Data: 2014-01-23 17:54:16 | |
Autor: anacron | |
Problem z zapłonem diesla... | |
Dziś po raz pierwszy w życiu miałem problem z uruchomieniem zimnego
silnika diesla. Z 10 min nie startował. O dziwo teraz tylko -12 a w zeszłym roku po dwóch nocach w okolicach -20 zakręcił z półobrotu. Dziwne to tym bardziej, że na teoretycznie lepszym paliwie teraz jest... Pytanie, czegoś dolać? Różne plotki mówią o dolaniu benzyny, denaturatu innych specyfików. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, a teraz tak czytam różne opinie i są dość skrajnie różne. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-01-23 17:03:06 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Problem z zap³onem diesla... | |
On Thu, 23 Jan 2014 17:54:16 +0100, anacron wrote:
Dziś po raz pierwszy w życiu miałem problem z uruchomieniem zimnego Na początek sprawdź, czy wszystkie świece grzeją. Tomek |
|
Data: 2014-01-23 18:06:42 | |
Autor: sqlwiel | |
Problem z zapłonem diesla... | |
W dniu 2014-01-23 17:54, anacron pisze:
Dziś po raz pierwszy w życiu miałem problem z uruchomieniem zimnegoO ile kojarzę, masz któryś z tych nowoczesnych, pojebanych wynalazków, a nie po prostu "silnik samozapłonowy" :) więc ogólne rady są o kant dupy poczaś. Raczej nic bym nie dolewał. Na początek proponowałbym sprawdzić świece żarowe. Stosunkowo mało roboty. Potem - jakiś filtr, czy na dole się woda nie zebrała i nie zamarzła na przykład. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2014-01-23 18:15:42 | |
Autor: anacron | |
Problem z zapłonem diesla... | |
W dniu 23.01.2014 18:06, sqlwiel pisze:
Na początek proponowałbym sprawdzić świece żarowe. Stosunkowo mało roboty. W ASO sprawdzą jutro. Potem - jakiś filtr, czy na dole się woda nie zebrała i nie zamarzła na Cały układ paliwowy jest nowy, dopiero z ASO wyjechało auto i 1000 km jeszcze nie zrobiłem. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-01-24 16:58:46 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Problem z zapłonem diesla... | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości news:lbrinr$ibd$2news.task.gda.pl... W dniu 23.01.2014 18:06, sqlwiel pisze: 10/10 -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2014-01-23 18:07:27 | |
Autor: Adam | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu 2014-01-23 17:54, anacron pisze:
Dzi¶ po raz pierwszy w ¿yciu mia³em problem z uruchomieniem zimnego A przypomnij, czym teraz je¼dzisz, bo co chwilê to co¶ innego. W ka¿dym razie benzyna czy denaturat - to tylko do starych dizli z mechaniczn± pomp± wtryskow± i wtryskiem po¶rednim. Depresator - do wszystkich dizli. Ale trzeba dolewaæ, zanim siê zacznie parafina wytr±caæ w baku czy przewodach. Jednak od listopada musi ju¿ byæ na stacjach paliwo zimowe. Czy¿by¶ znów trafi³ na "z³±" stacjê? ;) Tak, ¿e raczej problem gdzie indziej. Je¶li silnik po zapaleniu kopci na bia³o i czuæ smród parafiny, to nie dzia³aj± wszystkie ¶wiece. -- Pozdrawiam. Adam. |
|
Data: 2014-01-23 18:14:43 | |
Autor: anacron | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu 23.01.2014 18:07, Adam pisze:
W dniu 2014-01-23 17:54, anacron pisze: Hyundai i30 1,4 CRDI 90 KM Jednak od listopada musi ju¿ byæ na stacjach paliwo zimowe. Czy¿by¶ znów Odpaliæ odpali³, paliwo ze Statoil to dro¿sze. Tak, ¿e raczej problem gdzie indziej. A nie zerkn±³em na spaliny ale zapach parafiny czuæ by³o. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-01-23 18:18:29 | |
Autor: Cavallino | |
Problem z zap³onem diesla... | |
U¿ytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:lbrim0$ibd$1@news.task.gda.pl... W dniu 23.01.2014 18:07, Adam pisze: We¼ nie strasz, ja wczoraj te¿ zatankowa³em Golda na Statoil, w³a¶nie w celu nie kupowania depresatora.... |
|
Data: 2014-01-23 18:22:19 | |
Autor: anacron | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu 23.01.2014 18:18, Cavallino pisze:
We¼ nie strasz, ja wczoraj te¿ zatankowa³em Golda na Statoil, w³a¶nie w Nie straszê, 48l zala³em. zobaczê w nocy jak pójdzie. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-01-23 23:19:07 | |
Autor: jerzu | |
Problem z zap³onem diesla... | |
On Thu, 23 Jan 2014 18:18:29 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote: We¼ nie strasz, ja wczoraj te¿ zatankowa³em Golda na Statoil, w³a¶nie w celu nie kupowania depresatora.... Ja mam golda zalanego do Mondeo. Dzi¶ rano, przy -15, poszed³em go profilaktycznie odpaliæ. Nie je¿d¿ony od zesz³ego pi±tku odpali³ bez ¿adnego problemu. A to tylko 12. letni diesel... -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-01-24 00:49:31 | |
Autor: J.F. | |
Problem z zap³onem diesla... | |
Dnia Thu, 23 Jan 2014 23:19:07 +0100, jerzu napisa³(a):
On Thu, 23 Jan 2014 18:18:29 +0100, "Cavallino" W tym 12 letnim dieslu jest elektrczny podgrzewac paliwa. J. |
|
Data: 2014-01-24 16:42:21 | |
Autor: jerzu | |
Problem z zap³onem diesla... | |
On Fri, 24 Jan 2014 00:49:31 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: W tym 12 letnim dieslu jest elektrczny podgrzewac paliwa. Raczej nie. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-01-24 23:49:09 | |
Autor: J.F. | |
Problem z zap³onem diesla... | |
Dnia Fri, 24 Jan 2014 16:42:21 +0100, jerzu napisa³(a):
On Fri, 24 Jan 2014 00:49:31 +0100, "J.F." Jest. Chyba ze masz jakies inne mondeo niz ja. Taki maly prostokacik przy pompie paliwa (przy silniku). J. |
|
Data: 2014-01-25 14:51:44 | |
Autor: jerzu | |
Problem z zap³onem diesla... | |
On Fri, 24 Jan 2014 23:49:09 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Jest. Chyba ze masz jakies inne mondeo niz ja. Wg. VIN nie ma. Mo¿e w jakiej wersji na Skandynawiê by³y :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-01-25 15:09:38 | |
Autor: jerzu | |
Problem z zap³onem diesla... | |
On Sat, 25 Jan 2014 14:51:44 +0100, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote: Wg. VIN nie ma. Mo¿e w jakiej wersji na Skandynawiê by³y :) Zreszt± dzi¶ da³ cia³a akumulator. Pó³ obrotu i wszystko umar³o... http://tinyurl.com/nja7kbz -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-01-25 14:22:07 | |
Autor: AZ | |
Problem z zapłonem diesla... | |
On 2014-01-25, jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote:
Witaj w klubie ;-)Wg. VIN nie ma. Może w jakiej wersji na Skandynawię były :) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-25 17:03:23 | |
Autor: J.F. | |
Problem z zapłonem diesla... | |
Dnia Sat, 25 Jan 2014 14:22:07 +0000 (UTC), AZ napisa³(a):
On 2014-01-25, jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote: Znajomy wczoraj dzwoni - tez mu aku dal ciala. 4 lata, czy 14 lat - takie same te samochody :-) A swoja droga - tak kompletnie bez ostrzezenia, jezdzil duzo, rano odpalil, a po dwoh godzinach juz nie .. J. |
|
Data: 2014-01-27 15:29:55 | |
Autor: Marek | |
Problem z zap³onem diesla... | |
A swoja droga - tak kompletnie bez ostrzezenia, jezdzil duzo, ranoMi tez moj aku sie zbuntowal. Nowy juz w drodze. -- Marek echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr a-di-rs-ze-h a-z |
|
Data: 2014-01-27 06:33:06 | |
Autor: kogutek444 | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu poniedzia³ek, 27 stycznia 2014 15:29:55 UTC+1 u¿ytkownik Marek napisa³:
> A swoja droga - tak kompletnie bez ostrzezenia, jezdzil duzo, rano A mój prawie piêcio letni najtañszy marketowy po piêciu dniach nie u¿ywania odpali³ bez problemu. Nie sta³ w ogrzewanym gara¿u. |
|
Data: 2014-01-27 16:04:59 | |
Autor: jerzu | |
Problem z zap³onem diesla... | |
On Mon, 27 Jan 2014 06:33:06 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com wrote:
A mój prawie piêcio letni najtañszy marketowy po piêciu dniach nie u¿ywania odpali³ bez problemu. Nie sta³ w ogrzewanym gara¿u. Ja bym siê tak nie cieszy³. Mój po 5 dniach te¿ odpali³. Po kolejnych dwóch umar³. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-01-27 07:09:15 | |
Autor: kogutek444 | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu poniedzia³ek, 27 stycznia 2014 16:04:59 UTC+1 u¿ytkownik jerzu napisa³:
On Mon, 27 Jan 2014 06:33:06 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com wrote:
¯ycie. Jak na razie ten model ma najwy¿szy stosunek ceny do jako¶ci w¶ród akumulatorów jakie s± na rynku. |
|
Data: 2014-01-28 23:38:43 | |
Autor: Kamikazee | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu 2014-01-27 16:09, kogutek444@gmail.com pisze:
¯ycie. Jak na razie ten model ma najwy¿szy stosunek ceny do jako¶ci w¶ród akumulatorów jakie s± na rynku. To pochwal siê grupie co to za akumulator? |
|
Data: 2014-01-28 15:03:22 | |
Autor: kogutek444 | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu wtorek, 28 stycznia 2014 23:38:43 UTC+1 u¿ytkownik Kamikazee napisa³:
W dniu 2014-01-27 16:09, kogutek444@gmail.com pisze: Jaki¶ gombao albo w piêciu smakach po pekiñsku. My¶lisz ze jak teraz przy - 10 zejdê ¿eby odczytaæ jaki to model to jutro w Tesco na pó³ce bêdzie ten sam model sta³? Najtañszy jaki by³. Jak ten zdechnie bo kiedy¶ musi znowu pojadê do jakiego¶ marketu i kupiê najtañszy. |
|
Data: 2014-01-27 16:35:32 | |
Autor: Marek | |
Problem z zap³onem diesla... | |
A mój prawie piêcio letni najtañszy marketowy po piêciu dniach nie u¿ywania odpali³ bez problemu.Nie sta³ w ogrzewanym gara¿u. Moj niestety przyzyl kilka rozladowan do zera w ciagu swojego 4letniego zywota. -- Marek echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr a-di-rs-ze-h a-z |
|
Data: 2014-01-27 08:27:11 | |
Autor: kogutek444 | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu poniedzia³ek, 27 stycznia 2014 16:35:32 UTC+1 u¿ytkownik Marek napisa³:
> A mój prawie piêcio letni najtañszy marketowy po piêciu dniach nie u¿ywania odpali³ bez problemu. Czyli znowu siê potwierdza ze najtañsze marketowe s± najlepsze. |
|
Data: 2014-01-25 17:09:08 | |
Autor: J.F. | |
Problem z zap³onem diesla... | |
Dnia Sat, 25 Jan 2014 14:51:44 +0100, jerzu napisa³(a):
On Fri, 24 Jan 2014 23:49:09 +0100, "J.F." Popularny sprzet http://allegro.pl/listing/listing.php?string=podgrzewacz+ford&search_scope=category-18847 Nie wiem czy w Skandynawii dalby rade :-) J. |
|
Data: 2014-01-25 17:15:06 | |
Autor: jerzu | |
Problem z zap³onem diesla... | |
On Sat, 25 Jan 2014 17:09:08 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Popularny sprzet Ale to 1.8TD, to siê zgadza, tam by³ podgrzewacz. W 2.0 TDDi nie ma. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-01-25 17:42:52 | |
Autor: J.F. | |
Problem z zap³onem diesla... | |
Dnia Sat, 25 Jan 2014 17:15:06 +0100, jerzu napisa³(a):
On Sat, 25 Jan 2014 17:09:08 +0100, "J.F." No tak, czas leci, bylo se kupic 14 letnie auto a nie 12 letnie :-) J. |
|
Data: 2014-01-23 20:24:39 | |
Autor: Micha³ Baszyñski | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu 2014-01-23 18:14, anacron pisze:
Jednak od listopada musi ju¿ byæ na stacjach paliwo zimowe. Czy¿by¶ znów podpisane jako arktyczne czy nie? Bo je¿eli tak, to je¿eli w transporcie lub na stacji nic nie zma¶cili, to w baku masz bardzo dobry arktyczny ON produkcji Lotosu o temperaturze mêtnienia na poziomie -22 stopni i blokady filtra -41 stopni. A mo¿e spu¶æ trochê wê¿ykiem do jakiej¶ prze¼roczystej butelki i zostaw na mrozie (za oknem/na balkonie) do rana. Wtedy bêdziesz widzia³ czy to wina paliwa czy nie. -- Pozdr. Micha³ |
|
Data: 2014-01-23 20:18:51 | |
Autor: Micha³ Baszyñski | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu 2014-01-23 18:07, Adam pisze:
W ka¿dym razie benzyna czy denaturat - to tylko do starych dizli z nie benzyna a nafta Depresator - do wszystkich dizli. Ale trzeba dolewaæ, zanim siê zacznie chyba ¿e producent paliwa, aby ograniczyæ koszty, zrobi³ paliwo zimowe fabrycznie dodaj±c depresatora. Wtedy samodzielne dolewanie ju¿ nic nie zmieni.. -- Pozdr. Micha³ |
|
Data: 2014-01-23 18:37:11 | |
Autor: yabba | |
Problem z zapłonem diesla... | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości news:lbrhfl$ffo$1news.task.gda.pl...
Dziś po raz pierwszy w życiu miałem problem z uruchomieniem zimnego Czy to ten samochód, w którym rozpadła Ci sie pompa i 3 wtryski? Czy ASO wszystko dobrze złożyło po naprawie? -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2014-01-23 21:18:36 | |
Autor: anacron | |
Problem z zapłonem diesla... | |
W dniu 23.01.2014 18:37, yabba pisze:
Czy to ten samochód, w którym rozpadła Ci sie pompa i 3 wtryski? Czy ASO Tak ten, auto po wyjeździe z ASO nie zrobiło nawet 1000 km -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-01-23 23:05:30 | |
Autor: yabba | |
Problem z zapłonem diesla... | |
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości news:lbrteo$2n2$1news.task.gda.pl...
W dniu 23.01.2014 18:37, yabba pisze: To atakuj ASO, że jedno naprawili, a zepsuli inne. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2014-01-23 18:44:32 | |
Autor: p0li | |
Problem z zapłonem diesla... | |
T->Dnia 2014-01-23 17:54:16 niejaki anacron napisa³:
Pytanie, czego¶ dolaæ? od pocz±tku zimy do jej uroczystego koñca do paliwa dolewaj skydd - nie bêdziesz mia³ problemów z paliwem a w to ¿e jest zimowe to bym za bardzo nie wierzy³ -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki |
|
Data: 2014-01-23 22:27:46 | |
Autor: Przemek | |
Problem z zapłonem diesla... | |
W dniu 2014-01-23 17:54, anacron pisze:
Dziś po raz pierwszy w życiu miałem problem z uruchomieniem zimnego Jak tak długo trzeba kręcić, to możesz mieć problem ze świecami. Przy 4szt wystarczy jedna niesprawna i już masz kłopot. Jak będziesz wymieniał, to lepiej od razu komplet, chyba że masz bezproblemowy dostęp Pytanie, czegoś dolać? Różne plotki mówią o dolaniu benzyny, denaturatu W starszych konstrukcjach można było lać zwykłą Pb(u mnie nawet w instrukcji podane jest w jakich proporcjach), ale bezpieczniej będzie stosować depresator. Tyle, że warto wcześniej sprawdzić/wymienić filtr paliwa. Depresator nie rozpuści już wytrąconej parafiny. Co do Arktycznego ze Statoil, to wypadło najlepiej z testowanych przeze mnie paliw. https://plus.google.com/u/0/photos?pid=5955008396246403122&oid=113730445450289833356 |
|
Data: 2014-01-24 12:52:16 | |
Autor: anacron | |
Problem z zapłonem diesla... | |
W dniu 23.01.2014 22:27, Przemek pisze:
Jak tak długo trzeba kręcić, to możesz mieć problem ze świecami. Przy Wróciłem z ASO. Według nich auto jest sprawne, aczkolwiek jest jeden trop. Gdy auto nie zapali od pierwszego, mam otworzyć maskę i taką ręczną pompką napompować układ. Jeśli to pomoże, to znaczy, że z jakiegoś powodu paliwo się cofa na postoju (np. układ paliwowy łapie powietrza), co jest prawdopodobne, bo cały był wymieniany. Jeśli tak się stanie, będą szukać tej "nieszczelności". Jeśli nie to, to nie wiedzą. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-01-24 11:57:23 | |
Autor: masti | |
Problem z zap³onem diesla... | |
Dnia pięknego Fri, 24 Jan 2014 12:52:16 +0100 osobnik zwany anacron
napisał: W dniu 23.01.2014 22:27, Przemek pisze: i jeszcze z nimi chcesz rozmawiać? "Pan sobie popompuje to może coś naprawimy" Czyli schrzanili robotę, a ty masz tego szukać. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-01-24 13:03:43 | |
Autor: anacron | |
Problem z zapłonem diesla... | |
W dniu 24.01.2014 12:57, masti pisze:
Wróciłem z ASO. Według nich auto jest sprawne, aczkolwiek jest jeden Dziś nie mają zastępczego wolnego, ten jeden wyjątek mogę zrobić. Ale jeśli okaże się, że to nie to, a oni nadal nie będą mieli zbytniej ochoty rozwiązania problemu, to moje nastawienie i ton się zmieni i pewnie dostaną na początek kilka pism ostrzegawczych od prawnika. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-01-24 13:28:41 | |
Autor: Adam | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu 2014-01-24 13:03, anacron pisze:
W dniu 24.01.2014 12:57, masti pisze: We¼ wstaw kawa³ek przezroczystego wê¿yka paliwa i bêdziesz widzia³, czy lec± b±belki po odpaleniu silnika, czy mo¿e nawet wrêcz nie ma paliwa rano. Chwila roboty. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2014-01-24 13:42:18 | |
Autor: WOJO | |
Problem z zap³onem diesla... | |
We¼ wstaw kawa³ek przezroczystego wê¿yka paliwa i bêdziesz widzia³, czy lec± b±belki po odpaleniu silnika, czy mo¿e nawet wrêcz nie ma paliwa rano. Chwila roboty.Gdzie niby ten wê¿yk ma sobie wstawiæ? W samochodzie na gwarancji?! :) WOJO |
|
Data: 2014-01-24 14:48:49 | |
Autor: Adam | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu 2014-01-24 13:42, WOJO pisze:
We¼ wstaw kawa³ek przezroczystego wê¿yka paliwa i bêdziesz widzia³,Gdzie niby ten wê¿yk ma sobie wstawiæ? W samochodzie na gwarancji?! Najprostsza i skuteczna metoda: daæ fragment przezroczystego wê¿yka paliwowego przed pomp± CR. Wszystko widaæ go³ym okiem, nie potrzeba ¿adnych przyrz±dów. Zreszt± wtryski te¿ siê w ten sposób sprawdza na okoliczno¶æ "przelewania". Gwarancja nie ma tu nic do rzeczy. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2014-01-25 09:15:00 | |
Autor: Cavallino | |
Problem z zap³onem diesla... | |
U¿ytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:lbtr01$t81$1@usenet.news.interia.pl... W dniu 2014-01-24 13:42, WOJO pisze: Mo¿e ju¿ jest. W 1.5 dci w³a¶nie przy rêcznej pompce jest kawa³ek wê¿yka przezroczystego. |
|
Data: 2014-01-24 15:00:48 | |
Autor: Budzik | |
Problem z zap³onem diesla... | |
U¿ytkownik masti gone@to.hell ...
Zapewne mogliby to zrobic sami ale rada aby znale¼æ problem jest ca³kiem ok.Jak tak d³ugo trzeba krêciæ, to mo¿esz mieæ problem ze ¶wiecami. Przy No i fajnei ze jest pompka - czasami producenci przyoszczedzaja na tak prostej rzeczy. Np. w toyocie yaria nie ma. |
|
Data: 2014-01-24 13:50:37 | |
Autor: cef | |
Problem z zapłonem diesla... | |
anacron wrote:
Wróciłem z ASO. Według nich auto jest sprawne, aczkolwiek jest jeden Naprawdę tak powiedzieli w ASO, że nie wiedzą? Czyli nie wiedzą co jest zepsute i dlatego jest wg nich sprawne? |
|
Data: 2014-01-24 16:15:08 | |
Autor: anacron | |
Problem z zapłonem diesla... | |
W dniu 24.01.2014 13:50, cef pisze:
Naprawdę tak powiedzieli w ASO, że nie wiedzą? Tak, chcieli aby zostawić im auto, ale nie mają na dziś dla mnie drugiego... Taką prostą rzecz mogę sprawdzić. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2014-01-24 19:14:55 | |
Autor: Przemek | |
Problem z zapłonem diesla... | |
W dniu 2014-01-24 12:52, anacron pisze:
Gdy auto nie zapali od pierwszego, mam otworzyć maskę i taką Jak cofa Ci się paliwo, to rozwiązaniem może być zaworek zwrotny na powrocie paliwa. Tyle, że skoro masz auto na gwarancji, to niech zrobią to tak, jak przewidział producent. pozdr Przemek |
|
Data: 2014-01-24 01:22:46 | |
Autor: nadir | |
Problem z zapłonem diesla... | |
Użytkownik anacron napisał:
Dziś po raz pierwszy w życiu miałem problem z uruchomieniem zimnegoA akumulator w tym bolidzie to ile ma lat? Bo jak nie w świecach i/lub przekaźniku od nich to w akumulatorze bym szukał przyczyny. Pytanie, czegoś dolać? Różne plotki mówią o dolaniu benzyny, denaturatuPaliwo teraz teoretycznie powinno być zimowe, ale nie zaszkodzi dolać jakiegoś cuda przeciw wytrącaniu parafiny. |
|
Data: 2014-01-24 09:08:07 | |
Autor: semi | |
Problem z zap³onem diesla... | |
U¿ytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lbrhfl$ffo$1news.task.gda.pl... Dzi¶ po raz pierwszy w ¿yciu mia³em problem z uruchomieniem zimnego Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu. Przekrêcam stacyjkê. Ga¶nie kontrolka od ¶wiec. Nie krêcê. Wy³±czam. Przekrêcam, znowu wy³±czam. Czyli grzeje 3 razy ¶wiece zanim odpalam rozrusznik. Po 3 krotnym nagrzaniu ¶wiec wciskam gaz do dechy i krêcê. Jak zaskoczy puszczam gaz. Odpala w 3-4 sekundy. Jak nie wcisnê gazu do oporu to krêcê i krêcê i d³awi siê itp. a nie zapali. Samochód tankujê najtañszym paliwem w okolicy na stacji przy Auchan. Nic nie dolewam. |
|
Data: 2014-01-24 09:30:08 | |
Autor: Wiwo | |
Problem z zap³onem diesla... | |
U¿ytkownik "semi" <semi@bazar.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lbt7s9$pp0$1mx1.internetia.pl... Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu. Dobry ¿art z rana... :-) Przekrêcam stacyjkê. Ga¶nie kontrolka od ¶wiec. Nie krêcê. Brawo. Jak czêsto je wymieniasz? Jeste¶ pewien, ¿e jakie¶ s± jeszcze sprawne? Po 3 krotnym nagrzaniu ¶wiec wciskam gaz do dechy i krêcê. Kolejne brawa dla tego pana... ;-) Jak zaskoczy puszczam gaz. WOW... Rzeczywi¶cie pali bez problemu... :-) Jak nie wcisnê gazu do oporu to krêcê i krêcê i d³awi siê itp. a nie zapali. Proponujê wstawiæ samochód do mechanika, bo ca³kiem sprawny to on nie jest... Bezproblemowe zapalanie _sprawnego_ diesla w zimie niewiele ró¿ni siê od tej samej czynno¶ci w lecie. Przekrêcasz kluczyk na pozycjê I, ¶wiece grzej± ile maj± grzaæ, przekrêcasz kluczyk na pozycjê II, s³yszysz krótkie brrum i silnik dzia³a. Tak to przynajmniej wygl±da w moich samochodach... To co opisa³e¶, ¶wiadczy o usterce, w dodatku Twoje czynno¶ci dobijaj± ¶wiece i pompê paliwa. Wiwo |
|
Data: 2014-01-24 09:56:18 | |
Autor: semi | |
Problem z zap³onem diesla... | |
U¿ytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lbt8al$gha$1node2.news.atman.pl... Proponujê wstawiæ samochód do mechanika, bo ca³kiem sprawny to on nie jest... Nie op³aca siê. Poniek±d masz racjê, ale to wiekowy samochód. Dla mnie sprawno¶æ samochodu to hamulce, zawieszenie, uk³ad jezdny. Wszystko co mo¿e wp³yn±æ na bezpieczeñstwo itp., a nie odpalenie z pierwszego "pykniêcia" |
|
Data: 2014-01-24 10:10:08 | |
Autor: WOJO | |
Problem z zap³onem diesla... | |
Dla mnie sprawno¶æ samochodu to hamulce, zawieszenie, uk³ad jezdny.Do pierwszego zga¶niêcia na ¶rodku ruchliwego skrzy¿owania... Pozdrawiam. WOJO |
|
Data: 2014-01-24 10:19:06 | |
Autor: semi | |
Problem z zap³onem diesla... | |
U¿ytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisa³ w wiadomo¶ci news:lbtalb$dr0$1node1.news.atman.pl... Do pierwszego zga¶niêcia na ¶rodku ruchliwego skrzy¿owania... Przesadzasz. Nie ga¶nie na prostej i na skrzy¿owaniach te¿ nie. Jak jest -5 to pali za pierwszym rozgrzaniem ¶wiec bez deptania gazu. Wiêc raczej to jedynie wina paliwa, ¿e trzeba stosowaæ takie zabiegi. A co ma zrobiæ mechanik ? Wymieniæ mi profilaktycznie ¶wiece, wtryskiwacze, czy wcisn±æ now± pompê ? |
|
Data: 2014-01-24 10:16:25 | |
Autor: yabba | |
Problem z zap³onem diesla... | |
U¿ytkownik "semi" <semi@bazar.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lbtc1b$7lv$1mx1.internetia.pl...
W klasycznym dieslu, to k³opoty z uruchomieniem na zimno wskazuja na z³± regulacjê wtrysków i pompy wtryskowej. Zamarzaj±ce paliwo tak samo utrudnia uruchomienie na zimnym i na ciep³ym silniku. A co ma zrobiæ mechanik ? Powinien zacz±æ od zdiagnozowania przyczyny usterki. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2014-01-25 00:23:13 | |
Autor: Wiwo | |
Problem z zap³onem diesla... | |
U¿ytkownik "semi" <semi@bazar.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lbtc1b$7lv$1mx1.internetia.pl... Jak jest -5 to pali za pierwszym rozgrzaniem ¶wiec bez deptania gazu. To nie jest wina paliwa, tylko usterki. A co ma zrobiæ mechanik ? Zdiagnozowaæ usterkê i j± usun±æ. Wiwo |
|
Data: 2014-01-24 10:15:39 | |
Autor: sqlwiel | |
Problem z zap�onem diesla... | |
W dniu 2014-01-24 09:56, semi pisze:
U�ytkownik "Wiwo"<nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> napisa� w wiadomo�ciZrób coś z kodowaniem. (Ustaw deklarację, lepszą, gorszą, ale jakąś ustaw). Też podobnie odpalałem starego Escorta 1.6D '85 (jeszcze dwa lata temu) W końcu sprawdziłem te świece. Dwie były przepalone. Poszedłem do hurtowni po świece, pan mi zaproponował jakieś po 170zł/szt. Zapytałem, czy go pogięło (to by podwoiło wartość tego Forda), no to znalazł inne, po 12zł/szt. Wymiana 20 minut. No - ale w takich autach prawie wszędzie dało się wsadzić nie tylko rękę, ale i rękę z kluczem płaskim i jeszcze tym kluczem operować. Inna procedura odpalania nieco starszego diesla. MB W115 200D '75: - Jeśli jest poniżej -5°C, a nie ma gniazdka 220V w zasięgu przedłużacza, to nawet nie próbować odpalać. Jeśli jest gniazdko, to podpiąć grzałkę na 30 minut i odpalać jak przy > +5 - Jeśli jest -5 - +5 i mamy naładowany akumulator, to: - - Grzać świece przez 3 minuty - - Kręcić rozrusznikiem przez minutę - - Jak nie zadziała, to powyższe powtórzyć, ale góra dwa razy. Jak nie odpali, to szukać gniazdka. Podpiąć grzałkę i prostownik. - Jeśli jest > +5, to grzać minutę i kręcić aż odpali (zazwyczaj ok. 30-40 sekund) Tam wskaźnikiem nagrzania świec był taki żarnik, "porcelanka" pod sitkiem na tablicy wskaźników. Na upartego można było od tego odpalić papierosa. :) -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2014-01-24 11:00:41 | |
Autor: Adam | |
Problem z zap�onem diesla... | |
W dniu 2014-01-24 10:15, sqlwiel pisze:
W dniu 2014-01-24 09:56, semi pisze: Też miałem MB200 W115. Ale zapalał bez większego problemu, po ok. pół minucie grzania, przy -15C. Czasami przez chwilę załapał tylko na 3 gary, po chwili jednak dziarsko i równo działał. Musiałeś mieć zbyt małe sprężanie, stąd konieczność zbyt długiego grzania świecami. Tak się składało, że praktycznie zdecydowana większość sąsiadów i znajomych rodziców lata wcześniej jeździła Mercami i nigdy nie widziałem, aby ktoś miał w zimie kłopot. A bywało po -20 lub niżej - mieszkaliśmy w kotlinie rzeki. -- Pozdrawiam. Adam -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2014-01-24 11:04:12 | |
Autor: semi | |
Problem z zap�onem diesla... | |
Zrób coś z kodowaniem. (Ustaw deklarację, lepszą, gorszą, ale jakąś ustaw). Dzięki. Ktoś namieszał w komputerze w pracy. Czy teraz jest coś lepiej ? Pozdrawiam |
|
Data: 2014-01-24 11:22:09 | |
Autor: sqlwiel | |
Problem z zap�onem diesla... | |
W dniu 2014-01-24 11:04, semi pisze:
Zrób coś z kodowaniem. (Ustaw deklarację, lepszą, gorszą, ale jakąś Tak. Dużo lepiej :) Teraz masz w nagłówku: Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; I o to właśnie chodziło. Zapodaję wyraźnie do wiadomości wszystkich innych, nieświadomych, leniwych, czy po prostu niechlujnych. -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2014-01-24 14:51:51 | |
Autor: J.F | |
Problem z zap³onem diesla... | |
U¿ytkownik "Wiwo" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:lbt8al$gha$1@node2.news.atman.pl...
U¿ytkownik "semi" <semi@bazar.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu.Dobry ¿art z rana... :-) Zart to nie, moj tez zapala z reguly bez problemu. Chyba ze akumulator padl, ale to sie kupuje nowy, albo rozrusznik, ale to sie naprawia, albo alternator, ale to sie naprawia, albo ... caly urok starych samochodow :-) Ale nowe tez maja swoje usterki, wiec sie nie stresuje :-) Swiece jeszcze nie padly .. Przekrêcam stacyjkê. Ga¶nie kontrolka od ¶wiec. Nie krêcê. Brawo. Jak czêsto je wymieniasz? Jeste¶ pewien, ¿e jakie¶ s± jeszcze sprawne? Chyba tak, skoro 3 podgrzania pomagaja :-) Po 3 krotnym nagrzaniu ¶wiec wciskam gaz do dechy i krêcê.Kolejne brawa dla tego pana... ;-) Jak zaskoczy puszczam gaz.WOW... Rzeczywi¶cie pali bez problemu... :-) Zgodnie z instrukcja przeciez - podgrzac swiece i krecic :-) Proponujê wstawiæ samochód do mechanika, bo ca³kiem sprawny to on nie jest... To "krotkie brum" moze trwac 1-2s ... i 3-4 to juz nie tak zle. Zreszta przyjdzie -20 i wtedy wyjdzie co ktore naprawde warte :-) J. |
|
Data: 2014-01-25 00:40:18 | |
Autor: Wiwo | |
Problem z zap³onem diesla... | |
U¿ytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:52e26ffa$0$2226$65785112news.neostrada.pl... Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu.Dobry ¿art z rana... :-) Czy Wy czytacie ca³y post zanim odpowiecie, czy od razu klepiecie w klawiaturê bez poznania kontekstu? ¦mieszne jest stwierdzenie, ¿e auto odpala bezproblemowo i opisanie procedury startowej godnej my¶liwca. W opisie brakuje jeszcze tylko rozsypania p³atków ró¿ przez lewe ramiê i ofiary z krwi wró¿ki zêbuszki... ;-) Chyba tak, skoro 3 podgrzania pomagaja :-) Albo ¿yje jedna i ¿eby zapaliæ samochód rozpala j± do bia³o¶ci... ;-) Ale spoko, nawet je¶li jeszcze ¿yj±, to przy takim ich traktowaniu wkrótce umr± i semi do³±czy do czynno¶ci przygotowawczych np. rozpalanie ogniska. Oczywi¶cie nadal bêdzie to bezproblemowe odpalanie... ;-) Zgodnie z instrukcja przeciez - podgrzac swiece i krecic :-) Za³o¿ê siê o skrzynkê wódki, ¿e w tej instrukcji nie ma s³owa o wciskaniu gazu przy zapalaniu samochodu. Co wiêcej, byæ mo¿e odnalaz³by siê ewidentny zakaz takiej czynno¶ci. To "krotkie brum" moze trwac 1-2s ... i 3-4 to juz nie tak zle. Moje trwa 0,48s ;-) Zreszta przyjdzie -20 i wtedy wyjdzie co ktore naprawde warte :-) Wtedy mo¿e zdecydujê siê dwa razy podgrzaæ ¶wiece... ;-) Jedynie marne paliwo mo¿e pokonaæ mój traktorek. ;-) Wiwo |
|
Data: 2014-01-25 00:58:24 | |
Autor: J.F. | |
Problem z zap³onem diesla... | |
Dnia Sat, 25 Jan 2014 00:40:18 +0100, Wiwo napisa³(a):
U¿ytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci Zdarza sie. ruch na tej grupie i odszukanie kontekstu bywa uciazliwe. ¦mieszne jest stwierdzenie, ¿e auto odpala bezproblemowo i opisanie procedury startowej godnej my¶liwca. Oj tam, dwa razy swiece grzac, tez mi procedura. Czyli zasluguje na nazwe bezproblemowo :-) W opisie brakuje jeszcze tylko rozsypania p³atków ró¿ przez lewe ramiê i ofiary z krwi wró¿ki zêbuszki... ;-) Kiedys mialem gaznik ... procedura byla dluzsza, ale efekt wzbudzal zachwyt szybkoscia odpalenia. Tzn krotkoscia krecenia rozrusznikiem. Chyba tak, skoro 3 podgrzania pomagaja :-)Albo ¿yje jedna i ¿eby zapaliæ samochód rozpala j± do bia³o¶ci... ;-) Pytales czy sa jeszcze jakies sprawne ... co najmniej jedna :-) Zgodnie z instrukcja przeciez - podgrzac swiece i krecic :-)Za³o¿ê siê o skrzynkê wódki, ¿e w tej instrukcji nie ma s³owa o wciskaniu gazu przy zapalaniu samochodu. Co wiêcej, byæ mo¿e odnalaz³by siê ewidentny zakaz takiej czynno¶ci. To diesel, wiec moze byc inaczej. J. |
|
Data: 2014-01-25 02:24:35 | |
Autor: Wiwo | |
Problem z zap³onem diesla... | |
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4yo086k5cf6v$.4njnnc0d8db1.dlg40tude.net... Oj tam, dwa razy swiece grzac, tez mi procedura. Czyli zasluguje na 3 razy, wcin±æ peda³ gazu, krêciæ 3-4 sekundy... Zgodnie z instrukcja przeciez - podgrzac swiece i krecic :-) Wska¿ mi wspó³czesny samochód z silnikiem diesla, w którego instrukcji jest napisane, ¿e przy zapalaniu nale¿y wcisn±æ peda³ gazu. Pogadaj te¿ z magikami od pomp i uk³adów wtryskowych i zapytaj co s±dz± o wciskaniu peda³u gazu w dieslu przy zapalaniu. Wiwo |
|
Data: 2014-01-25 07:56:27 | |
Autor: sqlwiel | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu 2014-01-25 00:58, J.F. pisze:
W opisie brakuje jeszcze tylko rozsypania p³atków ró¿ przez lewe ramiê i Zapomnieli¶cie ju¿ o maluchach odpalanych w mróz "szarpank±", a przedtem strzykawk± trochê benzyny pod gumowy mankiet za filtrem powietrza. -- Dziêkujê. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2014-01-25 10:13:38 | |
Autor: J.F. | |
Problem z zap³onem diesla... | |
Dnia Sat, 25 Jan 2014 07:56:27 +0100, sqlwiel napisa³(a):
W dniu 2014-01-25 00:58, J.F. pisze: Ale to byla uciazliwosc, spowodowana brakiem akumulatorow w sprzedazy. Zas to powyzej wymagalo tylko wyczucia samochodu - ze np ssanie tylko do polowy, a przed odpaleniem wciskamy gaz dwa razy. Nie raz, nie trzy, ale dwa. J. |
|
Data: 2014-01-24 15:00:48 | |
Autor: Budzik | |
Problem z zap³onem diesla... | |
U¿ytkownik Wiwo nic_tu_nie_ma@po_czta.pl ...
Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu. A co w tym smiesznego? Jezdze dieslem z 97 roku. Dbam o swiece zarowe, wymieniam filtr paliwa przed zima, mam dobry, dzi±³aj±cy aku. Rano zagrzewam swiece 2x i odpalam praktycznie na tyk (2-3 obroty). Ale jak ostatnio swiece zacze³y grzaæ gorzej to juz nawet przy temperaturach w granicach 0 z odpalaniem by³o cie¿ko. Wymiana i znowu wszystko dzia³a swietnie. |
|
Data: 2014-01-25 00:21:05 | |
Autor: Wiwo | |
Problem z zap³onem diesla... | |
U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:XnsA2BF9FCAC4A67budzik61pocztaonetpl127.0.0.1... U¿ytkownik Wiwo nic_tu_nie_ma@po_czta.pl ... Czyta³e¶ procedurê startow±, któr± opisa³ semi? Je¶li tak ma wygl±daæ _bezproblemowe_ odpalanie, to mnie to po prostu ¶mieszy. Jezdze dieslem z 97 roku. I o tym pisa³em. To co opisa³ semi jest bardzo dalekie od okre¶lenia _bezproblemowe_. Wiwo |
|
Data: 2014-01-25 01:10:09 | |
Autor: J.F. | |
Problem z zap³onem diesla... | |
Dnia Sat, 25 Jan 2014 00:21:05 +0100, Wiwo napisa³(a):
U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w A co w niej problemowego ? Ja to kiedys widzialem diesla. Aby odpalic w zimie nalezalo: -wlaczyc swiece i poczekac na zgasniecie lampki, co w tym modelu trwalo z minute, -wylaczyc i wlaczyc grzanie ponownie, i znow minuta, -niektorzy twierdzile ze trzeci raz pomaga, -gaz do dechy, -rozrusznik ... i krecimy dlugo, 5, 10 s ... -po tych kilunastu sekundach slychac ze cos lapie ... ale krecimy dalej, -po kolejnych dlugich sekundach slychac ze lapie juz regularnie - mozna wylaczyc rozrusznik. -ale gazu nie puszczamy - czekamy az sie rozkreci do ok 2000 rpm, -jak przekroczy - bardzo powoli popuszczamy gaz, trzymajac obroty, nie mozna pozwolic aby za bardzo spadly - bo od poczatku zabawa, -po dluzszym czasie mozna juz puscic gaz J. |
|
Data: 2014-01-24 16:34:01 | |
Autor: kogutek444 | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu sobota, 25 stycznia 2014 01:10:09 UTC+1 u¿ytkownik J.F. napisa³:
Dnia Sat, 25 Jan 2014 00:21:05 +0100, Wiwo napisa³(a): Wyci±gamy gruszkê ¿arow± i grzejemy ja lutlamp±. Jak zrobi siê czerwona wk³adamy na miejsce. Zdejmujemy kierownicê i zak³adamy j± na o¶ silnika. Krêcimy kierownic± jak korb± do momentu a¿ zapali. Jak nie zapala wyci±gamy gruszkê ¿arow± i grzejemy j± lutlamp± do czerwono¶ci...... To siê nazywa upierdliwa procedura a nie siedz±c w kabinie samochodu dwa razy przekrêciæ kluczyk zeby dwa razy ¶wiece rozgrzaæ i za drugim razem przekrêciæ go dalej ¿eby w³±czyæ rozrusznik. Kiedy¶ widzia³em jak odpalali chyba o¶mio cylindrowego dizla w kutrze rybackim. Z korby po cylindrze odpalali. Jak pracowa³ na trzech to korba byla niepotrzebna. Krêc±cy wygl±da³ tak jak by mia³ za chwilê zej¶æ. I jeszcze prawdziwy hardkor odpalanie agregatu pr±dotwórczego 12 cylindrowego który nie ma rozrusznika a odpala siê go detonuj±c ma³e ³adunki wybuchowe podobne do ¶lepych naboi. |
|
Data: 2014-01-25 21:03:17 | |
Autor: Adam | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu 2014-01-25 01:34, kogutek444@gmail.com pisze:
W dniu sobota, 25 stycznia 2014 01:10:09 UTC+1 u¿ytkownik J.F. napisa³: Ale wtedy z regu³y odpala³o siê silnik i nie gasi³o na noc: chodzi³, dopóki by³ potrzebny. Czasami talie Lanz Bulldogi czy wczesna Ursusy by³y zapalane raz na ca³e ¿niwa. Kiedy¶ widzia³em jak odpalali chyba o¶mio cylindrowego dizla w kutrze rybackim. Z korby po cylindrze odpalali. Jak pracowa³ na trzech to korba byla niepotrzebna. Krêc±cy wygl±da³ tak jak by mia³ za chwilê zej¶æ. W jaki sposób by³y sprzêgane poszczególne cylindry? Pierwszy raz o czym¶ takim s³yszê. Masz jakie¶ linki/wskazówki? Natomiast widzia³em starsze dizle (ale ju¿ powojenne), gdzie najpierw by³ odpalany ma³y silniczek spalinowy - taki jak od Warszawy czy Syreny, który robi³ za rozrusznik du¿ego dizla. > I jeszcze prawdziwy hardkor odpalanie agregatu pr±dotwórczego 12 > cylindrowego który nie ma rozrusznika a odpala siê go detonuj±c ma³e > ³adunki wybuchowe podobne do ¶lepych naboi. M.in. w czo³gach bywa³y butle ze sprê¿onym powietrzem. Ale Tygrysy musia³y byæ ciep³e, wiêc bywa³y co kilka godzin przepalane. -- Pozdrawiam. Adam. |
|
Data: 2014-01-25 15:26:21 | |
Autor: kogutek444 | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu sobota, 25 stycznia 2014 21:03:17 UTC+1 u¿ytkownik Adam napisa³:
W dniu 2014-01-25 01:34, kogutek444@gmail.com pisze: Nie dam linka bo wtedy jeszcze netu nie by³o. Ka¿dy cylinder mia³ swój odprê¿nik. Go¶æ krêci³ korb± a drugi zamyka³ odprê¿niki. Tam ¶wiec ¿arowych nie by³o bo nie by³o by z czego podgrzaæ. |
|
Data: 2014-01-26 00:21:13 | |
Autor: yabba | |
Problem z zap³onem diesla... | |
U¿ytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lc15a6$rpa$1usenet.news.interia.pl...
Podejrzewam, ¿e cylindry mia³y pow³±czane odprê¿niki. Jak zaskoczy³ pierwszy cylinder, to po kolei wy³±czali odprê¿niki w pozosta³ych, ale nie przestaj±c krêciæ korb±. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2014-01-26 00:31:17 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Problem z zap³onem diesla... | |
Hello yabba,
Sunday, January 26, 2014, 12:21:13 AM, you wrote: Podejrzewam, ¿e cylindry mia³y pow³±czane odprê¿niki. Jak zaskoczy³ pierwszyKiedy¶ widzia³em jak odpalali chyba o¶mio cylindrowego dizla w kutrzeW jaki sposób by³y sprzêgane poszczególne cylindry? Brawo ten pan! :) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-01-26 08:28:32 | |
Autor: sqlwiel | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu 2014-01-26 00:21, yabba pisze:
Kiedy¶ widzia³em jak odpalali chyba o¶mio cylindrowego dizla w kutrze To chyba za ma³o. Odprê¿nik odprê¿nikiem, ale te masy trzeba jako¶ rozpêdziæ. Nadal jestem ciekaw opisu jak by³y sprzêgane kolejne cylindry i coraz bardziej podejrzewam "morskie opowie¶ci". Co¶ mi siê obi³o o uszy o du¿ych (w du¿ych statkach) silnikach, w których te¿ mog± "normalnie", na biegu, pracowaæ nie wszystkie cylindry, ale szczegó³ów nie znam. -- Dziêkujê. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2014-01-26 17:43:24 | |
Autor: yabba | |
Problem z zap³onem diesla... | |
U¿ytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:52e4b91f$0$2363$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-01-26 00:21, yabba pisze: Zacytujê kogutka444: "Krêc±cy wygl±da³ tak jak by mia³ za chwilê zej¶æ." Nadal jestem ciekaw opisu jak by³y sprzêgane kolejne cylindry i coraz bardziej podejrzewam "morskie opowie¶ci". Kogutek444 nic nie pisa³ o sprzêganiu z wa³em korbowym. Kolejnym cylindrom by³y wy³±czane odprê¿niki, wiêc mog³y podj±æ pracê. Co¶ mi siê obi³o o uszy o du¿ych (w du¿ych statkach) silnikach, w których te¿ mog± "normalnie", na biegu, pracowaæ nie wszystkie cylindry, ale szczegó³ów nie znam. Niepracuj±ce cylindry po prostu nie dostaj± paliwa. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2014-01-26 14:33:09 | |
Autor: Micha³ Baszyñski | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu 2014-01-26 00:21, yabba pisze:
Podejrzewam, ¿e cylindry mia³y pow³±czane odprê¿niki. Jak zaskoczy³ dok³adnie tak to siê robi³o. Nie wiem jak w tej chwili, ale na pocz±tku lat '90 polski jacht "Korsarz" (o bardzo ciekawej historii sk±din±d) mia³ dwucylindrowy silnik o nazwie "Puck" (stosowany g³ównie na ³odziach rybackich). Do jego odpalenia potrzebne by³y trzy osoby - dwie krêci³y korbami (by³y dwie), trzecia obs³ugiwa³a odprê¿niki (po "rozbujaniu" silnika korbami zamyka³a najpierw jeden, gdy on "odpali³" to wtedy drugi). Z innych ciekawostek: - g³owica by³a ch³odzona wod± morsk±, wiêc trzeba by³o bardzo mocno pilnowaæ temperatury wody. - smarowanie silnika by³o olejem ze zbiornika zawieszonego nad silnikiem, pompa oleju te¿ mia³a korbkê. I przed rozruchem trzeba by³o t± korbk± zakrêciæ okre¶lon± liczbê obrotów w okre¶lonym kierunku. Za ma³o razy - silnik pracowa³ przy rozruchu "na sucho", co siê odbija³o na trwa³o¶ci. Za du¿o razy - by³y problemy z rozruchem. Po rozruchu ju¿ sobie sam olej smaruj±cy pompowa³. No i trzeba by³o pilnowaæ poziomu oleju w tym zbiorniczku. Volvo-Pentê na innym jachcie te¿ zdarzy³o mi siê odpalaæ na korbê z u¿yciem odprê¿ników. -- Pozdr. Micha³ |
|
Data: 2014-01-25 21:46:14 | |
Autor: wowa | |
Problem z zap³onem diesla... | |
U¿ytkownik <kogutek444@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:c00d5633-b580-47e9-be29-da7964b5dcf3googlegroups.com... W dniu sobota, 25 stycznia 2014 01:10:09 UTC+1 u¿ytkownik J.F. napisa³: Dnia Sat, 25 Jan 2014 00:21:05 +0100, Wiwo napisa³(a):Wyci±gamy gruszkê ¿arow± i grzejemy ja lutlamp±. Jak zrobi siê czerwona wk³adamy na miejsce. Zdejmujemy kierownicê i zak³adamy j± na o¶ silnika. Krêcimy kierownic± jak korb± do momentu a¿ zapali. Jak nie zapala wyci±gamy gruszkê ¿arow± i grzejemy j± lutlamp± do czerwono¶ci...... To siê nazywa upierdliwa procedura a nie siedz±c w kabinie samochodu dwa razy przekrêciæ kluczyk zeby dwa razy ¶wiece rozgrzaæ i za drugim razem przekrêciæ go dalej ¿eby w³±czyæ rozrusznik. Kiedy¶ widzia³em jak odpalali chyba o¶mio cylindrowego dizla w kutrze rybackim. Z korby po cylindrze odpalali. Jak pracowa³ na trzech to korba byla niepotrzebna. Krêc±cy wygl±da³ tak jak by mia³ za chwilê zej¶æ. I jeszcze prawdziwy hardkor odpalanie agregatu pr±dotwórczego 12 cylindrowego który nie ma rozrusznika a odpala siê go detonuj±c ma³e ³adunki wybuchowe podobne do ¶lepych naboi. Aj tam. To jest popularna metoda palenia dizla :) http://www.youtube.com/watch?v=CJpZfp0Ss2U Wojtek -- Bo my, Polacy tak mamy, ¿e we wszystkim przesadzamy :( |
|
Data: 2014-01-25 15:32:54 | |
Autor: kogutek444 | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu sobota, 25 stycznia 2014 21:46:14 UTC+1 u¿ytkownik wowa napisa³:
U¿ytkownik <kogutek444@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:c00d5633-b580-47e9-be29-da7964b5dcf3googlegroups.com... I wiadomo sk±d siê wziê³o powiedzenie ¿e pali na dotyk. |
|
Data: 2014-01-25 23:04:28 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Problem z zap³onem diesla... | |
Hello wowa,
Saturday, January 25, 2014, 9:46:14 PM, you wrote: Wyci±gamy gruszkê ¿arow± i grzejemy ja lutlamp±. Jak zrobi siê czerwona E, tam - odpala³em nie raz 12-cylindrowy agregat. Poza upierdliw± procedur± pompowania uk³adu smarowania pomp± skrzyde³kow± samo odpalanie by³o banalne - normalny rozrusznik. Aj tam. To jest popularna metoda palenia dizla :) http://www.youtube.com/watch?v=CJpZfp0Ss2U Silnik na knot widzia³em. Ale na nabój - nie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-01-26 14:35:23 | |
Autor: Micha³ Baszyñski | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu 2014-01-25 21:46, wowa pisze:
I jeszcze prawdziwy ZTCP to silniki lotnicze i diesle kolejowe tak siê te¿ kiedy¶ odpala³o -- Pozdr. Micha³ |
|
Data: 2014-01-26 00:18:04 | |
Autor: yabba | |
Problem z zap³onem diesla... | |
U¿ytkownik <kogutek444@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:c00d5633-b580-47e9-be29-da7964b5dcf3googlegroups.com...
Kiedy¶ widzia³em jak odpalali chyba o¶mio cylindrowego dizla w kutrze rybackim. Z korby po cylindrze odpalali. Jak pracowa³ na trzech to korba byla niepotrzebna. Krêc±cy wygl±da³ tak jak by mia³ za chwilê zej¶æ. Odpaliæ z korby to ¿aden wyczyn. Jakby go "z pychu" uruchomili, to by³by wyczyn. :) -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2014-01-26 11:35:04 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu 2014-01-26 00:18, yabba pisze:
U¿ytkownik <kogutek444@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci Trochê lat temu milicjanci tak próbowali odpalaæ motorówkê - tez im siê nie uda³o ;) |
|
Data: 2014-01-25 09:13:52 | |
Autor: Cavallino | |
Problem z zap³onem diesla... | |
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:1952p6ns59q5t.1a7cbjddo4m5f.dlg@40tude.net... Dnia Sat, 25 Jan 2014 00:21:05 +0100, Wiwo napisa³(a): Sam fakt jej istnienia. |
|
Data: 2014-01-25 10:16:00 | |
Autor: J.F. | |
Problem z zap³onem diesla... | |
Dnia Sat, 25 Jan 2014 09:13:52 +0100, Cavallino napisa³(a):
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup Diesel. Naturalna rzecza jest procedura - wlaczyc "zaplon", poczekac az zgasnie lampka grzania swiec, wlaczyc rozrusznik. To nie benzyna. J. |
|
Data: 2014-01-25 10:24:41 | |
Autor: Cavallino | |
Problem z zap³onem diesla... | |
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:1kt9cpil4i6zr.7091d4njn5oq$.dlg@40tude.net... Dnia Sat, 25 Jan 2014 09:13:52 +0100, Cavallino napisa³(a): Dok³adnie. I je¶li co¶ WYKRACZA poza te czynno¶ci i potrzebuje INNEJ procedury, to nie jest to odpalanie bezproblemowe. HINT: W wielu silnikach lampka w ogóle siê nie zapala, je¶li nie ma du¿ych mrozów, wiêc i ten punkt odpada. |
|
Data: 2014-01-25 10:34:26 | |
Autor: J.F. | |
Problem z zap³onem diesla... | |
Dnia Sat, 25 Jan 2014 10:24:41 +0100, Cavallino napisa³(a):
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup Ale procedura jest, wiec istnienie innej nie powinno dziwic. HINT: W wielu silnikach lampka w ogóle siê nie zapala, je¶li nie ma du¿ych mrozów, wiêc i ten punkt odpada. Ale jak jest zimno to sie zapala, wiec procedura jest zawsze ta sama - poczekac az zgasnie. No chyba ze ktos sie latem odzwyczai a potem jesienia bedzie sie musial przyzwyczajac :-P Ja sie przyzwyczailem ... wsiadam do benzyniaka, przekrecam kluczyk i czekam :-) J. |
|
Data: 2014-01-27 10:55:44 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu 24.01.2014 09:30, Wiwo pisze:
Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu. Mój ma 20 lat i teraz te¿ ³adnie odpala. [ciach] Bezproblemowe zapalanie _sprawnego_ diesla w zimie niewiele ró¿ni siê od U mnie jako¶ szybko siê czasem grzanie wy³±cza, wiêc wtedy te¿ 2 czy 3 razy "podgrzejê" i odpala. Bez wciskania gazu. -- ¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy s± jak sraj±cy z lenistwa i g³upoty na ¶rodku pokoju. I jeszcze ci durnie t³umacz± to nowoczesno¶ci±... |
|
Data: 2014-01-25 10:46:04 | |
Autor: Trybun | |
Problem z zapłonem diesla... | |
W dniu 2014-01-23 17:54, anacron pisze:
Dziś po raz pierwszy w życiu miałem problem z uruchomieniem zimnego Pierwszy raz w nowym nabytku przy tak dużym mrozie (-15) i 5cio dniowym postoju Przekręcenie kluczyka, zgaśnięcie wskaźnika świec żarowych, naciskam starter a rozrusznik ledwie zakręcił. Jednak po drugim (bardzo powolnym) obrocie rozrusznika silnik zaskoczył.. Przez moment jakby nie palił na jeden gar, ale zaraz wszystko wróciło do normy. Technika zapalania tak jak w benzynowcu - żadnego dotykania pedału gazu zarówno przed jak i w trakcie kręcenia rozrusznikiem. I uwaga na marginesie - nie jest to auto do jeżdżenia zimą - po przejechaniu 20 kilometrów udało mi się podnieść temperaturę w środku do zaledwie +15 stopni. |
|
Data: 2014-01-25 23:47:49 | |
Autor: gobo | |
Problem z zapłonem diesla... | |
Hej!
U mnie identycznie. Pierwszy raz w życiu nie odpaliło mi auto - również diesel. Rok temu przy większych mrozach palił bez problemu. Mam sklep z akku w mieście, gdzie właściciel pełni dyżur i na szczęście miał baterię do koreańca (Hyundai Sonata NF). Występujące w marketach nie pasują - są za niskie i mają inne wymiary. Zapłaciłem za nowy akumulator 95Ah 430zł. Podejrzewam padniętą albo padnięte świece żarowe - czasem jak było chłodniej to po odpaleniu chodził kilka sekund nierówno. Dziś też rano kręcił całkiem żwawo i podejrzewam, że gdyby świece były ok to i na starym akku bym spokojnie odpalił. Piotr |
|
Data: 2014-01-26 00:55:54 | |
Autor: J.F. | |
Problem z zapłonem diesla... | |
Dnia Sat, 25 Jan 2014 23:47:49 +0100, gobo napisa³(a):
U mnie identycznie. I zamiast kupic swiece kupiles akumulator ? J. |
|
Data: 2014-01-26 01:06:22 | |
Autor: JK | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu 2014-01-26 00:55, J.F. pisze:
ch³odniej to po odpaleniu chodzi³ kilka sekund nierówno. Dzi¶ te¿ rano Bo wymieniæ ¶wiece ¿arowe, to nie taka ³atwa sprawa. Du¿o mo¿e pój¶æ nie tak jak by siê chcia³o. JK |
|
Data: 2014-01-26 08:32:14 | |
Autor: sqlwiel | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu 2014-01-26 01:06, JK pisze:
Bo wymieniæ ¶wiece ¿arowe, to nie taka ³atwa sprawa. Mo¿esz rozwin±æ? No - mo¿e masz takie auto, ¿e aby dostaæ siê do ¶wiec ¿. trzeba zdj±æ rozrz±d... -- Dziêkujê. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2014-01-26 10:10:33 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Problem z zap³onem diesla... | |
W dniu 2014-01-26 08:32, sqlwiel pisze:
W dniu 2014-01-26 01:06, JK pisze: Normalnie, ¶wieca mo¿e siê np. ukrêciæ. Z tego co pisa³em to masz chyba starego MB124 (90?), a od tego czasu konstrukcja g³owiæ/¶wiec + dostêp trochê siê zmieni³a (na lepsze/gorsze :) ) No - mo¿e masz takie auto, ¿e aby dostaæ siê do ¶wiec ¿. trzeba zdj±æ Nie, ja mia³em np. kiedy¶ Felicjê 1.9D (nie¶miertelny niemiecki diesel chyba AEF) i dostaæ siê do ¶wiec nie by³o ³atwo, a co dopiero je wykrêciæ ;) |
|
Data: 2014-01-26 10:27:02 | |
Autor: AZ | |
Problem z zapłonem diesla... | |
Dnia 26.01.2014 JK <jaka857@interia.pl> napisał/a:
No to wymieniles akumulator a problem pozostal, tylko o 400 PLN jestes lzejszy. Czy moze ja czegos nie rozumiem?chłodniej to po odpaleniu chodził kilka sekund nierówno. Dziś też rano -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-26 11:40:55 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Problem z zapłonem diesla... | |
W dniu 2014-01-26 11:27, AZ pisze:
Dnia 26.01.2014 JK <jaka857@interia.pl> napisał/a: Problem w tym, że gdyby miał te świece sprawne, to spora szansa na to że akumulator mógłby nie dać już dostatecznego prądu na rozruch. Ze świecami i tak warto podjechać do warsztatu - będzie miał nowy akumulator, nowe świece i będzie palił od 'strzału' :) |
|
Data: 2014-01-26 21:21:20 | |
Autor: gobo | |
Problem z zapłonem diesla... | |
Spokojnie,
w sklepie z akku podłączyliśmy starą baterię pod przyrząd - taki duży opornik z wyświetlaczem cyfrowym. Napięcie przy tym obciążeniu - leciało w oczach w dół - po kilku sekundach było już 7V. Na nowym akku utrzymywało się na poziomie 10 i nie spadało. Akumulator był oryginalny Hyundaia i miał ponad 6 lat. Wydaje mi się, że i tak sporo wytrzymał. Świece żarowe już zamówiłem i na dniach przyjdą i też je wymienię. Dostęp do nich jest średni - to silnik 2.0 CRDI. Piotr |