Problem ze S.M.A.R.T

Data: 2010-09-26 18:38:01
Autor: Jacek Kalinski
Problem ze S.M.A.R.T
W artykule <74789139-bddb-444e-8d87-cb0b1f831a0a@h7g2000yqn.googlegroups.com>, Rafal M napisał(a):

Mam problem z moim dyskiem, 2 z 3 programow wskazuja na problem z
relokacja sektorow.

Dysk jest systemowy, na gwarancji (wiec pytanie czy go wysylac na
gwarancje).

Na razie obserwuj go czy liczba realokowanych sektorów nie będzie się
zwiększać.
Jeśli będzie taka sama, wówczas możesz dysku normalnie używać (ze względu
na długi czas pracy dysku, taka liczba jest akceptowalna).

Jeśli liczba zwiększy się znacząco, wówczas oddaj na gwarancję.
Tu masz wątek dotyczący tego samego modelu dysku, ale z ponad 3100 realokowanych sektorów ale tylko 41h pracy - ewidentnie uszkodzony dysk:
http://forums.seagate.com/t5/Barracuda-XT-Barracuda-and/ST3500410AS-Reallocated-Sector-Count-Failed/m-p/38282

Jacek

Data: 2010-09-26 12:18:01
Autor: Rafal M
Problem ze S.M.A.R.T
On 26 Wrz, 20:38, Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
wrote:
W artykule <74789139-bddb-444e-8d87-cb0b1f831...@h7g2000yqn.googlegroups.com>,

Jeśli będzie taka sama, wówczas możesz dysku normalnie używać (ze względu
na długi czas pracy dysku, taka liczba jest akceptowalna).

Dlugo czas pracy? Ten dysk jest z maja 2009. Uzywany w kompie domowym.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-09-26 21:28:32
Autor: Rafał Łukawski
Problem ze S.M.A.R.T
wrote:
[...]

Nie jakos specjalnie dlugo, ale tez nie jest nowy. Ja mam dyski co dzialaja 24h/dobe (te tanie - SOHO, nie enterprise). wyciagaja do 10 tys h bez badow i reallokacji, pozniej je wymieniam... ale zazwyczaj powodem wymiany jest chec modernizacji (pojemnosc)

Ja bym zapuscil odczyt calego dysku, jezeli pojawi Ci sie bad (a przy takim odczycie jest szansa), to bedziesz mial powod do wymiany (backupy oczywiscie masz :D). Nic lepszego teraz nie przychodzi mi do glowy.

Na gwarancji polecam nie bawic sie w jakies regeneracje sektorow (gdy wyskocza bady), lepiej wymienic na nowy, zawsze jakis zysk.

pozdr.
Rafał

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/