Problem z zakupem w duĹĽej sieci RTV

Data: 2010-01-17 19:46:07
Autor: Ravenik
Problem z zakupem w duĹĽej sieci RTV
Dziś z bratem kupiliśmy dla niego monitor w znanej sieci sprzedającej RTV i AGD. Sytuacja jest taka: sprzedawca powiedział że monitor ten jest "full hd". Tych monitorów (tego modelu) jest tam dużo w paczkach i stoi tam przy nich tabliczka dość duża z nazwą i napisem "FULL HD".
Po przyjściu do domu z monitorem okazuje się że nie jest on FULL HD tylko ma mniejszą rozdzielczość natywną. Na wszelki wypadek sprawdziliśmy ten monitor na sieci i okazuje się że faktycznie nie jest to full hd.

Chcemy jutro pojechać i pytanie czy zgodnie z prawem mają możliwość nie przyjęcia monitora "z powrotem" i nie oddania kasy? Czym ich można straszyć jakby odmówili?
Sytuację trochę utrudnia fakt że kupowaliśmy w promocji tzn. dostaliśmy kartę na zakupy w tej sieci na wartość 200zł w zamian za zakup (wszystko było dzisiaj w "promocji").

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2010-01-17 20:12:26
Autor: scream
Problem z zakupem w duĹĽej sieci RTV
Dnia Sun, 17 Jan 2010 19:46:07 +0100, Ravenik napisał(a):

Chcemy jutro pojechać i pytanie czy zgodnie z prawem maj± możliwo¶ć nie przyjęcia monitora "z powrotem" i nie oddania kasy? Czym ich można straszyć jakby odmówili?

Niczym. Nie musza przyjmowac zwrotu towaru, nie musza zwracac Ci kasy.
Pozatym ciekawe jak udowodnisz, ze sprzedawca cokolwiek takiego Ci mowil -
bez szans raczej. Moim zdaniem nic nie wskorasz.

--
best regards, scream Samobójcy s± arystokracj± w¶ród umarłych.

Data: 2010-01-17 11:47:33
Autor: SzalonyKapelusznik
Problem z zakupem w dużej sieci RTV
On 17 Sty, 20:12, scream <n...@podam.pl> wrote:
Dnia Sun, 17 Jan 2010 19:46:07 +0100, Ravenik napisa (a):

> [...]

Pozatym ciekawe jak udowodnisz, ze sprzedawca cokolwiek takiego Ci mowil -
bez szans raczej. Moim zdaniem nic nie wskorasz.

Samob jcy s arystokracj w r d umar ych.

To ciekawe. Bo wedlug prawa nawet jak sprzedawca kiwnie glowa na
pytanie "telewizor jest full HD?" to wprowadzil klienta w blad. I to
on ma udowodnic ze nic takiego nie mialo miejsca, nie klient.

Spokojnie mozna oddac TV ze wzgledu na niezgodnosc towaru z umowa.

Data: 2010-01-17 17:50:14
Autor: witek
SzalonyKapelusznik wrote:

To ciekawe. Bo wedlug prawa nawet jak sprzedawca kiwnie glowa na
pytanie "telewizor jest full HD?" to wprowadzil klienta w blad. I to
on ma udowodnic ze nic takiego nie mialo miejsca, nie klient.

A ty kiwnałeś głową, jak się pytałem czy dzisiaj oddasz mi 1000 zł, które pożyczyłeś miesiąc temu.
I teraz masz udowodnić, że nic takiego nie miało miejsca.

Data: 2010-01-18 08:20:27
Autor: Marcin Debowski
On 2010-01-17, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:
SzalonyKapelusznik wrote:
To ciekawe. Bo wedlug prawa nawet jak sprzedawca kiwnie glowa na
pytanie "telewizor jest full HD?" to wprowadzil klienta w blad. I to
on ma udowodnic ze nic takiego nie mialo miejsca, nie klient.
A ty kiwnałe¶ głow±, jak się pytałem czy dzisiaj oddasz mi 1000 zł, które pożyczyłe¶ miesi±c temu.
I teraz masz udowodnić, że nic takiego nie miało miejsca.

Nie, bo tu mamy akurat wył±cznie przepisy ogólne czyli art. 6 kc. W przypadku reklamacji z "tyt. niezgodno¶ci" jest natomiast przepis szczególny i on nakłada taki obowi±zek na sprzedawce. Zreszt± ciekawi mnie jak daleko można z tego typu idotyzmami się posun±ć.... Kto¶ kiedy¶ argumentował, że jednak przy wysyłce towaru sprzedawca powinien być w stanie uprawdopodobnić, że np. nie był on (towar, nie sprzedawca) połamany i to da się powiedzmy zdroworozs±dkowo jeszcze zrobić, ale tu, to chyba trzeba by jaki¶ 24h/7 monitoring z foni± czy cholera wie co...

--
Marcin

Data: 2010-01-17 21:34:51
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

W dniu 2010-01-17 20:47, SzalonyKapelusznik pisze:
To ciekawe. Bo wedlug prawa nawet jak sprzedawca kiwnie glowa na
pytanie "telewizor jest full HD?" to wprowadzil klienta w blad.

Podstawa prawna proszÄ™...

I to
on ma udowodnic ze nic takiego nie mialo miejsca, nie klient.

W ten sposób można by oddać wszystko, twierdząc, że sprzedawca mówił, że
to coĹ› wiÄ…ĹĽe krawaty i usuwa ciÄ…ĹĽÄ™, a sprzedawca niech siÄ™ martwi
udowadnianiem, że tak nie powiedział.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-01-17 14:45:02
Autor: SzalonyKapelusznik
On 17 Sty, 21:34, Przemysław Adam ¦miejek <niec...@spamu.pl> wrote:
W dniu 2010-01-17 20:47, SzalonyKapelusznik pisze:

> To ciekawe. Bo wedlug prawa nawet jak sprzedawca kiwnie glowa na
> pytanie "telewizor jest full HD?" to wprowadzil klienta w blad.

Podstawa prawna proszę...

> I to
> on ma udowodnic ze nic takiego nie mialo miejsca, nie klient.

W ten sposób można by oddać wszystko, twierdz±c, że sprzedawca mówił, że
to co¶ wi±że krawaty i usuwa ci±żę, a sprzedawca niech się martwi
udowadnianiem, że tak nie powiedział.

--
Przemysław Adam ¦miejek

Domniemanie. Mozna domniemywac ze wieszak druciany usunie ciaze. Ale
nie mozna domniemywac ze mebloscianka rowniez.

"Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży" artykul 4.

Data: 2010-01-17 20:25:41
Autor: Ravenik
W dniu 2010-01-17 20:12, scream pisze:
[...]

Tam stoi b.duża tabliczka informacyjna z opisem funkcji i parametrów tego monitora.
Jak wół jest na niej że jest FULL-HD.
Pierwsze co jutro zrobię to zdjęcie tej tabliczki albo j± skonfiskuję.

Zostali¶my ewidentnie oszukani a ty mi mówisz że wszystko jest w porz±dku i zgodnie z prawem? Chyba nie kupowałem u Pana Juzia tylko w dużym sklepie w stolicy tego kraju. Chociaż paradoksalnie przypuszczam że łatwiej by to było załatwić w małym sklepiku.

Data: 2010-01-17 20:27:34
Autor: Ravenik
Problem z zakupem w dużej sieci RTV
PS. karty promocyjnej któr± dostali¶my jeszcze nie zrealizowali¶my, nie jest "imienna".

Data: 2010-01-17 21:01:26
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
On 2010-01-17 20:25, Ravenik wrote:
[...]

Klasyczna niezgodno¶ć towaru z umow±, tylko proponuję najpierw mieć to zdjęcie :-)

Data: 2010-01-18 03:54:24
Autor: pmlb
[...]

Boze, a nie lepiej by sie zylo z odgornym przepisem, umozliwiajacym (jak na zachodzie) zwrot takiego towaru bez podania przyczyny np. w ciagu 3 dni?
Nastepnym razem postawili by tabliczke jak trzeba.
A tak, zdjecia, dyktafony, podsluchy... Jezu! Co za kraj?:)) Normalnie nienormalnie:)

Data: 2010-01-17 22:21:08
Autor: witek
pmlb wrote:
[...]

a gdzie na zachodzie masz taki odgórny przepis?

Data: 2010-01-18 10:36:52
Autor: ChrissP.
witek wrote:

> Boze, a nie lepiej by sie zylo z odgornym przepisem, umozliwiajacym
> (jak  na zachodzie) zwrot takiego towaru bez podania przyczyny np.
> w ciagu 3 dni?

a gdzie na zachodzie masz taki odgórny przepis?

Np w UK. Jest to siedem dni, a niektóre sklepy (np. Argos) akceptuj±
nawet 14.

Krzysztof

Data: 2010-01-18 09:10:27
Autor: witek
ChrissP. wrote:
witek wrote:

Boze, a nie lepiej by sie zylo z odgornym przepisem, umozliwiajacym
(jak  na zachodzie) zwrot takiego towaru bez podania przyczyny np.
w ciagu 3 dni?
a gdzie na zachodzie masz taki odgórny przepis?

Np w UK. Jest to siedem dni,

<ironia> serio?  </ironia>

  a niektóre sklepy (np. Argos) akceptuj±
nawet 14.

ale to ma sie nijka do odgórnego przepisu?

Data: 2010-01-18 15:24:52
Autor: pmlb

"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:hj1tl3$c71$1inews.gazeta.pl...
ChrissP. wrote:
witek wrote:

[...]

5 dni jest ustawowo, reszta to dobroc sklepu.

Data: 2010-01-18 16:51:49
Autor: spp
W dniu 2010-01-18 16:24, pmlb pisze:

5 dni jest ustawowo, reszta to dobroc sklepu.

Jaki¶ link?

--
spp

Data: 2010-01-19 03:59:41
Autor: Marcin Debowski
On 2010-01-18, spp <spp@op.pl> wrote:
W dniu 2010-01-18 16:24, pmlb pisze:

5 dni jest ustawowo, reszta to dobroc sklepu.

Jaki¶ link?

A po co? Od siebie dodam, że ustawowo to jest 200 dni, reszta to zło¶liwo¶ć sklepów.

--
Marcin

Data: 2010-01-18 13:21:45
Autor: Przemysław Adam ¦miejek

W dniu 2010-01-18 11:36, ChrissP. pisze:
witek wrote:

[...]

tylko tam widać żyj± normalni ludzie. Polak ma inn± mentalno¶ć i jak
były takie przepisy, to kwitły akcje w stylu ,,pożyczę sobie grzejnik na
łykend, bo zimno przyszło za oknami''. A to było 3 dni. Przy
wspomnianych przez ciebie 2 tygodniach pożyczanie by kwitło w pełni.
Ba! Grzejnik to detal! Ale droższy sprzęt? Np. kamera? Mam zlecenie na
film, lecę do sklepu, pożyczam sprzęt za 10 tysięcy, robię zlecenie i za
14 dni oddaję.

--
Przemysław Adam ¦miejek

Data: 2010-01-18 15:29:27
Autor: pmlb

witek wrote:

[...]

Nie zgodze sie z toba, Po pierwsze, nie sadze by wiekszosc polakow nie wiedzialo do czego sa sklepy po drugie, w sklepie byl by towar wylacznie najlepszego gatunku,
Co do przykladu: by ta kamere "pozyczyc" trzeba zamrozic te 10 000zl... a jak upuscisz kamere...
Poza tym sa pewne oboszczenia przy sprzecie dorgim, glownie po to by wyeliminowac tak zwane "podkladki" niestety glownie stosowane przez polakow w UK.
Kupowali np. telewizory bardzo drogie, wyminiali srodek i odawali. Teraz by oddac taka kamere jak piszesz za 10 000zl poczekasz na zwrot kasy az eksperci sprawdza, czy nie zostalo wymieninione cos w srodku, moze to potrwac nawet i kilka tygodni. Ale po sprawdzeniu, ze wszystko jest ok a ty jako klient po prostu sie rozmysliles z zakupu, kasa zostaje ci oddana.

Data: 2010-01-18 14:18:06
Autor: januszek
ChrissP. napisał(a):

Np w UK. Jest to siedem dni, a niektóre sklepy (np. Argos) akceptuj±
nawet 14.

Hmm... Ale nie ma, w UK takiego przepisu - to o czym piszesz to sa wewnetrzne uregulowania sklepow. Vide: http://tinyurl.com/yagwzu3

j.

--
ps. swoja droga szukam fachmana z uprawnieniami do podlaczenia kuchenki
gazowej (we Wrocku), info na priva, trzeba wywalic "polska" z adresu ;)

Data: 2010-01-18 08:29:13
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail pmlb@domino.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Boze, a nie lepiej by sie zylo z odgornym przepisem, umozliwiajacym
(jak na zachodzie) zwrot takiego towaru bez podania przyczyny np. w
ciagu 3 dni? Nastepnym razem postawili by tabliczke jak trzeba.

dla konsumenta  - na pewno.
Ale postaw się w roli sprzedawcy.

--
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istniej± na ¶wiecie ludzie, którzy potrafi± zepsuć stalow± kulę...

Data: 2010-01-18 10:48:57
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 18 Jan 2010, Budzik wrote:

[...]

  W roli konsumenta też.
  Tego co kupi następnie "nowy" towar.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-18 09:11:32
Autor: op23
Problem z zakupem w dużej sieci RTV

Użytkownik "pmlb" <pmlb@domino.com>

A tak, zdjecia, dyktafony, podsluchy... Jezu! Co za kraj?:)) Normalnie nienormalnie:)

No ... nie każdy chce tu mieszkać.

Data: 2010-01-17 20:29:13
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail nospam@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Chcemy jutro pojechać i pytanie czy zgodnie z prawem maj± możliwo¶ć nie przyjęcia monitora "z powrotem" i nie oddania kasy? Czym ich można straszyć jakby odmówili?
Sytuację trochę utrudnia fakt że kupowali¶my w promocji tzn. dostali¶my kartę na zakupy w tej sieci na warto¶ć 200zł w zamian za zakup (wszystko było dzisiaj w "promocji").

na szczescie w duzych sieciach raczej nie ma problemów z oddaniem.

--
Pozdrawia... Budzik
....i to by było na tyle

Data: 2010-01-18 11:50:45
Autor: Netx
Problem z zakupem w dużej sieci RTV
na szczescie w duzych sieciach raczej nie ma problemów z oddaniem.

Dziękuję za odpowiedzi. Faktycznie udało się oddać. Uznali też za stosowne zdj±ć tabliczkę informacyjn± z nieprawidłowym opisem.

Data: 2010-01-19 13:59:17
Autor: Budzik
Problem z zakupem w dużej sieci RTV
Użytkownik Netx nospam@gazeta.pl ...

na szczescie w duzych sieciach raczej nie ma problemów z oddaniem.

Dziękuję za odpowiedzi. Faktycznie udało się oddać. Uznali też za stosowne zdj±ć tabliczkę informacyjn± z nieprawidłowym opisem.

super, ze problem okazał sie zdemonizowany.

Data: 2010-01-19 17:18:31
Autor: Pab_lo
Problem z zakupem w dużej sieci RTV
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D04C70CA5E04budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

super, ze problem okazał sie zdemonizowany.

Mnie tam nasuwa sie jedno stwierdzenie - kazdy sadzi po sobie...
Picasso

Data: 2010-01-19 19:36:26
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail nicponim@pl.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

super, ze problem okazał sie zdemonizowany.

Mnie tam nasuwa sie jedno stwierdzenie - kazdy sadzi po sobie...

hmm
zupelnie nie wiem, co masz, w kontekscie mojego posta, na mysli.

--
Pozdrawia... Budzik
"Czy ¶wiat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

Data: 2010-01-17 21:07:42
Autor: Alek
Problem z zakupem w duĹĽej si eci RTV
Użytkownik "Ravenik" <nospam@gazeta.pl> napisał

[...]

Klasyczny przypadek niezgodności towaru z umową.

Chcemy jutro pojechać i pytanie czy zgodnie z prawem mają możliwość nie przyjęcia monitora "z powrotem" i nie oddania kasy?

Nie.

Sytuację trochę utrudnia fakt że kupowaliśmy w promocji tzn. dostaliśmy kartę na zakupy w tej sieci na wartość 200zł w zamian za zakup (wszystko było dzisiaj w "promocji").

Skoro odstępujecie od umowy to wraz z monitorem powinniście oddać i tę kartę.

Problem z zakupem w duĹĽej sieci RTV