Problem z wystartowaniem kompa-brak sygnału/zasilan ia.

Data: 2009-02-25 12:43:51
Autor: gongon
Problem z wystartowaniem kompa-brak sygnału/zasilan ia.
Cześć,

pomogłem znajomym złożyć komputer, ale coś jest nie tak (chyba
technika znowu mnie wyprzedziła).

Otóż po włączeniu maszyny monitor mówi, że "no signal detected"..

Monitor podłączony do zintegrowanej karty. Działa dobrze, na innym
komputerze, z tym samym kablem. Moją uwagę zwrócił fakt, że
myszka podłączona do USB nie zapala się, tak jak to robi na
innym kompie zaraz po starcie. Pomyślałem więc, że może coś
jest nie tak z zasilaniem. No i okazało się, że zasilacz jest
jakiejś nowej generacji, bo ma wtyk "white" pusty, za to
w 13-tym pinie ma dwa kable.

Powstaje więc pytanie - czy tu (w zasilaniu) tkwi problem, a jeśli
tak, to czy ta płyta (Asus P5N73-CM) może być zasilana tym typem
zasilacza? Jak to sprawdzić?

Kurcze, a może trop jest błędny? Macie jakieś pomysły, dlaczego
może brakować sygnału z karty graficznej? Może bym spróbował
włożyć grafikę na PCI?

Dzięki za sugestie.

KM.

Data: 2009-02-25 22:03:29
Autor: JoteR
<gongon@pf.pl> napisał:

zasilacz jest jakiejś nowej generacji, bo ma wtyk "white" pusty,

To już tak od kilku generacji jest...

Powstaje więc pytanie - czy tu (w zasilaniu) tkwi problem, a jeśli
tak, to czy ta płyta (Asus P5N73-CM) może być zasilana tym typem
zasilacza? Jak to sprawdzić?

Obejrzeć, czy ta 4-pinowa wtyczka dobrze siedzi w gniazdku, tym w pobliżu gniazda PS/2. Bo podpiąłeś ją tam, prawda?...

JoteR

Data: 2009-02-26 08:05:37
Autor: gongon
On 25 Feb, 22:03, "JoteR" <jo...@pf.pl> wrote:
<gon...@pf.pl> napisał:

> zasilacz jest jakiejś nowej generacji, bo ma wtyk "white" pusty,

To już tak od kilku generacji jest...

No to mi generacje przelatuja kolo nosa, bo poprzedni komputer
skladalem 1,5 roku temu i zasilacz byl "tradycyjny".

> [...]

Obejrzeć, czy ta 4-pinowa wtyczka dobrze siedzi w gniazdku, tym w pobliżu
gniazda PS/2. Bo podpiąłeś ją tam, prawda?...

Tak, wtyczka z 4-ma pinami tez podpieta. Sadzac po ilosci prob
podpinania zasilania musiala siedziec dobrze (przynajmniej raz).
W kazdym razie zwroce na to uwage przy nastepnym podejsciu.

Czyli trop z brakiem zasilania w tej czesci plyty moze byc trafny?

KM.

Data: 2009-03-02 00:43:03
Autor: Feromon

Użytkownik <gongon@pf.pl> napisał w wiadomości news:163c919f-a69a-4b6e-bb22-875a289d454cr28g2000vbp.googlegroups.com...

jest nie tak z zasilaniem. No i okazało się, że zasilacz jest
jakiejś nowej generacji, bo ma wtyk "white" pusty, za to
w 13-tym pinie ma dwa kable.

jak patrzę z przodu a zapinka na dole to trzeci z lewej dolny jest pusty.
Zadnych podwójnych.
Do tego czteropinowa do "uzupełnienia" zasilającej wtyczki,
oraz druga czteropinowa - (dwa carne i dwa żółte) do zasilenia  płyty głównej dodatkowo.
Jeśli masz 20 pinową wtyczkę na płycie a 24 pinową w zasilaczu - to nie wiem co poradzić....

Feromon

Problem z wystartowaniem kompa-brak sygnału/zasilan ia.