Problemy z QNAP

Data: 2014-05-09 10:29:49
Autor: Chris
Problemy z QNAP
Jaskiniowiec nabazgrał(a):

Model z serii TS-x39.

Inny model ... nie ważne ... 2 czy 3 miesiące temu poleciał cały RAID w tym dwa dyski do serwisu, oby coś z firmware nie było bo już ważne dane poszły do kosza :(

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ pojazdu.

Data: 2014-05-09 11:03:43
Autor: Jaskiniowiec
Problemy z QNAP
W dniu 09.05.2014 10:29, Chris pisze:

Model z serii TS-x39.

Inny model ... nie ważne ... 2 czy 3 miesiące temu poleciał cały RAID w
tym dwa dyski do serwisu, oby coś z firmware nie było bo już ważne dane
poszły do kosza :(

U mnie problemy pojawiły się jeszcze na starym fw 3.x, które nie
pokazywało nawet że coś z dyskami się dzieje. Dopiero po wgraniu
nowszego 4.x zaczęło pokazywać alerty. O logach można w tym guanie
pomarzyć, bo zapisuje je gdzieś w plikach SQLite i to z krótkiego okresu.

A co do padu RAID u Ciebie, to mnie pocieszyłeś :/ Tak czuję w kościach,
że jak u siebie nie zmigruję na coś zupełnie innego, to ta zabawka
prędzej czy później padnie i narobi niezłych szkód.

Urwał nać, do czego to doszło, żeby robić backup backupu :/

Data: 2014-05-09 11:21:11
Autor: Franc
Problemy z QNAP
Dnia Fri, 09 May 2014 11:03:43 +0200, Jaskiniowiec napisał(a):

Urwał nać, do czego to doszło, żeby robić backup backupu :/
Może to celowa zmowa "onych" żeby wrzucać dane do "chmur" - takie celowe
zniechęcanie przez duż± awaryjno¶ć.

--
Franc

Data: 2014-05-09 11:40:30
Autor: Chris
Problemy z QNAP
Jaskiniowiec nabazgrał(a):

[...]

U mnie pad teĹĽ byĹ‚ na 3.x :)  bo skoro dziaĹ‚aĹ‚o to lepiej byĹ‚o nie ruszać :) zmiana na 4.x poszĹ‚a dopiero po padzie dyskĂłw ot tak przy okazji.
Mam jeszcze drugi TS-112 jako magazyn głównie pod AV wpięty do BD/TV i coraz częściej mam odpalanie wentyla na maxa na parę min i znowu się ucisza, wcześniej aż tak często się nie odpalał.

A co do padu RAID u Ciebie, to mnie pocieszyłeś :/ Tak czuję w kościach,
że jak u siebie nie zmigruję na coś zupełnie innego, to ta zabawka
prędzej czy później padnie i narobi niezłych szkód.

U mnie poszło całe archiwum zdjęć ze strony w sigu :( kilka milionów fotek rozjebanych aut bo oprócz tego co na forum była też własna baza VIN=FOTA ze stanów za ostanie 10-12 lat :( teraz nie do odzyskania bo i amerykanie to skasowali.

Urwał nać, do czego to doszło, żeby robić backup backupu :/

Dokładnie

Data: 2014-05-09 13:36:28
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Problemy z QNAP
Dnia 2014-05-09, o godz. 11:40:30
"Chris" <chris@mail.com> napisał(a):

U mnie pad też był na 3.x :)  bo skoro działało to lepiej było nie
ruszać :) zmiana na 4.x poszła dopiero po padzie dysków ot tak przy
okazji. Mam jeszcze drugi TS-112 jako magazyn głównie pod AV wpięty
do BD/TV i coraz czę¶ciej mam odpalanie wentyla na maxa na parę min i
znowu się ucisza, wcze¶niej aż tak często się nie odpalał.

Wyjmij dyski i odkurz wnętrze. ;-)

Dokładnie

A tam. Backup to się robi w dwóch miejscach jak ma być ultra pewnie.
Backup z kopii ma odtworzyć dane które stracili¶my na podstawowym
no¶niku. Bo inaczej to nie backup tylko magazyn danych bez backupu. :-P

Zdrówko

Data: 2014-05-09 15:28:31
Autor: Chris
Problemy z QNAP
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

[...]

Czysto ale i tak przedmucham :)

[...]

Struktura bazy + skrypty + wszystko programowe ma backu poza macież±  ale dane typu zdjęcia/screeny ze względu na liczbę sztuk jak i ilo¶ć TB była i jest w jednym miejscu. Obecnie cały system jest robiony od nowa bo rozrosło się to bardzo i do jednego 4-bay Qnap doszedł 8-bay Synology + obecnie jest osobny dedykowany serwer gdzies na polsce (nie pamiętam teraz nazwy gdzie).

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2014-05-09 13:33:39
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Problemy z QNAP
Dnia 2014-05-09, o godz. 10:29:49
"Chris" <chris@mail.com> napisał(a):

Jaskiniowiec nabazgrał(a):

> Model z serii TS-x39.

Inny model ... nie ważne ... 2 czy 3 miesi±ce temu poleciał cały RAID
w tym dwa dyski do serwisu, oby co¶ z firmware nie było bo już ważne
dane poszły do kosza :(

W moim 259 był problem z czarnymi WD RE4 2 TB - jak kiedy¶ już
pisałem. W pewnym moemencie system tracił do nich dostęp tak jakby były
niezamontowane. Pomogła wymiana. Na 2TB WD RED. W sumie dziwne to było.
A w identycznej sztuce (i w innej 419-tce) u kolego chodz± WD Grenn 2TB
choć nie s± na li¶cie kompatybilno¶ci. Ot ciekawostka...

Zdrówko

Data: 2014-05-09 15:33:15
Autor: Chris
Problemy z QNAP
[...]

U mnie chodziły Seagate modelu teraz nie pamiętam bo były wymienianee zaraz po kupnie na inny model bo złe zamontowali na starcie.
Potem już były dokupowane same WD RED i te spisuj± się odpukac dobrze oprócz pierwszej serii/dostawy od WD która w 90% padła :) jaki¶ zwalony firmware dali pewnie ale tego nie było dużo sztuk jak to nowo¶ć, potem już prawie zero problemów z RED-ami.