Problem z zapłonem diesla...

Data: 2014-01-23 17:54:16
Autor: anacron
Problem z zapłonem diesla...
Dziś po raz pierwszy w życiu miałem problem z uruchomieniem zimnego
silnika diesla. Z 10 min nie startował. O dziwo teraz tylko -12 a w
zeszłym roku po dwóch nocach w okolicach -20 zakręcił z półobrotu.
Dziwne to tym bardziej, że na teoretycznie lepszym paliwie teraz jest...

Pytanie, czegoś dolać? Różne plotki mówią o dolaniu benzyny, denaturatu
innych specyfików. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, a teraz tak
czytam różne opinie i są dość skrajnie różne.

--
anacron

Data: 2014-01-23 17:03:06
Autor: Tomasz Stiller
Problem z zap³onem diesla...
On Thu, 23 Jan 2014 17:54:16 +0100, anacron wrote:

[...]

Na początek sprawdź, czy wszystkie świece grzeją. Tomek

Data: 2014-01-23 18:06:42
Autor: sqlwiel
Problem z zapłonem diesla...
W dniu 2014-01-23 17:54, anacron pisze:
[...]

O ile kojarzę, masz któryś z tych nowoczesnych, pojebanych wynalazków, a nie po prostu "silnik samozapłonowy" :) więc ogólne rady są o kant dupy poczaś.
Raczej nic bym nie dolewał.

Na początek proponowałbym sprawdzić świece żarowe. Stosunkowo mało roboty.
Potem - jakiś filtr, czy na dole się woda nie zebrała i nie zamarzła na przykład.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-01-23 18:15:42
Autor: anacron
Problem z zapłonem diesla...
W dniu 23.01.2014 18:06, sqlwiel pisze:
Na początek proponowałbym sprawdzić świece żarowe. Stosunkowo mało roboty.

W ASO sprawdzÄ… jutro.

Potem - jakiś filtr, czy na dole się woda nie zebrała i nie zamarzła na
przykład.

Cały układ paliwowy jest nowy, dopiero z ASO wyjechało auto i 1000 km
jeszcze nie zrobiłem.

--
anacron

Data: 2014-01-23 18:07:27
Autor: Adam
Problem z zap³onem diesla...
W dniu 2014-01-23 17:54, anacron pisze:
Dzi¶ po raz pierwszy w ¿yciu mia³em problem z uruchomieniem zimnego
silnika diesla. Z 10 min nie startowa³. O dziwo teraz tylko -12 a w
zesz³ym roku po dwóch nocach w okolicach -20 zakrêci³ z pó³obrotu.
Dziwne to tym bardziej, ¿e na teoretycznie lepszym paliwie teraz jest...

Pytanie, czego¶ dolaæ? Ró¿ne plotki mówi± o dolaniu benzyny, denaturatu
innych specyfików. Nigdy siê nad tym nie zastanawia³em, a teraz tak
czytam ró¿ne opinie i s± do¶æ skrajnie ró¿ne.

A przypomnij, czym teraz je¼dzisz, bo co chwilê to co¶ innego.

W ka¿dym razie benzyna czy denaturat - to tylko do starych dizli z mechaniczn± pomp± wtryskow± i wtryskiem po¶rednim.

Depresator - do wszystkich dizli. Ale trzeba dolewaæ, zanim siê zacznie parafina wytr±caæ w baku czy przewodach.

Jednak od listopada musi ju¿ byæ na stacjach paliwo zimowe. Czy¿by¶ znów trafi³ na "z³±" stacjê? ;)

Tak, ¿e raczej problem gdzie indziej.
Je¶li silnik po zapaleniu kopci na bia³o i czuæ smród parafiny, to nie dzia³aj± wszystkie ¶wiece.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2014-01-23 18:14:43
Autor: anacron
Problem z zap³onem diesla...
W dniu 23.01.2014 18:07, Adam pisze:
[...]

Hyundai i30 1,4 CRDI 90 KM

Jednak od listopada musi ju¿ byæ na stacjach paliwo zimowe. Czy¿by¶ znów
trafi³ na "z³±" stacjê? ;)

Odpaliæ odpali³, paliwo ze Statoil to dro¿sze.

Tak, ¿e raczej problem gdzie indziej.
Je¶li silnik po zapaleniu kopci na bia³o i czuæ smród parafiny, to nie
dzia³aj± wszystkie ¶wiece.

A nie zerkn±³em na spaliny ale zapach parafiny czuæ by³o.

--
anacron

Data: 2014-01-23 18:18:29
Autor: Cavallino
Problem z zap³onem diesla...

U¿ytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:lbrim0$ibd$1@news.task.gda.pl...
[...]

We¼ nie strasz, ja wczoraj te¿ zatankowa³em Golda na Statoil, w³a¶nie w celu nie kupowania depresatora....

Data: 2014-01-23 18:22:19
Autor: anacron
Problem z zap³onem diesla...
W dniu 23.01.2014 18:18, Cavallino pisze:
We¼ nie strasz, ja wczoraj te¿ zatankowa³em Golda na Statoil, w³a¶nie w
celu nie kupowania depresatora....

Nie straszê, 48l zala³em. zobaczê w nocy jak pójdzie.

--
anacron

Data: 2014-01-23 23:19:07
Autor: jerzu
Problem z zap³onem diesla...
On Thu, 23 Jan 2014 18:18:29 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

We¼ nie strasz, ja wczoraj te¿ zatankowa³em Golda na Statoil, w³a¶nie w celu nie kupowania depresatora....

Ja mam golda zalanego do Mondeo. Dzi¶ rano, przy -15, poszed³em go
profilaktycznie odpaliæ. Nie je¿d¿ony od zesz³ego pi±tku odpali³ bez
¿adnego problemu. A to tylko 12. letni diesel...

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-01-24 00:49:31
Autor: J.F.
Problem z zap³onem diesla...
Dnia Thu, 23 Jan 2014 23:19:07 +0100, jerzu napisa³(a):
[...]

W tym 12 letnim dieslu jest elektrczny podgrzewac paliwa.

J.

Data: 2014-01-24 16:42:21
Autor: jerzu
Problem z zap³onem diesla...
On Fri, 24 Jan 2014 00:49:31 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

W tym 12 letnim dieslu jest elektrczny podgrzewac paliwa.

Raczej nie.

Data: 2014-01-24 23:49:09
Autor: J.F.
Problem z zap³onem diesla...
Dnia Fri, 24 Jan 2014 16:42:21 +0100, jerzu napisa³(a):
On Fri, 24 Jan 2014 00:49:31 +0100, "J.F."
W tym 12 letnim dieslu jest elektrczny podgrzewac paliwa.

Raczej nie.

Jest. Chyba ze masz jakies inne mondeo niz ja.

Taki maly prostokacik przy pompie paliwa (przy silniku).

J.

Data: 2014-01-25 14:51:44
Autor: jerzu
Problem z zap³onem diesla...
On Fri, 24 Jan 2014 23:49:09 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Jest. Chyba ze masz jakies inne mondeo niz ja.

Taki maly prostokacik przy pompie paliwa (przy silniku).

Wg. VIN nie ma. Mo¿e w jakiej wersji na Skandynawiê by³y :)

Data: 2014-01-25 15:09:38
Autor: jerzu
Problem z zap³onem diesla...
On Sat, 25 Jan 2014 14:51:44 +0100, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote:

Wg. VIN nie ma. Mo¿e w jakiej wersji na Skandynawiê by³y :)

Zreszt± dzi¶ da³ cia³a akumulator. Pó³ obrotu i wszystko umar³o...

http://tinyurl.com/nja7kbz

Data: 2014-01-25 14:22:07
Autor: AZ
Problem z zapłonem diesla...
On 2014-01-25, jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote:
Wg. VIN nie ma. Może w jakiej wersji na Skandynawię były :)

Zresztą dziś dał ciała akumulator. Pół obrotu i wszystko umarło...

http://tinyurl.com/nja7kbz

Witaj w klubie ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-25 17:03:23
Autor: J.F.
Problem z zapłonem diesla...
Dnia Sat, 25 Jan 2014 14:22:07 +0000 (UTC), AZ napisa³(a):
On 2014-01-25, jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote:
Wg. VIN nie ma. Mo¿e w jakiej wersji na Skandynawiê by³y :)

Zreszt± dzi¶ da³ cia³a akumulator. Pó³ obrotu i wszystko umar³o...
http://tinyurl.com/nja7kbz
Witaj w klubie ;-)

Znajomy wczoraj dzwoni - tez mu aku dal ciala.
4 lata, czy 14 lat - takie same te samochody :-)

A swoja droga - tak kompletnie bez ostrzezenia, jezdzil duzo, rano
odpalil, a po dwoh godzinach juz nie ..

J.

Data: 2014-01-27 15:29:55
Autor: Marek
Problem z zap³onem diesla...
A swoja droga - tak kompletnie bez ostrzezenia, jezdzil duzo, rano
odpalil, a po dwoh godzinach juz nie ..

Mi tez moj aku sie zbuntowal. Nowy juz w drodze.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2014-01-27 06:33:06
Autor: kogutek444
Problem z zap³onem diesla...
W dniu poniedzia³ek, 27 stycznia 2014 15:29:55 UTC+1 u¿ytkownik Marek napisa³:
> [...]

> odpalil, a po dwoh godzinach juz nie ..

Mi tez moj aku sie zbuntowal. Nowy juz w drodze.

A mój prawie piêcio letni najtañszy marketowy po piêciu dniach nie u¿ywania odpali³ bez problemu. Nie sta³ w ogrzewanym gara¿u.

Data: 2014-01-27 16:04:59
Autor: jerzu
Problem z zap³onem diesla...
On Mon, 27 Jan 2014 06:33:06 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com wrote:

A mój prawie piêcio letni najtañszy marketowy po piêciu dniach nie u¿ywania odpali³ bez problemu. Nie sta³ w ogrzewanym gara¿u.

Ja bym siê tak nie cieszy³. Mój po 5 dniach te¿ odpali³. Po kolejnych
dwóch umar³.

Data: 2014-01-27 07:09:15
Autor: kogutek444
Problem z zap³onem diesla...
W dniu poniedzia³ek, 27 stycznia 2014 16:04:59 UTC+1 u¿ytkownik jerzu napisa³:
> [...]

Ja bym siê tak nie cieszy³. Mój po 5 dniach te¿ odpali³. Po kolejnych

¯ycie. Jak na razie ten model ma najwy¿szy stosunek ceny do jako¶ci w¶ród akumulatorów jakie s± na rynku.

Data: 2014-01-28 23:38:43
Autor: Kamikazee
Problem z zap³onem diesla...
W dniu 2014-01-27 16:09, kogutek444@gmail.com pisze:
¯ycie. Jak na razie ten model ma najwy¿szy stosunek ceny do jako¶ci w¶ród akumulatorów jakie s± na rynku.

To pochwal siê grupie co to za akumulator?

Data: 2014-01-28 15:03:22
Autor: kogutek444
Problem z zap³onem diesla...
W dniu wtorek, 28 stycznia 2014 23:38:43 UTC+1 u¿ytkownik Kamikazee napisa³:
W dniu 2014-01-27 16:09, kogutek444@gmail.com pisze:

> ¯ycie. Jak na razie ten model ma najwy¿szy stosunek ceny do jako¶ci w¶ród akumulatorów jakie s± na rynku.

To pochwal siê grupie co to za akumulator?

Jaki¶ gombao albo w piêciu smakach po pekiñsku. My¶lisz ze jak teraz przy - 10 zejdê ¿eby odczytaæ jaki to model to jutro w Tesco na pó³ce bêdzie ten sam model sta³? Najtañszy jaki by³. Jak ten zdechnie bo kiedy¶ musi znowu pojadê do jakiego¶ marketu i kupiê najtañszy.

Data: 2014-01-27 16:35:32
Autor: Marek
Problem z zap³onem diesla...
A mój prawie piêcio letni najtañszy marketowy po piêciu dniach nie u¿ywania odpali³ bez problemu.
Nie sta³ w ogrzewanym gara¿u.

Moj niestety przyzyl kilka rozladowan do zera w ciagu swojego 4letniego zywota.

Data: 2014-01-27 08:27:11
Autor: kogutek444
Problem z zap³onem diesla...
W dniu poniedzia³ek, 27 stycznia 2014 16:35:32 UTC+1 u¿ytkownik Marek napisa³:
> [...]

Nie sta³ w ogrzewanym gara¿u.

Moj niestety przyzyl kilka rozladowan do zera w ciagu swojego 4letniego zywota.

Czyli znowu siê potwierdza ze najtañsze marketowe s± najlepsze.

Data: 2014-01-25 17:09:08
Autor: J.F.
Problem z zap³onem diesla...
Dnia Sat, 25 Jan 2014 14:51:44 +0100, jerzu napisa³(a):
On Fri, 24 Jan 2014 23:49:09 +0100, "J.F."
Jest. Chyba ze masz jakies inne mondeo niz ja.
Taki maly prostokacik przy pompie paliwa (przy silniku).

Wg. VIN nie ma. Mo¿e w jakiej wersji na Skandynawiê by³y :)

Popularny sprzet
http://allegro.pl/listing/listing.php?string=podgrzewacz+ford&search_scope=category-18847

Nie wiem czy w Skandynawii dalby rade :-)

J.

Data: 2014-01-25 17:15:06
Autor: jerzu
Problem z zap³onem diesla...
On Sat, 25 Jan 2014 17:09:08 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Popularny sprzet
http://allegro.pl/listing/listing.php?string=podgrzewacz+ford&search_scope=category-18847

Ale to 1.8TD, to siê zgadza, tam by³ podgrzewacz. W 2.0 TDDi nie ma.

Data: 2014-01-25 17:42:52
Autor: J.F.
Problem z zap³onem diesla...
Dnia Sat, 25 Jan 2014 17:15:06 +0100, jerzu napisa³(a):
[...]

No tak, czas leci, bylo se kupic 14 letnie auto a nie 12 letnie :-)

J.

Data: 2014-01-23 20:24:39
Autor: Micha³ Baszyñski
Problem z zap³onem diesla...
W dniu 2014-01-23 18:14, anacron pisze:

Jednak od listopada musi ju¿ byæ na stacjach paliwo zimowe. Czy¿by¶ znów
trafi³ na "z³±" stacjê? ;)

Odpaliæ odpali³, paliwo ze Statoil to dro¿sze.

podpisane jako arktyczne czy nie?
Bo je¿eli tak, to je¿eli w transporcie lub na stacji nic nie zma¶cili, to w baku masz bardzo dobry arktyczny ON produkcji Lotosu o temperaturze mêtnienia na poziomie -22 stopni i blokady filtra -41 stopni.
A mo¿e spu¶æ trochê wê¿ykiem do jakiej¶ prze¼roczystej butelki i zostaw na mrozie (za oknem/na balkonie) do rana. Wtedy bêdziesz widzia³ czy to wina paliwa czy nie.

--
Pozdr.
Micha³

Data: 2014-01-23 20:18:51
Autor: Micha³ Baszyñski
Problem z zap³onem diesla...
W dniu 2014-01-23 18:07, Adam pisze:

W ka¿dym razie benzyna czy denaturat - to tylko do starych dizli z
mechaniczn± pomp± wtryskow± i wtryskiem po¶rednim.

nie benzyna a nafta

Depresator - do wszystkich dizli. Ale trzeba dolewaæ, zanim siê zacznie
parafina wytr±caæ w baku czy przewodach.

chyba ¿e producent paliwa, aby ograniczyæ koszty, zrobi³ paliwo zimowe fabrycznie dodaj±c depresatora. Wtedy samodzielne dolewanie ju¿ nic nie zmieni..

--
Pozdr.
Micha³

Data: 2014-01-23 18:37:11
Autor: yabba
Problem z zapłonem diesla...
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości news:lbrhfl$ffo$1news.task.gda.pl...
[...]

Czy to ten samochód, w którym rozpadła Ci sie pompa i 3 wtryski? Czy ASO wszystko dobrze złożyło po naprawie?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-01-23 21:18:36
Autor: anacron
Problem z zapłonem diesla...
W dniu 23.01.2014 18:37, yabba pisze:
Czy to ten samochód, w którym rozpadła Ci sie pompa i 3 wtryski? Czy ASO
wszystko dobrze złożyło po naprawie?

Tak ten, auto po wyjeździe z ASO nie zrobiło nawet 1000 km

--
anacron

Data: 2014-01-23 23:05:30
Autor: yabba
Problem z zapłonem diesla...
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości news:lbrteo$2n2$1news.task.gda.pl...
W dniu 23.01.2014 18:37, yabba pisze:
Czy to ten samochód, w którym rozpadła Ci sie pompa i 3 wtryski? Czy ASO
wszystko dobrze złożyło po naprawie?

Tak ten, auto po wyjeździe z ASO nie zrobiło nawet 1000 km

To atakuj ASO, że jedno naprawili, a zepsuli inne.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-01-23 18:44:32
Autor: p0li
Problem z zapłonem diesla...
T->Dnia 2014-01-23 17:54:16 niejaki anacron napisa³:
Pytanie, czego¶ dolaæ?

od pocz±tku zimy do jej uroczystego koñca do paliwa dolewaj skydd - nie
bêdziesz mia³ problemów z paliwem a w to ¿e jest zimowe to bym za bardzo nie wierzy³

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki

Data: 2014-01-23 22:27:46
Autor: Przemek
Problem z zapłonem diesla...
W dniu 2014-01-23 17:54, anacron pisze:
Dziś po raz pierwszy w życiu miałem problem z uruchomieniem zimnego
silnika diesla. Z 10 min nie startował

Jak tak długo trzeba kręcić, to możesz mieć problem ze świecami. Przy 4szt wystarczy jedna niesprawna i już masz kłopot. Jak będziesz wymieniał, to lepiej od razu komplet, chyba że masz bezproblemowy dostęp

Pytanie, czegoś dolać? Różne plotki mówią o dolaniu benzyny, denaturatu
innych specyfików. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, a teraz tak
czytam różne opinie i są dość skrajnie różne.

W starszych konstrukcjach można było lać zwykłą Pb(u mnie nawet w instrukcji podane jest w jakich proporcjach), ale bezpieczniej będzie stosować depresator. Tyle, że warto wcześniej sprawdzić/wymienić filtr paliwa. Depresator nie rozpuści już wytrąconej parafiny. Co do Arktycznego ze Statoil, to wypadło najlepiej z testowanych przeze mnie paliw.
https://plus.google.com/u/0/photos?pid=5955008396246403122&oid=113730445450289833356

Data: 2014-01-24 12:52:16
Autor: anacron
Problem z zapłonem diesla...
W dniu 23.01.2014 22:27, Przemek pisze:
Jak tak długo trzeba kręcić, to możesz mieć problem ze świecami. Przy
4szt wystarczy jedna niesprawna i już masz kłopot. Jak będziesz
wymieniał, to lepiej od razu komplet, chyba że masz bezproblemowy dostęp

Wróciłem z ASO. Według nich auto jest sprawne, aczkolwiek jest jeden
trop. Gdy auto nie zapali od pierwszego, mam otworzyć maskę i taką
ręczną pompką napompować układ. Jeśli to pomoże, to znaczy, że z
jakiegoś powodu paliwo się cofa na postoju (np. układ paliwowy łapie
powietrza), co jest prawdopodobne, bo cały był wymieniany. Jeśli tak się
stanie, będą szukać tej "nieszczelności". Jeśli nie to, to nie wiedzą.

--
anacron

Data: 2014-01-24 11:57:23
Autor: masti
Problem z zap³onem diesla...
Dnia pięknego Fri, 24 Jan 2014 12:52:16 +0100 osobnik zwany anacron
napisał:

[...]

i jeszcze z nimi chcesz rozmawiać? "Pan sobie popompuje to może coś naprawimy" Czyli schrzanili robotę, a ty masz tego szukać. --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-24 13:03:43
Autor: anacron
Problem z zapłonem diesla...
W dniu 24.01.2014 12:57, masti pisze:
[...]

Dziś nie mają zastępczego wolnego, ten jeden wyjątek mogę zrobić. Ale
jeśli okaże się, że to nie to, a oni nadal nie będą mieli zbytniej
ochoty rozwiÄ…zania problemu, to moje nastawienie i ton siÄ™ zmieni i
pewnie dostanÄ… na poczÄ…tek kilka pism ostrzegawczych od prawnika.

--
anacron

Data: 2014-01-24 13:28:41
Autor: Adam
Problem z zap³onem diesla...
W dniu 2014-01-24 13:03, anacron pisze:
W dniu 24.01.2014 12:57, masti pisze:
Wróci³em z ASO. Wed³ug nich auto jest sprawne, aczkolwiek jest jeden
trop. Gdy auto nie zapali od pierwszego, mam otworzyæ maskê i tak±
rêczn± pompk± napompowaæ uk³ad. Je¶li to pomo¿e, to znaczy, ¿e z
jakiego¶ powodu paliwo siê cofa na postoju (np. uk³ad paliwowy ³apie
powietrza), co jest prawdopodobne, bo ca³y by³ wymieniany. Je¶li tak siê
stanie, bêd± szukaæ tej "nieszczelno¶ci". Je¶li nie to, to nie wiedz±.

i jeszcze z nimi chcesz rozmawiaæ? "Pan sobie popompuje to mo¿e co¶
naprawimy" Czyli schrzanili robotê, a ty masz tego szukaæ.

Dzi¶ nie maj± zastêpczego wolnego, ten jeden wyj±tek mogê zrobiæ. Ale
je¶li oka¿e siê, ¿e to nie to, a oni nadal nie bêd± mieli zbytniej
ochoty rozwi±zania problemu, to moje nastawienie i ton siê zmieni i
pewnie dostan± na pocz±tek kilka pism ostrzegawczych od prawnika.

We¼ wstaw kawa³ek przezroczystego wê¿yka paliwa i bêdziesz widzia³, czy lec± b±belki po odpaleniu silnika, czy mo¿e nawet wrêcz nie ma paliwa rano. Chwila roboty.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-01-24 13:42:18
Autor: WOJO
Problem z zap³onem diesla...
We¼ wstaw kawa³ek przezroczystego wê¿yka paliwa i bêdziesz widzia³, czy lec± b±belki po odpaleniu silnika, czy mo¿e nawet wrêcz nie ma paliwa rano. Chwila roboty.
Gdzie niby ten wê¿yk ma sobie wstawiæ? W samochodzie na gwarancji?!
:)
WOJO

Data: 2014-01-24 14:48:49
Autor: Adam
Problem z zap³onem diesla...
W dniu 2014-01-24 13:42, WOJO pisze:
[...]

Najprostsza i skuteczna metoda: daæ fragment przezroczystego wê¿yka paliwowego przed pomp± CR. Wszystko widaæ go³ym okiem, nie potrzeba ¿adnych przyrz±dów.
Zreszt± wtryski te¿ siê w ten sposób sprawdza na okoliczno¶æ "przelewania".

Gwarancja nie ma tu nic do rzeczy.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-01-25 09:15:00
Autor: Cavallino
Problem z zap³onem diesla...

U¿ytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:lbtr01$t81$1@usenet.news.interia.pl...
[...]

Mo¿e ju¿ jest.
W 1.5 dci w³a¶nie przy rêcznej pompce jest kawa³ek wê¿yka przezroczystego.

Data: 2014-01-24 15:00:48
Autor: Budzik
Problem z zap³onem diesla...
U¿ytkownik masti gone@to.hell ...

Jak tak d³ugo trzeba krêciæ, to mo¿esz mieæ problem ze ¶wiecami. Przy
4szt wystarczy jedna niesprawna i ju¿ masz k³opot. Jak bêdziesz
wymienia³, to lepiej od razu komplet, chyba ¿e masz bezproblemowy
dostêp

[...]

Zapewne mogliby to zrobic sami ale rada aby znale¼æ problem jest ca³kiem ok.
No i fajnei ze jest pompka - czasami producenci przyoszczedzaja na tak prostej rzeczy.
Np. w toyocie yaria nie ma.

Data: 2014-01-24 13:50:37
Autor: cef
Problem z zapłonem diesla...
anacron wrote:

[...]
wiedzÄ….

Naprawdę tak powiedzieli w ASO, że nie wiedzą?
Czyli nie wiedzÄ… co jest zepsute i dlatego jest wg nich sprawne?

Data: 2014-01-24 16:15:08
Autor: anacron
Problem z zapłonem diesla...
W dniu 24.01.2014 13:50, cef pisze:
Naprawdę tak powiedzieli w ASO, że nie wiedzą?
Czyli nie wiedzÄ… co jest zepsute i dlatego jest wg nich sprawne?

Tak, chcieli aby zostawić im auto, ale nie mają na dziś dla mnie
drugiego... Taką prostą rzecz mogę sprawdzić.

--
anacron

Data: 2014-01-24 19:14:55
Autor: Przemek
Problem z zapłonem diesla...
W dniu 2014-01-24 12:52, anacron pisze:

[...]

Jak cofa Ci się paliwo, to rozwiązaniem może być zaworek zwrotny na powrocie paliwa. Tyle, że skoro masz auto na gwarancji, to niech zrobią to tak, jak przewidział producent.

pozdr
Przemek

Data: 2014-01-24 01:22:46
Autor: nadir
Problem z zapłonem diesla...
Użytkownik anacron napisał:
[...]
A akumulator w tym bolidzie to ile ma lat?
Bo jak nie w świecach i/lub przekaźniku od nich to w akumulatorze bym szukał przyczyny.

Pytanie, czegoś dolać? Różne plotki mówią o dolaniu benzyny, denaturatu
innych specyfików. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, a teraz tak
czytam różne opinie i są dość skrajnie różne.
Paliwo teraz teoretycznie powinno być zimowe, ale nie zaszkodzi dolać jakiegoś cuda przeciw wytrącaniu parafiny.

Data: 2014-01-24 09:08:07
Autor: semi
Problem z zap³onem diesla...

U¿ytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lbrhfl$ffo$1news.task.gda.pl...
Dzi¶ po raz pierwszy w ¿yciu mia³em problem z uruchomieniem zimnego
silnika diesla. Z 10 min nie startowa³. O dziwo teraz tylko -12 a w
zesz³ym roku po dwóch nocach w okolicach -20 zakrêci³ z pó³obrotu.

Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu.
Przekrêcam stacyjkê. Ga¶nie kontrolka od ¶wiec. Nie krêcê.
Wy³±czam. Przekrêcam, znowu wy³±czam.
Czyli grzeje 3 razy ¶wiece zanim odpalam rozrusznik.
Po 3 krotnym nagrzaniu ¶wiec wciskam gaz do dechy i krêcê.
Jak zaskoczy puszczam gaz.
Odpala w 3-4 sekundy.

Jak nie wcisnê gazu do oporu to krêcê i krêcê i d³awi siê itp. a nie zapali.
Samochód tankujê najtañszym paliwem w okolicy na stacji przy Auchan.
Nic nie dolewam.

Data: 2014-01-24 09:30:08
Autor: Wiwo
Problem z zap³onem diesla...

U¿ytkownik "semi" <semi@bazar.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lbt7s9$pp0$1mx1.internetia.pl...

Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu.

Dobry ¿art z rana... :-)

Przekrêcam stacyjkê. Ga¶nie kontrolka od ¶wiec. Nie krêcê.
Wy³±czam. Przekrêcam, znowu wy³±czam.
Czyli grzeje 3 razy ¶wiece zanim odpalam rozrusznik.

Brawo. Jak czêsto je wymieniasz? Jeste¶ pewien, ¿e jakie¶ s± jeszcze sprawne?

Po 3 krotnym nagrzaniu ¶wiec wciskam gaz do dechy i krêcê.

Kolejne brawa dla tego pana... ;-)

Jak zaskoczy puszczam gaz.
Odpala w 3-4 sekundy.

WOW... Rzeczywi¶cie pali bez problemu... :-)

Jak nie wcisnê gazu do oporu to krêcê i krêcê i d³awi siê itp. a nie zapali.
Samochód tankujê najtañszym paliwem w okolicy na stacji przy Auchan.
Nic nie dolewam.

Proponujê wstawiæ samochód do mechanika, bo ca³kiem sprawny to on nie jest...

Bezproblemowe zapalanie _sprawnego_ diesla w zimie niewiele ró¿ni siê od tej samej czynno¶ci w lecie.
Przekrêcasz kluczyk na pozycjê I, ¶wiece grzej± ile maj± grzaæ, przekrêcasz kluczyk na pozycjê II, s³yszysz krótkie brrum i silnik dzia³a.
Tak to przynajmniej wygl±da w moich samochodach...

To co opisa³e¶, ¶wiadczy o usterce, w dodatku Twoje czynno¶ci dobijaj± ¶wiece i pompê paliwa.

Wiwo

Data: 2014-01-24 09:56:18
Autor: semi
Problem z zap³onem diesla...

U¿ytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lbt8al$gha$1node2.news.atman.pl...

Proponujê wstawiæ samochód do mechanika, bo ca³kiem sprawny to on nie jest...

Nie op³aca siê.
Poniek±d masz racjê, ale to wiekowy samochód.
Dla mnie sprawno¶æ samochodu to hamulce, zawieszenie, uk³ad jezdny.
Wszystko co mo¿e wp³yn±æ na bezpieczeñstwo itp., a nie odpalenie z pierwszego "pykniêcia"

Data: 2014-01-24 10:10:08
Autor: WOJO
Problem z zap³onem diesla...
Dla mnie sprawno¶æ samochodu to hamulce, zawieszenie, uk³ad jezdny.
Wszystko co mo¿e wp³yn±æ na bezpieczeñstwo itp., a nie odpalenie z pierwszego "pykniêcia"
Do pierwszego zga¶niêcia na ¶rodku ruchliwego skrzy¿owania...
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-01-24 10:19:06
Autor: semi
Problem z zap³onem diesla...

U¿ytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisa³ w wiadomo¶ci news:lbtalb$dr0$1node1.news.atman.pl...
Do pierwszego zga¶niêcia na ¶rodku ruchliwego skrzy¿owania...
Pozdrawiam.
WOJO

Przesadzasz.
Nie ga¶nie na prostej i na skrzy¿owaniach te¿ nie.
Jak jest -5 to pali za pierwszym rozgrzaniem ¶wiec bez deptania gazu.
Wiêc raczej to jedynie wina paliwa, ¿e trzeba stosowaæ takie zabiegi.

A co ma zrobiæ mechanik ?
Wymieniæ mi profilaktycznie ¶wiece, wtryskiwacze, czy wcisn±æ now± pompê ?

Data: 2014-01-24 10:16:25
Autor: yabba
Problem z zap³onem diesla...
U¿ytkownik "semi" <semi@bazar.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lbtc1b$7lv$1mx1.internetia.pl...

[...]

W klasycznym dieslu, to k³opoty z uruchomieniem na zimno wskazuja na z³± regulacjê wtrysków i pompy wtryskowej.
Zamarzaj±ce paliwo tak samo utrudnia uruchomienie na zimnym i na ciep³ym silniku.

A co ma zrobiæ mechanik ?
Wymieniæ mi profilaktycznie ¶wiece, wtryskiwacze, czy wcisn±æ now± pompê ?

Powinien zacz±æ od zdiagnozowania przyczyny usterki.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-01-25 00:23:13
Autor: Wiwo
Problem z zap³onem diesla...

[...]

To nie jest wina paliwa, tylko usterki.

A co ma zrobiæ mechanik ?
Wymieniæ mi profilaktycznie ¶wiece, wtryskiwacze, czy wcisn±æ now± pompê ?

Zdiagnozowaæ usterkê i j± usun±æ.

Wiwo

Data: 2014-01-24 10:15:39
Autor: sqlwiel
Problem z zap�onem diesla...
W dniu 2014-01-24 09:56, semi pisze:
U�ytkownik "Wiwo"<nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>  napisa� w wiadomo�ci

Proponuj� wstawi� samoch�d do mechanika, bo ca�kiem sprawny to on nie
jest...

Nie op�aca si�.
Poniek�d masz racj�, ale to wiekowy samoch�d.
Dla mnie sprawno�� samochodu to hamulce, zawieszenie, uk�ad jezdny.
Wszystko co mo�e wp�yn�� na bezpiecze�stwo itp., a nie odpalenie z
pierwszego "pykni�cia"

Zrób coś z kodowaniem. (Ustaw deklarację, lepszą, gorszą, ale jakąś ustaw).

Też podobnie odpalałem starego Escorta 1.6D '85 (jeszcze dwa lata temu)
W końcu sprawdziłem te świece. Dwie były przepalone. Poszedłem do hurtowni po świece, pan mi zaproponował jakieś po 170zł/szt. Zapytałem, czy go pogięło (to by podwoiło wartość tego Forda), no to znalazł inne, po 12zł/szt. Wymiana 20 minut. No - ale w takich autach prawie wszędzie dało się wsadzić nie tylko rękę, ale i rękę z kluczem płaskim i jeszcze tym kluczem operować.

Inna procedura odpalania nieco starszego diesla. MB W115 200D '75:
- Jeśli jest poniżej -5°C, a nie ma gniazdka 220V w zasięgu przedłużacza, to nawet nie próbować odpalać. Jeśli jest gniazdko, to podpiąć grzałkę na 30 minut i odpalać jak przy > +5
- Jeśli jest -5 - +5 i mamy naładowany akumulator, to:
- - Grzać świece przez 3 minuty
- - Kręcić rozrusznikiem przez minutę
- - Jak nie zadziała, to powyższe powtórzyć, ale góra dwa razy. Jak nie odpali, to szukać gniazdka. Podpiąć grzałkę i prostownik.
- Jeśli jest > +5, to grzać minutę i kręcić aż odpali (zazwyczaj ok. 30-40 sekund)

Tam wskaźnikiem nagrzania świec był taki żarnik, "porcelanka" pod sitkiem na tablicy wskaźników. Na upartego można było od tego odpalić papierosa.
:)

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-01-24 11:00:41
Autor: Adam
Problem z zap�onem diesla...
W dniu 2014-01-24 10:15, sqlwiel pisze:
[...]

Też miałem MB200 W115.
Ale zapalał bez większego problemu, po ok. pół minucie grzania, przy -15C. Czasami przez chwilę załapał tylko na 3 gary, po chwili jednak dziarsko i równo działał.

Musiałeś mieć zbyt małe sprężanie, stąd konieczność zbyt długiego grzania świecami.

Tak się składało, że praktycznie zdecydowana większość sąsiadów i znajomych rodziców lata wcześniej jeździła Mercami i nigdy nie widziałem, aby ktoś miał w zimie kłopot. A bywało po -20 lub niżej - mieszkaliśmy w kotlinie rzeki.

--
Pozdrawiam.

Adam

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-01-24 11:04:12
Autor: semi
Problem z zap�onem diesla...
Zrób coś z kodowaniem. (Ustaw deklarację, lepszą, gorszą, ale jakąś ustaw).

Dzięki. Ktoś namieszał w komputerze w pracy.
Czy teraz jest coÅ› lepiej ?
Pozdrawiam

Data: 2014-01-24 11:22:09
Autor: sqlwiel
Problem z zap�onem diesla...
W dniu 2014-01-24 11:04, semi pisze:
[...]

Tak. Dużo lepiej :)
Teraz masz w nagłówku:

I o to właśnie chodziło.
Zapodaję wyraźnie do wiadomości wszystkich innych, nieświadomych, leniwych, czy po prostu niechlujnych.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-01-24 14:51:51
Autor: J.F
Problem z zap³onem diesla...
U¿ytkownik "Wiwo"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:lbt8al$gha$1@node2.news.atman.pl...
U¿ytkownik "semi" <semi@bazar.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu.
Dobry ¿art z rana... :-)

Zart to nie, moj tez zapala z reguly bez problemu.
Chyba ze akumulator padl, ale to sie kupuje nowy, albo rozrusznik, ale to sie naprawia, albo alternator, ale to sie naprawia, albo ... caly urok starych samochodow :-)
Ale nowe tez maja swoje usterki, wiec sie nie stresuje :-)

Swiece jeszcze nie padly ..

[...]

Chyba tak, skoro 3 podgrzania pomagaja :-)

Po 3 krotnym nagrzaniu ¶wiec wciskam gaz do dechy i krêcê.
Kolejne brawa dla tego pana... ;-)

Jak zaskoczy puszczam gaz.
Odpala w 3-4 sekundy.
WOW... Rzeczywi¶cie pali bez problemu... :-)

Zgodnie z instrukcja przeciez - podgrzac swiece i krecic :-)

[...]

To "krotkie brum" moze trwac 1-2s ... i 3-4 to juz nie tak zle.

Zreszta przyjdzie -20 i wtedy wyjdzie co ktore naprawde warte :-)

J.

Data: 2014-01-25 00:40:18
Autor: Wiwo
Problem z zap³onem diesla...

U¿ytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:52e26ffa$0$2226$65785112news.neostrada.pl...

Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu.
Dobry ¿art z rana... :-)

Zart to nie, moj tez zapala z reguly bez problemu.

Czy Wy czytacie ca³y post zanim odpowiecie, czy od razu klepiecie w klawiaturê bez poznania kontekstu?

¦mieszne jest stwierdzenie, ¿e auto odpala bezproblemowo i opisanie procedury startowej godnej my¶liwca.
W opisie brakuje jeszcze tylko rozsypania p³atków ró¿ przez lewe ramiê i ofiary z krwi wró¿ki zêbuszki... ;-)

Chyba tak, skoro 3 podgrzania pomagaja :-)

Albo ¿yje jedna i ¿eby zapaliæ samochód rozpala j± do bia³o¶ci... ;-)
Ale spoko, nawet je¶li jeszcze ¿yj±, to przy takim ich traktowaniu wkrótce umr± i semi do³±czy do czynno¶ci przygotowawczych np. rozpalanie ogniska.
Oczywi¶cie nadal bêdzie to bezproblemowe odpalanie... ;-)

Zgodnie z instrukcja przeciez - podgrzac swiece i krecic :-)

Za³o¿ê siê o skrzynkê wódki, ¿e w tej instrukcji nie ma s³owa o wciskaniu gazu przy zapalaniu samochodu. Co wiêcej, byæ mo¿e odnalaz³by siê ewidentny zakaz takiej czynno¶ci.

To "krotkie brum" moze trwac 1-2s ... i 3-4 to juz nie tak zle.

Moje trwa 0,48s ;-)

Zreszta przyjdzie -20 i wtedy wyjdzie co ktore naprawde warte :-)

Wtedy mo¿e zdecydujê siê dwa razy podgrzaæ ¶wiece... ;-)
Jedynie marne paliwo mo¿e pokonaæ mój traktorek. ;-)

Wiwo

Data: 2014-01-25 00:58:24
Autor: J.F.
Problem z zap³onem diesla...
Dnia Sat, 25 Jan 2014 00:40:18 +0100, Wiwo napisa³(a):
[...]

Zdarza sie. ruch na tej grupie i odszukanie kontekstu bywa uciazliwe.

¦mieszne jest stwierdzenie, ¿e auto odpala bezproblemowo i opisanie procedury startowej godnej my¶liwca.

Oj tam, dwa razy swiece grzac, tez mi procedura. Czyli zasluguje na
nazwe bezproblemowo :-)

W opisie brakuje jeszcze tylko rozsypania p³atków ró¿ przez lewe ramiê i ofiary z krwi wró¿ki zêbuszki... ;-)

Kiedys mialem gaznik ... procedura byla dluzsza, ale efekt wzbudzal
zachwyt szybkoscia odpalenia. Tzn krotkoscia krecenia rozrusznikiem.

Chyba tak, skoro 3 podgrzania pomagaja :-)
Albo ¿yje jedna i ¿eby zapaliæ samochód rozpala j± do bia³o¶ci... ;-)

Pytales czy sa jeszcze jakies sprawne ... co najmniej jedna :-)

[...]

To diesel, wiec moze byc inaczej.

J.

Data: 2014-01-25 02:24:35
Autor: Wiwo
Problem z zap³onem diesla...

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4yo086k5cf6v$.4njnnc0d8db1.dlg40tude.net...

Oj tam, dwa razy swiece grzac, tez mi procedura. Czyli zasluguje na
nazwe bezproblemowo :-)

3 razy, wcin±æ peda³ gazu, krêciæ 3-4 sekundy...

[...]

Wska¿ mi wspó³czesny samochód z silnikiem diesla, w którego instrukcji jest napisane, ¿e przy zapalaniu nale¿y wcisn±æ peda³ gazu.

Pogadaj te¿ z magikami od pomp i uk³adów wtryskowych i zapytaj co s±dz± o wciskaniu peda³u gazu w dieslu przy zapalaniu.

Wiwo

Data: 2014-01-25 07:56:27
Autor: sqlwiel
Problem z zap³onem diesla...
W dniu 2014-01-25 00:58, J.F. pisze:

[...]

Zapomnieli¶cie ju¿ o maluchach odpalanych w mróz "szarpank±", a przedtem strzykawk± trochê benzyny pod gumowy mankiet za filtrem powietrza.

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-01-25 10:13:38
Autor: J.F.
Problem z zap³onem diesla...
Dnia Sat, 25 Jan 2014 07:56:27 +0100, sqlwiel napisa³(a):
[...]

Ale to byla uciazliwosc, spowodowana brakiem akumulatorow w sprzedazy.
Zas to powyzej wymagalo tylko wyczucia samochodu - ze np ssanie tylko
do polowy, a przed odpaleniem wciskamy gaz dwa razy. Nie raz, nie
trzy, ale dwa.

J.

Data: 2014-01-24 15:00:48
Autor: Budzik
Problem z zap³onem diesla...
U¿ytkownik Wiwo nic_tu_nie_ma@po_czta.pl ...

Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu.

Dobry ¿art z rana... :-)

A co w tym smiesznego?
Jezdze dieslem z 97 roku.
Dbam o swiece zarowe, wymieniam filtr paliwa przed zima, mam dobry, dzi±³aj±cy aku.

Rano zagrzewam swiece 2x i odpalam praktycznie na tyk (2-3 obroty).

Ale jak ostatnio swiece zacze³y grzaæ gorzej to juz nawet przy temperaturach w granicach 0 z odpalaniem by³o cie¿ko.
Wymiana i znowu wszystko dzia³a swietnie.

Data: 2014-01-25 00:21:05
Autor: Wiwo
Problem z zap³onem diesla...

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:XnsA2BF9FCAC4A67budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
U¿ytkownik Wiwo nic_tu_nie_ma@po_czta.pl ...

Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu.

Dobry ¿art z rana... :-)

A co w tym smiesznego?

Czyta³e¶ procedurê startow±, któr± opisa³ semi?
Je¶li tak ma wygl±daæ _bezproblemowe_ odpalanie, to mnie to po prostu ¶mieszy.

[...]

I o tym pisa³em. To co opisa³ semi jest bardzo dalekie od okre¶lenia _bezproblemowe_.

Wiwo

Data: 2014-01-25 01:10:09
Autor: J.F.
Problem z zap³onem diesla...
Dnia Sat, 25 Jan 2014 00:21:05 +0100, Wiwo napisa³(a):
[...]

A co w niej problemowego ?

Ja to kiedys widzialem diesla. Aby odpalic w zimie nalezalo:

-wlaczyc swiece i poczekac na zgasniecie lampki, co w tym modelu
trwalo z minute,
-wylaczyc i wlaczyc grzanie ponownie, i znow minuta,
-niektorzy twierdzile ze trzeci raz pomaga,
-gaz do dechy, -rozrusznik ... i krecimy dlugo, 5, 10 s ...
-po tych kilunastu sekundach slychac ze cos lapie ... ale krecimy
dalej,
-po kolejnych dlugich sekundach slychac ze lapie juz regularnie -
mozna wylaczyc rozrusznik.
-ale gazu nie puszczamy - czekamy az sie rozkreci do ok 2000 rpm,
-jak przekroczy - bardzo powoli popuszczamy gaz, trzymajac obroty, nie
mozna pozwolic aby za bardzo spadly - bo od poczatku zabawa,
-po dluzszym czasie mozna juz puscic gaz J.

Data: 2014-01-24 16:34:01
Autor: kogutek444
Problem z zap³onem diesla...
W dniu sobota, 25 stycznia 2014 01:10:09 UTC+1 u¿ytkownik J.F. napisa³:
> [...]

mozna pozwolic aby za bardzo spadly - bo od poczatku zabawa,

-po dluzszym czasie mozna juz puscic gaz J.

Wyci±gamy gruszkê ¿arow± i grzejemy ja lutlamp±. Jak zrobi siê czerwona wk³adamy na miejsce. Zdejmujemy kierownicê i zak³adamy j± na o¶ silnika. Krêcimy kierownic± jak korb± do momentu a¿ zapali. Jak nie zapala wyci±gamy gruszkê ¿arow± i grzejemy j± lutlamp± do czerwono¶ci...... To siê nazywa upierdliwa procedura a nie siedz±c w kabinie samochodu dwa razy przekrêciæ kluczyk zeby dwa razy ¶wiece rozgrzaæ i za drugim razem przekrêciæ go dalej ¿eby w³±czyæ rozrusznik. Kiedy¶ widzia³em jak odpalali chyba o¶mio cylindrowego dizla w kutrze rybackim. Z korby po cylindrze odpalali. Jak pracowa³ na trzech to korba byla niepotrzebna. Krêc±cy wygl±da³ tak jak by mia³ za chwilê zej¶æ. I jeszcze prawdziwy hardkor odpalanie agregatu pr±dotwórczego 12 cylindrowego który nie ma rozrusznika a odpala siê go detonuj±c ma³e ³adunki wybuchowe podobne do ¶lepych naboi.

Data: 2014-01-25 21:03:17
Autor: Adam
Problem z zap³onem diesla...
W dniu 2014-01-25 01:34, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

Ale wtedy z regu³y odpala³o siê silnik i nie gasi³o na noc: chodzi³, dopóki by³ potrzebny. Czasami talie Lanz Bulldogi czy wczesna Ursusy by³y zapalane raz na ca³e ¿niwa.

Kiedy¶ widzia³em jak odpalali chyba o¶mio cylindrowego dizla w kutrze rybackim. Z korby po cylindrze odpalali. Jak pracowa³ na trzech to korba byla niepotrzebna. Krêc±cy wygl±da³ tak jak by mia³ za chwilê zej¶æ.

W jaki sposób by³y sprzêgane poszczególne cylindry?
Pierwszy raz o czym¶ takim s³yszê.
Masz jakie¶ linki/wskazówki?

Natomiast widzia³em starsze dizle (ale ju¿ powojenne), gdzie najpierw by³ odpalany ma³y silniczek spalinowy - taki jak od Warszawy czy Syreny, który robi³ za rozrusznik du¿ego dizla.

> I jeszcze prawdziwy hardkor odpalanie agregatu pr±dotwórczego 12
> cylindrowego który nie ma rozrusznika a odpala siê go detonuj±c ma³e
> ³adunki wybuchowe podobne do ¶lepych naboi.

M.in. w czo³gach bywa³y butle ze sprê¿onym powietrzem.
Ale Tygrysy musia³y byæ ciep³e, wiêc bywa³y co kilka godzin przepalane.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2014-01-25 15:26:21
Autor: kogutek444
Problem z zap³onem diesla...
W dniu sobota, 25 stycznia 2014 21:03:17 UTC+1 u¿ytkownik Adam napisa³:
> [...]

M.in. w czo³gach bywa³y butle ze sprê¿onym powietrzem.

Ale Tygrysy musia³y byæ ciep³e, wiêc bywa³y co kilka godzin przepalane.

Nie dam linka bo wtedy jeszcze netu nie by³o. Ka¿dy cylinder mia³ swój odprê¿nik. Go¶æ krêci³ korb± a drugi zamyka³ odprê¿niki. Tam ¶wiec ¿arowych nie by³o bo nie by³o by z czego podgrzaæ.

Data: 2014-01-26 00:21:13
Autor: yabba
Problem z zap³onem diesla...
U¿ytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lc15a6$rpa$1usenet.news.interia.pl...

[...]

Podejrzewam, ¿e cylindry mia³y pow³±czane odprê¿niki. Jak zaskoczy³ pierwszy cylinder, to po kolei wy³±czali odprê¿niki w pozosta³ych, ale nie przestaj±c krêciæ korb±.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-01-26 00:31:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
Problem z zap³onem diesla...
Hello yabba,

Sunday, January 26, 2014, 12:21:13 AM, you wrote:

[...]

Brawo ten pan! :)

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-01-26 08:28:32
Autor: sqlwiel
Problem z zap³onem diesla...
W dniu 2014-01-26 00:21, yabba pisze:

[...]

To chyba za ma³o. Odprê¿nik odprê¿nikiem, ale te masy trzeba jako¶ rozpêdziæ. Nadal jestem ciekaw opisu jak by³y sprzêgane kolejne cylindry i coraz bardziej podejrzewam "morskie opowie¶ci". Co¶ mi siê obi³o o uszy o du¿ych (w du¿ych statkach) silnikach, w których te¿ mog± "normalnie", na biegu, pracowaæ nie wszystkie cylindry, ale szczegó³ów nie znam.

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-01-26 17:43:24
Autor: yabba
Problem z zap³onem diesla...
U¿ytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:52e4b91f$0$2363$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zacytujê kogutka444: "Krêc±cy wygl±da³ tak jak by mia³ za chwilê zej¶æ."

Nadal jestem ciekaw opisu jak by³y sprzêgane kolejne cylindry i coraz bardziej podejrzewam "morskie opowie¶ci".

Kogutek444 nic nie pisa³ o sprzêganiu z wa³em korbowym. Kolejnym cylindrom by³y wy³±czane odprê¿niki, wiêc mog³y podj±æ pracê.

Co¶ mi siê obi³o o uszy o du¿ych (w du¿ych statkach) silnikach, w których te¿ mog± "normalnie", na biegu, pracowaæ nie wszystkie cylindry, ale szczegó³ów nie znam.

Niepracuj±ce cylindry po prostu nie dostaj± paliwa.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-01-26 14:33:09
Autor: Micha³ Baszyñski
Problem z zap³onem diesla...
W dniu 2014-01-26 00:21, yabba pisze:

Podejrzewam, ¿e cylindry mia³y pow³±czane odprê¿niki. Jak zaskoczy³
pierwszy cylinder, to po kolei wy³±czali odprê¿niki w pozosta³ych, ale
nie przestaj±c krêciæ korb±.

dok³adnie tak to siê robi³o. Nie wiem jak w tej chwili, ale na pocz±tku lat '90 polski jacht "Korsarz" (o bardzo ciekawej historii sk±din±d) mia³ dwucylindrowy silnik o nazwie "Puck" (stosowany g³ównie na ³odziach rybackich). Do jego odpalenia potrzebne by³y trzy osoby - dwie krêci³y korbami (by³y dwie), trzecia obs³ugiwa³a odprê¿niki (po "rozbujaniu" silnika korbami zamyka³a najpierw jeden, gdy on "odpali³" to wtedy drugi).
Z innych ciekawostek:
- g³owica by³a ch³odzona wod± morsk±, wiêc trzeba by³o bardzo mocno pilnowaæ temperatury wody.
- smarowanie silnika by³o olejem ze zbiornika zawieszonego nad silnikiem, pompa oleju te¿ mia³a korbkê. I przed rozruchem trzeba by³o t± korbk± zakrêciæ okre¶lon± liczbê obrotów w okre¶lonym kierunku. Za ma³o razy - silnik pracowa³ przy rozruchu "na sucho", co siê odbija³o na trwa³o¶ci. Za du¿o razy - by³y problemy z rozruchem. Po rozruchu ju¿ sobie sam olej smaruj±cy pompowa³. No i trzeba by³o pilnowaæ poziomu oleju w tym zbiorniczku.
Volvo-Pentê na innym jachcie te¿ zdarzy³o mi siê odpalaæ na korbê z u¿yciem odprê¿ników.

--
Pozdr.
Micha³

Data: 2014-01-25 21:46:14
Autor: wowa
Problem z zap³onem diesla...

U¿ytkownik <kogutek444@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:c00d5633-b580-47e9-be29-da7964b5dcf3googlegroups.com...
> [...]

Wyci±gamy gruszkê ¿arow± i grzejemy ja lutlamp±. Jak zrobi siê czerwona wk³adamy na miejsce. Zdejmujemy kierownicê i zak³adamy j± na o¶ silnika. Krêcimy kierownic± jak korb± do momentu a¿ zapali. Jak nie zapala wyci±gamy gruszkê ¿arow± i grzejemy j± lutlamp± do czerwono¶ci...... To siê nazywa upierdliwa procedura a nie siedz±c w kabinie samochodu dwa razy przekrêciæ kluczyk zeby dwa razy ¶wiece rozgrzaæ i za drugim razem przekrêciæ go dalej ¿eby w³±czyæ rozrusznik. Kiedy¶ widzia³em jak odpalali chyba o¶mio cylindrowego dizla w kutrze rybackim. Z korby po cylindrze odpalali. Jak pracowa³ na trzech to korba byla niepotrzebna. Krêc±cy wygl±da³ tak jak by mia³ za chwilê zej¶æ. I jeszcze prawdziwy hardkor odpalanie agregatu pr±dotwórczego 12 cylindrowego który nie ma rozrusznika a odpala siê go detonuj±c ma³e ³adunki wybuchowe podobne do ¶lepych naboi.

Aj tam. To jest popularna metoda palenia dizla :) http://www.youtube.com/watch?v=CJpZfp0Ss2U
Wojtek

--
Bo my, Polacy tak mamy,
¿e we wszystkim przesadzamy :(

Data: 2014-01-25 15:32:54
Autor: kogutek444
Problem z zap³onem diesla...
W dniu sobota, 25 stycznia 2014 21:46:14 UTC+1 u¿ytkownik wowa napisa³:
> [...]

Wyci±gamy gruszkê ¿arow± i grzejemy ja lutlamp±. Jak zrobi siê czerwona wk³adamy na miejsce. Zdejmujemy kierownicê i zak³adamy j± na o¶ silnika. Krêcimy kierownic± jak korb± do momentu a¿ zapali. Jak nie zapala wyci±gamy gruszkê ¿arow± i grzejemy j± lutlamp± do czerwono¶ci...... To siê nazywa upierdliwa procedura a nie siedz±c w kabinie samochodu dwa razy przekrêciæ kluczyk zeby dwa razy ¶wiece rozgrzaæ i za drugim razem przekrêciæ go dalej ¿eby w³±czyæ rozrusznik. Kiedy¶ widzia³em jak odpalali chyba o¶mio cylindrowego dizla w kutrze rybackim. Z korby po cylindrze odpalali. Jak pracowa³ na trzech to korba byla niepotrzebna. Krêc±cy wygl±da³ tak jak by mia³ za chwilê zej¶æ. I jeszcze prawdziwy hardkor odpalanie agregatu pr±dotwórczego 12 cylindrowego który nie ma rozrusznika a odpala siê go detonuj±c ma³e ³adunki wybuchowe podobne do ¶lepych naboi.

I wiadomo sk±d siê wziê³o powiedzenie ¿e pali na dotyk.

Data: 2014-01-25 23:04:28
Autor: RoMan Mandziejewicz
Problem z zap³onem diesla...
Hello wowa,

Saturday, January 25, 2014, 9:46:14 PM, you wrote:

[...]

E, tam - odpala³em nie raz 12-cylindrowy agregat. Poza upierdliw±
procedur± pompowania uk³adu smarowania pomp± skrzyde³kow± samo
odpalanie by³o banalne - normalny rozrusznik.

Aj tam. To jest popularna metoda palenia dizla :) http://www.youtube.com/watch?v=CJpZfp0Ss2U

Silnik na knot widzia³em. Ale na nabój - nie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-01-26 14:35:23
Autor: Micha³ Baszyñski
Problem z zap³onem diesla...
W dniu 2014-01-25 21:46, wowa pisze:

I jeszcze prawdziwy
hardkor odpalanie agregatu pr±dotwórczego 12 cylindrowego który nie ma
rozrusznika a odpala siê go detonuj±c ma³e ³adunki wybuchowe podobne do
¶lepych naboi.

ZTCP to silniki lotnicze i diesle kolejowe tak siê te¿ kiedy¶ odpala³o

--
Pozdr.
Micha³

Data: 2014-01-26 00:18:04
Autor: yabba
Problem z zap³onem diesla...
[...]

Odpaliæ z korby to ¿aden wyczyn. Jakby go "z pychu" uruchomili, to by³by wyczyn. :)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-01-26 11:35:04
Autor: Artur Ma¶l±g
Problem z zap³onem diesla...
W dniu 2014-01-26 00:18, yabba pisze:
[...]

Trochê lat temu milicjanci tak próbowali odpalaæ motorówkê - tez im siê
nie uda³o ;)

Data: 2014-01-25 09:13:52
Autor: Cavallino
Problem z zap³onem diesla...

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:1952p6ns59q5t.1a7cbjddo4m5f.dlg@40tude.net...
[...]

Sam fakt jej istnienia.

Data: 2014-01-25 10:16:00
Autor: J.F.
Problem z zap³onem diesla...
Dnia Sat, 25 Jan 2014 09:13:52 +0100, Cavallino napisa³(a):
[...]

Diesel. Naturalna rzecza jest procedura - wlaczyc "zaplon", poczekac
az zgasnie lampka grzania swiec, wlaczyc rozrusznik.
To nie benzyna.

J.

Data: 2014-01-25 10:24:41
Autor: Cavallino
Problem z zap³onem diesla...

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:1kt9cpil4i6zr.7091d4njn5oq$.dlg@40tude.net...
[...]

Dok³adnie.
I je¶li co¶ WYKRACZA poza te czynno¶ci i potrzebuje INNEJ procedury, to nie jest to odpalanie bezproblemowe.
HINT: W wielu silnikach lampka w ogóle siê nie zapala, je¶li nie ma du¿ych mrozów, wiêc i ten punkt odpada.

Data: 2014-01-25 10:34:26
Autor: J.F.
Problem z zap³onem diesla...
Dnia Sat, 25 Jan 2014 10:24:41 +0100, Cavallino napisa³(a):
[...]

Ale procedura jest, wiec istnienie innej nie powinno dziwic.
HINT: W wielu silnikach lampka w ogóle siê nie zapala, je¶li nie ma du¿ych mrozów, wiêc i ten punkt odpada.

Ale jak jest zimno to sie zapala, wiec procedura jest zawsze ta sama -
poczekac az zgasnie. No chyba ze ktos sie latem odzwyczai a potem
jesienia bedzie sie musial przyzwyczajac :-P

Ja sie przyzwyczailem ... wsiadam do benzyniaka, przekrecam kluczyk i
czekam :-)

J.

Data: 2014-01-27 10:55:44
Autor: Andrzej Lawa
Problem z zap³onem diesla...
W dniu 24.01.2014 09:30, Wiwo pisze:

Ja swojego 15 letniego diesla odpalam bez problemu.

Dobry ¿art z rana... :-)

Mój ma 20 lat i teraz te¿ ³adnie odpala.

[ciach]

Bezproblemowe zapalanie _sprawnego_ diesla w zimie niewiele ró¿ni siê od
tej samej czynno¶ci w lecie.
Przekrêcasz kluczyk na pozycjê I, ¶wiece grzej± ile maj± grzaæ,

U mnie jako¶ szybko siê czasem grzanie wy³±cza, wiêc wtedy te¿ 2 czy 3 razy "podgrzejê" i odpala. Bez wciskania gazu.

--
¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy
s± jak sraj±cy z lenistwa i g³upoty na ¶rodku pokoju.

Data: 2014-01-25 10:46:04
Autor: Trybun
Problem z zapłonem diesla...
[...]

Pierwszy raz w nowym nabytku przy tak dużym mrozie (-15) i 5cio dniowym postoju  PrzekrÄ™cenie kluczyka, zgaÅ›niÄ™cie  wskaźnika Å›wiec żarowych, naciskam starter a rozrusznik ledwie zakrÄ™ciÅ‚. Jednak po drugim (bardzo powolnym) obrocie rozrusznika silnik zaskoczyÅ‚.. Przez moment jakby nie paliÅ‚ na jeden gar, ale zaraz wszystko wróciÅ‚o do normy. Technika zapalania tak jak w benzynowcu - żadnego dotykania pedaÅ‚u gazu zarówno przed jak i w trakcie krÄ™cenia rozrusznikiem.
I uwaga na marginesie - nie jest to auto do jeżdżenia zimą - po przejechaniu 20 kilometrów udało mi się podnieść temperaturę w środku do zaledwie +15 stopni.

Data: 2014-01-25 23:47:49
Autor: gobo
Problem z zapłonem diesla...
Hej!
U mnie identycznie.
Pierwszy raz w życiu nie odpaliło mi auto - również diesel.
Rok temu przy większych mrozach palił bez problemu.
Mam sklep z akku w mieście, gdzie właściciel pełni dyżur i na szczęście miał baterię do koreańca (Hyundai Sonata NF). Występujące w marketach nie pasują - są za niskie i mają inne wymiary.
Zapłaciłem za nowy akumulator 95Ah 430zł.
Podejrzewam padniętą albo padnięte świece żarowe - czasem jak było chłodniej to po odpaleniu chodził kilka sekund nierówno. Dziś też rano kręcił całkiem żwawo i podejrzewam, że gdyby świece były ok to i na starym akku bym spokojnie odpalił.
Piotr

Data: 2014-01-26 00:55:54
Autor: J.F.
Problem z zapłonem diesla...
Dnia Sat, 25 Jan 2014 23:47:49 +0100, gobo napisa³(a):
U mnie identycznie.
Pierwszy raz w ¿yciu nie odpali³o mi auto - równie¿ diesel.
Rok temu przy wiêkszych mrozach pali³ bez problemu.
Mam sklep z akku w mie¶cie, gdzie w³a¶ciciel pe³ni dy¿ur i na szczê¶cie mia³ bateriê do koreañca (Hyundai Sonata NF). Wystêpuj±ce w marketach nie pasuj± - s± za niskie i maj± inne wymiary.
Zap³aci³em za nowy akumulator 95Ah 430z³.
Podejrzewam padniêt± albo padniête ¶wiece ¿arowe - czasem jak by³o ch³odniej to po odpaleniu chodzi³ kilka sekund nierówno. Dzi¶ te¿ rano krêci³ ca³kiem ¿wawo i podejrzewam, ¿e gdyby ¶wiece by³y ok to i na starym akku bym spokojnie odpali³.

I zamiast kupic swiece kupiles akumulator ? J.

Data: 2014-01-26 01:06:22
Autor: JK
Problem z zap³onem diesla...
W dniu 2014-01-26 00:55, J.F. pisze:

ch³odniej to po odpaleniu chodzi³ kilka sekund nierówno. Dzi¶ te¿ rano
krêci³ ca³kiem ¿wawo i podejrzewam, ¿e gdyby ¶wiece by³y ok to i na
starym akku bym spokojnie odpali³.

I zamiast kupic swiece kupiles akumulator ?

Bo wymieniæ ¶wiece ¿arowe, to nie taka ³atwa sprawa.
Du¿o mo¿e pój¶æ nie tak jak by siê chcia³o.

JK

Data: 2014-01-26 08:32:14
Autor: sqlwiel
Problem z zap³onem diesla...
W dniu 2014-01-26 01:06, JK pisze:

Bo wymieniæ ¶wiece ¿arowe, to nie taka ³atwa sprawa.
Du¿o mo¿e pój¶æ nie tak jak by siê chcia³o.

Mo¿esz rozwin±æ?
No - mo¿e masz takie auto, ¿e aby dostaæ siê do ¶wiec ¿. trzeba zdj±æ rozrz±d...

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-01-26 10:10:33
Autor: Artur Ma¶l±g
Problem z zap³onem diesla...
W dniu 2014-01-26 08:32, sqlwiel pisze:
W dniu 2014-01-26 01:06, JK pisze:

Bo wymieniæ ¶wiece ¿arowe, to nie taka ³atwa sprawa.
Du¿o mo¿e pój¶æ nie tak jak by siê chcia³o.

Mo¿esz rozwin±æ?

Normalnie, ¶wieca mo¿e siê np. ukrêciæ. Z tego co pisa³em to
masz chyba starego MB124 (90?), a od tego czasu konstrukcja
g³owiæ/¶wiec + dostêp trochê siê zmieni³a (na lepsze/gorsze :) )

No - mo¿e masz takie auto, ¿e aby dostaæ siê do ¶wiec ¿. trzeba zdj±æ
rozrz±d...

Nie, ja mia³em np. kiedy¶ Felicjê 1.9D (nie¶miertelny niemiecki
diesel chyba AEF) i dostaæ siê do ¶wiec nie by³o ³atwo, a co
dopiero je wykrêciæ ;)

Data: 2014-01-26 10:27:02
Autor: AZ
Problem z zapłonem diesla...
Dnia 26.01.2014 JK <jaka857@interia.pl> napisał/a:
chłodniej to po odpaleniu chodził kilka sekund nierówno. Dziś też rano
kręcił całkiem żwawo i podejrzewam, że gdyby świece były ok to i na
starym akku bym spokojnie odpalił.

I zamiast kupic swiece kupiles akumulator ?

Bo wymienić świece żarowe, to nie taka łatwa sprawa.
Dużo może pójść nie tak jak by się chciało.

No to wymieniles akumulator a problem pozostal, tylko o 400 PLN jestes lzejszy. Czy moze ja czegos nie rozumiem?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-26 11:40:55
Autor: Artur Maśląg
Problem z zapłonem diesla...
W dniu 2014-01-26 11:27, AZ pisze:
[...]

Problem w tym, że gdyby miał te świece sprawne, to spora szansa na to
że akumulator mógłby nie dać już dostatecznego prądu na rozruch.
Ze świecami i tak warto podjechać do warsztatu - będzie miał nowy
akumulator, nowe świece i będzie palił od 'strzału' :)

Data: 2014-01-26 21:21:20
Autor: gobo
Problem z zapłonem diesla...
Spokojnie,
w sklepie z akku podłączyliśmy starą baterię pod przyrząd - taki duży opornik z wyświetlaczem cyfrowym. Napięcie przy tym obciążeniu - leciało w oczach w dół - po kilku sekundach było już 7V. Na nowym akku utrzymywało się na poziomie 10 i nie spadało.
Akumulator był oryginalny Hyundaia i miał ponad 6 lat. Wydaje mi się, że i tak sporo wytrzymał.
Świece żarowe już zamówiłem i na dniach przyjdą i też je wymienię.
Dostęp do nich jest średni - to silnik 2.0 CRDI.
Piotr

Problem z zapłonem diesla...