Problem z zakloceniami w torze audio od monitora

Data: 2009-07-02 23:53:34
Autor: Norbert
Problem z zakloceniami w torze audio od monitora
Witam

Niedawno dolaczylem do komputera drugi monitor, niestety po zlaczu
analogowym, gdyz karta ma tylko jedno DVI, drugie zwykle VGA. Od tej pory w
dzwieku generowanym w kompie "slychac" dzialanie monitora, co prawda jest
to bardzo ciche i przy samym odtwarzaniu dzwieku jest malo
przeszkadzajace/slyszalne, ale niestety daje sie we znaki duzo wyrazniej
podczas nagrywania dzwieku przez mikrofon. I to jest slyszalne nawet
podczas rozmow skypem na tyle mocno, ze juz mi kilka osob zwrocilo uwage. Poczatkowo nie wiedzialem z czego to pochodzi, przed chwila zrobilem
sledztwo i winny okazal sie dodatkowy monitor (Samsung 173p+). Nawet
przemieszczanie okien po czesci pulpitu umieszczonej na tym monitorze ma
wplyw na zaklocenia, ktore wraz z przesuwaniem okna anielsko "spiewaja".
Wydobylem kabel zasilajacy i sygnalowy monitora z wiazki kabli, w ktorych
sa tez kable audio, bo podejrzewalem, ze moze cos sie indukowalo pomiedzy
kablami, ale to kompletnie nic nie dalo. Co ciekawe monitor wiecej sieje zakloceniami, gdy jest wylaczony (standby)
- wtedy w kolumnach piszczy cos a'la cichy faks - niz gdy normalnie pracuje
(wtedy jest nizsze burczenie).
Byc moze pomoglaby wymiana karty graficznej i podlaczenie drugiego monitora
cyfrowo, ale na razie wolalbym sprawdzic inne mozliwosci.
Ma ktos koncepcje co moge zrobic?
Karta dzwiekowa E-MU 0404 PCI.

Norbert

Data: 2009-07-03 08:11:50
Autor: BQB
Norbert pisze:
[...]

[ciach]

A komp razem z monitorami i głośnikami jest porządnie uziemiony? Czy tylko podłączony do gniazdka z bolcem, który niewiadomo czy w ogóle podłączony do czegokolwiek?

Ps. Content-Type: text/plain; charset="us-ascii"
Co to ma być? Ustaw to normalnie.

Data: 2009-07-03 06:13:40
Autor: jureq
Dnia Fri, 03 Jul 2009 08:11:50 +0200, BQB napisał(a):

Ps. Content-Type: text/plain; charset="us-ascii" Co to ma być? Ustaw to
normalnie.

Pisał bez polskich znaczków. Więc co jest źle?

Data: 2009-07-03 11:47:30
Autor: Norbert
[...]

Mam to co mam, w scianie sa dwa przewody i nic z tym nie zrobie :/
Pytanie czemu nic innego tak nie sieje po dzwieku? A troche tego sprzetu tu
ma dookola.

Ps. Content-Type: text/plain; charset="us-ascii"
Co to ma być? Ustaw to normalnie.

40tude stwierdza, ze nie ma znakow narodowych i ustawia us-ascii, czy to
jest blad?

Norbert

Data: 2009-07-03 16:41:02
Autor: BQB
Norbert pisze:
[...]

Też tak mam, ale polecam w takim wypadku zewrzeć przewód zerowy w gniazdku z bolcem uziemiającym. Odnośnie sprzętu, to czasem tak jest, ja kiedyś miałem przypadek, że po podłączeniu modemu zewnętrznego na obudowie kompa pojawiało się napięcie 110V. Po "uziemieniu" czyli połączeniu "0" z bolcem uziemiającym napięcie to znikało, bez modemu go nie było, a modem był ok i z innym kompem w tym samym pomieszczeniu na tej samej linii nie powodował czegoś takiego.

Ps. Content-Type: text/plain; charset="us-ascii"
Co to ma być? Ustaw to normalnie.

40tude stwierdza, ze nie ma znakow narodowych i ustawia us-ascii, czy to
jest blad?

Niezgodne z pl.* na tych grupach obowiązuje UTF-8 bądź ISO-8859-2

Data: 2009-07-03 20:32:49
Autor: Rados³aw Sokó³
W dniu 03.07.2009 16:41, BQB pisze:
40tude stwierdza, ze nie ma znakow narodowych i ustawia us-ascii, czy to
jest blad?

Niezgodne z pl.* na tych grupach obowi±zuje UTF-8 b±d¼ ISO-8859-2

Nieprawda.

Je¿eli w wiadomo¶ci wystêpuj± *wy³±cznie* znaki ze zbioru
us-ascii, u¿ytkownik *ma prawo* oznaczyæ wiadomo¶æ w³a¶nie
jako us-ascii. Nie ma tu znaczenia, czy jest to grupa pl.*,
czy jaka¶ inna.

Co innego, je¿eli w wiadomo¶ci *znajduj± siê* polskie znaki.
Wtedy faktycznie trzeba u¿ywaæ UTF-8 lub ISO-8859-2.

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-07-04 01:08:23
Autor: BQB
Rados³aw Sokó³ pisze:
[...]

Dziêki, by³em niedoinformowany.

Data: 2009-07-04 15:43:28
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Norbert" <noreply@reply.no> napisał w wiadomości news:h2kk3k$jvb$1news.onet.pl...
[...]

Jak masz instalację 2 przewodową, to bolec podłącza się do przewodu zerowego.

A najlepiej do urządzeń typu pralka, lodówka (i inne duże AGD) oraz do komputerów pociągnąć sobie ze skrzynki instalację 3 żyłową z osobnym przewodem uziemiającym i dopiero w skrzynce wpiąć przewód uziemiający do "0" na listwie, a "0" z instalacji trójprzewodowej poprzez wyłącznik różnicowy puścić.

Data: 2009-07-03 08:39:34
Autor: nom
Problem z zakloceniami w torze audio od monitora

Uzytkownik "Norbert" <noreply@reply.no> napisal w wiadomosci news:h2ja8u$9v8$1news.onet.pl...
Karta dzwiekowa E-MU 0404 PCI.

Wszytskie urzadzenia masz wpiete do jednego (tego samego) gniazka z uziemieniem?
Podczas standby przetwornica monitora pracuje w trybie Burst (duzo harmonicznych pochodzacych od impulsowego charakteru pracy przetwornicy).

Data: 2009-07-03 08:51:06
Autor: Fonon
Norbert napisał(a):
> podczas nagrywania dzwieku przez mikrofon.
> (...) Karta dzwiekowa E-MU 0404 PCI.

Nie miałem E-MU 0404 PCI w rękach, ale z opisu wynika, że nie ma wejść mikrofonowych. Jak to jest?
Z monitorem Samsunga innego typu miałem poważne problemy, ale od strony obrazu (falowanie obrazu na ekranie). Pomogło odłączenie uziemienia w kablu zasilającym monitor. Tworzyła się pętla mas. Spróbuj - jeśli uziemienia monitora i komputera są połaczone.
f.

Data: 2009-07-03 11:54:36
Autor: Norbert
Dnia Fri, 03 Jul 2009 08:51:06 +0200, Fonon napisał(a):

Nie miałem E-MU 0404 PCI w rękach, ale z opisu wynika, że nie ma wejść mikrofonowych. Jak to jest?

Ano nie ma, jest tylko line-in, ale w zestawie z karta pracuje tez maly
mikser, ktory m.in. obsluguje mikrofon.

[...]

To sprawdze, dzieki za sugestie.

Norbert

Data: 2009-07-03 12:51:42
Autor: Piotr Fonon
Norbert pisze:

Ano nie ma, jest tylko line-in, ale w zestawie z karta pracuje tez maly
mikser, ktory m.in. obsluguje mikrofon.

To trzeba jeszcze uwzglednic zasilanie miksera i polaczenia mas. Czy z innymi urzadzeniami dolaczonymi do miksera jest podobnie?
f.

Data: 2009-07-03 13:09:05
Autor: Norbert
Dnia Fri, 03 Jul 2009 12:51:42 +0200, Piotr Fonon napisał(a):

To trzeba jeszcze uwzglednic zasilanie miksera i polaczenia mas. Czy z innymi urzadzeniami dolaczonymi do miksera jest podobnie?

Wszystko gra i buczy od prawie 2 lat idealnie, calosc sie podlaczona do
jednego gniazdka, z tym ze komputer i monitor glowny jest przez UPSa, a
reszta nie. Do miksera dolaczony jest jeszcze odtwarzacz CD, oraz wyjscia z
karty E-MU i wbudowanej w mobo HD Realteka. Problem pojawil sie teraz, gdy
dolaczylem drugi monitor. Choc do pazdziernika lub listopada ten monitor
uzywalem jako glowny (po DVI) i nie pamietam, zeby cokolwiek takiego sie
dzialo.

Norbert

Data: 2009-07-03 13:27:24
Autor: Piotr Fonon
Norbert pisze:
komputer i monitor glowny jest przez UPSa, a
reszta nie.
Sprobuj dolaczyc monitor #2 tez przez UPS

Do miksera dolaczony jest jeszcze odtwarzacz CD, oraz wyjscia z
karty E-MU i wbudowanej w mobo HD Realteka. Problem pojawil sie teraz, gdy
dolaczylem drugi monitor.
To jasne, ale czy CD te¿ ma przydzwiek?

Choc do pazdziernika lub listopada ten monitor
uzywalem jako glowny (po DVI) i nie pamietam, zeby cokolwiek takiego sie
dzialo.
Bo najpewniej nie ma znaczenia DVI czy VGA, a miejsce podlaczenia monitora do sieci i masy.
f.

Data: 2009-07-03 14:30:36
Autor: Norbert
Dnia Fri, 03 Jul 2009 13:27:24 +0200, Piotr Fonon napisał(a):

Norbert pisze:
komputer i monitor glowny jest przez UPSa, a
reszta nie.
Sprobuj dolaczyc monitor #2 tez przez UPS

I....

[...]

.... jak reka odjal! :-) Dzieki Piotrze!
Petla mas - bo to bylo problemem? - jest dla mnie niepojetym stworem ;-)

Norbert

Data: 2009-07-03 16:45:11
Autor: BQB
Problem z zakloceniami w torze audio od monitora
Norbert pisze:
Dnia Fri, 03 Jul 2009 13:27:24 +0200, Piotr Fonon napisa³(a):

Norbert pisze:
[...]

Ale lepiej pod³±cz tego UPSa do gniazdka z uziemieniem, bo jak zdarzy siê skok napiêcia, to nie bêdzie mia³ gdzie "odes³aæ" nadmiaru napiêcia i siê gdzie¶ w UPSie zalokuje prawdopodobnie go uszkadzaj±c. BTW, nie masz przypadkiem listwy antyprzepiêciowej za UPSem? Bo mo¿e Ci siê w ten sposób uszkodziæ UPS.

Data: 2009-07-06 16:11:32
Autor: Norbert
Problem z zakloceniami w torze audio od monitora
Dnia Fri, 03 Jul 2009 16:45:11 +0200, BQB napisał(a):

Ale lepiej podłącz tego UPSa do gniazdka z uziemieniem, bo jak zdarzy się skok napięcia, to nie będzie miał gdzie "odesłać" nadmiaru napięcia i się gdzieś w UPSie zalokuje prawdopodobnie go uszkadzając.

Wystarczy sposob z mostkowaniem zera z bolcem uziemiajacym?

BTW, nie masz przypadkiem listwy antyprzepięciowej za UPSem? Bo może Ci się w ten sposób uszkodzić UPS.

Ano mam, bo UPS ma malo gniazd i uzylem listwy jako rozgalezienia. To
naprawde az tak grozne?

Norbert

Data: 2009-07-06 19:16:04
Autor: nom

Użytkownik "Norbert" <noreply@reply.no> napisał w wiadomości news:h2t0mm$k2f$1news.onet.pl...

Ano mam, bo UPS ma malo gniazd i uzylem listwy jako rozgalezienia. To
naprawde az tak grozne?

To zależy. :-)
Jeżeli listwa ma jakieś skomplikowane filtry na cewkach a UPS ma na wyjściu falę prostokątną (w czasie pracy bateryjnej) to na takich indukcyjnościach może się wyindukować spore napięcie. Ale jeżeli listwa ma jako element zabezpieczający tylko warystor (a tak jest w większości przypadków :-) ) to nic nie grozi UPS'owi.

Data: 2009-07-09 11:11:42
Autor: BQB
nom pisze:

[...]

Ale lepiej kupić w jakimś hipermarkecie "przedłużacz" 5 gniazdkowy o długości 1 m :P

Data: 2009-07-09 11:15:03
Autor: BQB
Norbert pisze:
[...]

Tak, choć oczywiście oddzielny przewód uziemiający to lepsze rozwiązanie. Ale jak ma się instalację 2 przewodową, to nikt nie będzie specjalnie kuł dziur. Ja narazie mam w ten sposób zrobione, ale przy najbliższym remoncie wymieniam instalację na 3 przewodową.

Data: 2009-07-04 01:03:14
Autor: Mariusz
W dniu 2009.07.02 23:53, Norbert pisze:
Poczatkowo nie wiedzialem z czego to pochodzi, przed chwila zrobilem
sledztwo i winny okazal sie dodatkowy monitor (Samsung 173p+). Nawet

Tylko Ci siÄ™ tak wydaje.

przemieszczanie okien po czesci pulpitu umieszczonej na tym monitorze ma
wplyw na zaklocenia, ktore wraz z przesuwaniem okna anielsko "spiewaja".

Typowy objaw zakłóceń generowanych przez kartę graficzną w karcie dźwiękowej.

Co ciekawe monitor wiecej sieje zakloceniami, gdy jest wylaczony (standby)
- wtedy w kolumnach piszczy cos a'la cichy faks - niz gdy normalnie pracuje
(wtedy jest nizsze burczenie).

Najpierw ustal, czy to monitor czy karta graficzna. Dlaczego nie wyłączyłeś monitora całkowicie ?

Ma ktos koncepcje co moge zrobic?
Karta dzwiekowa E-MU 0404 PCI.

Zmienić kartę dźwiękową.

--
Mar

Data: 2009-07-04 01:20:26
Autor: Animka
Mariusz pisze:
W dniu 2009.07.02 23:53, Norbert pisze:
Poczatkowo nie wiedzialem z czego to pochodzi, przed chwila zrobilem
sledztwo i winny okazal sie dodatkowy monitor (Samsung 173p+). Nawet

Tylko Ci siê tak wydaje.

przemieszczanie okien po czesci pulpitu umieszczonej na tym monitorze ma
wplyw na zaklocenia, ktore wraz z przesuwaniem okna anielsko "spiewaja".

Typowy objaw zak³óceñ generowanych przez kartê graficzn± w karcie d¼wiêkowej.

Co ciekawe monitor wiecej sieje zakloceniami, gdy jest wylaczony (standby)
- wtedy w kolumnach piszczy cos a'la cichy faks - niz gdy normalnie pracuje
(wtedy jest nizsze burczenie).

Najpierw ustal, czy to monitor czy karta graficzna. Dlaczego nie wy³±czy³e¶ monitora ca³kowicie ?

Ma ktos koncepcje co moge zrobic?
Karta dzwiekowa E-MU 0404 PCI.

Zmieniæ kartê d¼wiêkow±.

Albo zainstalowaæ odpowiednie kodeki audio/video.

--
animka

Data: 2009-07-06 16:08:33
Autor: Norbert
Dnia Sat, 04 Jul 2009 01:03:14 +0200, Mariusz napisał(a):

Poczatkowo nie wiedzialem z czego to pochodzi, przed chwila zrobilem
sledztwo i winny okazal sie dodatkowy monitor (Samsung 173p+). Nawet

Tylko Ci siÄ™ tak wydaje.

Wiesz, bo siedzisz kolo mnie i widziales, czy sobie zgadujesz?

[...]

Pudlo

[...]

Czyli jednak nie siedziales, albo nie byles uwazny.

Ma ktos koncepcje co moge zrobic?
Karta dzwiekowa E-MU 0404 PCI.
Zmienić kartę dźwiękową.

Wiecej takich porad, prosze!

Norbert

Problem z zakloceniami w torze audio od monitora