Data: 2014-06-22 18:56:00 | |
Autor: Marek | |
Problem z tylnÄ przerzutkÄ | |
Witam,
Chodzi o rower Unibike Xenon i fabryczny osprzÄt. Tylna przerzutka to Shimano XT. Pracuje ona idealnie na bigach 1-7 (1 - najszybszy), natomiast od 8 w gĂłrÄ zaczynam sĹyszeÄ "mielenie" ĹaĹcucha. Do tej pory regulowaĹem prostszÄ przerzutkÄ w poprzednim rowerze, gdzie do dyspozycji miaĹem jedynie 2 Ĺruby H i L. W tym przypadku byĹo albo na kaĹźdym biegu Ĺşle albo na wszystkich dobrze. Ĺťadna filozofia. Natomiast w przypadku XT nie wiem jak siÄ do tego zabraÄ. Macie jakieĹ wskazĂłwki? -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-06-22 14:50:33 | |
Autor: Ignac | |
Problem z tylną przerzutką | |
W dniu niedziela, 22 czerwca 2014 18:56:00 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
Chodzi o rower Unibike Xenon i fabryczny osprzęt. Tylna przerzutka to Shimano XT. Pracuje ona idealnie na bigach 1-7 (1 - najszybszy), natomiast od 8 w górę zaczynam słyszeć "mielenie" łańcucha. Do tej pory regulowałem prostszą przerzutkę w poprzednim rowerze, gdzie do dyspozycji miałem jedynie 2 śruby H i L. W tym przypadku było albo na każdym biegu źle albo na wszystkich dobrze. Żadna filozofia. Natomiast w przypadku XT nie wiem jak się do tego zabrać. Macie jakieś wskazówki? Jeżeli łańcuch nie spada poza kasetę na jej skrajnych koronkach,to te śrubki są prawidłowo ustawione. Więc,pozostaje poprawa indeksacji,czyli zmniejsz długośc pancerza powiedzmy o 1/4 obrotu i sprawdz czy "mieli",aż do skutku. A kompleksowo powinno się odłączyć linkę,rower na stojak,kręcąc prawą ręką korbami,lewą popycham/ciągnę wózek i reguluję wychylenia przerzutki. A później,przykręcam linkę,reguluję indeksacje jak wyżej i gotowe. |
|
Data: 2014-06-23 08:53:11 | |
Autor: Marek | |
Problem z tylną przerzutką | |
W dniu 2014-06-22 23:50, Ignac pisze:
Jeżeli łańcuch nie spada poza kasetę na jej skrajnych koronkach,to A do czego służy trzecia śruba, która jest obok nich? Wygląda tak samo, co sugeruje, że jest regulacyjną. Więc,pozostaje poprawa indeksacji,czyli zmniejsz długośc pancerza Będę musiał popuścić linkę bo fabrycznie dali mi tak naprężoną, że nie mam w jedną stronę żadnej regulacji. Zastanawiam się czy nie machnąć na to ręką i niech się serwis męczy. Kolega qt zasugerował, że może to być też kwestia skrzywienia przerzutki, że od pewnego biegu słychać mielenie. Sam tego nie jestem w stanie zdiagnozować. A kompleksowo powinno się odłączyć linkę,rower na stojak,kręcąc prawą Obawiam się, że potencjalne niewielkie skrzywienie w ten sposób nie ujawni się bo ręką jesteś w stanie pchnąć bardziej/mniej niż indeksacja manetki to uczyni. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-06-23 08:05:51 | |
Autor: qrt | |
Problem z tylnÄ przerzutkÄ | |
Dnia Sun, 22 Jun 2014 18:56:00 +0200, Marek napisał(a):
Witam, ale w czym problem? przecież w XT też sa takie dwie śruby i reguluje sia ja jak każdą inną. Inna sprawa jest gdy udaje sie wyregulować niskie przełożenia a na wysokich terkocze lub na odwrót. Taka sytuacja może swiadczyć o skrzywieniu haka lub samej przerzutki. |
|
Data: 2014-06-23 08:46:39 | |
Autor: Marek | |
Problem z tylną przerzutką | |
W dniu 2014-06-23 08:05, qrt pisze:
Tam są 3 identyczne śruby i to mnie zastanowiło. Wszystkie wyglądają jak regulacyjne. Inna sprawa jest gdy udaje sie wyregulować niskie przełożenia a na wysokich Czyli lepiej serwis? -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-06-23 09:09:39 | |
Autor: qrt | |
Problem z tylną przerzutką | |
Dnia Mon, 23 Jun 2014 08:46:39 +0200, Marek napisał(a):
W dniu 2014-06-23 08:05, qrt pisze: przyjrzyj sie jaka jest ich budowa i porównaj ze starą - dojdziesz co i jak i sobie wyregulujesz - poświecisz troche czasu i będziesz miał potem spokój. Wszystkie przerzutki reguluje sie tak samo. Czy XT czy alivio nie ma znaczenia. Inna sprawa jest gdy udaje sie wyregulować niskie przełożenia a na wysokich nie - serwisy bym omijał z daleka - naucz sie samemu. W serwisach najczesciej nie che im sie bawić z czymś takim, robią na szybko, ect ect. A Skrzywienie przerzutki czy haka to sie zdarza raczej tylko w wypadku gleby lub wkręconego kija w łańcuch - jesli nic takiego Cie nie spotkało to raczej nie masz sie o co kłopotać. |
|
Data: 2014-06-23 09:30:16 | |
Autor: Marek | |
Problem z tylną przerzutką | |
W dniu 2014-06-23 09:09, qrt pisze:
A Skrzywienie przerzutki czy haka to sie zdarza raczej tylko w wypadku Ok, dziękuję. Zrobię tak jak mówisz - sam się zajmę tematem. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-06-23 07:11:46 | |
Autor: Ignac | |
Problem z tylną przerzutką | |
W dniu poniedziałek, 23 czerwca 2014 09:30:16 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
Ok, dziďż˝kujďż˝. Zrobiďż˝ tak jak mďż˝wisz - sam siďż˝ zajmďż˝ tematem. Regulacje długości pancerza masz przy manetce (chodzi o tą baryłkę wokół pancerza).To jest banalne do regulacji. |
|
Data: 2014-06-23 16:45:06 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Problem z tylną przerzutką | |
Regulacje długości pancerza masz przy manetce (chodzi o tą baryłkę wokół Zdziwilbys sie. Znam takich "facetow" dla ktorych problemem jest wkrecenie zarowki w oprawke :) |
|
Data: 2014-06-23 21:26:18 | |
Autor: Marek | |
Problem z tylną przerzutką | |
W dniu 2014-06-23 16:11, Ignac pisze:
W dniu poniedziałek, 23 czerwca 2014 09:30:16 UTC+2 użytkownik Marek napisał: Tak, wiem. Jest ona wkręcona do końca - jak pisałem. Muszę zatem poluzować linkę najpierw z tyłu. Jej wykręcanie działa dokładnie odwrotnie niż chciałbym uzyskać. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-06-23 11:13:39 | |
Autor: Yeti | |
Problem z tylną przerzutką | |
On Sunday, June 22, 2014 9:56:00 AM UTC-7, Marek wrote:
Chodzi o rower Unibike Xenon i fabryczny osprzęt. Tylna przerzutka to Shimano XT. Pracuje ona idealnie na bigach 1-7 (1 - najszybszy), natomiast od 8 w górę zaczynam słyszeć "mielenie" łańcucha. Do tej pory regulowałem prostszą przerzutkę w poprzednim rowerze, gdzie do dyspozycji miałem jedynie 2 śruby H i L. W tym przypadku było albo na każdym biegu źle albo na wszystkich dobrze. Żadna filozofia. Natomiast w przypadku XT nie wiem jak się do tego zabrać. Macie jakieś wskazówki? Sprawdz czy gorna rolka przerzutki nie toczy sie po najwiekszej koronce. Przerzutki maja taka smieszna srube regulujaca polozenie calego ramienia (tuz przy haku/gornej glowce) i jezli przerzutka jest za blisko kaset to wlasnie ta srubka sie to reguluje. Tak przy okazji najwieksze koronka to 1 (a nie 8). Happy trails, Yeti |
|
Data: 2014-06-23 21:33:27 | |
Autor: Marek | |
Problem z tylną przerzutką | |
W dniu 2014-06-23 20:13, Yeti pisze:
Bingo... to do tego służy ta trzecia śruba! :-) Nie chciałem niczego ruszać dopóki nie poznam co do czego służy. i jezli przerzutka jest A to sorki za nieumiejętne nazewnictwo. I mała korekta: "największa koronka to 1 (a nie 10)" powinno być :-) Z tyłu jest 10 koronek... choć nie mam bladego pojęcia po co ich tyle nawalili. 4 spokojnie by wystarczyły (2 skrajne i jakieś pośrednie). -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-06-23 14:55:10 | |
Autor: Yeti | |
Problem z tylną przerzutką | |
On Monday, June 23, 2014 12:33:27 PM UTC-7, Marek wrote:
Z ty�u jest 10 koronek... cho� nie mam bladego poj�cia po co ich tyle nawalili. 10 jest po to abys wkrotce chcial miec 11 (i moze pozbyc sie przedniej przerzutki ;) Yeti |
|
Data: 2014-06-24 01:00:05 | |
Autor: Marek | |
Problem z tylną przerzutką | |
W dniu 2014-06-23 23:55, Yeti pisze:
To byłaby masakra jakaś gdybym musiał więcej niż teraz "pompować" dźwignią zmiany biegów po N razy aby poczuć różnicę w przełożeniach. Obecnie jeśli chcę ją poczuć to zmieniam przód a tyłem tylko wyrównuję łańcuch. Tył precyzyjnie reguluję tylko przy najmniejszych 3 zębatkach. Inne już nie dają większych różnic między sąsiednimi. -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-06-24 00:37:57 | |
Autor: twistedme | |
Problem z tylną przerzutką | |
W dniu 2014-06-23 21:33, Marek pisze:
W dniu 2014-06-23 20:13, Yeti pisze:Jak przeszedłem z 8 na 10, to też byłem rozczarowany. Wcześniej za jednym ruchem palca zmieniałem o 2 czy 3 przełożenia i było czuć różnicę, teraz taki manewr prawie nic nie zmienia. Jedyna korzyść, to podjazdy - można lepiej dobrać przełożenie. |
|
Data: 2014-06-24 00:55:09 | |
Autor: Marek | |
Problem z tylną przerzutką | |
W dniu 2014-06-24 00:37, twistedme pisze:
Jak przeszedłem z 8 na 10, to też byłem rozczarowany. Wcześniej za Hmmm... moja praktyka jazy w urozmaiconym terenie (wszystko po trochu: płaski asfalt, strome gruntowe podjazdy itd) zmuszają mnie do częstej zmiany przełożeń, czasem pod obciążeniem niestety. Przód głównie 1 i 2 więc problemu brak. Tył na płaskim to 3 najmniejsze zębatki (i tylko tu precyzja obowiązuje) a jak szykuje się podjazd, to zmieniam nawet nie wiem ile ale po kilka na raz. Gdzie losowo wypadnie, tak jadę. Dzielę zestaw zębatek na 3 grupy odpowiadające wybranemu przedniemu przełożeniu, tak aby łańcuch był prosto. Gdzie tył wypadnie - nawet nie wiem i nie wnikam. To są mikroróżnice. Pewnie tylko jako pretekst do wyciągania kasy powstały dodatkowe zębatki... -- Pozdrawiam Marek |
|
Data: 2014-07-03 23:28:29 | |
Autor: TheGhost | |
Problem z tylnÄ przerzutkÄ | |
Chodzi o rower Unibike Xenon i fabryczny osprzÄt. Tylna przerzutka to Pytanie czy problemem jest tutaj tylna przerzutka, czy "mielenie" jest efektem tarcia o wodzik przedniej :-) Pozdrawiam, M. -- - Ta wiadomoĹÄ e-mail jest wolna od wirusĂłw i zĹoĹliwego oprogramowania, poniewaĹź ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |