Problem z zalaniem.

Data: 2009-05-12 13:05:34
Autor: SzalonyKapelusznik
Problem z zalaniem.
On 12 Maj, 21:22, sir_t...@poczta.onet.pl wrote:

Czy jakoś zmienia sprawę fakt, że mieszkanie sąsiada jest ubezpieczone?
Czy wtedy mam sądzić się z jego ubezpieczycielem? Zdaje się, że to właśnie ta
firma ubezpieczeniowa namieszała mu w głowie, bo pierwotnie uznał swoją winę i
obiecywał naprawę tylko, że chciał to zrobić w ramach ubezpieczenia.
Będę wdzięczny za każdą poradę!
Pozdrawiam.

Pierwszym problemem jest to ze brak ubezpieczenia u poszkodowanego.
Dwa sąsiad nie zgadza sie na rozkuwanie sciany? Nie ma problemu.
Sciana i tak bedzie rozkuta zlacze wykoanne na nowo a wszystko na jego
wlasny koszt. I tego musi byc swiadomy. Dlatego najlepiej przedstawic
mu fakt ze lepiej zrobic to teraz po dobroci z malo inwazyjnym i
kosztwonym podejsciem niz potem targac sie po sadach i ponosic
zdecydowanie wieksze koszta. Nalezy go takze uswiadomic ze jego
ubezpieczalnia zostawi go najprawdopodobniej na lodzie jesli dojdzie
do zalozenia sprawy w sadzie.

Nalezy skierowac pismo do sasiada, spoldzielni oraz sasiadow z gory z
informacja ze prawdopodobnie pion jest zle wykonany i beda rozkuwane
sciany u kazdego oraz wymineiany pion czyli brak wody na dwa tygodnie.
W moim przypadku zalatwilo do sprawe w ciagu 3 dni.

No i radze sie ubezpieczyc.

Data: 2009-05-12 23:04:57
Autor: animka
Problem z zalaniem.
SzalonyKapelusznik pisze:

[...]

Kto zezwoli na rozkuwanie pionu?
To Spółdzielnia może wystosować pismo o tym co napisałeś.

--
animka

Data: 2009-05-12 15:39:25
Autor: SzalonyKapelusznik
Problem z zalaniem.
On 12 Maj, 23:04, animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:
SzalonyKapelusznik pisze:

> [...]
> W moim przypadku zalatwilo do sprawe w ciagu 3 dni.

Kto zezwoli na rozkuwanie pionu?
To Spółdzielnia może wystosować pismo o tym co napisałeś.

Pismo informacyjne. Skoro nie da sie dojsc czyja wina to trzeba rozkuc
caly pion od parteru po ostatnie pietro. I to w trybie natychmiastowym
zeby zlikwidowac zagrozenie. U mnie zadzialalo. Po zalewaniu co dwa
tygodnie nie mialem zalania przez 5 lat.

Data: 2009-05-13 01:59:33
Autor: animka
Problem z zalaniem.
SzalonyKapelusznik pisze:

[...]

Ale Spółdzielnia nie da Ci pozwolenia na kucie pionów. Takie sprawy załatwia się w Spółdzielni Mieszkaniowej. Nie można robić takich rzeczy bez zgody Spółdzielni, zresztą Spółdzielnia powinna przysłać fachowców od tej roboty.
Najpierw wzywa się komisję ze Spółdzielni, pokaże co i jak i inspektorzy napiszą protokół i podejmą dalsze kroki.
Można obciążyc kosztami winowajcę zalewania jeśli to nie rura w stropie (ma podobno ubezpieczenie), ale wnioskuje o tym Administracja.

--
animka

Data: 2009-05-13 10:48:35
Autor: Easy
Problem z zalaniem.

SzalonyKapelusznik pisze:

[...]

moze ja jestem mentalna blondynka, ale zrozumiałam to tak, ze Kapelusznik wystosował pisno. NIc wiecej. sama tresc pisma zadzialała na lokatorów tak, ze usterka została usunieta...

E.

Problem z zalaniem.