Data: 2009-08-28 09:37:48 | |
Autor: Leszek | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
Cześć,
Odebrałem paczkę z rowerem Giant Terrago 2 Disc 2009 i nie mogę zamocować zwisającego mi z kierownicy przedniego hamulca tarczowego. Szczelina między bloczkami jest zbyt wąska, aby zmieściła się w niej tarcza. Bloczek z jednej strony jest zbyt mocno dociskany. Kilka razy ścisnąłem hamulec, a także kilka razy obił się on o ramę. Czy to mogło mieć jakiś wpły? Czy da się to jakoś naprawić? Pozdrawiam, Leszek |
|
Data: 2009-08-28 07:40:48 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
Dnia Fri, 28 Aug 2009 09:37:48 +0200, Leszek napisał(a):
Czy da się to jakoś naprawić?Może tłoki wyszły za bardzo. W końcu wraz z hamulcami sprzedają także zabezpieczenie aby przez przypadek nie wciskać hamulców. -- piecia aka dracorp |
|
Data: 2009-08-28 10:02:11 | |
Autor: Leszek | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
piecia aka dracorp pisze:
Dnia Fri, 28 Aug 2009 09:37:48 +0200, Leszek napisał(a): Zdjąłem to zabezpieczenie. Nie miałem pojęcia, że nie wolno wciskać hamulców. I co można zrobić w tej sytuacji? |
|
Data: 2009-08-28 10:08:47 | |
Autor: Leszek | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
Leszek pisze:
piecia aka dracorp pisze: Dokładnie to jeden tłok wychodzi za bardzo. Drugi wydaje się być we właściwym położeniu. |
|
Data: 2009-08-28 08:40:39 | |
Autor: Tomasz Konik | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
>> Może tłoki wyszły za bardzo. W końcu wraz z hamulcami sprzedają także >> zabezpieczenie aby przez przypadek nie wciskać hamulców. Dokładnie to jeden tłok wychodzi za bardzo. Drugi wydaje się być we właściwym położeniu. Nie chcę Ci źle poradzić, bo nie używam hydraulików w rowerze, ale w zaciskach innych pojazdów tłoczki po prostu wpycha się na powrót w zacisk (chyba, że wyszły całkiem z prowadzenia/uszczelnienia) Pzdr;-) Konik -- |
|
Data: 2009-08-28 08:43:17 | |
Autor: kml / endurorider.pl | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
Dokładnie to jeden tłok wychodzi za bardzo. Drugi wydaje się być we właściwym położeniu. 1. Skoro to Twoje pierwsze hydry to poczytaj w sieci manuale od producentów takich jak shimano, avid, hayes etc. 2. Weź płaski śrubokręt i ROZEPCHNIJ klocki. 3. Co to za hamulce? Istnieje szansa ze sie zapowietrzyły ale nie bój nic, załóż wszystko do kupy i sprawdź czy klamka jest twarda. 4. Jezeli bedziesz wyjmować koła następnym razem to wkładaj podkładkę/spacer/gruby kawałek tektury pomiędzy klocki a w czasie transportu gumkę na klamkę tak zeby była zaciśnięta. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl -- |
|
Data: 2009-08-28 16:31:16 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
kml napisał:
4. Jezeli bedziesz wyjmować koła następnym razem to wkładaj To jasne. a w czasie transportu gumkę na klamkę tak zeby była zaciśnięta. Ale to w jakim celu? Cały czas podczas transportu hamulec ma "pracować"? A. |
|
Data: 2009-08-28 16:50:15 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
"Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> wrote in message news:h78ps5$obk$1atlantis.news.neostrada.pl...
Ale to w jakim celu? Cały czas podczas transportu hamulec ma "pracować"? 1) aby przetyczka nie wypadła spomiędzy klocków 2) aby "zamknąć" układ, żeby ewentualne powietrze w zbiorniczku nie powędrowało wgłąb układu - w transporcie rower często ląduje do góry nogami. Przynajmniej Magura tak tłumaczy swoje zalecenia. pozdr |
|
Data: 2009-08-28 10:38:54 | |
Autor: Wooyek | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
Zdjąłem to zabezpieczenie. Nie miałem pojęcia, że nie wolno wciskać hamulców. A nie pomyślałeś, że z jakiegoś powodu to tam siedzi...? :> Jak ściśniesz parę razy bez zabezpieczenia i tarczy, to zapowietrzysz hamulec. I co można zrobić w tej sytuacji? Najlepiej wyjąć klocki i rozepchnąć tłoczki czymś miękkim (drewienko, plastikowa łyżka do opon itp.) żeby nie uszkodzić. Możesz też pójść na łatwiznę i rozepchnąć bez wyjmowania klocków, ale jeśli szczelina jest tak wąska, że nie wchodzi tarcza, to pewnie nie znajdziesz niczego miękkiego (klocki mają bardzo delikatną powierzchnię) i dostatecznie sztywnego. -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-08-28 02:21:34 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
On Aug 28, 9:38 am, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:
> Zdjąłem to zabezpieczenie. Nie miałem pojęcia, że nie wolno wciskać To jeszcze ja kilka slow na temat krow: 1) Na relaksie mozesz rozpychac srubokretem z wlozonymi klockami. Do tego - im wiekszy srubokret, tym lepiej! Znajdz taki, zeby ostrze srubokretu weszlo jak najglebiej - najlepiej min 3/4 dlugosci i trzymajac za srubokret probuj go obrocic. Jesli wchodzi tylko koncowka (2-3 mm) to mozesz ukruszyc krawedz klocka, wiec zacznij od mniejszego, ale jesli wchodzi 8 mm, to spokojnie przekrecaj. Klocki beda sie cofac w miare powoli, wiec wloz sile w przekrecenie klockow i trzymaj. Po 5-10 sekundach powinny sie cofnac. 2) Cofnij klocki na maksa, nawet jak dziura bedzie dwa razy wieksza od tarczy to sie wyreguluje. 3) Nie strasz sie, ze hamulce sie zapowietrzyly. Jesli sa zapowietrzone, to nie z tego powodu, ze klocki sa na tyle blisko, ze nie ma miejsca wlozyc tarczy. 4) Po przykreceniu zacisku do ramy/amora powciskaj klamke z 10-20 razy, zeby dopchnac klocki do tarczy. Nastepnie wyreguluj polozenie zacisku. Najprawdopodobniej do ramy/amora masz przykrecony adapter, do ktorego przykreca sie zacisk wlasciwy. Poluznij dwie sruby laczace zacisk z adapterem.(pol obrotu) Scisnij klamke hamulca - trzymajac scisnieta dokrec sruby, zeby zacisk sie nie cofnal. Pusc hamulec, dokrec sruby. 5) W azcisku powinien byc przeswit przez ktory widac tarcze. Jesli hamujac widzisz, ze tarcza sie lekko wygina - to znaczy ze nie jest ustawiona centralnie wzgledem klockow - powtorz krok 4. Jesli sie nie wygina to sztos. 6) Skok klamki powinien byc bardzo maly. Jesli hamujac uzywajac palca wskazujacego i srodkowego (a trzymajac serdecznyi maly na uchwycie) przyszczypujesz sobie palce - trzeba sie tym zajac. Jak cos - to wal na priv. Marcepan |
|
Data: 2009-08-28 11:54:52 | |
Autor: Wooyek | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
4) Po przykreceniu zacisku do ramy/amora powciskaj klamke z 10-20 Błąd. Jak przykręcisz krzywo i dopiero zaczniesz naciskać te 10-20 razy, to jeden tłoczek wysunie się bardziej, drugi mniej. Prawidłowy sposób montażu to mocne przykręcenie adaptera do ramy i lekkie przykręcenie zacisku do adaptera tak, żeby swobodnie się ruszał. Wtedy dopiero można naciskać klamkę, aż tłoczki się ustawią symetrycznie i bardzo delikatnie (żeby tarcie nie obróciło zacisku) dokręcić śruby na zaciśniętej klamce. Jak już śruby trzymają na tyle, że zacisk nie może się obrócić, można dokręcić mocno - ale z wyczuciem. 6) Skok klamki powinien byc bardzo maly. Jesli hamujac uzywajac palca Sporo jeszcze zależy od ustawionej regulatorem odległości klamki od kierownicy. Jak jest na minimum, a ktoś ma grube palce, to może sobie też przyszczypnąć na odpowietrzonym hamulcu. -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-08-28 03:03:05 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
Błąd. Jak przykręcisz krzywo i dopiero zaczniesz naciskać te 10-20 razy, to Teoretycznie tak, ale w praktyce nawet jak jeden klocek wysunmie sie bardziej, a drugi mniej, to nie wplynie to na dzialanie hamulca. Sporo jeszcze zależy od ustawionej regulatorem odległości klamki od Znowu - teoretycznie tak, ale w praktyce chcialbym to zobaczyc. Zalozylem ze klamki wygladaja tak jak moje, czyli w polowie dlugosci idac "na zewnatrz" kierownicy, reszta klamki jest odgieta pod jakims katem - 150 stopni czy cos. Takze w momencie zacisniecia hamulca ta odgieta polowka zostaje przygieta tak, ze jest co najwyzej rownolegla do kierownicy. Ale zgoda - TEORETYCZNIE moze sie tak zdarzyc - dlatego to oznaka, ze trzeba sie tym zajac :) |
|
Data: 2009-08-28 12:08:23 | |
Autor: Leszek | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
frank.castle0407@googlemail.com pisze:
Błąd. Jak przykręcisz krzywo i dopiero zaczniesz naciskać te 10-20 razy, to Serdeczne dzięki za wszystkie odpowiedzi. Lepiej podjadę z nim do serwisu, bo nie chcę niczego popsuć. Pozdrawiam, Leszek |
|
Data: 2009-08-28 03:11:46 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
Serdeczne dzięki za wszystkie odpowiedzi. Lepiej podjadę z nim do Pierdol serwis! Jak sie lepiej nauczysz niz dlubiac samemu? |
|
Data: 2009-08-28 12:14:00 | |
Autor: Bartosz | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
Użytkownik <frank.castle0407@googlemail.com> napisał w wiadomości news:f657a733-22c4-44b5-ad48-b2d705ccfed0s31g2000yqs.googlegroups.com... Serdeczne dzięki za wszystkie odpowiedzi. Lepiej podjadę z nim do Pierdol serwis! Jak sie lepiej nauczysz niz dlubiac samemu? Można iść do zaprzyjaźnionego serwisu i poprosić, czy można podpatrzeć. Mnie jeszcze nie odmówili, tak się wielu rzeczy nauczyłem :) |
|
Data: 2009-08-28 03:31:18 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
Można iść do zaprzyjaźnionego serwisu i poprosić, czy można podpatrzeć. Mnie To bylo pytanie retoryczne :) Ale - chyba masz racje - tak to jeszcze lepiej, bo nie zepsujesz. chociaz jak zepsujesz, to sie nauczysz wiecej :) |
|
Data: 2009-08-28 21:53:27 | |
Autor: kml | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
Użytkownik <frank.castle0407@googlemail.com> napisał w wiadomości news:f657a733-22c4-44b5-ad48-b2d705ccfed0s31g2000yqs.googlegroups.com... Serdeczne dzięki za wszystkie odpowiedzi. Lepiej podjadę z nim do Pierdol serwis! Jak sie lepiej nauczysz niz dlubiac samemu? -- - I to napisał człowiek, który gorąco polecał zalać hamulce tektro płynem hamulcowym syntetycznym DOT zamiast mineralnego. Ku pamięci i ostrożności: posty napisane przez frank.castle0407@googlemail.com należy WERYFIKOWAĆ! -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 15/08/2009 manual TIME Z, KMC Z82 pomiar rozciągnięcia. |
|
Data: 2009-08-28 21:51:52 | |
Autor: kml | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
Użytkownik <frank.castle0407@googlemail.com> napisał w wiadomości news:c2f3a05b-b68b-409b-b476-43683fd68423w6g2000yqw.googlegroups.com... Błąd. Jak przykręcisz krzywo i dopiero zaczniesz naciskać te 10-20 razy, to Teoretycznie tak, ale w praktyce nawet jak jeden klocek wysunmie sie bardziej, a drugi mniej, to nie wplynie to na dzialanie hamulca. -- - Praktycznie to przy odrobinie talentu jeden tłoczek wysunie się cały albo na tyle żeby zassało powietrza i dziękuję. Żadna sztuka. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 15/08/2009 manual TIME Z, KMC Z82 pomiar rozciągnięcia. |
|
Data: 2009-09-01 04:08:59 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
Praktycznie to przy odrobinie talentu jeden tłoczek wysunie się cały albo Wyciagnales kiedys tloczek? Przeciez jest na tyle dlugi, ze przy zalozonych klockach (zwlaszcza nowych z pelnymi okladzinami) nie ma miejsca zeby sie tyle wysunal. A a propos drugiej sprawy - propozycji mieszania DOT 3/4 z plynem mineralnym, to zgadza sie, trzeba moje posty weryfikowac. Co tem bardziej potwierdza moja teze - ze najlepiej nauczyc sie samemu. Wtopil bym raz z taka operacja na wlasnych hamulcach i juz bym byl ekspertem w tej kwestii :) Marcepan |
|
Data: 2009-09-01 21:25:11 | |
Autor: kml | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
Użytkownik <frank.castle0407@googlemail.com> napisał w wiadomości news:0ac6c51c-5150-4c98-b855-bcea111bd726e34g2000vbm.googlegroups.com... Praktycznie to przy odrobinie talentu jeden tłoczek wysunie się cały albo Wyciagnales kiedys tloczek? Przeciez jest na tyle dlugi, ze przy Spawdzałeś? Ja nie widzę problemu w tym, żeby jeden tłoczek stał a drugi się wysnunął na maksa i wypadł. Generalnie to wolę napisać żeby tak nie robić i koniec. A a propos drugiej sprawy - propozycji mieszania DOT 3/4 z plynem Problem polega na tym, że po Tobie wtopiłaby masa innych osób a z racji potwornych problemów z oringami do płynu mineralnego mieliby niedziałające hamulce. Pisanie w usenecie zobowiązuje - przynajmniej moim zdaniem. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 15/08/2009 manual TIME Z, KMC Z82 pomiar rozciągnięcia. |
|
Data: 2009-09-02 02:29:14 | |
Autor: frank.castle0407@googlemail.com | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
Spawdzałeś? Ja nie widzę problemu w tym, żeby jeden tłoczek stał a drugi się Sprawdzalem w motocyklu. Ale powtarzam - jesli sa klocki na miejscu. Problem polega na tym, że po Tobie wtopiłaby masa innych osób a z racji dlatego pisze, bo dokonalem operacji czyszczenia tloczkow, wymiany oringow, zmiany plynu hamulcowego (w motocyklu) i odpowietrzania (w motocyklu i rowerze). No! |
|
Data: 2009-09-02 17:06:41 | |
Autor: kml | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
Użytkownik <frank.castle0407@googlemail.com> napisał w wiadomości news:cdd2f733-6cac-4e05-abe0-c9a7d1653e9cz16g2000yqe.googlegroups.com...
Problem polega na tym, że po Tobie wtopiłaby masa innych osób a z racjidlatego pisze, bo dokonalem operacji czyszczenia tloczkow, wymiany CO W ŻADEN SPOSÓB NIE PRZESZKODZIŁO CI W PODANIU INFORMACJI O KTÓRYCH NIE MIAŁEŚ POJĘCIA a do tego byłeś święcie przekonany, że masz rację. Podałeś zły rodzaj płynu hamulcowego, którego użycie prowadzi w prostej linii do uszkodzenia hamulca i jego niesprawności a Twoim głównym tłumaczeniem było "bo Dot jest w samochodzie i motocyklu to i w rowerze pewnie też" -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 15/08/2009 manual TIME Z, KMC Z82 pomiar rozciągnięcia. |
|
Data: 2009-09-02 19:57:27 | |
Autor: Coaster | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
frank.castle0407@googlemail.com wrote:
Praktycznie to przy odrobinie talentu jeden tłoczek wysunie się cały albo Wszak czlek uczy sie cale zycie ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-08-28 09:14:48 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
Dnia Fri, 28 Aug 2009 10:38:54 +0200, Wooyek napisał(a):
Najlepiej wyjąć klocki i rozepchnąć tłoczki czymś miękkim (drewienko,Mi się udało uszkodzić ale na szczęście tłoki są w miarę długie i nic im to nie zaszkodziło. -- piecia aka dracorp |
|
Data: 2009-08-28 16:34:29 | |
Autor: Michał Pysz | |
Problem z zamontowaniem hamulca tarczowego hydraulicznego | |
Załaduj śrubokręt między klocki i je rozepchnij.
Jak boisz się o klocki (niemetaliczna mogą być miękkie) to zdejmij klocki i rozepchnij czymś tłoczki. Ja zwykle robie to imbusem zapierając sie o korpus zacisku. mp. Odebrałem paczkę z rowerem Giant Terrago 2 Disc 2009 i nie mogę zamocować zwisającego mi z kierownicy przedniego hamulca tarczowego. Szczelina między bloczkami jest zbyt wąska, aby zmieściła się w niej tarcza. Bloczek z jednej strony jest zbyt mocno dociskany. Kilka razy ścisnąłem hamulec, a także kilka razy obił się on o ramę. Czy to mogło mieć jakiś wpły? |