Problem ze zwrotem laptopa niezgodnego z umową (morele.net)

Data: 2010-10-05 13:43:01
Autor: maxknowledge
Problem ze zwrotem laptopa niezgodnego z umową (morele.net)
Dobry wieczór,

w piątek, 1 Października, zakupiłem Laptopa ze strony
http://www.morele.net/laptop-acer-aspire-7540g-504g32mn-lx-ppp0c-001-323235/

Odebrałem go osobiście we Wrocławiu, w Netpunkcie, po opłaceniu opłaty
logistycznej i opłaty reklamacyjnej w wysokości 21zł.

Stwierdziłem niezgodność z parametrami podanymi na stronie. Kości
pamięci miały być taktowane z szybkością dla ddr3, a są w nim ddr2.
Czuję się oszukany. Laptop nie spełnia moich oczekiwań. Otrzymałem
odpowiedź ze sklepu:

"Proszę dostarczyć sprzęt do net punktu we Wrocławiu w celu diagnozy i
przekazania sprzętu do serwisu. Aby przyspieszyć realizacje zgłoszenia
można wysłać sprzęt bezpośrednio do serwisu Morele.net na adres:
Morele.net Serwis Mogilska 120 31-445 Kraków z Dopiskiem RMA i nr.
Informuje, że czas realizacji zgłoszenia jest liczony od daty
dostarczenia sprzętu do serwisu Morele.net(adres powyżej) Uwaga! W
przypadku dostarczenia towaru do netpunktu proszę zwrócić uwagę czy
operator przyjmujący towar zmienia status na \\"Towar Przyjęty\\". Ten
status powinien być widoczny na Państwa koncie w dziale zgłoszeń przy
tym RMA. Z poważaniem Dział Serwisu Morele.net"

Chcą potraktować laptopa jako wadliwym, a nie jako reklamowany. Mam
problem z odzyskaniem pieniędzy. Kupowałem laptopa wraz z dziewczyną i
sprzedawca przy nas potwierdził, że kości są na ddr3, ponieważ wg
niego wszystkie już są na ddr3!

Nie wiem w jaki sposób go jutro oddać przed upływem 10 dni.

Jak mogę odzyskać pieniądze?

Data: 2010-10-06 07:09:50
Autor: Mario
Problem ze zwrotem laptopa niezgodnego z umową (morele.net)
jesli chcesz korzystac z niezgodnosci towaru z umowa i oczekujesz wymiany pamieci na ddr3 to oddaj go do sklepu bo tam zapewne wystawili Ci paragon/fakture... jesli dostales ja poczta to poczta tez odeslij laptop... oni maja 14 dni na odpowiedz, a nie tyle ile sobie sami wymysla...

jesli natomiast chcesz go zwrocic to masz prawo jesli kupowany byl tylko przez internet...

pzdr

Data: 2010-10-05 23:23:39
Autor: maxknowledge
On 6 Paź, 07:09, "Mario" <mario198...@gazeta.pl> wrote:

jesli natomiast chcesz go zwrocic to masz prawo jesli kupowany byl tylko
przez internet...

Towar zamówiłem przez Internet, odebrałem w sklepie. Nie wiem jak to
powinno być traktowane?

Data: 2010-10-06 01:38:22
Autor: witek
Problem ze zwrotem laptopa niezgodnego z umowÂą (morele.net)
On 10/6/2010 1:23 AM, maxknowledge wrote:
On 6 PaĹş, 07:09, "Mario"<mario198...@gazeta.pl>  wrote:

jesli natomiast chcesz go zwrocic to masz prawo jesli kupowany byl tylko
przez internet...

Towar zamówiłem przez Internet, odebrałem w sklepie. Nie wiem jak to
powinno być traktowane?

a komu płaciłeś?
Jak płaciłes w sklepie i odebrałeś w sklepie, to zamówienie sobie towaru aby dostarczyli do sklepu nie jest sprzedaza internetowa.

Data: 2010-10-05 23:43:03
Autor: maxknowledge
On 6 Paź, 08:38, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

> [...]

Jak płaciłes w sklepie i odebrałeś w sklepie, to zamówienie sobie towaru
aby dostarczyli do sklepu nie jest sprzedaza internetowa.

Płaciłem pracownikowi sklepu. Zapłaciłem również opłatę logistyczną i
opłatę za ochronę reklamacyjną 21 złotych. Czy to nie uprawomocnia
mnie do zwrotu w ciagu 14 dni?

I co z rękojmą? Pracownik sklepu potwierdził parametry techniczne,
lecz one się nie potwierdzają.

Data: 2010-10-06 08:58:46
Autor: Cyb
Problem ze zwrotem laptopa niezgodnego z umową (morele.net)
On Tue, 5 Oct 2010 23:43:03 -0700 (PDT), maxknowledge
<maxknowledge@gmail.com> wrote:

Płaciłem pracownikowi sklepu. Zapłaciłem również opłatę logistyczną i
opłatę za ochronę reklamacyjną 21 złotych. Czy to nie uprawomocnia
mnie do zwrotu w ciagu 14 dni?

a skad niby wziales te 14 dni? w sprzedazy "zdalnej" na zwrot jest 10
dni.

I co z rękojmą? Pracownik sklepu potwierdził parametry techniczne,
lecz one się nie potwierdzają.

to sie nazywa "niezgodnosc towaru z umowa" i nie ma wplywu, w jakiej
sprzedazy dokonales zakupy pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-10-06 08:49:53
Autor: Cyb
Problem ze zwrotem laptopa niezgodnego z umową (morele.net)
On Tue, 5 Oct 2010 23:23:39 -0700 (PDT), maxknowledge
<maxknowledge@gmail.com> wrote:

Towar zamówiłem przez Internet, odebrałem w sklepie. Nie wiem jak to
powinno być traktowane?

ten przepis o 10 dniach wynika stad, ze kupujac przez internet nie
miales mozliwosci zapoznac sie z towarem.

odbierajac towar osobiscie w siedzibie/magazynie firmy miales
mozliwosc zapoznania sie ze sprzetem (w takim smaym stopniu, jak w
zwyklym sklepie) wiec przepis o 10 dniach odpada.

ale wciaz masz niezgodnosc towaru z umowa i sklep musi to uwzglednic.

pozdrwoam,
Cyb

Data: 2010-10-06 09:30:44
Autor: niusy.pl
Problem ze zwrotem laptopa niezgodnego z umową (morele.net)

Użytkownik "Cyb" <cybus_@niespamuj.poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

[...]

Nieeeee. Ważne gdzie kupił a nie gdzie odebrał.

Data: 2010-10-06 05:10:05
Autor: maxknowledge
On 6 Paź, 09:30, "niusy.pl" <ds...@niusy.pl.invalid> wrote:

Nieeeee. Ważne gdzie kupił a nie gdzie odebrał.

Otrzymałem następną odpowiedź: "Wg opisu urządzenie ma posiadać ddr2.
Towar zgodny z opisem. Zasady zwrotu towaru (odstąpienia od umowy) w
ciągu 10 dni od daty zakupu są opisane w linku: http://morele.net/pokaz_pomoc/1/
Niestety z przyczyn proceduralnych zgłoszenie nie może zostać przyjęte
(\\"Możliwość zwrotu towaru w ciągu 10 dni od daty zakupu przysługuje
wyłącznie osobom fizycznym, które dokonały zakupu za pośrednictwem
kuriera lub poczty\\"). Zgodnie z zapisami regulaminu (pkt. 14)
złożenie zamówienia z odbiorem osobistym nie skutkuje powstaniem
czynności prawnej jaką jest zawarcie umowy. Realizacja powstałej
rezerwacji jest dokonywana na miejscu w lokalu (nie mamy więc tutaj do
czynienie z zawarciem umowy na odległość). Polityka firmy dotycząca
zwrotów i zasady postępowania w zaistniałym przypadku są opisana w
linku: http://morele.net/pokaz_pomoc/32/ Morele.net Dział Zwrotów
Kontakt"

Zapisałem stronę, na której był opis techniczny z ddr3. Ale to nie
ważne, ważne czy nadal mogę ubiegać się za zwrot?

Data: 2010-10-06 05:53:28
Autor: maxknowledge
Problem ze zwrotem laptopa niezgodnego z umową (morele.net)

On 6 Paź, 09:30, "niusy.pl" <ds...@niusy.pl.invalid> wrote:

> Nieeeee. Ważne gdzie kupił a nie gdzie odebrał.

Napisałem, że posiadam kopię zapasową strony i jak nie przyjmą zwrotu,
to skorzystam z depozytu sądowego przy sprawie, która chcę założyć.
Otrzymałem potem odpowiedź:

RE : Dotyczy produktu nr 323235
Treść:
Witam, prosze przedstawic kopie zapasowa oferty z ddr3, na
podstawionego dokumentu przyjmiemy zwrot.

Wysłałem kopię zapisaną w firefoxie, spakowaną programem winrar. Nie
wiem co teraz zrobić, jak mi jej nie uznają.

Data: 2010-10-06 15:57:34
Autor: Kotlet z karkówki
W dniu 2010-10-06 14:53, maxknowledge pisze:

[...]

zglosic na policji oszustwo :-) (a wczesniej uprzedzic ich)

--
http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl - rewelacja !
http://program.do.fakturowania.dumpingowiec.pl

Data: 2010-10-06 22:13:40
Autor: Cyb
Problem ze zwrotem laptopa niezgodnego z umowš (morele.net)
On Wed, 6 Oct 2010 05:53:28 -0700 (PDT), maxknowledge
> [...]

Wysłałem kopię zapisaną w firefoxie, spakowaną programem winrar. Nie
wiem co teraz zrobić, jak mi jej nie uznają.

wiesz, w sadzie taki dowod moze byc latwo obalony - kopia
strony/wydruk potwierdzny przez notariusza to jest dowod.
a  tak, to zawsze moga sie bronic ze mogles zapisac strone i dowolnie
ja zmodyfikowac.
ale fakt ze sklep dla swietego spokoju moze pojsc ci na reke

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-10-06 12:37:29
Autor: witek
On 10/6/2010 2:30 AM, niusy.pl wrote:

[...]

kupił w sklepie. tam zapłacił i tam odebrał.
przez internet zlecił tylko dostarczenie egzemplarza do konkretnego sklepu, zeby mógł tam pójść i go kupić.

Data: 2010-10-06 22:10:31
Autor: Cyb
Problem ze zwrotem laptopa niezgodnego z umowš (morele.net)
On Wed, 6 Oct 2010 09:30:44 +0200, "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid>
wrote:

Nieeeee. Ważne gdzie kupił a nie gdzie odebrał.

zdefiniuj co oznacza "kupil". bo jak na razie przez internet to co najwyzej zamowil, odebral
osobiscie w siedzibie/oddziale firmy i zaplacil tez w
siedzibie/oddziale firmy.

jak w skelpie stacjonarnym chce kupic cos, czego w danej chwili nie
maja i musza dla mnie sciagnac, to tez jest to sprzeadz "zdalna"?

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-10-08 11:09:30
Autor: niusy.pl
[...]

No i co z tego ? Ważne gdzie odbyła się transakcja i to nie według regulaminu, bo może poza regulaminem została dokonana (hipotetycznie). Zamówienie, potwierdzenie. To jest zwykle zawarcie zobowiązującej umowy kupna-sprzedaży. Tutaj istotnie regulamin jest tak sformuowany, że wskazuje na to, że umowa została zawarta w przedsiębiorstwie, ale bynajmniej nie dlatego, że tam odebrano i zapłacono tylko z  tego regulaminu z którym klient mógł zapoznać się nim kupował.

jak w skelpie stacjonarnym chce kupic cos, czego w danej chwili nie
maja i musza dla mnie sciagnac, to tez jest to sprzeadz "zdalna"?

To jest ściąganie towaru. Nijak ma się do zawierania umowy kupna-sprzedaży

Data: 2010-10-07 14:54:46
Autor: Mark
Dnia Wed, 6 Oct 2010 07:09:50 +0200, Mario napisał(a):

jesli chcesz korzystac z niezgodnosci towaru z umowa i oczekujesz wymiany pamieci na ddr3

O, a to sobie tak mozna wymienic swobodnie pamieci na takie innego typu?
ciekawe..

Na ogol (poza paroma wyjatkami) jest to niemozliwe

--
Mark

Data: 2010-10-07 00:32:59
Autor: Wojciech Kulesza
Problem ze zwrotem laptopa niezgodnego z umową (morele.net)
W dniu 2010-10-05 22:43, maxknowledge pisze:
Dobry wieczór,
[...]
Kupowałem laptopa wraz z dziewczyną i
sprzedawca przy nas potwierdził, że kości są na ddr3, ponieważ wg
niego wszystkie już są na ddr3!

Kupiłeś laptopa z dziewczyną, a marudzisz, że kości nie te. Dziwny jesteś. Przyznaj od razu, że dziewczyna miała za małą rozdzielczość :P

Pzdr
Wojtek

Data: 2010-10-06 17:42:28
Autor: witek
On 10/6/2010 5:32 PM, Wojciech Kulesza wrote:
[...]

miała być nówka, a wyszło, że używana.
Dlatego teraz chce całość oddać.

Data: 2010-10-07 13:31:00
Autor: maxknowledge
On 7 Paź, 00:42, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

miała być nówka, a wyszło, że używana.
Dlatego teraz chce całość oddać.

Nie jestem Twoim kolegą, abyś sobie takie żarty robił. Dostałbyś od
zaraz po gębie. Nie dostałeś jeszcze to się ciesz, bo nie wiesz co to
znaczy.

Data: 2010-10-08 15:49:44
Autor: witek
On 10/7/2010 3:31 PM, maxknowledge wrote:
[...]

to weź kolego nastepnym razem przeczytaj co nabazgrałeś przed wysłaniem, to nie bedziesz miał pretensji, ze sie z twoich głupot śmieją.

Data: 2010-10-08 16:11:16
Autor: maxknowledge
On 8 Paź, 22:49, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

> [...]

to weź kolego nastepnym razem przeczytaj co nabazgrałeś przed wysłaniem,
to nie bedziesz miał pretensji, ze sie z twoich głupot śmieją.

A nie wystarczy czytać ze zrozumieniem? Albo przynajmniej mieć
pożyteczniejsze zajęcia jak wypisywanie głupich domysłów po grupach?

Data: 2010-10-09 00:38:13
Autor: witek
On 10/8/2010 6:11 PM, maxknowledge wrote:
[...]

czasami oprócz użalania się na sobą można się jeszcze pośmiać.
to nie moja wina, że nie potrafisz.

Data: 2010-10-07 15:23:25
Autor: Mark
Dnia Tue, 5 Oct 2010 13:43:01 -0700 (PDT), maxknowledge napisał(a):

[...]

Pytanie podstawowe: Czy rzeczywiscie sprawdzales jakie sa mozliwosci
chipsetu tego laptopa, bo od tego zalezy rodzaj uzytych pamieci? Sprawdzales
na stronie Acera? Bo ja widze ze seria 7540 ma pamieci DDR2. DDR3 tez ma.. ALE JEST TO PAMIEC KARTY GRAFICZNEJ. Moze zwyczajnie sie ktos
walnal w opisie - w specyfikacji technicznej Acera pamiec komputera jest
zaraz po pamieci karty graficznej. I usilujesz bic piane o cos co nie
istnieje.

[...]

Moze trzeba bylo sprawdzic przed zakupem? Ludzie wydaja tysiace zlotych,
*wydaje* im sie ze sie znaja, bo "potrafia" odroznic pamieci DDR2 od DDR3, a
tak naprawde wiedza ze dzwoni ale juz nie w ktorym kosciele. Jakbys
sprawdzil na stronie producenta co dana seria Aspire oferuje, to nie dalbys
sobie takich kitow wcisnac, skoro az tak ci zalezy na tych DDR3

--
Mark

Data: 2010-10-07 13:22:49
Autor: maxknowledge
On 7 Paź, 15:23, Mark <ta...@adres.w.pl> wrote:
[...]

Kombinujesz, w radeonie serii 56 2gb ddr3?

[...]

Sprawdzałem i upewniłem się u sprzedawcy. Brałem system na linuksie
Linpus i nie miałem jak zweryfikować na miejscu kości Uwierzyłem tak
samo, jak widzę pączki z różą w cukierni. Jak kupujesz pączka z różą
to jak sprawdzisz, że faktycznie tam jest jak tylko przez zjedzenie?

Temat zamknięty. Laptop zwrócony, po katuszach...ale odzyskałem
pieniądze. Trzeba się tylko zaangażować i nie honorować regulaminu
sklepu. Żaden sklep w Polsce nie stanowi prawa - jak ktoś określił
dupochronem. Należy wykorzystać wszystkie wady porduktu i gotowe.

Data: 2010-10-07 17:26:49
Autor: Kubuś Puchatek
Dnia 07-10-2010 o 16:23:25 Mark <tajny@adres.w.pl> napisał(a):

[...]

Co jeśli Acer na stronie teĹź się "walnął"? Sprawdzać jakie kości  zamontowano i sprawdzić na stronie producenta? A co jeśli i producent...
Klient chciał pamięci DDR3 i jeśli takich nie dostał (bo opis był  "walnięty") to nie jest to jego wina tylko sprzedawcy.
Inna inszość to to, Ĺźe sklepy internetowe mają takie opisy w d....(*)  licząc na to, Ĺźe większości klientĂłw (tak jak mi) nie będzie się chciało  reklamować zakupu.

Pozdrawiam
Kamil

(*) zwrĂłciłem sprzedawcy uwagę, Ĺźe w opisie karty sieciowej jaką kupiłem  jest błąd - karta nie ma SoftAP i co? Nic, nadal jest błędny.

--
(\ /)    This is Bunny.
(O.o)    Copy Bunny into your signature

Problem ze zwrotem laptopa niezgodnego z umową (morele.net)