Data: 2009-07-03 09:50:37 | |
Autor: Subframe | |
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku. | |
Witam,
moje Moto Guzzi Bellagio ma czasami problem z rozruchem na gor±cym silniku. Motocykl praktycznie nówka, ¶wiece nowe, sprawdza³em s± ok. W ECU nie ma ¿adnych b³êdów, a czasami muszê go kreciæ po kilka 5-10sek ¿eby odpali³. Na zimno palil praktycznie od razu. Wtryski sprawdzane w serwisie, podobno sa ok. Macie pojêcie co mo¿e byæ przyczyn±? pozdrawiam -- |
|
Data: 2009-07-03 12:23:12 | |
Autor: Marcin Garde³a | |
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku. | |
Subframe wrote:
Witam, Nie otwarcie przepustnicy w chwili rozruchu? -- Diobeu NT650V Deauville '98 GT: Diobeu PL |
|
Data: 2009-07-03 10:48:40 | |
Autor: | |
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku. | |
Raczej nie, ten model nie ma silinka krokowego. Dopiero po jakim¶ czasie po krêceniu na otwartej na maksa przepustnicy zaczyna zaskakiwaæ i w koñcu odpala. -- |
|
Data: 2009-07-03 14:05:49 | |
Autor: PanAdol | |
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku. | |
U¿ytkownik <subframe.SKASUJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h2knm8$6p3$1inews.gazeta.pl... >po krêceniu na otwartej na maksa przepustnicy zaczyna zaskakiwaæ i w koñcuCos musi miec do regulacji obrotow- jak nie silniczek na przeoustnicach to taki maly silniczek i taki grzybek otwierajacy doplyw powietrza przez wezyki podcisnieniowe na koletorze. W kazdym razie jak nawet po delikatnym dodaniu gazu nie pali to watpie zeby to. Wiem ze moze smieszne ale sprawdz najprostsze rzeczy - moze poprostu rozrusznik za wolno kreci :) Sprobuj zmierzyc napiecie aku przy rozruchy albo podlaczyc sie testowo kablami do zewnetrznego aku albo sam rozrusznik szczotki np. pzdr PanAdol Tygrys '01 |
|
Data: 2009-07-03 15:34:21 | |
Autor: Kamil Nowak 'Amil' | |
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku. | |
Subframe napisa³(a):
A paliwo nie jakies badziewne? Na roznych tankowaniach tak sie dzieje? -- Kamil Nowak 'Amil' _motory_ pijadzio i susuki Krakuf |
|
Data: 2009-07-03 14:26:07 | |
Autor: Subframe | |
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku. | |
A paliwo nie jakies badziewne? Na roznych tankowaniach tak sie dzieje?Paliwo jest ok, tankuje na Shellu b±d¼ Statoilu. Akumulator nowy i mocny, krêci szybko. BTW, Gutek ma fajny bajer, bo wy¶wietla poziom napiêcia na aku, wiêc widze co jest grane. W ogóle sprzêt ma przejechane zaledwie 1500km. Nie wiem, mo¿e ¼le zapalam i go zalewam. -- |
|
Data: 2009-07-03 14:28:03 | |
Autor: olob kowalski | |
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku. | |
Subframe <subframe.SKASUJ@gazeta.pl> napisa³(a):
> A paliwo nie jakies badziewne? Na roznych tankowaniach tak sie dzieje? a jak zostawisz jego ¿eby ostyg³ to czuæ z rury zapach paliwa? -- |
|
Data: 2009-07-03 07:44:46 | |
Autor: Artur Zabroñski | |
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku. | |
On 3 Lip, 16:28, "olob kowalski" <bolo1975.SKA...@gazeta.pl> wrote:
Zsynchronizuj mu wtrysk swoim wakulometrem. -- Artur |
|
Data: 2009-07-03 14:58:02 | |
Autor: olob kowalski | |
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku. | |
Artur Zabroñski <artur.zabronski@gmail.com> napisa³(a):
On 3 Lip, 16:28, "olob kowalski" <bolo1975.SKA...@gazeta.pl> wrote:gdyby my¶lenie ciebie nie bola³o to zna³by¶ prawdopodobn± przyczynê a ¿e my¶lenie ciebie boli to potrafisz jak dziecuch w przedszkolu tylko jêzyk pokazywaæ -- |
|
Data: 2009-07-03 22:35:12 | |
Autor: Monster | |
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku. | |
olob kowalski pisze:
gdyby my¶lenie ciebie nie bola³o to zna³by¶ prawdopodobn± przyczynê a ¿e my¶lenie ciebie boli to potrafisz jak dziecuch w przedszkolu tylko jêzyk pokazywaæNiezbyt dawno musia³e¶ skoñczyæ to przedszkole skoro je tak dobrze pamiêtasz.Zaczynasz ju¿ przynudzaæ. -- Tomek BMW R1100S Dniepr z wozem |
|
Data: 2009-07-04 00:44:04 | |
Autor: PanAdol | |
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku. | |
U¿ytkownik "Artur Zabroñski" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:8caf5f89-2268-41fb-8121-bccdd6142ea2h11g2000yqb.googlegroups.com... On 3 Lip, 16:28, "olob kowalski" <bolo1975.SKA...@gazeta.pl> wrote: Zsynchronizuj mu wtrysk swoim wakulometrem.OT Ze kolega Olob juz przynudza to fakt ale wtrysk jak najbardziej rowniez sie synchronizuje i nawet na takim waku da siê to zrobic ;) Pzdr PanAdol |
|
Data: 2009-07-04 09:15:28 | |
Autor: olob kowalski | |
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku. | |
PanAdol <panadol@poczta.neostrada.pl> napisa³(a):
chyba ka¿dy zdajo sobie sprawê ¿e do spalenia paliwa potrzebne jest POWIETEZ jak powietrza jest za ma³o to paliwo obojêtnie jakie benzyna, ropa, drewno, wêgiel spala siê nieca³kowicie czyli ¿e niedopalone czê¶ci zostaj± a jak siê to ma do silnika prosto w cylindrze odk³ada siê ten nadmiar pewnie nie tak ¿e po 10000 cyklach to ca³y cylinder jest zapchany czê¶æ napewno jest wraz z si³± wydechu wyrzucana do rury ale pod wp³ywem ciep³a w rurze paliwo paruje i dlatego nie widaæ ¿eby siê wylewa³o z wydechu jak kolega wy³±czy silnik to z kilku ostatnich niepe³nych spaleñ paliwo nadal zostaje w cylindrze co objawia siê jego zapachem w rurze wydechowej a jak paliwo zostaje w cylindrze to nie trudno siê domy¶liæ ¿e ¶wieca jest zalewana no i ponowne uruchomienie jest problemem jak motor postoi to paliwo wywietrzeje i z odpaleniem nie ma ponownie problemu co do silników wtryskowych nie znam siê na nich i wcale siê tego nie wstydzê bo nie mam zamiaru pisaæ to co s³ysza³em wolê pisaæ to co wiem i co sam sprawdzi³em wtrysk jak ga¼nik podaje paliwo + oddzielnie powietrze które musi byæ dostarczane do spalania strawiam ¿e wtrysk podaje tyle paliwa ile powinien a powietrza jest za ma³o aby to paliwo spaliæ w ca³o¶ci tak wiêc zacz±³bym od sprawdzenia czy ilo¶æ powietrza jest taka aby spaliæ ca³kowicie wprowadzane przez wtrysk paliwo -- |
|
Data: 2009-07-05 19:43:14 | |
Autor: Kuczu | |
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku. | |
olob kowalski pisze:
wtrysk jak ga¼nik podaje paliwo + oddzielnie powietrze które musi byæ dostarczane do spalania Aha. Opisz prosze jak sprawdzic ilosc zasyssanego powietrza bom wielce ciekaw. A o sondzie lambda i skladzie mieszanki w ukladach wtryskowych slyszales ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-05 20:34:06 | |
Autor: olob kowalski | |
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku. | |
Kuczu <qczu666@gmail.com> napisa³(a):
olob kowalski pisze:ma³o > aby to paliwo spaliæ w ca³o¶ci tak wiêc zacz±³bym od sprawdzenia czyilo¶æ > powietrza jest taka aby spaliæ ca³kowicie wprowadzane przez wtrysk paliwosonda lambda podobno wykrywa czy w spalinach jest czy nie ma powietrza i na tej podstawie daje informacjê o dostarczeniu wiêkszej lub mniejsz± ilo¶æ paliwa w ustawieniach komputera podobno s± tam "mapy zap³onów" -- |
|
Data: 2009-07-05 23:43:17 | |
Autor: Kuczu | |
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku. | |
olob kowalski pisze:
sonda lambda podobno wykrywa czy w spalinach jest czy nie ma powietrza i na tej podstawie daje informacjê o dostarczeniu wiêkszej lub mniejsz± ilo¶æ paliwa Za duzo tu "podobno", jak na fachowca za ktorego sie uwazasz. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-07-03 23:46:10 | |
Autor: Marcin Garde³a | |
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku. | |
Subframe wrote:
Paliwo jest ok, tankuje na Shellu b±d¼ Statoilu. Jak dla mnie co¶ ¼le robisz. G³upia propozycja ale poczytaj instrukcje albo poszukaj w necie, ró¿ne motocykle lubi± mieæ swoje kaprysy, mo¿e jemu trzeba zrobiæ tak-a-tak, a nie tylko tak :) -- Diobeu NT650V Deauville '98 GT: Diobeu PL |
|
Data: 2009-07-04 21:26:47 | |
Autor: Subframe | |
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku. | |
Jak dla mnie co¶ ¼le robisz. G³upia propozycja ale poczytaj instrukcje albo poszukaj w necie, ró¿ne motocykle lubi± mieæ swoje kaprysy, mo¿e jemu trzeba zrobiæ tak-a-tak, a nie tylko tak :)Mam nadzieje ¿e tak jest:) Teraz próbuje ró¿ne metody i w koñcu to ogarnê. W którym¶ ¦M Dziawer pisa³, ¿e Gutek odpala³ z oporem poniewa¿ ma to zwi±zek z normami EURO i czysto¶ci± spalin. Na pewno go nie zalewa, ¶wieca czysta jak kryszta³, z t³umika jedyne co siê wydobywa to zapach oczyszczonych spalin i rozgrzanego ¿elastwa. Wtryski nie maj± silnka krokowego, wiec dodajê trochê "gazu" przy rozruchu. Ostatnio jest jakby lepiej. W ka¿dym razie jest to trochê frustuj±ce, gdy kumple startuj± od razu i musz± czekaæ na mnie a¿ odpalê, ale za to potem sprzêt idzie jak burza. Kurde, ten Bellagio to naprawde fajny sprzêt:) Zawsze szuka³em motocykla, który nie bêdzie przesadnie idealny i bêdzie mia³ swój charakter, i ten tak ma. Jak chce to odpali, jak nie to nie, chyba ¿e go d³ugo i ³adnie bêdê prosi³...:) pozdr Subframe -- |
|
Data: 2009-07-05 18:52:19 | |
Autor: Jasio | |
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku. | |
U¿ytkownik "Subframe" <subframe.SKASUJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h2ohen$ruv$1inews.gazeta.pl...
Zawsze szuka³em motocykla, który nie bêdzie przesadnie idealny i bêdzie mia³ No nie, to ja jednak zupe³nie inaczej pojmujê "charakter" w przypadku motocykla. Kaprysy przy odpalaniu to nie jest co¶, z czego bym siê cieszy³. Mo¿e jakie¶ szczególne procedury czy czary konieczne do odpalenia jakiej¶ konkretnej sztuki to rozumiem. Ale cieszyæ siê, ¿e nie odpala losowo? Motocykl masz piêkny i z wygl±du te¿ ma charakter. Zazdroszczê nawet samej marki. To jest co¶ bardziej wyj±tkowego ni¿ Alfa w¶ród samochodów. Jak widaæ ma swoje minusy - podobnie jak Alfa-Romeo. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2009-07-06 09:05:51 | |
Autor: Subframe | |
Problem z rozruchem ma ciep³ym silniku. | |
Kaprysy przy odpalaniu to nie jest co¶, z czego bym siê cieszy³. Ja te¿ siê nie cieszê, to zdanie by³o ironiczne.:) -- |
|