Data: 2014-01-25 23:47:49 | |
Autor: gobo | |
Problem z zapłonem diesla... | |
Hej!
U mnie identycznie. Pierwszy raz w życiu nie odpaliło mi auto - również diesel. Rok temu przy większych mrozach palił bez problemu. Mam sklep z akku w mieście, gdzie właściciel pełni dyżur i na szczęście miał baterię do koreańca (Hyundai Sonata NF). Występujące w marketach nie pasują - są za niskie i mają inne wymiary. Zapłaciłem za nowy akumulator 95Ah 430zł. Podejrzewam padniętą albo padnięte świece żarowe - czasem jak było chłodniej to po odpaleniu chodził kilka sekund nierówno. Dziś też rano kręcił całkiem żwawo i podejrzewam, że gdyby świece były ok to i na starym akku bym spokojnie odpalił. Piotr |
|
Data: 2014-01-26 00:55:54 | |
Autor: J.F. | |
Problem z zapłonem diesla... | |
Dnia Sat, 25 Jan 2014 23:47:49 +0100, gobo napisał(a):
U mnie identycznie. I zamiast kupic swiece kupiles akumulator ? J. |
|
Data: 2014-01-26 01:06:22 | |
Autor: JK | |
Problem z zapłonem diesla... | |
W dniu 2014-01-26 00:55, J.F. pisze:
chłodniej to po odpaleniu chodził kilka sekund nierówno. Dzi¶ też rano Bo wymienić ¶wiece żarowe, to nie taka łatwa sprawa. Dużo może pój¶ć nie tak jak by się chciało. JK |
|
Data: 2014-01-26 08:32:14 | |
Autor: sqlwiel | |
Problem z zapłonem diesla... | |
W dniu 2014-01-26 01:06, JK pisze:
Bo wymienić ¶wiece żarowe, to nie taka łatwa sprawa. Możesz rozwin±ć? No - może masz takie auto, że aby dostać się do ¶wiec ż. trzeba zdj±ć rozrz±d... -- Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel. |
|
Data: 2014-01-26 10:10:33 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Problem z zapłonem diesla... | |
W dniu 2014-01-26 08:32, sqlwiel pisze:
W dniu 2014-01-26 01:06, JK pisze: Normalnie, ¶wieca może się np. ukręcić. Z tego co pisałem to masz chyba starego MB124 (90?), a od tego czasu konstrukcja głowić/¶wiec + dostęp trochę się zmieniła (na lepsze/gorsze :) ) No - może masz takie auto, że aby dostać się do ¶wiec ż. trzeba zdj±ć Nie, ja miałem np. kiedy¶ Felicję 1.9D (nie¶miertelny niemiecki diesel chyba AEF) i dostać się do ¶wiec nie było łatwo, a co dopiero je wykręcić ;) |
|
Data: 2014-01-26 10:27:02 | |
Autor: AZ | |
Problem z zapłonem diesla... | |
Dnia 26.01.2014 JK <jaka857@interia.pl> napisał/a:
No to wymieniles akumulator a problem pozostal, tylko o 400 PLN jestes lzejszy. Czy moze ja czegos nie rozumiem?chłodniej to po odpaleniu chodził kilka sekund nierówno. Dziś też rano -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-26 11:40:55 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Problem z zapłonem diesla... | |
W dniu 2014-01-26 11:27, AZ pisze:
Dnia 26.01.2014 JK <jaka857@interia.pl> napisał/a: Problem w tym, że gdyby miał te świece sprawne, to spora szansa na to że akumulator mógłby nie dać już dostatecznego prądu na rozruch. Ze świecami i tak warto podjechać do warsztatu - będzie miał nowy akumulator, nowe świece i będzie palił od 'strzału' :) |
|
Data: 2014-01-26 21:21:20 | |
Autor: gobo | |
Problem z zapłonem diesla... | |
Spokojnie,
w sklepie z akku podłączyliśmy starą baterię pod przyrząd - taki duży opornik z wyświetlaczem cyfrowym. Napięcie przy tym obciążeniu - leciało w oczach w dół - po kilku sekundach było już 7V. Na nowym akku utrzymywało się na poziomie 10 i nie spadało. Akumulator był oryginalny Hyundaia i miał ponad 6 lat. Wydaje mi się, że i tak sporo wytrzymał. Świece żarowe już zamówiłem i na dniach przyjdą i też je wymienię. Dostęp do nich jest średni - to silnik 2.0 CRDI. Piotr |