Problem z uruchomieniem komputera.

Data: 2016-11-18 08:52:22
Autor: Marcin G.
Problem z uruchomieniem komputera.
Wygląda to tak :)

Wciskam przycisk "Power".
for (int i = 1; i < 6; i++)
{
    Załączają się wentylatory i dysk na ok. 2 s.
    Wentylatory i dysk się na chwilę wyłączają.
}
Komputer startuje i uruchamia się system.

Podmieniałem już zasilacz i nic to nie dało.
Na kondensatorach płyty głównej nie widać opuchlizny.
Komputer jest już dość stary, z 2008 r.
Co może być jeszcze nie tak?

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2016-11-18 11:15:01
Autor: Michal Lukasik
On 18/11/2016 07:52, Marcin G. wrote:

Podmieniałem już zasilacz i nic to nie dało.

Na jaki? Taki z dna szafy i też z 2008 roku? ;D

Na kondensatorach płyty głównej nie widać opuchlizny.

Wcale nie muszą być spuchnięte by być "zdechłe". ;D

Komputer jest już dość stary, z 2008 r.
Co może być jeszcze nie tak?

A no trochę, jak choćby zaśniedziałe styki w złączach ISA/PCI/AGP czy co tam masz. Zaśniedziałe styki we wtyczkach zasilacza.
Tak czy siak te powyższe to najbardziej powszechne.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-11-18 12:30:14
Autor: Marcin G.
Użytkownik "Michal Lukasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o0mnrr$bik$1@news.mixmin.net...

On 18/11/2016 07:52, Marcin G. wrote:

> Podmieniałem już zasilacz i nic to nie dało.

Na jaki? Taki z dna szafy i też z 2008 roku? ;D

Wyjęty z działającego komputera.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2016-11-18 12:04:20
Autor: Michal Lukasik
On 18/11/2016 11:30, Marcin G. wrote:

Wyjęty z działającego komputera.

To też nie musi oznaczać, że jest sprawny.
Drugi komputer o podobnym lub większym zapotrzebowaniu na prąd?
Jeśli tak, to można przyjąć, że jest ok, ale "nogi bym sobie za to nie dał ogolić". ;D

--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2016-11-18 13:36:05
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 18 Nov 2016 08:52:22 +0100, Marcin G. napisał(a):

Podmieniałem już zasilacz i nic to nie dało.

Zaczyna się od wyjęcia płyty i uruchomienia jej "na stole" w minimalnej
konfiguracji. Jak będzie działać poprawnie to dokładasz po kawałku aż
znajdziesz winnego. Jak nie będzie działać to do kosza.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-11-18 14:47:20
Autor: Budzik
Problem z uruchomieniem komputera.
Użytkownik Marcin G. sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl ...

Wygląda to tak :)

Wciskam przycisk "Power".
for (int i = 1; i < 6; i++)
{
[...]

Co to za komputer? Jaka konfiguracja? Opłaca się ratowac?
Kondensatory czasami płataja figle pomimo tego ze nie sa spuchniete.

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

Data: 2016-11-21 12:45:14
Autor: Marcin G.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA6C499B60766Fbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

Co to za komputer? Jaka konfiguracja? Opłaca się ratowac?
Kondensatory czasami płataja figle pomimo tego ze nie sa spuchniete.

Składak:
Foxconn P35A-S LGA 775,
Pentium Dualcore E2160,
2*2 GB RAM DDR2 800 MHz,
Gigabyte Radeon HD 3650 512MB DDR2 PCI-E BOX
HDD Samsung 500 GB SATA, modelu nie pamiętam,
Jakaś nagrywarka DVD LiteOn,
flop 3,5",
więcej szczegółów nie pamiętam.
Oryginalna Vista Home Premium OEM 32 bity.

Bez grafiki startuje normalnie, więc sprawdzę z inną.
Czy się opłaca, nie wiem. Chciałem sprzedać, ale w takim stanie to tylko na części.
Dla mnie on większej wartości nie przedstawia, zbyt stary, żeby opłacało się go modernizować, bo poza obudową, HDD (tylko jako drugi) i nagrywarką reszta kwalifikuje się do wymiany.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2016-11-21 18:00:48
Autor: Budzik
[...]

Sprzedac? Za ile? Za 50zł? Daj spokój... :)

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2016-11-24 09:15:49
Autor: Marcin G.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA6C7C1099236Abudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

Sprzedac? Za ile? Za 50zł? Daj spokój... :)

Nie sądziłem, że aż tak spadły ceny.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2016-11-23 04:20:47
Autor: TurboPascal
W dniu 21 listopada 2016 użytkownik Marcin G. napisał:

Dla mnie on większej wartości nie przedstawia, zbyt stary, żeby opłacało się go modernizować

Wręcz przeciwnie - skoro problem z płytą został już wyjaśniony - widzę tu duży potencjał: Pent. E2160 za jedyne 15-20 zł. można zastąpić C2D E8200 lub za 40-50 zł. E8500 (140-150 zł. kosztuje Xeon E5440 dostosowany do 775). Do tego HD4350 z HDMI - i tanim kosztem mamy prezent gwiazdkowy klasy i3 lub i5.

Data: 2016-11-23 13:55:00
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 23 Nov 2016 04:20:47 -0800 (PST), TurboPascal napisał(a):

 i tanim kosztem mamy prezent gwiazdkowy klasy i3 lub i5.

IMO E8200 czy E8500 to nieco brakuje do i3/5 w benchmarkach. Choć
ogólnie, to masz rację, sam mam E8400 i tak będzie pewnie jeszcze długo.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-11-24 09:14:02
Autor: Marcin G.
Użytkownik "TurboPascal"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9e55fe88-5592-4911-a024-f68b677b2920@googlegroups.com...

> [...]

dostosowany do 775). Do tego HD4350 z HDMI - i tanim kosztem mamy prezent gwiazdkowy klasy i3 lub i5.

Myślę, że między moim DC E2160 podkręconym do 2,88 GHz a C2D E8500 jest mniejsza różnica, niż między tym drugim a i5.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2016-11-25 18:24:13
Autor: Saiko Kila
Problem z uruchomieniem komputera.
Proces "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl> zwrócił
błąd:

[...]

Zależy jakim i5. E8500 jest mniej niż o połowę wolniejszy od i7 4790K
dla przykładu, w programach jednowątkowych. Ja w windzie, firefoksie
itp. nie widzę różnicy między E8500 i rzeczonym i7 (zmieniona tylko
płyta i procek, reszta podzespołów ta sama). W grach różnice minimalne.
A do i5 różnica będzie jeszcze mniejsza.

Nie samymi benchmarkami człowiek żyje.

--
Saiko Kila
Mogę się tym zająć. Oczywiście, nie za darmo... Ale odliczę zniżkę dla

Data: 2016-11-21 19:50:47
Autor: Trybun
Problem z uruchomieniem komputera.
W dniu 2016-11-18 o 08:52, Marcin G. pisze:
Wygląda to tak :)

Wciskam przycisk "Power".
for (int i = 1; i < 6; i++)
{
[...]

Czy tak się dzieje tylko po wcześniejszym odłączeniu komputera od prądu? Ja mam kompa dwuletniego, i on nigdy nie startuje/wał po odłączeniu od prądu inaczej niż jak to opisałeś powyżej. Najwyraźniej po prostu taka konfiguracja.

Data: 2016-11-22 07:43:50
Autor: Marcin G.
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:583341ff$0$650$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]

Czy tak się dzieje tylko po wcześniejszym odłączeniu komputera od prądu? Ja mam kompa dwuletniego, i on nigdy nie startuje/wał po odłączeniu od prądu inaczej niż jak to opisałeś powyżej. Najwyraźniej po prostu taka konfiguracja.

Nie zwróciłem na to uwagi. Gdy wszystko było w porządku to komputer startował za drugim razem (przez podkręcony procek, gdy chodził na domyślnych nastawach to startował od razu. Ta płyta główna tak ma.), a teraz za piątym lub szóstym.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2016-11-23 11:00:57
Autor: Trybun
W dniu 2016-11-22 o 07:43, Marcin G. pisze:
> [...]

Nie zwróciłem na to uwagi. Gdy wszystko było w porządku to komputer startował za drugim razem (przez podkręcony procek, gdy chodził na domyślnych nastawach to startował od razu. Ta płyta główna tak ma.), a teraz za piątym lub szóstym.

Czyli nie to samo co u mnie, u mnie zawsze uruchamia się za drugim razem.

Data: 2016-11-22 07:25:12
Autor: solar
[...]

To nie coś zwanego cold double boot?
https://forums.anandtech.com/threads/i-have-solved-the-asus-cold-double-boot-problem.2193083/
Też to miałem na P35A. I coś zrobiłem, posiłkując się internetem, ale nie pamiętam, co.

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Nie potrzeba świątyń, nie potrzeba skomplikowanych filozofii. Mój mózg i moje serce są świątyniami, a moją filozofią jest życzliwość."

Data: 2016-11-22 07:47:48
Autor: Marcin G.
Użytkownik "solar"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5833e4cc$0$5160$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]

Też to miałem na P35A. I coś zrobiłem, posiłkując się internetem, ale nie pamiętam, co.

Zgadza się, ta płyta ma to gdy się podkręci procek, przy domyślnych nastawach moja wstawała za pierwszym razem. Natomiast teraz rusza za szóstym lub piątym (likwidacja OC CPU nic nie dała).

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2016-11-22 18:57:21
Autor: the_foe
W dniu 2016-11-22 o 07:47, Marcin G. pisze:

Zgadza się, ta płyta ma to gdy się podkręci procek, przy domyślnych
nastawach moja wstawała za pierwszym razem. Natomiast teraz rusza za
szóstym lub piątym (likwidacja OC CPU nic nie dała).

zrób underclocking czego sie da jak powróci stabilność to płyta się już wymęczyła.

--
@foe_pl

Data: 2016-11-23 08:38:48
Autor: Marcin G.
Użytkownik "the_foe"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o120tv$6tj$1@node2.news.atman.pl...

zrób underclocking czego sie da jak powróci stabilność to płyta się już wymęczyła.

Sprawdziłem już wcześniej. Na domyślnych nastawach CPU jest to samo.
Przyczyna znaleziona, jest nią karta graficzna. Podłączyłem inną i komputer działa jak należy.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Problem z uruchomieniem komputera.