Problem z zapłonem diesla...

Data: 2014-01-25 23:47:49
Autor: gobo
Problem z zapłonem diesla...
Hej!
U mnie identycznie.
Pierwszy raz w życiu nie odpaliło mi auto - również diesel.
Rok temu przy większych mrozach palił bez problemu.
Mam sklep z akku w mieście, gdzie właściciel pełni dyżur i na szczęście miał baterię do koreańca (Hyundai Sonata NF). Występujące w marketach nie pasują - są za niskie i mają inne wymiary.
Zapłaciłem za nowy akumulator 95Ah 430zł.
Podejrzewam padniętą albo padnięte świece żarowe - czasem jak było chłodniej to po odpaleniu chodził kilka sekund nierówno. Dziś też rano kręcił całkiem żwawo i podejrzewam, że gdyby świece były ok to i na starym akku bym spokojnie odpalił.
Piotr

Data: 2014-01-26 00:55:54
Autor: J.F.
Problem z zapłonem diesla...
Dnia Sat, 25 Jan 2014 23:47:49 +0100, gobo napisał(a):
U mnie identycznie.
Pierwszy raz w życiu nie odpaliło mi auto - również diesel.
Rok temu przy większych mrozach palił bez problemu.
Mam sklep z akku w mie¶cie, gdzie wła¶ciciel pełni dyżur i na szczę¶cie miał baterię do koreańca (Hyundai Sonata NF). Występuj±ce w marketach nie pasuj± - s± za niskie i maj± inne wymiary.
Zapłaciłem za nowy akumulator 95Ah 430zł.
Podejrzewam padnięt± albo padnięte ¶wiece żarowe - czasem jak było chłodniej to po odpaleniu chodził kilka sekund nierówno. Dzi¶ też rano kręcił całkiem żwawo i podejrzewam, że gdyby ¶wiece były ok to i na starym akku bym spokojnie odpalił.

I zamiast kupic swiece kupiles akumulator ? J.

Data: 2014-01-26 01:06:22
Autor: JK
Problem z zapłonem diesla...
W dniu 2014-01-26 00:55, J.F. pisze:

chłodniej to po odpaleniu chodził kilka sekund nierówno. Dzi¶ też rano
kręcił całkiem żwawo i podejrzewam, że gdyby ¶wiece były ok to i na
starym akku bym spokojnie odpalił.

I zamiast kupic swiece kupiles akumulator ?

Bo wymienić ¶wiece żarowe, to nie taka łatwa sprawa.
Dużo może pój¶ć nie tak jak by się chciało.

JK

Data: 2014-01-26 08:32:14
Autor: sqlwiel
Problem z zapłonem diesla...
W dniu 2014-01-26 01:06, JK pisze:

Bo wymienić ¶wiece żarowe, to nie taka łatwa sprawa.
Dużo może pój¶ć nie tak jak by się chciało.

Możesz rozwin±ć?
No - może masz takie auto, że aby dostać się do ¶wiec ż. trzeba zdj±ć rozrz±d...

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-01-26 10:10:33
Autor: Artur Ma¶l±g
Problem z zapłonem diesla...
W dniu 2014-01-26 08:32, sqlwiel pisze:
W dniu 2014-01-26 01:06, JK pisze:

Bo wymienić ¶wiece żarowe, to nie taka łatwa sprawa.
Dużo może pój¶ć nie tak jak by się chciało.

Możesz rozwin±ć?

Normalnie, ¶wieca może się np. ukręcić. Z tego co pisałem to
masz chyba starego MB124 (90?), a od tego czasu konstrukcja
głowić/¶wiec + dostęp trochę się zmieniła (na lepsze/gorsze :) )

No - może masz takie auto, że aby dostać się do ¶wiec ż. trzeba zdj±ć
rozrz±d...

Nie, ja miałem np. kiedy¶ Felicję 1.9D (nie¶miertelny niemiecki
diesel chyba AEF) i dostać się do ¶wiec nie było łatwo, a co
dopiero je wykręcić ;)

Data: 2014-01-26 10:27:02
Autor: AZ
Problem z zapłonem diesla...
Dnia 26.01.2014 JK <jaka857@interia.pl> napisał/a:
chłodniej to po odpaleniu chodził kilka sekund nierówno. Dziś też rano
kręcił całkiem żwawo i podejrzewam, że gdyby świece były ok to i na
starym akku bym spokojnie odpalił.

I zamiast kupic swiece kupiles akumulator ?

Bo wymienić świece żarowe, to nie taka łatwa sprawa.
Dużo może pójść nie tak jak by się chciało.

No to wymieniles akumulator a problem pozostal, tylko o 400 PLN jestes lzejszy. Czy moze ja czegos nie rozumiem?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-01-26 11:40:55
Autor: Artur Maśląg
Problem z zapłonem diesla...
W dniu 2014-01-26 11:27, AZ pisze:
[...]

Problem w tym, że gdyby miał te świece sprawne, to spora szansa na to
że akumulator mógłby nie dać już dostatecznego prądu na rozruch.
Ze świecami i tak warto podjechać do warsztatu - będzie miał nowy
akumulator, nowe świece i będzie palił od 'strzału' :)

Data: 2014-01-26 21:21:20
Autor: gobo
Problem z zapłonem diesla...
Spokojnie,
w sklepie z akku podłączyliśmy starą baterię pod przyrząd - taki duży opornik z wyświetlaczem cyfrowym. Napięcie przy tym obciążeniu - leciało w oczach w dół - po kilku sekundach było już 7V. Na nowym akku utrzymywało się na poziomie 10 i nie spadało.
Akumulator był oryginalny Hyundaia i miał ponad 6 lat. Wydaje mi się, że i tak sporo wytrzymał.
Świece żarowe już zamówiłem i na dniach przyjdą i też je wymienię.
Dostęp do nich jest średni - to silnik 2.0 CRDI.
Piotr

Problem z zapłonem diesla...