Data: 2010-01-17 19:46:07 | |
Autor: Ravenik | |
Problem z zakupem w duĹĽej sieci RTV | |
Dziś z bratem kupiliśmy dla niego monitor w znanej sieci sprzedającej RTV i AGD. Sytuacja jest taka: sprzedawca powiedział że monitor ten jest "full hd". Tych monitorów (tego modelu) jest tam dużo w paczkach i stoi tam przy nich tabliczka dość duża z nazwą i napisem "FULL HD".
Po przyjściu do domu z monitorem okazuje się że nie jest on FULL HD tylko ma mniejszą rozdzielczość natywną. Na wszelki wypadek sprawdziliśmy ten monitor na sieci i okazuje się że faktycznie nie jest to full hd. Chcemy jutro pojechać i pytanie czy zgodnie z prawem mają możliwość nie przyjęcia monitora "z powrotem" i nie oddania kasy? Czym ich można straszyć jakby odmówili? Sytuację trochę utrudnia fakt że kupowaliśmy w promocji tzn. dostaliśmy kartę na zakupy w tej sieci na wartość 200zł w zamian za zakup (wszystko było dzisiaj w "promocji"). Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2010-01-17 20:12:26 | |
Autor: scream | |
Problem z zakupem w duĹĽej sieci RTV | |
Dnia Sun, 17 Jan 2010 19:46:07 +0100, Ravenik napisał(a):
Chcemy jutro pojechać i pytanie czy zgodnie z prawem maj± możliwo¶ć nie przyjęcia monitora "z powrotem" i nie oddania kasy? Czym ich można straszyć jakby odmówili? Niczym. Nie musza przyjmowac zwrotu towaru, nie musza zwracac Ci kasy. Pozatym ciekawe jak udowodnisz, ze sprzedawca cokolwiek takiego Ci mowil - bez szans raczej. Moim zdaniem nic nie wskorasz. -- best regards, scream Samobójcy s± arystokracj± w¶ród umarłych. |
|
Data: 2010-01-17 11:47:33 | |
Autor: SzalonyKapelusznik | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
On 17 Sty, 20:12, scream <n...@podam.pl> wrote:
Dnia Sun, 17 Jan 2010 19:46:07 +0100, Ravenik napisa (a): To ciekawe. Bo wedlug prawa nawet jak sprzedawca kiwnie glowa na pytanie "telewizor jest full HD?" to wprowadzil klienta w blad. I to on ma udowodnic ze nic takiego nie mialo miejsca, nie klient. Spokojnie mozna oddac TV ze wzgledu na niezgodnosc towaru z umowa. |
|
Data: 2010-01-17 17:50:14 | |
Autor: witek | |
Problem z zakupem w duĹĽej sieci RTV | |
SzalonyKapelusznik wrote:
A ty kiwnałeś głową, jak się pytałem czy dzisiaj oddasz mi 1000 zł, które pożyczyłeś miesiąc temu. I teraz masz udowodnić, że nic takiego nie miało miejsca. |
|
Data: 2010-01-18 08:20:27 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Problem z zakupem w duĹĽej sieci RTV | |
On 2010-01-17, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:
SzalonyKapelusznik wrote: Nie, bo tu mamy akurat wył±cznie przepisy ogólne czyli art. 6 kc. W przypadku reklamacji z "tyt. niezgodno¶ci" jest natomiast przepis szczególny i on nakłada taki obowi±zek na sprzedawce. Zreszt± ciekawi mnie jak daleko można z tego typu idotyzmami się posun±ć.... Kto¶ kiedy¶ argumentował, że jednak przy wysyłce towaru sprzedawca powinien być w stanie uprawdopodobnić, że np. nie był on (towar, nie sprzedawca) połamany i to da się powiedzmy zdroworozs±dkowo jeszcze zrobić, ale tu, to chyba trzeba by jaki¶ 24h/7 monitoring z foni± czy cholera wie co... -- Marcin |
|
Data: 2010-01-17 21:34:51 | |
Autor: Przemysław Adam Śmiejek | |
Problem z zakupem w duĹĽej sieci RTV | |
W dniu 2010-01-17 20:47, SzalonyKapelusznik pisze: To ciekawe. Bo wedlug prawa nawet jak sprzedawca kiwnie glowa na Podstawa prawna proszę... I to W ten sposób można by oddać wszystko, twierdząc, że sprzedawca mówił, że to coś wiąże krawaty i usuwa ciążę, a sprzedawca niech się martwi udowadnianiem, że tak nie powiedział. -- Przemysław Adam Śmiejek |
|
Data: 2010-01-17 14:45:02 | |
Autor: SzalonyKapelusznik | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
On 17 Sty, 21:34, Przemysław Adam ¦miejek <niec...@spamu.pl> wrote:
W dniu 2010-01-17 20:47, SzalonyKapelusznik pisze: Domniemanie. Mozna domniemywac ze wieszak druciany usunie ciaze. Ale nie mozna domniemywac ze mebloscianka rowniez. "Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży" artykul 4. |
|
Data: 2010-01-17 20:25:41 | |
Autor: Ravenik | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
W dniu 2010-01-17 20:12, scream pisze:
Dnia Sun, 17 Jan 2010 19:46:07 +0100, Ravenik napisał(a): Tam stoi b.duża tabliczka informacyjna z opisem funkcji i parametrów tego monitora. Jak wół jest na niej że jest FULL-HD. Pierwsze co jutro zrobię to zdjęcie tej tabliczki albo j± skonfiskuję. Zostali¶my ewidentnie oszukani a ty mi mówisz że wszystko jest w porz±dku i zgodnie z prawem? Chyba nie kupowałem u Pana Juzia tylko w dużym sklepie w stolicy tego kraju. Chociaż paradoksalnie przypuszczam że łatwiej by to było załatwić w małym sklepiku. |
|
Data: 2010-01-17 20:27:34 | |
Autor: Ravenik | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
PS. karty promocyjnej któr± dostali¶my jeszcze nie zrealizowali¶my, nie jest "imienna".
|
|
Data: 2010-01-17 21:01:26 | |
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl) | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
On 2010-01-17 20:25, Ravenik wrote:
W dniu 2010-01-17 20:12, scream pisze: Klasyczna niezgodno¶ć towaru z umow±, tylko proponuję najpierw mieć to zdjęcie :-) |
|
Data: 2010-01-18 03:54:24 | |
Autor: pmlb | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
Tam stoi b.duża tabliczka informacyjna z opisem funkcji i parametrów Boze, a nie lepiej by sie zylo z odgornym przepisem, umozliwiajacym (jak na zachodzie) zwrot takiego towaru bez podania przyczyny np. w ciagu 3 dni? Nastepnym razem postawili by tabliczke jak trzeba. A tak, zdjecia, dyktafony, podsluchy... Jezu! Co za kraj?:)) Normalnie nienormalnie:) |
|
Data: 2010-01-17 22:21:08 | |
Autor: witek | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
pmlb wrote:
Tam stoi b.duża tabliczka informacyjna z opisem funkcji i parametrów a gdzie na zachodzie masz taki odgórny przepis? |
|
Data: 2010-01-18 10:36:52 | |
Autor: ChrissP. | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
witek wrote:
> Boze, a nie lepiej by sie zylo z odgornym przepisem, umozliwiajacym Np w UK. Jest to siedem dni, a niektóre sklepy (np. Argos) akceptuj± nawet 14. -- Pozdrawiam Krzysztof |
|
Data: 2010-01-18 09:10:27 | |
Autor: witek | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
ChrissP. wrote:
witek wrote: <ironia> serio? </ironia> a niektóre sklepy (np. Argos) akceptuj± nawet 14. ale to ma sie nijka do odgórnego przepisu? |
|
Data: 2010-01-18 15:24:52 | |
Autor: pmlb | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:hj1tl3$c71$1inews.gazeta.pl... ChrissP. wrote: 5 dni jest ustawowo, reszta to dobroc sklepu. |
|
Data: 2010-01-18 16:51:49 | |
Autor: spp | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
W dniu 2010-01-18 16:24, pmlb pisze:
5 dni jest ustawowo, reszta to dobroc sklepu. Jaki¶ link? -- spp |
|
Data: 2010-01-19 03:59:41 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Problem z zakupem w duĹĽej sieci RTV | |
On 2010-01-18, spp <spp@op.pl> wrote:
W dniu 2010-01-18 16:24, pmlb pisze: A po co? Od siebie dodam, że ustawowo to jest 200 dni, reszta to zło¶liwo¶ć sklepów. -- Marcin |
|
Data: 2010-01-18 13:21:45 | |
Autor: Przemysław Adam ¦miejek | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
W dniu 2010-01-18 11:36, ChrissP. pisze: witek wrote: tylko tam widać żyj± normalni ludzie. Polak ma inn± mentalno¶ć i jak były takie przepisy, to kwitły akcje w stylu ,,pożyczę sobie grzejnik na łykend, bo zimno przyszło za oknami''. A to było 3 dni. Przy wspomnianych przez ciebie 2 tygodniach pożyczanie by kwitło w pełni. Ba! Grzejnik to detal! Ale droższy sprzęt? Np. kamera? Mam zlecenie na film, lecę do sklepu, pożyczam sprzęt za 10 tysięcy, robię zlecenie i za 14 dni oddaję. -- Przemysław Adam ¦miejek |
|
Data: 2010-01-18 15:29:27 | |
Autor: pmlb | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
"Przemysław Adam ¦miejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:hj1i6h$a07$1news.interia.pl...
Nie zgodze sie z toba, Po pierwsze, nie sadze by wiekszosc polakow nie wiedzialo do czego sa sklepy po drugie, w sklepie byl by towar wylacznie najlepszego gatunku, Co do przykladu: by ta kamere "pozyczyc" trzeba zamrozic te 10 000zl... a jak upuscisz kamere... Poza tym sa pewne oboszczenia przy sprzecie dorgim, glownie po to by wyeliminowac tak zwane "podkladki" niestety glownie stosowane przez polakow w UK. Kupowali np. telewizory bardzo drogie, wyminiali srodek i odawali. Teraz by oddac taka kamere jak piszesz za 10 000zl poczekasz na zwrot kasy az eksperci sprawdza, czy nie zostalo wymieninione cos w srodku, moze to potrwac nawet i kilka tygodni. Ale po sprawdzeniu, ze wszystko jest ok a ty jako klient po prostu sie rozmysliles z zakupu, kasa zostaje ci oddana. |
|
Data: 2010-01-18 14:18:06 | |
Autor: januszek | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
ChrissP. napisał(a):
Np w UK. Jest to siedem dni, a niektóre sklepy (np. Argos) akceptuj± Hmm... Ale nie ma, w UK takiego przepisu - to o czym piszesz to sa wewnetrzne uregulowania sklepow. Vide: http://tinyurl.com/yagwzu3 j. -- ps. swoja droga szukam fachmana z uprawnieniami do podlaczenia kuchenki gazowej (we Wrocku), info na priva, trzeba wywalic "polska" z adresu ;) |
|
Data: 2010-01-18 08:29:13 | |
Autor: Budzik | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
Osobnik posiadaj±cy mail pmlb@domino.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Boze, a nie lepiej by sie zylo z odgornym przepisem, umozliwiajacym dla konsumenta - na pewno. Ale postaw się w roli sprzedawcy. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Jacoj: ...istniej± na ¶wiecie ludzie, którzy potrafi± zepsuć stalow± kulę... Pszemol: No to jest nas dwu... |
|
Data: 2010-01-18 10:48:57 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
On Mon, 18 Jan 2010, Budzik wrote:
Osobnik posiadaj±cy mail pmlb@domino.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: W roli konsumenta też. Tego co kupi następnie "nowy" towar. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-01-18 09:11:32 | |
Autor: op23 | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
Użytkownik "pmlb" <pmlb@domino.com> A tak, zdjecia, dyktafony, podsluchy... Jezu! Co za kraj?:)) Normalnie nienormalnie:) No ... nie każdy chce tu mieszkać. |
|
Data: 2010-01-17 20:29:13 | |
Autor: Budzik | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
Osobnik posiadaj±cy mail nospam@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Chcemy jutro pojechać i pytanie czy zgodnie z prawem maj± możliwo¶ć nie przyjęcia monitora "z powrotem" i nie oddania kasy? Czym ich można straszyć jakby odmówili? na szczescie w duzych sieciach raczej nie ma problemów z oddaniem. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") ....i to by było na tyle Jan T. Stanisławski |
|
Data: 2010-01-18 11:50:45 | |
Autor: Netx | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
na szczescie w duzych sieciach raczej nie ma problemów z oddaniem. Dziękuję za odpowiedzi. Faktycznie udało się oddać. Uznali też za stosowne zdj±ć tabliczkę informacyjn± z nieprawidłowym opisem. |
|
Data: 2010-01-19 13:59:17 | |
Autor: Budzik | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
Użytkownik Netx nospam@gazeta.pl ...
super, ze problem okazał sie zdemonizowany.na szczescie w duzych sieciach raczej nie ma problemów z oddaniem. |
|
Data: 2010-01-19 17:18:31 | |
Autor: Pab_lo | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D04C70CA5E04budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Mnie tam nasuwa sie jedno stwierdzenie - kazdy sadzi po sobie... Picasso |
|
Data: 2010-01-19 19:36:26 | |
Autor: Budzik | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
Osobnik posiadaj±cy mail nicponim@pl.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
super, ze problem okazał sie zdemonizowany. hmm zupelnie nie wiem, co masz, w kontekscie mojego posta, na mysli. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Czy ¶wiat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych wyrosn± starzy, wkurwieni..?" J. Kofta |
|
Data: 2010-01-17 21:07:42 | |
Autor: Alek | |
Problem z zakupem w duĹĽej si eci RTV | |
Użytkownik "Ravenik" <nospam@gazeta.pl> napisał
Klasyczny przypadek niezgodności towaru z umową. Chcemy jutro pojechać i pytanie czy zgodnie z prawem mają możliwość nie przyjęcia monitora "z powrotem" i nie oddania kasy? Nie. Sytuację trochę utrudnia fakt że kupowaliśmy w promocji tzn. dostaliśmy kartę na zakupy w tej sieci na wartość 200zł w zamian za zakup (wszystko było dzisiaj w "promocji"). Skoro odstępujecie od umowy to wraz z monitorem powinniście oddać i tę kartę. |