Problem z zasilaczem?

Data: 2012-11-12 11:30:26
Autor: Kazimierz
Problem z zasilaczem?
Witam!

Pół roku temu kupiłem zasilacz Tracer Be Cool 420W. Pod dokładnym przyjrzeniu się jego parametrom stwierdziłem, że wydajno¶ci poszczególnych linii zasilaj±cych s± niższe od tych w poprzednim zasilaczu typu No Name o mocy 350W! Ale z racji tego, że komputer jest starszego typu stwierdziłem, że to całkowicie wystarczy. Podł±czyłem go i wszystko piękno chodziło. Kilka dni temu komputer nagle się wył±czył w taki sposób, że wszystko zgasło, ale wentylator w zasilaczu działał i ¶wieciła się zielona dioda od zasilania. Reszta cisza. Wył±czyłem komputer całkowicie i po kilku minutach ponownie go wł±czyłem i jak na razie, po kilku uruchomieniach, wszystko działa jak należy. Ale uruchomiłem program do monitoringu czujników i dostałem takie informacje o napięciach:

Napięcie na VMin VMax
CPU Vcore 1,55 1,62
AUX 3,14 3,17
+3,3V 2,75 2,82
+5V 5,08 5,13
+12V 11,61 11,73

Napięcie +12V jest trochę niskie, ale napięcie +3,3V jest moim zdaniem o wiele za niskie. Czy to niskie napięcie mogło być przyczyn± wył±czenia komputera? I czy zależy ono wył±cznie od zasilacza, czy też również od stanu elementów na płycie głównej komputera?
Zasilacz mogę oczywi¶cie reklamować, bo ma 3 lata gwarancji, ale reklamacja może potrwać kilka tygodni, a nie bardzo mam co podł±czyć na zamianę.

Co my¶licie o tych napięciach?

Dzięki za pomoc,
Kazimierz

Data: 2012-11-12 12:37:33
Autor: M1SLQ
Problem z zasilaczem?
Co my¶licie o tych napięciach?

Olać pomiar programowy i sprawdzić miernikiem.

Data: 2012-11-12 16:17:22
Autor: BartekK
Problem z zasilaczem?
W dniu 2012-11-12 11:30, Kazimierz pisze:
i wszystko piękno chodziło. Kilka dni temu komputer nagle się wyłączył w
taki sposób, że wszystko zgasło, ale wentylator w zasilaczu działał
NapiÄ™cie na    VMin    VMax
CPU Vcore    1,55    1,62
AUX        3,14    3,17
+3,3V        2,75    2,82
+5V        5,08    5,13
+12V        11,61    11,73
Co myślicie o tych napięciach?
Myślimy, że zostały zmierzone przez czip na płycie, o bardzo przybliżonej dokładności, a potem przeliczone przez program niekoniecznie pasujący do danej płyty, więc wyniki też mogą być źle wyskalowane.

1) zmierzyć napięcia miernikiem (taki za 18zł wystarczy na pierwsze testy)
2) sprawdzić organoleptycznie kondensatory, zwłaszcza jak twierdzisz że "komputer jest starszego typu" - kondensatory dookoła procesora itp.

--
| Bartłomiej Kuźniewski

Problem z zasilaczem?