Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Problem z silnikiem rowerowym (strzelanie i szarpanie)

Problem z silnikiem rowerowym (strzelanie i szarpanie)

Data: 2009-10-30 16:14:55
Autor: Kudłaty Konservateesta
Problem z silnikiem rowerowym (strzelanie i szarpanie)
Witam,

Mam silnik do roweru i mam z nim pewien problem. Może to nie najlepsza grupa, bo rowery generalnie silników nie mają, ale nie mam pomysłu, do jakiej innej pisać, a sprawa tyczy się jednak roweru. A mianowicie, od kilku dni czułem, że przy większych prędkościach (ok 35-50 km/h) silnik czasem jakby chwilowo dusił. Myślałem że to filtr powietrza. Ale chyba nie. Po umyciu i wysuszeniu filtra powietrza dalej były te objawy. Dziś jeździłem spokojnie (15-20 km/h) i tak przejeździłem 32km. Gdy wyłączyłem silnik, były problemy z odpaleniem: jakby "strzelanie" czy jakieś "wybuchy" z silnika, szarpanie i utrata mocy. Teraz już całkiem nie mogę odpalić. Co to może być? Świeca? Jeszcze coś innego?

Silnik jest taki: http://img408.imageshack.us/img408/8823/74cd08ff54.jpg

Pozdrawiam!
Kudłaty

Data: 2009-10-30 16:23:46
Autor: Coaster
Problem z silnikiem rowerowym (strzelanie i szarpanie)
Kudłaty Konservateesta wrote:
Witam,

Mam silnik do roweru i mam z nim pewien problem. Może to nie najlepsza grupa, bo rowery generalnie silników nie mają, ale nie mam pomysłu, do jakiej innej pisać, a sprawa tyczy się jednak roweru. A mianowicie, od kilku dni czułem, że przy większych prędkościach (ok 35-50 km/h) silnik czasem jakby chwilowo dusił. Myślałem że to filtr powietrza. Ale chyba nie. Po umyciu i wysuszeniu filtra powietrza dalej były te objawy. Dziś jeździłem spokojnie (15-20 km/h) i tak przejeździłem 32km. Gdy wyłączyłem silnik, były problemy z odpaleniem: jakby "strzelanie" czy jakieś "wybuchy" z silnika, szarpanie i utrata mocy. Teraz już całkiem nie mogę odpalić. Co to może być? Świeca? Jeszcze coś innego?

Silnik jest taki: http://img408.imageshack.us/img408/8823/74cd08ff54.jpg


Ze zdjecia wynika, ze raczej nie masz tam klasycznego aparatu zaplonowego z przerywaczem i cewka zaplonowa... Kabel WN do swiecy idzie chyba od modulu zaplonowego. Nie wiem, czy w takiej konstrukcji mozesz mieszac ustawieniem zaplonu ale jezeli mozesz, sprawdz, czy zaplon jest wlasciwie ustawiony, czy swieca daje iskre, czy nie jest zmostkowana lub ma niewlasciwa przerwe. No i podstawa - masz paliwo w baku? ;-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"More experienced cyclists learn to "get light"
for a fraction of a second while going over rough
patches; newbies tend to sit harder on the saddle,
increasing the risk of pinch flats."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2009-10-30 16:27:26
Autor: RadoslawF
Problem z silnikiem rowerowym (strzelanie i szarpanie)
Dnia 2009-10-30 16:14, Użytkownik Kudłaty Konservateesta napisał:

Mam silnik do roweru i mam z nim pewien problem. Może to nie najlepsza grupa, bo rowery generalnie silników nie mają, ale nie mam pomysłu, do jakiej innej pisać, a sprawa tyczy się jednak roweru. A mianowicie, od

Zdecydowanie nie ta grupa. Tu chętnie Ci pomogą jak korba będzie
stwarzać problemy. Pytaj raczej na grupach dla motocyklistów.
Sprawdź świecę, wyreguluj gaźnik, i sprawdź przewód wysokiego
napięcia. W moich stronach ostatnio jest wilgoć i ma to
wpływ na tanie lub stare przewody wysokiego napięcia.


Pozdrawiam

Data: 2009-10-30 18:02:21
Autor: Jacek Maciejewski
Problem z silnikiem rowerowym (strzelanie i szarpanie)
Dnia Fri, 30 Oct 2009 16:14:55 +0100, Kudłaty Konservateesta napisał(a):

Gdy wyłączyłem silnik, były problemy z odpaleniem: jakby "strzelanie" czy jakieś "wybuchy" z silnika, szarpanie i utrata mocy. Teraz już całkiem nie mogę odpalić. Co to może być? Świeca?

Świeca też może być ale stawiałbym na zamoknięcie instalacji zapłonowej po
stronie wys. napięcia. Ewentualnie jakieś inne kłopoty zapłonowe ale nie
będę tu dywagował bo nie znam konstrukcji zapłonu.
--
Jacek

Data: 2009-10-30 12:49:05
Autor: Jesse Custer
Problem z silnikiem rowerowym (strzelanie i szarpanie)
Spróbuj podjechać do jakiegoś serwisu skuterów jeśli masz w okolicy,
przez net ciężko będzie o 'diagnozę'. Z tego co wiem, choć ekspertem
zdecydowanie nie jestem,silniki tego typu szczególnie chińskie
wymagają  dotarcia zanim zacznie się z nich wyciskać ile fabryka dała,
bez tego są czasem podobne objawy.

Data: 2009-10-30 13:15:49
Autor: Saurus
Problem z silnikiem rowerowym (strzelanie i szarpanie)
On 30 Paź, 20:49, Jesse Custer <swientyodmorder...@gmail.com> wrote:
Spróbuj podjechać do jakiegoś serwisu skuterów jeśli masz w okolicy,
przez net ciężko będzie o 'diagnozę'. Z tego co wiem, choć ekspertem
zdecydowanie nie jestem,silniki tego typu szczególnie chińskie
wymagają  dotarcia zanim zacznie się z nich wyciskać ile fabryka dała,
bez tego są czasem podobne objawy.

Chińskie silniki wymagają sprawdzenia zaraz po zakupie nawet jeśli
zapewniają że zostały "wyregulowane". W moim czterosuwie były
kompletnie na pałę ustawione zawory przez fabrykę, podparte przez cały
czas i kompresję tracił. Przez 1000 km się tak męczyłem i szukałem
usterki po tych objawach, znalazłem instrukcję, kupiłem
szczelinomierz, sam ustawiłem zawory i od tamtego czasu mam z nimi
spokój.

Problem z silnikiem rowerowym (strzelanie i szarpanie)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona