Problem z wypinaniem pedała

Data: 2012-05-22 06:58:26
Autor: piecia aka dracorp
Problem z wypinaniem pedała
Witam
W góralu mam pedały SH PD-m540, bloki w butach już mocno zdarte, szczególnie przód. Pewnie z racji tego że buty są turystyczne i często w nich chodzę.
Ostatnio zauważyłem że występuje problem z wypięciem. Przy przekręcaniu na zewnątrz pedał się nie wypina, do wewnątrz się wypina. Na razie kilka razy mi się to zdarzyło.

Przy drugich butach, sportowych, z blokami w lepszym stanie, jeszcze mi się to nie zdarzyło.
Pytanie czy to na 100% wina startych blokĂłw?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-22 00:30:06
Autor: rmikke
Problem z wypinaniem pedała
On Tuesday, May 22, 2012 8:58:26 AM UTC+2, piecia aka dracorp wrote:
Witam
W góralu mam pedały SH PD-m540, bloki w butach już mocno zdarte, szczególnie przód. Pewnie z racji tego że buty s± turystyczne i często w nich chodzę.
Ostatnio zauważyłem że występuje problem z wypięciem. Przy przekręcaniu na zewn±trz pedał się nie wypina, do wewn±trz się wypina. Na razie kilka razy mi się to zdarzyło.

Przy drugich butach, sportowych, z blokami w lepszym stanie, jeszcze mi się to nie zdarzyło.
Pytanie czy to na 100% wina startych bloków?

Na chłopski rozum powinno być tak samo, jak w ubijakach - blok się ¶ciera, to wypada _łatwiej_ z zatrzasku. Ale.
Ale je¶li ten zatrzask na startych zatrzaskach zaciska się bardziej (i.e. nie ma tak, że zaci¶nie się do pewnego momentu i dalej nie, tylko zaciska się, aż będzie opór od bloku), wtedy efekty powinny być dokładnie takie, jak opisujesz.

Data: 2012-05-22 07:28:37
Autor: Robert Ostrowski
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisał(a):
[...]

My¶lę, że sam sobie odpowiedziałe¶ na to pytanie.

Data: 2012-05-22 08:59:40
Autor: piecia aka dracorp
Problem z wypinaniem pedała
Dnia Tue, 22 May 2012 07:28:37 +0000, Robert Ostrowski napisał(a):

Myślę, że sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie.

Też mi się tak wydaje. Chciałem zaoszczędzić 50zł :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-22 02:02:22
Autor: rmikke
On Tuesday, May 22, 2012 10:59:40 AM UTC+2, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Tue, 22 May 2012 07:28:37 +0000, Robert Ostrowski napisał(a):

> My¶lę, że sam sobie odpowiedziałe¶ na to pytanie.

Też mi się tak wydaje. Chciałem zaoszczędzić 50zł :)

Wła¶nie zaoszczędziłe¶ 20zł - mniej wiecej o tyle bloki SPD s± tańsze od innych :D
A te do ubijaków dodatkowo szybciej się ¶cieraj± podobno (faktycznie wymieniam co rok z hakiem...).

Data: 2012-05-22 09:14:37
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-05-22, rmikke wrote:
> [...]

> Myślę, że sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie.

Też mi się tak wydaje. Chciałem zaoszczędzić 50zł :)

Właśnie zaoszczędziłeś 20zł - mniej wiecej o tyle bloki SPD są tańsze od innych :D

Ale bloki Time dużo dłużej są używalne, niż SPD. :P

Data: 2012-05-22 02:24:03
Autor: rmikke
On 2012-05-22, rmikke wrote:

> Wła¶nie zaoszczędziłe¶ 20zł - mniej wiecej o tyle bloki SPD s± tańsze od innych :D

Ale bloki Time dużo dłużej s± używalne, niż SPD. :P

Mi tam się udało w dwa lata zetrzeć na gładko, ale ja w tych butach dużo chodziłem.

Data: 2012-05-22 09:37:44
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 22 May 2012 02:24:03 -0700, rmikke napisał(a):

Mi tam się udało w dwa lata zetrzeć na gładko, ale ja w tych butach dużo
chodziłem.
No chyba w tym jest problem. Na rowerze nie mają jak się zdzierać.

Albo podeszwa ma za mały bieżnik albo jest za miękka. I to powoduje że blok podczas chodzenia się ściera. Zawsze można potrenować lepszy chód:
http://goo.gl/GZoc1

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-22 11:39:52
Autor: kawoN
W dniu 12-05-22 11:14, Jan Srzednicki pisze:

Ale bloki Time dużo dłużej są używalne, niż SPD. :P

I zdecydowanie bardziej niezawodne. Od kiedy przerzuciłem
się na Time'y wszystkie problemy z wypinaniem zniknęły.
A z linią SPD zawsze miałem prędzej czy później problemy.

--
kawoN
-

Data: 2012-05-22 10:05:40
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 22 May 2012 11:39:52 +0200, kawoN napisał(a):

[...]

Ja bym z chęcią przeszedł na Timy ale musiałbym kupić 2 pary butów i pedałów.

Buty Shimano turystyczne jedynie w pięcie mi się wytarły i nie planują się jakoś zepsuć. A używam je codziennie od kilku lat.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-22 03:51:11
Autor: rmikke
On Tuesday, May 22, 2012 12:05:40 PM UTC+2, piecia aka dracorp wrote:

> wszystkie problemy z wypinaniem zniknęły.
> A z lini± SPD zawsze miałem prędzej czy póĽniej problemy.
Ja bym z chęci± przeszedł na Timy ale musiałbym kupić 2 pary butów i pedałów.

A czemu BUTÓW????
Bloki maj± tylko dwa sposoby mocowania do butów, "górski" i "szosowy", jak Ci do butów wchodzi SPD, to wejd± i Time'y i ubijaki.

Buty Shimano turystyczne jedynie w pięcie mi się wytarły i nie planuj± się jako¶ zepsuć. A używam je codziennie od kilku lat.

Na zdrowie :D

Data: 2012-05-22 12:47:55
Autor: piecia aka dracorp
Problem z wypinaniem pedała
Dnia Tue, 22 May 2012 03:51:11 -0700, rmikke napisał(a):

A czemu BUTĂ“W????
Bloki majÄ… tylko dwa sposoby mocowania do butĂłw, "gĂłrski" i "szosowy",
jak Ci do butĂłw wchodzi SPD, to wejdÄ… i Time'y i ubijaki.
W sumie fakt. Czasem o rzeczach istotnych siÄ™ zapomina.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-22 14:12:32
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-05-22, piecia aka dracorp wrote:
[...]

Z wyjątkiem starych Time'ów, które miały wielgachne łożysko od strony
korby i trzeba było podeszwy ciąć. Nowe tak nie mają.

Data: 2012-05-22 12:11:54
Autor: Alfer_z_pracy
kawoN napisał:
Od kiedy przerzuciłem się na Time'y wszystkie problemy z wypinaniem zniknęły. A z linią SPD zawsze miałem prędzej czy później problemy.

Miewałem z SPD pewne problemy dobre parę lat temu. Obecnie od dłuższego czasu używam modeli bodajże 540 i 520 + bloki SH-51, ponad 300 razy w roku we wszelakich warunkach pogodowych i większych problemów nie zauważyłem. Owszem, nie mam porównania do Time'ów, może rzeczywiście w nich jest jeszcze lepiej ale prawdę mówiąc obecnie nie mam do czego się przyczepić. Nawet w legendarnym błocie SPD mi działa. Jasne, czasem trzeba stuknąć blokiem żeby nieco syfu wypadło, ale to są marginalne sprawy.

Pzdr
A.

Data: 2012-05-22 12:37:23
Autor: kawoN
W dniu 12-05-22 12:11, Alfer_z_pracy pisze:

Miewałem z SPD pewne problemy dobre parę lat temu. Obecnie od dłuższego
czasu uĹĽywam modeli bodajĹĽe 540 i 520 + bloki SH-51, ponad 300 razy w
roku we wszelakich warunkach pogodowych i większych problemów nie
zauważyłem.

Podejrzewam, ĹĽe teraz jest duĹĽo lepiej (chociaĹĽ opisywany przypadek
pokazuje, że nie do końca), ja jednak polubiłem
TIME'y na tyle, że będę im wierny do końca :)

--
kawoN
-

Data: 2012-05-22 12:39:36
Autor: mbut
W dniu 12-05-22 09:28, Robert Ostrowski pisze:
[...]

nich chodzÄ™.
[...]

Nie znam się na SPD'ach, ale tam jest jaka¶ chyba regulacja, bo zużycie bloków nie ma nic spólnego z tym nie wypinaniem.
Ja takich problemów nie mam, bo używam TIME

Data: 2012-05-22 10:17:46
Autor: kokeshi
On 2012-05-22 8:58 AM, piecia aka dracorp wrote:

  > W gĂłralu mam pedaĹ‚y SH PD-m540, bloki w butach juĹĽ mocno zdarte,
  [....]
  > Pytanie czy to na 100% wina startych blokĂłw?

  Tak, miaĹ‚em dokĹ‚adnie ten sam objaw. Po wymianie blokĂłw wszystko wrĂłciĹ‚o do normy.

  pzdr,
--
     k.

Data: 2012-05-22 10:38:13
Autor: jacek
Problem z wypinaniem pedała

Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomo¶ci news:pan.2012.05.22.06.58.27dracorp.one.pl...
[...]

moze bloki sa poluzowane
obracajac noge musza pokasowac sie luzy a dopiero ciagnie za blok

pozdrawiam
jacek

Problem z wypinaniem pedała