Problem z zapłonem diesla...

Data: 2014-01-23 22:27:46
Autor: Przemek
Problem z zapłonem diesla...
W dniu 2014-01-23 17:54, anacron pisze:
Dziś po raz pierwszy w życiu miałem problem z uruchomieniem zimnego
silnika diesla. Z 10 min nie startował

Jak tak długo trzeba kręcić, to możesz mieć problem ze świecami. Przy 4szt wystarczy jedna niesprawna i już masz kłopot. Jak będziesz wymieniał, to lepiej od razu komplet, chyba że masz bezproblemowy dostęp

Pytanie, czegoś dolać? Różne plotki mówią o dolaniu benzyny, denaturatu
innych specyfików. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, a teraz tak
czytam różne opinie i są dość skrajnie różne.

W starszych konstrukcjach można było lać zwykłą Pb(u mnie nawet w instrukcji podane jest w jakich proporcjach), ale bezpieczniej będzie stosować depresator. Tyle, że warto wcześniej sprawdzić/wymienić filtr paliwa. Depresator nie rozpuści już wytrąconej parafiny. Co do Arktycznego ze Statoil, to wypadło najlepiej z testowanych przeze mnie paliw.
https://plus.google.com/u/0/photos?pid=5955008396246403122&oid=113730445450289833356

Data: 2014-01-24 12:52:16
Autor: anacron
Problem z zapłonem diesla...
W dniu 23.01.2014 22:27, Przemek pisze:
Jak tak długo trzeba kręcić, to możesz mieć problem ze świecami. Przy
4szt wystarczy jedna niesprawna i już masz kłopot. Jak będziesz
wymieniał, to lepiej od razu komplet, chyba że masz bezproblemowy dostęp

Wróciłem z ASO. Według nich auto jest sprawne, aczkolwiek jest jeden
trop. Gdy auto nie zapali od pierwszego, mam otworzyć maskę i taką
ręczną pompką napompować układ. Jeśli to pomoże, to znaczy, że z
jakiegoś powodu paliwo się cofa na postoju (np. układ paliwowy łapie
powietrza), co jest prawdopodobne, bo cały był wymieniany. Jeśli tak się
stanie, będą szukać tej "nieszczelności". Jeśli nie to, to nie wiedzą.

--
anacron

Data: 2014-01-24 11:57:23
Autor: masti
Problem z zapłonem diesla...
Dnia pięknego Fri, 24 Jan 2014 12:52:16 +0100 osobnik zwany anacron
napisał:

[...]

i jeszcze z nimi chcesz rozmawiać? "Pan sobie popompuje to może coś naprawimy" Czyli schrzanili robotę, a ty masz tego szukać. --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-24 13:03:43
Autor: anacron
Problem z zapłonem diesla...
W dniu 24.01.2014 12:57, masti pisze:
[...]

Dziś nie mają zastępczego wolnego, ten jeden wyjątek mogę zrobić. Ale
jeśli okaże się, że to nie to, a oni nadal nie będą mieli zbytniej
ochoty rozwiÄ…zania problemu, to moje nastawienie i ton siÄ™ zmieni i
pewnie dostanÄ… na poczÄ…tek kilka pism ostrzegawczych od prawnika.

--
anacron

Data: 2014-01-24 13:28:41
Autor: Adam
Problem z zapłonem diesla...
W dniu 2014-01-24 13:03, anacron pisze:
W dniu 24.01.2014 12:57, masti pisze:
Wróciłem z ASO. Według nich auto jest sprawne, aczkolwiek jest jeden
trop. Gdy auto nie zapali od pierwszego, mam otworzyć maskę i tak±
ręczn± pompk± napompować układ. Je¶li to pomoże, to znaczy, że z
jakiego¶ powodu paliwo się cofa na postoju (np. układ paliwowy łapie
powietrza), co jest prawdopodobne, bo cały był wymieniany. Je¶li tak się
stanie, będ± szukać tej "nieszczelno¶ci". Je¶li nie to, to nie wiedz±.

i jeszcze z nimi chcesz rozmawiać? "Pan sobie popompuje to może co¶
naprawimy" Czyli schrzanili robotę, a ty masz tego szukać.

Dzi¶ nie maj± zastępczego wolnego, ten jeden wyj±tek mogę zrobić. Ale
je¶li okaże się, że to nie to, a oni nadal nie będ± mieli zbytniej
ochoty rozwi±zania problemu, to moje nastawienie i ton się zmieni i
pewnie dostan± na pocz±tek kilka pism ostrzegawczych od prawnika.

WeĽ wstaw kawałek przezroczystego wężyka paliwa i będziesz widział, czy lec± b±belki po odpaleniu silnika, czy może nawet wręcz nie ma paliwa rano. Chwila roboty.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-01-24 13:42:18
Autor: WOJO
Problem z zapłonem diesla...
WeĽ wstaw kawałek przezroczystego wężyka paliwa i będziesz widział, czy lec± b±belki po odpaleniu silnika, czy może nawet wręcz nie ma paliwa rano. Chwila roboty.
Gdzie niby ten wężyk ma sobie wstawić? W samochodzie na gwarancji?!
:)
WOJO

Data: 2014-01-24 14:48:49
Autor: Adam
Problem z zapłonem diesla...
W dniu 2014-01-24 13:42, WOJO pisze:
[...]

Najprostsza i skuteczna metoda: dać fragment przezroczystego wężyka paliwowego przed pomp± CR. Wszystko widać gołym okiem, nie potrzeba żadnych przyrz±dów.
Zreszt± wtryski też się w ten sposób sprawdza na okoliczno¶ć "przelewania".

Gwarancja nie ma tu nic do rzeczy.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-01-25 09:15:00
Autor: Cavallino
Problem z zapłonem diesla...

Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:lbtr01$t81$1@usenet.news.interia.pl...
[...]

Może już jest.
W 1.5 dci wła¶nie przy ręcznej pompce jest kawałek wężyka przezroczystego.

Data: 2014-01-24 15:00:48
Autor: Budzik
Problem z zapłonem diesla...
Użytkownik masti gone@to.hell ...

Jak tak długo trzeba kręcić, to możesz mieć problem ze ¶wiecami. Przy
[...]

i jeszcze z nimi chcesz rozmawiać? "Pan sobie popompuje to może co¶ naprawimy" Czyli schrzanili robotę, a ty masz tego szukać.
Zapewne mogliby to zrobic sami ale rada aby znaleĽć problem jest całkiem ok.
No i fajnei ze jest pompka - czasami producenci przyoszczedzaja na tak prostej rzeczy.
Np. w toyocie yaria nie ma.

Data: 2014-01-24 13:50:37
Autor: cef
Problem z zapłonem diesla...
anacron wrote:

[...]
wiedzÄ….

NaprawdÄ™ tak powiedzieli w ASO, ĹĽe nie wiedzÄ…?
Czyli nie wiedzÄ… co jest zepsute i dlatego jest wg nich sprawne?

Data: 2014-01-24 16:15:08
Autor: anacron
Problem z zapłonem diesla...
W dniu 24.01.2014 13:50, cef pisze:
NaprawdÄ™ tak powiedzieli w ASO, ĹĽe nie wiedzÄ…?
Czyli nie wiedzÄ… co jest zepsute i dlatego jest wg nich sprawne?

Tak, chcieli aby zostawić im auto, ale nie mają na dziś dla mnie
drugiego... Taką prostą rzecz mogę sprawdzić.

--
anacron

Data: 2014-01-24 19:14:55
Autor: Przemek
Problem z zapłonem diesla...
W dniu 2014-01-24 12:52, anacron pisze:

[...]

Jak cofa Ci się paliwo, to rozwiązaniem może być zaworek zwrotny na powrocie paliwa. Tyle, że skoro masz auto na gwarancji, to niech zrobią to tak, jak przewidział producent.

pozdr
Przemek

Problem z zapłonem diesla...