Problem z serwisem samochodowym

Data: 2012-08-12 11:40:02
Autor: Maciek
Problem z serwisem samochodowym
W dniu 2012-08-12 11:35, Astero pisze:
Jestem po prostu wkurwiony, bo kazda wykonana przez nich praca oznacza kolejne problemy... A ja trace czas (czas pracy, szef juz nie mowi "jedz" tylko "ostatni raz wychodzisz w tej sprawie w godzinach pracy"), kase na dojazd itp. etc.
Prosze o pomoc - jaka powinna byc moja postawa itp. Bo zazwyczaj jestem spokojny i wyrozumialy, ale teraz sie we mnie po prostu gotuje.
1. Pierwszy samochód?
2. Zmień warsztat, a najlepiej naucz się naprawiać samemu.
3. Kup nowy i serwisuj w ASO - pozbędziesz się problemów :-D

Maciek

Data: 2012-08-12 11:45:41
Autor: Astero
W dniu 2012-08-12 11:40, Maciek pisze:

1. Pierwszy samochód?
2. Zmień warsztat, a najlepiej naucz się naprawiać samemu.
3. Kup nowy i serwisuj w ASO - pozbędziesz się problemów :-D

Ad.1.
Trzeci.

Ad.2.
Zmienić warsztat, ale na jaki? Taki, który będzie zgadywał, jak odkręcić śrubę albo będzie czytał w manualu, co ma zrobić dalej?
Sam chętnie bym wszystko sobie robił, ale nie mam warunków. Ba, nawet nie mam dostępu do jakiegoś kanału...

Ad. 3.
Wiesz, że dobrze licząc, wydałem na swoje auto już 12 tys. PLN... To równowartość rocznych rat za auto ~50 tys. PLN. Następny wóz to nowy wóz, nawet jeżeli to będzie miało być coś z segmentu B od producenta typu Skoda/KIA/Suzuki/Hyundai...

--
Astero

Data: 2012-08-12 12:53:36
Autor: PB
Problem z serwisem samochodowym
Sun, 12 Aug 2012 11:45:41 +0200, na pl.misc.samochody, Astero
napisa³(a):

Ad.2.
Zmieniæ warsztat, ale na jaki? Taki, który bêdzie zgadywa³, jak odkrêciæ ¶rubê albo bêdzie czyta³ w manualu, co ma zrobiæ dalej?

Taki co umie czytaæ i ma manual i jeszcze wie jak zastosowaæ wiedzê -
jest lepszy od takiego któremu siê wydaje ze wie co robi, bo robi³ ju¿
podobne. ¬le wybra³e¶ warsztat i tyle. Ka¿demu mo¿e siê powin±æ noga, ka¿dy ma
prawo do pomy³ki (mówiê o mechanikach). Wa¿ne jest jak problem
rozwi±zuj±. Po tym poznasz z kim masz do czynienia. Moja rada - spokojnie domagaj siê usuniêcia usterek któe nie mia³y
miejsca zanim panowie siê dotknêli. Je¶li nie poczuwaj± siê do winy -
naprawa w innym serwisie i pozwanie tego obecnego o zwrot kasy.
D³ugie, upierdliwe i bez gwarancji sukcesu.

równowarto¶æ rocznych rat za auto ~50 tys. PLN. Nastêpny wóz to nowy wóz, nawet je¿eli to bêdzie mia³o byæ co¶ z segmentu B od producenta typu Skoda/KIA/Suzuki/Hyundai...

To nie jest dobry pomys³;-)

Piotr Biega³a          Warszawa Citroen BX 1.9 BVA, C4GP 1.6HDi BVA
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA

Data: 2012-08-12 21:59:13
Autor: Micha³
Problem z serwisem samochodowym
PB <piotr@biegala.pl> napisa³(a):
> [...]

naprawa w innym serwisie i pozwanie tego obecnego o zwrot kasy.
D³ugie, upierdliwe i bez gwarancji sukcesu.

12k w rok - wow to wiêcej ni¿ w Safrane siê pakuje :)

LS 460/600h ? to jest :)

Dziwny samochód (jaki to model ?) to siê zdarza, kumpel
wymieni³ sprzêg³o (lancia), po oko³o 500km siê rozpad³o
i trzeba by³o 1.8k do³o¿yæ. (w innym warsztacie).

Mi ostatnio grzebali i popsuli w aucie tempomat,
(zmieniaj±c klocki....) ale ju¿ dzia³a :)

Za to paski i duperele ju¿ by³y robione z laptopem w rêce
i siê zmie¶ci³o w 2k :)

> równowarto¶æ rocznych rat za auto ~50 tys. PLN. Nastêpny wóz to nowy > wóz, nawet je¿eli to bêdzie mia³o byæ co¶ z segmentu B od producenta > typu Skoda/KIA/Suzuki/Hyundai...

To nie jest dobry pomys³;-)

pomys³ pomys³em - ciekawe ile wytrzyma :)

Data: 2012-08-13 00:05:23
Autor: AL
W dniu 2012-08-12 12:53, PB pisze:
równowarto¶æ rocznych rat za auto ~50 tys. PLN. Nastêpny wóz to nowy
wóz, nawet je¿eli to bêdzie mia³o byæ co¶ z segmentu B od producenta
typu Skoda/KIA/Suzuki/Hyundai...

To nie jest dobry pomys³;-)

ales Piotrze strzelil :)
Jeszcze niedawno sam miales takie pomysly, juz nie pamietasz? :-D

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-08-13 09:11:27
Autor: PB
Problem z serwisem samochodowym
Mon, 13 Aug 2012 00:05:23 +0200, na pl.misc.samochody, AL napisa³(a):

To nie jest dobry pomys³;-)

ales Piotrze strzelil :)
Jeszcze niedawno sam miales takie pomysly, juz nie pamietasz? :-D

Owszem, ju¿ nie mam;-) Z tym ¿e do miasta du¿ego, gdzie problemy z
parkowaniem - ma³e auto rz±dzi. Parê lat w Clio przelata³em;-)

Data: 2012-08-13 12:17:31
Autor: Maciek
W dniu 2012-08-12 11:45, Astero pisze:
Ad.2.
Zmienić warsztat, ale na jaki? Taki, który będzie zgadywał, jak odkręcić śrubę albo będzie czytał w manualu, co ma zrobić dalej?
Lepszy taki, gdzie majster poszuka w manualu, niż taki, w którym
wszystko wie najlepiej, bo przecie różnica między Twoim, a Fiatem 126p,
to tylko kształt budy :->

Sam chętnie bym wszystko sobie robił, ale nie mam warunków. Ba, nawet nie mam dostępu do jakiegoś kanału...
To poszukaj jakiegoÅ› klubu Twojej marki w necie, gdzie Ci podpowiedzÄ…
warsztat, zweryfikują diagnozę itp. No chyba, że masz jakiś model
nietypowy i tych 5 użytkowników auta w Polsce jeszcze nie dało rady
znaleźć solidnego warsztatu :->

[...]
Z tym pozbyciem się problemów to żartowałem :-)

Maciek

Data: 2012-08-13 13:39:08
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
Problem z serwisem samochodowym
3. Kup nowy i serwisuj w ASO - pozbędziesz się problemów :-D

Ta. Od ponad roku mam nowego Forda Focusa i od ponad roku jedyne problemy jakie z nim mam  (pomijajac krakse nie z mojej winy)  sa efektem braku kompetencji smarkaczy z ASO.

::f::

Problem z serwisem samochodowym