le zapalam i go zalewam.
 --


Data: 2009-07-03 14:28:03
Autor: olob kowalski
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Subframe <subframe.SKASUJ@gazeta.pl> napisa³(a):
> A paliwo nie jakies badziewne? Na roznych tankowaniach tak sie dzieje?
> Paliwo jest ok, tankuje na Shellu b±d¼ Statoilu.
Akumulator nowy i mocny, krêci szybko. BTW, Gutek ma fajny bajer, bo wy¶wietla poziom napiêcia na aku, wiêc widze co jest grane.
W ogóle sprzêt ma przejechane zaledwie 1500km.
Nie wiem, mo¿e ¼le zapalam i go zalewam.

a jak zostawisz jego ¿eby ostyg³ to czuæ z rury zapach paliwa?

--


Data: 2009-07-03 07:44:46
Autor: Artur Zabroñski
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
On 3 Lip, 16:28, "olob kowalski" <bolo1975.SKA...@gazeta.pl> wrote:

> Paliwo jest ok, tankuje na Shellu b±d¼ Statoilu.
> Akumulator nowy i mocny, krêci szybko. BTW, Gutek ma fajny bajer, bo
> wy¶wietla poziom napiêcia na aku, wiêc widze co jest grane.
> W ogóle sprzêt ma przejechane zaledwie 1500km.
> Nie wiem, mo¿e ¼le zapalam i go zalewam.

a jak zostawisz jego ¿eby ostyg³ to czuæ z rury zapach paliwa?

Zsynchronizuj mu wtrysk swoim wakulometrem.

--
Artur

Data: 2009-07-03 14:58:02
Autor: olob kowalski
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Artur Zabroñski <artur.zabronski@gmail.com> napisa³(a):
On 3 Lip, 16:28, "olob kowalski" <bolo1975.SKA...@gazeta.pl> wrote:
>
> > Paliwo jest ok, tankuje na Shellu b=B1d=BC Statoilu.
> > Akumulator nowy i mocny, kr=EAci szybko. BTW, Gutek ma fajny bajer, bo
> > wy=B6wietla poziom napi=EAcia na aku, wi=EAc widze co jest grane.
> > W og=F3le sprz=EAt ma przejechane zaledwie 1500km.
> > Nie wiem, mo=BFe =BCle zapalam i go zalewam.
>
> a jak zostawisz jego =BFeby ostyg=B3 to czu=E6 z rury zapach paliwa?
>
Zsynchronizuj mu wtrysk swoim wakulometrem.

--
Artur
gdyby my¶lenie ciebie nie bola³o to zna³by¶ prawdopodobn± przyczynê a ¿e my¶lenie ciebie boli to potrafisz jak dziecuch w przedszkolu tylko jêzyk pokazywaæ

--


Data: 2009-07-03 22:35:12
Autor: Monster
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
olob kowalski pisze:

gdyby my¶lenie ciebie nie bola³o to zna³by¶ prawdopodobn± przyczynê a ¿e my¶lenie ciebie boli to potrafisz jak dziecuch w przedszkolu tylko jêzyk pokazywaæ
Niezbyt dawno musia³e¶ skoñczyæ to przedszkole skoro je tak dobrze pamiêtasz.Zaczynasz ju¿ przynudzaæ.



--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2009-07-04 00:44:04
Autor: PanAdol
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.

U¿ytkownik "Artur Zabroñski" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w
wiadomo¶ci
news:8caf5f89-2268-41fb-8121-bccdd6142ea2h11g2000yqb.googlegroups.com...
On 3 Lip, 16:28, "olob kowalski" <bolo1975.SKA...@gazeta.pl> wrote:
Zsynchronizuj mu wtrysk swoim wakulometrem.
OT
Ze kolega Olob juz przynudza to fakt ale wtrysk jak najbardziej rowniez sie
synchronizuje i nawet na takim waku da siê to zrobic ;)
Pzdr
PanAdol

Data: 2009-07-04 09:15:28
Autor: olob kowalski
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
PanAdol <panadol@poczta.neostrada.pl> napisa³(a):

U¿ytkownik "Artur Zabroñski" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w
wiadomo¶ci
news:8caf5f89-2268-41fb-8121-bccdd6142ea2h11g2000yqb.googlegroups.com...
On 3 Lip, 16:28, "olob kowalski" <bolo1975.SKA...@gazeta.pl> wrote:
> Zsynchronizuj mu wtrysk swoim wakulometrem.
OT
Ze kolega Olob juz przynudza to fakt ale wtrysk jak najbardziej rowniez sie
synchronizuje i nawet na takim waku da siê to zrobic ;)
Pzdr
PanAdol

chyba ka¿dy zdajo sobie sprawê ¿e do spalenia paliwa potrzebne jest POWIETEZ
jak powietrza jest za ma³o to paliwo obojêtnie jakie benzyna, ropa, drewno, wêgiel spala siê nieca³kowicie czyli ¿e niedopalone czê¶ci zostaj±
a jak siê to ma do silnika prosto w cylindrze odk³ada siê ten nadmiar pewnie nie tak ¿e po 10000 cyklach to ca³y cylinder jest zapchany czê¶æ napewno jest wraz z si³± wydechu wyrzucana do rury ale pod wp³ywem ciep³a w rurze paliwo paruje i dlatego nie widaæ ¿eby siê wylewa³o z wydechu
jak kolega wy³±czy silnik to z kilku ostatnich niepe³nych spaleñ paliwo nadal zostaje w cylindrze co objawia siê jego zapachem w rurze wydechowej
a jak paliwo zostaje w cylindrze to nie trudno siê domy¶liæ ¿e ¶wieca jest zalewana no i ponowne uruchomienie jest problemem
jak motor postoi to paliwo wywietrzeje i z odpaleniem nie ma ponownie problemu
co do silników wtryskowych nie znam siê na nich i wcale siê tego nie wstydzê bo nie mam zamiaru pisaæ to co s³ysza³em wolê pisaæ to co wiem i co sam sprawdzi³em
wtrysk jak ga¼nik podaje paliwo + oddzielnie powietrze które musi byæ dostarczane do spalania
strawiam ¿e wtrysk podaje tyle paliwa ile powinien a powietrza jest za ma³o aby to paliwo spaliæ w ca³o¶ci tak wiêc zacz±³bym od sprawdzenia czy ilo¶æ powietrza jest taka aby spaliæ ca³kowicie wprowadzane przez wtrysk paliwo


--


Data: 2009-07-05 19:43:14
Autor: Kuczu
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
olob kowalski pisze:

wtrysk jak ga¼nik podaje paliwo + oddzielnie powietrze które musi byæ dostarczane do spalania
strawiam ¿e wtrysk podaje tyle paliwa ile powinien a powietrza jest za ma³o aby to paliwo spaliæ w ca³o¶ci tak wiêc zacz±³bym od sprawdzenia czy ilo¶æ powietrza jest taka aby spaliæ ca³kowicie wprowadzane przez wtrysk paliwo

Aha. Opisz prosze jak sprawdzic ilosc zasyssanego powietrza bom wielce ciekaw. A o sondzie lambda i skladzie mieszanki w ukladach wtryskowych slyszales ?


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-07-05 20:34:06
Autor: olob kowalski
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Kuczu <qczu666@gmail.com> napisa³(a):
olob kowalski pisze:

> wtrysk jak ga¼nik podaje paliwo + oddzielnie powietrze które musi byæ > dostarczane do spalania
> strawiam ¿e wtrysk podaje tyle paliwa ile powinien a powietrza jest za
ma³o
> aby to paliwo spaliæ w ca³o¶ci tak wiêc zacz±³bym od sprawdzenia czy
ilo¶æ
> powietrza jest taka aby spaliæ ca³kowicie wprowadzane przez wtrysk paliwo

Aha. Opisz prosze jak sprawdzic ilosc zasyssanego powietrza bom wielce ciekaw. A o sondzie lambda i skladzie mieszanki w ukladach wtryskowych slyszales ?

sonda lambda podobno wykrywa czy w spalinach jest czy nie ma powietrza i na tej podstawie daje informacjê o dostarczeniu wiêkszej lub mniejsz± ilo¶æ paliwa
w ustawieniach komputera podobno s± tam "mapy zap³onów"

--


Data: 2009-07-05 23:43:17
Autor: Kuczu
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
olob kowalski pisze:

sonda lambda podobno wykrywa czy w spalinach jest czy nie ma powietrza i na tej podstawie daje informacjê o dostarczeniu wiêkszej lub mniejsz± ilo¶æ paliwa
w ustawieniach komputera podobno s± tam "mapy zap³onów"


Za duzo tu "podobno", jak na fachowca za ktorego sie uwazasz.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-07-03 23:46:10
Autor: Marcin Garde³a
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Subframe wrote:
Paliwo jest ok, tankuje na Shellu b±d¼ Statoilu.
Akumulator nowy i mocny, krêci szybko. BTW, Gutek ma fajny bajer, bo
wy¶wietla poziom napiêcia na aku, wiêc widze co jest grane.
W ogóle sprzêt ma przejechane zaledwie 1500km.
Nie wiem, mo¿e ¼le zapalam i go zalewam.

Jak dla mnie co¶ ¼le robisz. G³upia propozycja ale poczytaj instrukcje albo poszukaj w necie, ró¿ne motocykle lubi± mieæ swoje kaprysy, mo¿e jemu trzeba zrobiæ tak-a-tak, a nie tylko tak :)

--
Diobeu
NT650V Deauville '98
GT: Diobeu PL

Data: 2009-07-04 21:26:47
Autor: Subframe
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Jak dla mnie co¶ ¼le robisz. G³upia propozycja ale poczytaj instrukcje albo poszukaj w necie, ró¿ne motocykle lubi± mieæ swoje kaprysy, mo¿e jemu trzeba zrobiæ tak-a-tak, a nie tylko tak :)

Mam nadzieje ¿e tak jest:) Teraz próbuje ró¿ne metody i w koñcu to ogarnê. W którym¶ ¦M Dziawer pisa³, ¿e Gutek odpala³ z oporem poniewa¿ ma to zwi±zek z normami EURO i czysto¶ci± spalin. Na pewno go nie zalewa, ¶wieca czysta jak kryszta³, z t³umika jedyne co siê  wydobywa to zapach oczyszczonych spalin i rozgrzanego ¿elastwa. Wtryski nie maj± silnka krokowego, wiec dodajê trochê "gazu" przy rozruchu. Ostatnio jest jakby lepiej.

W ka¿dym razie jest to trochê frustuj±ce, gdy kumple startuj± od razu i musz± czekaæ na mnie a¿ odpalê, ale za to potem sprzêt idzie jak burza.
Kurde, ten Bellagio to naprawde fajny sprzêt:)
Zawsze szuka³em motocykla, który nie bêdzie przesadnie idealny i bêdzie mia³ swój charakter, i ten tak ma. Jak chce to odpali, jak nie to nie, chyba ¿e go d³ugo i ³adnie bêdê prosi³...:)
pozdr
Subframe

--


Data: 2009-07-05 18:52:19
Autor: Jasio
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
U¿ytkownik "Subframe" <subframe.SKASUJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h2ohen$ruv$1inews.gazeta.pl...

Zawsze szuka³em motocykla, który nie bêdzie przesadnie idealny i bêdzie mia³
swój charakter, i ten tak ma. Jak chce to odpali, jak nie to nie, chyba ¿e
go d³ugo i ³adnie bêdê prosi³...:)

No nie, to ja jednak zupe³nie inaczej pojmujê "charakter" w przypadku motocykla.
Kaprysy przy odpalaniu to nie jest co¶, z czego bym siê cieszy³.
Mo¿e jakie¶ szczególne procedury czy czary konieczne do odpalenia jakiej¶ konkretnej sztuki to rozumiem. Ale cieszyæ siê, ¿e nie odpala losowo?

Motocykl masz piêkny i z wygl±du te¿ ma charakter. Zazdroszczê nawet samej marki.
To jest co¶ bardziej wyj±tkowego ni¿ Alfa w¶ród samochodów.
Jak widaæ ma swoje minusy - podobnie jak Alfa-Romeo.

--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2009-07-06 09:05:51
Autor: Subframe
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.
Kaprysy przy odpalaniu to nie jest co¶, z czego bym siê cieszy³.
Mo¿e jakie¶ szczególne procedury czy czary konieczne do odpalenia jakiej¶ konkretnej sztuki to rozumiem. Ale cieszyæ siê, ¿e nie odpala losowo?

Ja te¿ siê nie cieszê, to zdanie by³o ironiczne.:)


--


Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku.

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona