Problem z wielkością szczęki w kasku

Data: 2011-09-22 22:36:54
Autor: Szymon Machel
Problem z wielkością szczęki w kasku

Użytkownik "NerQa" <kamil-chodkiewicz@_NOSPAM_wp.pl> napisał w wiadomości

bezpieczeństwo. Przymierzam się do czegoś porządniejszego.(w granicy 200-300 zł, nie potrzebuję droższego - jeżdżę tylko na skuterze, nie wyczynowo) Szukam kasku integralnego.

A jakiś Jet nie starczy na skuter?
Po co Ci szczęka?

Bez szczęki objechałem kilka krajów
(nie na skutrze) i żyję.
Nie na czopku również :)

Szymon

Data: 2011-09-22 21:02:03
Autor: NerQa
Problem z wielkością szczęki w kasku
Szymon Machel napisal

A jakiś Jet nie starczy na skuter?
Po co Ci szczęka?

Bez szczęki objechałem kilka krajów
(nie na skutrze) i żyję.
Nie na czopku również :)

Szymon

Szczerze mówiąc sporo się nasłuchałem i naczytałem o tym jak ludzie szczęki na drodze potracili przez te kaski i im nie ufam. Nie mam jeszcze wielkiego zaufania do moich umiejętności, więc nie wykluczam jakiegoś małego poślizgu czy czegoś podobnego, a zęby wolałbym zachować.

Data: 2011-09-22 23:12:39
Autor: Qlfon
Problem z wielkością szczęki w kasku

Mały OT.
Oczom nie wierzę, nowe idzie czy jak? Chłopak raczej młody, z pokorą, pisze po polsku i grzecznie. Wie że nie wie a potrafi zapytać a pisze ze Ścigacz.pl.
Jak nic nowe pokolenie.
Koniec OT:)

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

Data: 2011-09-23 06:40:08
Autor: Arni
Qlfon pisze:

Oczom nie wierzę, nowe idzie czy jak? Chłopak raczej młody, z pokorą, pisze po polsku i grzecznie. Wie że nie wie a potrafi zapytać a pisze ze Ścigacz.pl.

Kazdy moze zbłądzić :)

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2011-09-23 16:33:27
Autor: Drzewo

Użytkownik "NerQa" <kamil-chodkiewicz@_NOSPAM_wp.pl> napisał w wiadomości news:9f6f4a363aa7189b39b8de32f394c2c7$1grupy.scigacz.pl...
Szczerze mówiąc sporo się nasłuchałem i naczytałem o tym jak ludzie szczęki na drodze potracili przez te kaski i im nie ufam.

Słuszne podejście, bo jak walisz o glebe to nie ma pewności że zdążysz odwrócić głowe. 50 km/h to przy upadku dość spora prędkość.

Pozdrawiam,
Drzewo.

Data: 2011-09-23 21:16:09
Autor: NerQa
Problem z wielkością szczęki w kasku
Dziękuję za komplementy. Nie widzę powodu, dla którego miałbym udawać że się świetnie znam, jestem sprawny na drodze i nic złego na ulicy mnie nie spotka, bo wiem, że tak nie jest. Nie, nie zbłądziłem i nie jest to żadna prowokacja :) Cieszę się że Drzewo uznałeś moje podejście do kasków Jet. LECZ nadal proszę was - doświadczonych w sprawach motoryzacyjnych - o pomoc i odpowiedź na moje wcześniejsze pytania. Wiem, że mogą być dla was wręcz śmiesznie łatwe/proste/głupie, lecz może dzięki waszym podpowiedzią nie znajdę się w statystykach zginięć :)

Data: 2011-09-25 16:22:25
Autor: Drzewo

Użytkownik "NerQa" <kamil-chodkiewicz@_NOSPAM_wp.pl> napisał w wiadomości news:294f79f171ab1cc37cb25afe6d08931c$1grupy.scigacz.pl...
LECZ nadal proszę was - doświadczonych w sprawach motoryzacyjnych - o pomoc i odpowiedź na moje wcześniejsze pytania.

Nie wiem czy jestem doświadczony w tych sprawach, ale sądze że problem jest raczej wymiaginowany. Nawet jak walniesz przodem to przecież nie walnie cię w tej samej chwili nic z tyłu i odwrotnie, więc nawet jakby kawałek ciała został naprawdę odsłonięty(w co wątpie), to raczej nie będziesz szczególnie narażony.

Pozdrawiam,
Drzewo.

Data: 2011-09-26 12:13:31
Autor: Mat S
[...]

Z prowokacją to taki żart był ;-)
Co do kasków z otwartą częścią twarzową (Jetów), to mnie wystarczyły zdjęcia jednej grupowiczki, która spotkała się z ciężarówką w takim kasku. Jeszcze ją ktoś uprzejmie obrobił z kasy, którą miała przy sobie...
200-300 zł to sam dół z tych "porządniejszych". Ale ostatnio zaskoczenia doznałem, kiedy zobaczyłem reklamę AGV Basic... Marka DOŚĆ porządna... 199 zł lub 250 z bardziej fikuśnym malowaniem.

MS

Problem z wielkością szczęki w kasku