Data: 2010-01-17 20:12:26 | |
Autor: scream | |
Problem z zakupem w duĹźej sieci RTV | |
Dnia Sun, 17 Jan 2010 19:46:07 +0100, Ravenik napisał(a):
Chcemy jutro pojechać i pytanie czy zgodnie z prawem mają możliwość nie przyjęcia monitora "z powrotem" i nie oddania kasy? Czym ich można straszyć jakby odmówili? Niczym. Nie musza przyjmowac zwrotu towaru, nie musza zwracac Ci kasy. Pozatym ciekawe jak udowodnisz, ze sprzedawca cokolwiek takiego Ci mowil - bez szans raczej. Moim zdaniem nic nie wskorasz. -- best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |
|
Data: 2010-01-17 11:47:33 | |
Autor: SzalonyKapelusznik | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
On 17 Sty, 20:12, scream <n...@podam.pl> wrote:
Dnia Sun, 17 Jan 2010 19:46:07 +0100, Ravenik napisa (a): To ciekawe. Bo wedlug prawa nawet jak sprzedawca kiwnie glowa na pytanie "telewizor jest full HD?" to wprowadzil klienta w blad. I to on ma udowodnic ze nic takiego nie mialo miejsca, nie klient. Spokojnie mozna oddac TV ze wzgledu na niezgodnosc towaru z umowa. |
|
Data: 2010-01-17 17:50:14 | |
Autor: witek | |
Problem z zakupem w duĹźej sieci RTV | |
SzalonyKapelusznik wrote:
A ty kiwnaĹeĹ gĹowÄ , jak siÄ pytaĹem czy dzisiaj oddasz mi 1000 zĹ, ktĂłre poĹźyczyĹeĹ miesiÄ c temu. I teraz masz udowodniÄ, Ĺźe nic takiego nie miaĹo miejsca. |
|
Data: 2010-01-18 08:20:27 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Problem z zakupem w duĹźej sieci RTV | |
On 2010-01-17, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:
SzalonyKapelusznik wrote: Nie, bo tu mamy akurat wyłącznie przepisy ogólne czyli art. 6 kc. W przypadku reklamacji z "tyt. niezgodności" jest natomiast przepis szczególny i on nakłada taki obowiązek na sprzedawce. Zresztą ciekawi mnie jak daleko można z tego typu idotyzmami się posunąć.... Ktoś kiedyś argumentował, że jednak przy wysyłce towaru sprzedawca powinien być w stanie uprawdopodobnić, że np. nie był on (towar, nie sprzedawca) połamany i to da się powiedzmy zdroworozsądkowo jeszcze zrobić, ale tu, to chyba trzeba by jakiś 24h/7 monitoring z fonią czy cholera wie co... -- Marcin |
|
Data: 2010-01-17 21:34:51 | |
Autor: PrzemysĹaw Adam Ĺmiejek | |
Problem z zakupem w duĹźej sieci RTV | |
W dniu 2010-01-17 20:47, SzalonyKapelusznik pisze: To ciekawe. Bo wedlug prawa nawet jak sprzedawca kiwnie glowa na Podstawa prawna proszÄ... I to W ten sposĂłb moĹźna by oddaÄ wszystko, twierdzÄ c, Ĺźe sprzedawca mĂłwiĹ, Ĺźe to coĹ wiÄ Ĺźe krawaty i usuwa ciÄ ĹźÄ, a sprzedawca niech siÄ martwi udowadnianiem, Ĺźe tak nie powiedziaĹ. -- PrzemysĹaw Adam Ĺmiejek |
|
Data: 2010-01-17 14:45:02 | |
Autor: SzalonyKapelusznik | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
On 17 Sty, 21:34, Przemysław Adam Śmiejek <niec...@spamu.pl> wrote:
W dniu 2010-01-17 20:47, SzalonyKapelusznik pisze: Domniemanie. Mozna domniemywac ze wieszak druciany usunie ciaze. Ale nie mozna domniemywac ze mebloscianka rowniez. "Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży" artykul 4. |
|
Data: 2010-01-17 20:25:41 | |
Autor: Ravenik | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
W dniu 2010-01-17 20:12, scream pisze:
Dnia Sun, 17 Jan 2010 19:46:07 +0100, Ravenik napisał(a): Tam stoi b.duża tabliczka informacyjna z opisem funkcji i parametrów tego monitora. Jak wół jest na niej że jest FULL-HD. Pierwsze co jutro zrobię to zdjęcie tej tabliczki albo ją skonfiskuję. Zostaliśmy ewidentnie oszukani a ty mi mówisz że wszystko jest w porządku i zgodnie z prawem? Chyba nie kupowałem u Pana Juzia tylko w dużym sklepie w stolicy tego kraju. Chociaż paradoksalnie przypuszczam że łatwiej by to było załatwić w małym sklepiku. |
|
Data: 2010-01-17 20:27:34 | |
Autor: Ravenik | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
PS. karty promocyjnej którą dostaliśmy jeszcze nie zrealizowaliśmy, nie jest "imienna".
|
|
Data: 2010-01-17 21:01:26 | |
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl) | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
On 2010-01-17 20:25, Ravenik wrote:
W dniu 2010-01-17 20:12, scream pisze: Klasyczna niezgodność towaru z umową, tylko proponuję najpierw mieć to zdjęcie :-) |
|
Data: 2010-01-18 03:54:24 | |
Autor: pmlb | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
Tam stoi b.duża tabliczka informacyjna z opisem funkcji i parametrów Boze, a nie lepiej by sie zylo z odgornym przepisem, umozliwiajacym (jak na zachodzie) zwrot takiego towaru bez podania przyczyny np. w ciagu 3 dni? Nastepnym razem postawili by tabliczke jak trzeba. A tak, zdjecia, dyktafony, podsluchy... Jezu! Co za kraj?:)) Normalnie nienormalnie:) |
|
Data: 2010-01-17 22:21:08 | |
Autor: witek | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
pmlb wrote:
Tam stoi b.duża tabliczka informacyjna z opisem funkcji i parametrów a gdzie na zachodzie masz taki odgórny przepis? |
|
Data: 2010-01-18 10:36:52 | |
Autor: ChrissP. | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
witek wrote:
> Boze, a nie lepiej by sie zylo z odgornym przepisem, umozliwiajacym Np w UK. Jest to siedem dni, a niektóre sklepy (np. Argos) akceptują nawet 14. -- Pozdrawiam Krzysztof |
|
Data: 2010-01-18 09:10:27 | |
Autor: witek | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
ChrissP. wrote:
witek wrote: <ironia> serio? </ironia> a niektóre sklepy (np. Argos) akceptują nawet 14. ale to ma sie nijka do odgórnego przepisu? |
|
Data: 2010-01-18 15:24:52 | |
Autor: pmlb | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:hj1tl3$c71$1inews.gazeta.pl... ChrissP. wrote: 5 dni jest ustawowo, reszta to dobroc sklepu. |
|
Data: 2010-01-18 16:51:49 | |
Autor: spp | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
W dniu 2010-01-18 16:24, pmlb pisze:
5 dni jest ustawowo, reszta to dobroc sklepu. Jakiś link? -- spp |
|
Data: 2010-01-19 03:59:41 | |
Autor: Marcin Debowski | |
Problem z zakupem w duĹźej sieci RTV | |
On 2010-01-18, spp <spp@op.pl> wrote:
W dniu 2010-01-18 16:24, pmlb pisze: A po co? Od siebie dodam, że ustawowo to jest 200 dni, reszta to złośliwość sklepów. -- Marcin |
|
Data: 2010-01-18 13:21:45 | |
Autor: Przemysław Adam Śmiejek | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
W dniu 2010-01-18 11:36, ChrissP. pisze: witek wrote: tylko tam widać żyją normalni ludzie. Polak ma inną mentalność i jak były takie przepisy, to kwitły akcje w stylu ,,pożyczę sobie grzejnik na łykend, bo zimno przyszło za oknami''. A to było 3 dni. Przy wspomnianych przez ciebie 2 tygodniach pożyczanie by kwitło w pełni. Ba! Grzejnik to detal! Ale droższy sprzęt? Np. kamera? Mam zlecenie na film, lecę do sklepu, pożyczam sprzęt za 10 tysięcy, robię zlecenie i za 14 dni oddaję. -- Przemysław Adam Śmiejek |
|
Data: 2010-01-18 15:29:27 | |
Autor: pmlb | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:hj1i6h$a07$1news.interia.pl...
Nie zgodze sie z toba, Po pierwsze, nie sadze by wiekszosc polakow nie wiedzialo do czego sa sklepy po drugie, w sklepie byl by towar wylacznie najlepszego gatunku, Co do przykladu: by ta kamere "pozyczyc" trzeba zamrozic te 10 000zl... a jak upuscisz kamere... Poza tym sa pewne oboszczenia przy sprzecie dorgim, glownie po to by wyeliminowac tak zwane "podkladki" niestety glownie stosowane przez polakow w UK. Kupowali np. telewizory bardzo drogie, wyminiali srodek i odawali. Teraz by oddac taka kamere jak piszesz za 10 000zl poczekasz na zwrot kasy az eksperci sprawdza, czy nie zostalo wymieninione cos w srodku, moze to potrwac nawet i kilka tygodni. Ale po sprawdzeniu, ze wszystko jest ok a ty jako klient po prostu sie rozmysliles z zakupu, kasa zostaje ci oddana. |
|
Data: 2010-01-18 14:18:06 | |
Autor: januszek | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
ChrissP. napisał(a):
Np w UK. Jest to siedem dni, a niektóre sklepy (np. Argos) akceptują Hmm... Ale nie ma, w UK takiego przepisu - to o czym piszesz to sa wewnetrzne uregulowania sklepow. Vide: http://tinyurl.com/yagwzu3 j. -- ps. swoja droga szukam fachmana z uprawnieniami do podlaczenia kuchenki gazowej (we Wrocku), info na priva, trzeba wywalic "polska" z adresu ;) |
|
Data: 2010-01-18 08:29:13 | |
Autor: Budzik | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
Osobnik posiadający mail pmlb@domino.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Boze, a nie lepiej by sie zylo z odgornym przepisem, umozliwiajacym dla konsumenta - na pewno. Ale postaw się w roli sprzedawcy. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę... Pszemol: No to jest nas dwu... |
|
Data: 2010-01-18 10:48:57 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
On Mon, 18 Jan 2010, Budzik wrote:
Osobnik posiadający mail pmlb@domino.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: W roli konsumenta też. Tego co kupi następnie "nowy" towar. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-01-18 09:11:32 | |
Autor: op23 | |
Problem z zakupem w dużej sieci RTV | |
Użytkownik "pmlb" <pmlb@domino.com> A tak, zdjecia, dyktafony, podsluchy... Jezu! Co za kraj?:)) Normalnie nienormalnie:) No ... nie każdy chce tu mieszkać. |