Problem z zapisaniem ustawień BIOS

Data: 2010-07-15 15:02:57
Autor: Olek
Problem z zapisaniem ustawień BIOS
On 2010-07-15 12:46, Dominik & Co wrote:

Wygląda to na jakiś problem z zapisem do pamięci
ustawień BIOS- może uwalona kość? Czy ustawienia
trzymane są w samym chipie z BIOSem (mogę podmienić
z drugiej płyty, wpierw profilatycznie próbując
aktualizacji), czy też gdzie indziej?

mi to właśnie wygląda na uwaloną kość...
ustawienia są trzymane w pamięci CMOS, a ta jest na 90% zintegrowana z "kością BIOS'u" - tak mi się wydaje

Data: 2010-07-15 16:02:56
Autor: simon
Olek pisze:
On 2010-07-15 12:46, Dominik & Co wrote:

[...]

Nigdy w życiu chciałoby się rzec :)
W 99% płyt głównych część ustawień jest zapamięta w pamięci CMOS (tej którą resetuje sie zresztą zworką) zwykle to oddzielny układ scalony zintegrowany z zegarem RTC.
Resztę ustawień, takich jak DMI, zapisuję sie również w wydzielonych obszarach pamięci EEPROM (kości BIOSU) .

--
Pozdro
simon

Data: 2010-07-15 18:13:47
Autor: Olek
W dniu 2010-07-15 16:02, simon pisze:

[...]

:) dzięki za sprostowanie :)

Data: 2010-07-16 07:31:04
Autor: Dominik & Co
Problem z zapisaniem ustawień BIOS
simon rzecze:

[...]

Na to wygląda- bo spróbowałem update BIOS (oczywiście bez efektu)
i podmiany kości BIOS z innej płyty (ale ten sam model)- i nic.
Zmiana procesora i pamięci też nie pomaga :-)

Czyli uszkodzenie płyty głównej (który scalak- już nie chce mi
się dochodzić, i tak lutowany a płyta i tak nie moja :-)

Aha, kondensatory wyglądają dobrze :-)

--
Dominik (& kąpany)

Problem z zapisaniem ustawień BIOS