Problemy przy zmianie chlodzenia na grafice

Data: 2009-05-25 19:09:33
Autor: Paweł
Problemy przy zmianie chlodzenia na grafice
Witam
Mam karte graficzna HD4870 512 MB i na niej jest zamontowane Accelero Twin turbo. Wszystko pieknie ze soba dziala, choc na poczatku po zmianie chlodzenia z referencyjnego zwisy komputera robil mi czasem SmartDoctor od ASUSA - chyba przez to, ze accelero ma inne kabelki we wtyczce czteropinowej (inne kolory niz w referencie) ale i tak da sie wtyczke wlozyc w tylko jednym ulozeniu.
Okazalo sie, ze problem stanowila funkcja "Overheat protection" w SmartDoctorze - jej wylaczenie na razie rozwiazalo problem. Czy ktos z Was tez uzywa kart ASUSa i mial podobne problemy, moze jest inne rozwiazanie?
Mialem tez problem przy montazu malych radiatorkow na kosci pamieci i sekcje zasilania karty. Ich "klej" nie trzymal zbyt mocno i kilka razy przy wkladaniu karty do obudowy odklejaly sie co mnie bardzo irytowalo, gdyz po zalozeniu glownego chlodzenia z wiatrakami dostep do kolejnych radiatorow jest bardzo utrudniony, a ja mam grube paluchy - tylko pinseta pomagala ;-) Jakos udalo mi sie wszystko posklejac i narazie jest ok, ale boje sie, ze pewnego dnia moga sie odkleic, a ja tego nie zauwaze w pore. Czy cieplo wydzielane z ukladow kosci w trakcie pracy powoduje jakies lepsze trzymanie tego klejui teraz radiatorki sie juz mocniej trzymaja i nie urwa?
Co polecacie kupic gdyby jednak byla potrzeba podklejania na nowo tych malych diabelkow? Pytalem w sklepach o tasmy termoprzewodzace ale nie maja takich. Jak sie konkretnie ta substancja klejaca i przekazujaca cieplo nazywa?

Pozdrawiam
Paweł __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4101 (20090525) __________

Data: 2009-05-25 20:10:19
Autor: qwerty
Użytkownik "Paweł" <brop@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gvejhc$ek8$1@atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Kup na alledrogo taką:
http://www.allegro.pl/item644393220.html

Na początku wydaje się, że słabo trzyma, ale po wygrzaniu ciężko odkleić.
Radiatory na radeon 9100 (dokładnie na ram) po roku "wygrzewania" ledwo odkleiłem radiatory (myślałem, że wyrwę z kościami).
Router WRT54GL 200@250MHz - bez chłodzenia parzył procesor. Po nocy wygrzewania trzyma bardzo porządnie (w nocy jednak nie ma dużego obciążenia).

Jak będziesz przyklejał to mocno dociśnij. Być może z twojego chłodzenia też muszą się wygrzać.

Data: 2009-05-26 18:51:44
Autor: Paweł
[...]

Dzieki :-) Troche mi rozjasniles sytuacje. Radiatorki sa juz od dawna przyklejone, poprostu obawialem sie, ze przy przenoszeniu kompa cos moze niepostrzezenie odpasc. Ale skoro po rozgrzaniu powinny sie solidnie trzymac to nie widze problemow :-) __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4105 (20090526) __________

Problemy przy zmianie chlodzenia na grafice