Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego

Data: 2009-08-28 09:37:48
Autor: Leszek
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego
Cześć,

Odebrałem paczkę z rowerem Giant Terrago 2 Disc 2009 i nie mogę zamocować zwisającego mi z kierownicy przedniego hamulca tarczowego. Szczelina między bloczkami jest zbyt wąska, aby zmieściła się w niej tarcza. Bloczek z jednej strony jest zbyt mocno dociskany. Kilka razy ścisnąłem hamulec, a także kilka razy obił się on o ramę. Czy to mogło mieć jakiś wpły?

Czy da się to jakoś naprawić?

Pozdrawiam,
Leszek

Data: 2009-08-28 07:40:48
Autor: piecia aka dracorp
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego
Dnia Fri, 28 Aug 2009 09:37:48 +0200, Leszek napisał(a):

Czy da się to jakoś naprawić?

Pozdrawiam,
Leszek
Może tłoki wyszły za bardzo. W końcu wraz z hamulcami sprzedają także zabezpieczenie aby przez przypadek nie wciskać hamulców.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-08-28 10:02:11
Autor: Leszek
piecia aka dracorp pisze:
[...]

Zdjąłem to zabezpieczenie. Nie miałem pojęcia, że nie wolno wciskać hamulców. I co można zrobić w tej sytuacji?

Data: 2009-08-28 10:08:47
Autor: Leszek
Leszek pisze:
piecia aka dracorp pisze:
[...]

Dokładnie to jeden tłok wychodzi za bardzo. Drugi wydaje się być we właściwym położeniu.

Data: 2009-08-28 08:40:39
Autor: Tomasz Konik
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego

Dokładnie to jeden tłok wychodzi za bardzo. Drugi wydaje się być we właściwym położeniu.

Nie chcę Ci źle poradzić, bo nie używam hydraulików w rowerze, ale w zaciskach
innych pojazdów tłoczki po prostu wpycha się na powrót w zacisk (chyba, że
wyszły całkiem z prowadzenia/uszczelnienia)
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-08-28 08:43:17
Autor: kml / endurorider.pl
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego
Dokładnie to jeden tłok wychodzi za bardzo. Drugi wydaje się być we właściwym położeniu.

1. Skoro to Twoje pierwsze hydry to poczytaj w sieci manuale od producentów takich jak shimano, avid, hayes etc.
2. Weź płaski śrubokręt i ROZEPCHNIJ klocki. 3. Co to za hamulce? Istnieje szansa ze sie zapowietrzyły ale nie bój nic, załóż wszystko do kupy i sprawdź czy klamka jest twarda.
4. Jezeli bedziesz wyjmować koła następnym razem to wkładaj podkładkę/spacer/gruby kawałek tektury pomiędzy klocki a w czasie transportu gumkę na klamkę tak zeby była zaciśnięta.

kml
http://endurorider.pl

Data: 2009-08-28 16:31:16
Autor: Alfer_z_pracy
kml napisał:
4. Jezeli bedziesz wyjmować koła następnym razem to wkładaj
podkładkę/spacer/gruby kawałek tektury pomiędzy klocki

To jasne.

a w czasie transportu gumkę na klamkę tak zeby była zaciśnięta.

Ale to w jakim celu? Cały czas podczas transportu hamulec ma "pracować"?

A.

Data: 2009-08-28 16:50:15
Autor: Wojtek Paszkowski
"Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> wrote in message news:h78ps5$obk$1atlantis.news.neostrada.pl...

Ale to w jakim celu? Cały czas podczas transportu hamulec ma "pracować"?

1) aby przetyczka nie wypadła spomiędzy klocków
2) aby "zamknąć" układ, żeby ewentualne powietrze w zbiorniczku nie powędrowało wgłąb układu - w transporcie rower często ląduje do góry nogami. Przynajmniej Magura tak tłumaczy swoje zalecenia.

pozdr

Data: 2009-08-28 10:38:54
Autor: Wooyek
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego
Zdjąłem to zabezpieczenie. Nie miałem pojęcia, że nie wolno wciskać hamulców.

A nie pomyślałeś, że z jakiegoś powodu to tam siedzi...? :> Jak ściśniesz parę razy bez zabezpieczenia i tarczy, to zapowietrzysz hamulec.

I co można zrobić w tej sytuacji?

Najlepiej wyjąć klocki i rozepchnąć tłoczki czymś miękkim (drewienko, plastikowa łyżka do opon itp.) żeby nie uszkodzić.

Możesz też pójść na łatwiznę i rozepchnąć bez wyjmowania klocków, ale jeśli szczelina jest tak wąska, że nie wchodzi tarcza, to pewnie nie znajdziesz niczego miękkiego (klocki mają bardzo delikatną powierzchnię) i dostatecznie sztywnego.

Data: 2009-08-28 02:21:34
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
On Aug 28, 9:38 am, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:
> [...]

niczego miękkiego (klocki mają bardzo delikatną powierzchnię) i dostatecznie
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com //www.wooyek.pl//

To jeszcze ja kilka slow na temat krow:

1) Na relaksie mozesz rozpychac srubokretem z wlozonymi klockami. Do
tego - im wiekszy srubokret, tym lepiej! Znajdz taki, zeby ostrze
srubokretu weszlo jak najglebiej - najlepiej min 3/4 dlugosci i
trzymajac za srubokret probuj go obrocic. Jesli wchodzi tylko koncowka
(2-3 mm) to mozesz ukruszyc krawedz klocka, wiec zacznij od
mniejszego, ale jesli wchodzi 8 mm, to spokojnie przekrecaj. Klocki
beda sie cofac w miare powoli, wiec wloz sile w przekrecenie klockow i
trzymaj. Po 5-10 sekundach powinny sie cofnac.

2) Cofnij klocki na maksa, nawet jak dziura bedzie dwa razy wieksza od
tarczy to sie wyreguluje.

3) Nie strasz sie, ze hamulce sie zapowietrzyly. Jesli sa
zapowietrzone, to nie z tego powodu, ze klocki sa na tyle blisko, ze
nie ma miejsca wlozyc tarczy.

4) Po przykreceniu zacisku do ramy/amora powciskaj klamke z 10-20
razy, zeby dopchnac klocki do tarczy. Nastepnie wyreguluj polozenie
zacisku. Najprawdopodobniej do ramy/amora masz przykrecony adapter, do
ktorego przykreca sie zacisk wlasciwy. Poluznij dwie sruby laczace
zacisk z adapterem.(pol obrotu) Scisnij klamke hamulca - trzymajac
scisnieta dokrec sruby, zeby zacisk sie nie cofnal. Pusc hamulec,
dokrec sruby.

5) W azcisku powinien byc przeswit przez ktory widac tarcze. Jesli
hamujac widzisz, ze tarcza sie lekko wygina - to znaczy ze nie jest
ustawiona centralnie wzgledem klockow - powtorz krok 4. Jesli sie nie
wygina to sztos.

6) Skok klamki powinien byc bardzo maly. Jesli hamujac uzywajac palca
wskazujacego i srodkowego (a trzymajac serdecznyi maly na uchwycie)
przyszczypujesz sobie palce - trzeba sie tym zajac.

Jak cos - to wal na priv.

Marcepan

Data: 2009-08-28 11:54:52
Autor: Wooyek
[...]

Błąd. Jak przykręcisz krzywo i dopiero zaczniesz naciskać te 10-20 razy, to jeden tłoczek wysunie się bardziej, drugi mniej. Prawidłowy sposób montażu to mocne przykręcenie adaptera do ramy i lekkie przykręcenie zacisku do adaptera tak, żeby swobodnie się ruszał. Wtedy dopiero można naciskać klamkę, aż tłoczki się ustawią symetrycznie i bardzo delikatnie (żeby tarcie nie obróciło zacisku) dokręcić śruby na zaciśniętej klamce. Jak już śruby trzymają na tyle, że zacisk nie może się obrócić, można dokręcić mocno - ale z wyczuciem.

6) Skok klamki powinien byc bardzo maly. Jesli hamujac uzywajac palca
wskazujacego i srodkowego (a trzymajac serdecznyi maly na uchwycie)
przyszczypujesz sobie palce - trzeba sie tym zajac.

Sporo jeszcze zależy od ustawionej regulatorem odległości klamki od kierownicy. Jak jest na minimum, a ktoś ma grube palce, to może sobie też przyszczypnąć na odpowietrzonym hamulcu.

Data: 2009-08-28 03:03:05
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
[...]

Teoretycznie tak, ale w praktyce nawet jak jeden klocek wysunmie sie
bardziej, a drugi mniej, to nie wplynie to na dzialanie hamulca.

Sporo jeszcze zależy od ustawionej regulatorem odległości klamki od
kierownicy. Jak jest na minimum, a ktoś ma grube palce, to może sobie też
przyszczypnąć na odpowietrzonym hamulcu.

Znowu - teoretycznie tak, ale w praktyce chcialbym to zobaczyc.
Zalozylem ze klamki wygladaja tak jak moje, czyli  w polowie dlugosci
idac "na zewnatrz" kierownicy, reszta klamki jest odgieta pod jakims
katem - 150 stopni czy cos. Takze w momencie zacisniecia hamulca ta
odgieta polowka zostaje przygieta tak, ze jest co najwyzej rownolegla
do kierownicy.

Ale zgoda - TEORETYCZNIE moze sie tak zdarzyc - dlatego to oznaka, ze
trzeba sie tym zajac :)

Data: 2009-08-28 12:08:23
Autor: Leszek
frank.castle0407@googlemail.com pisze:
[...]

Serdeczne dzięki za wszystkie odpowiedzi. Lepiej podjadę z nim do serwisu, bo nie chcę niczego popsuć.

Pozdrawiam,
Leszek

Data: 2009-08-28 03:11:46
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
[...]

Pierdol serwis!

Jak sie lepiej nauczysz niz dlubiac samemu?

Data: 2009-08-28 12:14:00
Autor: Bartosz

Użytkownik <frank.castle0407@googlemail.com> napisał w wiadomości news:f657a733-22c4-44b5-ad48-b2d705ccfed0s31g2000yqs.googlegroups.com...

[...]

Można iść do zaprzyjaźnionego serwisu i poprosić, czy można podpatrzeć. Mnie jeszcze nie odmówili, tak się wielu rzeczy nauczyłem :)

Data: 2009-08-28 03:31:18
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego

Można iść do zaprzyjaźnionego serwisu i poprosić, czy można podpatrzeć. Mnie
jeszcze nie odmówili, tak się wielu rzeczy nauczyłem :)

To bylo pytanie retoryczne :)

Ale - chyba masz racje - tak to jeszcze lepiej, bo nie zepsujesz.
chociaz jak zepsujesz, to sie nauczysz wiecej :)

Data: 2009-08-28 21:53:27
Autor: kml
[...]

-- -

I to napisał człowiek, który gorąco polecał zalać hamulce tektro płynem hamulcowym syntetycznym DOT zamiast mineralnego.

Ku pamięci i ostrożności: posty napisane przez frank.castle0407@googlemail.com należy WERYFIKOWAĆ!

kml
Last update 15/08/2009 manual TIME Z, KMC Z82 pomiar rozciągnięcia.

Data: 2009-08-28 21:51:52
Autor: kml

Użytkownik <frank.castle0407@googlemail.com> napisał w wiadomości news:c2f3a05b-b68b-409b-b476-43683fd68423w6g2000yqw.googlegroups.com...
[...]

Praktycznie to przy odrobinie talentu jeden tłoczek wysunie się cały albo na tyle żeby zassało powietrza i dziękuję. Żadna sztuka.

Data: 2009-09-01 04:08:59
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego
Praktycznie to przy odrobinie talentu jeden tłoczek wysunie się cały albo
na tyle żeby zassało powietrza i dziękuję. Żadna sztuka.

Wyciagnales kiedys tloczek? Przeciez jest na tyle dlugi, ze przy
zalozonych klockach (zwlaszcza nowych z pelnymi okladzinami) nie ma
miejsca zeby sie tyle wysunal.

A a propos drugiej sprawy - propozycji mieszania DOT 3/4 z plynem
mineralnym, to zgadza sie, trzeba moje posty weryfikowac. Co tem
bardziej potwierdza moja teze - ze najlepiej nauczyc sie samemu.
Wtopil bym raz z taka operacja na wlasnych hamulcach i juz bym byl
ekspertem w tej kwestii :)

Marcepan

Data: 2009-09-01 21:25:11
Autor: kml

Użytkownik <frank.castle0407@googlemail.com> napisał w wiadomości news:0ac6c51c-5150-4c98-b855-bcea111bd726e34g2000vbm.googlegroups.com...
[...]

Spawdzałeś? Ja nie widzę problemu w tym, żeby jeden tłoczek stał a drugi się wysnunął na maksa i wypadł. Generalnie to wolę napisać żeby tak nie robić i koniec.

[...]

Problem polega na tym, że po Tobie wtopiłaby masa innych osób a z racji potwornych problemów z oringami do płynu mineralnego mieliby niedziałające hamulce. Pisanie w usenecie zobowiązuje - przynajmniej moim zdaniem.

Data: 2009-09-02 02:29:14
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
[...]

Sprawdzalem w motocyklu. Ale powtarzam - jesli sa klocki na miejscu.

Problem polega na tym, że po Tobie wtopiłaby masa innych osób a z racji
potwornych problemów z oringami do płynu mineralnego mieliby niedziałające
hamulce. Pisanie w usenecie zobowiązuje - przynajmniej moim zdaniem.

dlatego pisze, bo dokonalem operacji czyszczenia tloczkow, wymiany
oringow, zmiany plynu hamulcowego (w motocyklu) i odpowietrzania (w
motocyklu i rowerze).

No!

Data: 2009-09-02 17:06:41
Autor: kml
Użytkownik <frank.castle0407@googlemail.com> napisał w wiadomości news:cdd2f733-6cac-4e05-abe0-c9a7d1653e9cz16g2000yqe.googlegroups.com...

[...]

CO W ŻADEN SPOSÓB NIE PRZESZKODZIŁO CI W PODANIU INFORMACJI O KTÓRYCH NIE MIAŁEŚ POJĘCIA a do tego byłeś święcie przekonany, że masz rację. Podałeś zły rodzaj płynu hamulcowego, którego użycie prowadzi w prostej linii do uszkodzenia hamulca i jego niesprawności a Twoim głównym tłumaczeniem było "bo Dot jest w samochodzie i motocyklu to i w rowerze pewnie też"

Data: 2009-09-02 19:57:27
Autor: Coaster
frank.castle0407@googlemail.com wrote:
[...]

Wszak czlek uczy sie cale zycie ;-)

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2009-08-28 09:14:48
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Fri, 28 Aug 2009 10:38:54 +0200, Wooyek napisał(a):

Najlepiej wyjąć klocki i rozepchnąć tłoczki czymś miękkim (drewienko,
plastikowa łyżka do opon itp.) żeby nie uszkodzić.
Mi się udało uszkodzić ale na szczęście tłoki są w miarę długie i nic im to nie zaszkodziło.

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-08-28 16:34:29
Autor: Michał Pysz
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego
Załaduj śrubokręt między klocki i je rozepchnij.
Jak boisz się o klocki (niemetaliczna mogą być miękkie) to zdejmij klocki i rozepchnij czymś tłoczki.
Ja zwykle robie to imbusem zapierając sie o korpus zacisku.

mp.