Problemy z SSD

Data: 2013-01-13 15:30:31
Autor: Marek
Problemy z SSD
Witam,

Kiedyś poruszałem wątek niezawodności SSD. Moje wątpliwości zostały stłumione. Podobno miały być niezawodne. Kupiłem więc taki dysk i ... nacieszyłem się nim 2 miesiące zanim padł. Był nim OCZ Agility 3, 120GB, 500/525.

Pierwsze pytanie więc: miałem pecha, czy jednak ten producent / model a może typ SSD dysku jest do bani jednak?

Druga sprawa to wydajność pod W8 Pro. Piszą, że ma 500/525. W życiu tyle nie miał. Nie pamiętam dokładnie ale jak miał 60% tego co napisali, to dużo.

Na czas naprawy musiałem kupić inny dysk SSD. Tym razem Intel 330 500/450. Testuję jego wydajność i wygląda tak:

http://imageshack.us/a/img705/9204/20130111180146.png
http://imageshack.us/a/img542/2056/20130111180134.png

Powiedzcie mi, czy producenci jaja sobie robiÄ… czy moĹĽe coĹ› nie tak mam ustawione w systemie?

Marek

Data: 2013-01-13 15:47:04
Autor: Tomasz Jasiński
Problemy z SSD
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 13 Jan 2013 15:30:31 +0100  doszła do mnie wiadomo¶ć  <kcugf2$rlj$1@node1.news.atman.pl>  od Marek <precz@spamowi.com>  :
Witam,

Kiedy¶ poruszałem w±tek niezawodno¶ci SSD. Moje w±tpliwo¶ci zostały stłumione. Podobno miały być niezawodne. Kupiłem więc taki dysk i ... nacieszyłem się nim 2 miesi±ce zanim padł. Był nim OCZ Agility 3, 120GB, 500/525.

Nie istniej± dyski niezawodne, istniej± mniej lub bardziej zawodne.

Pierwsze pytanie więc: miałem pecha, czy jednak ten producent / model a może typ SSD dysku jest do bani jednak?

Jednemu padnie, drugiemu nie...

Druga sprawa to wydajno¶ć pod W8 Pro. Pisz±, że ma 500/525. W życiu tyle nie miał. Nie pamiętam dokładnie ale jak miał 60% tego co napisali, to dużo.

Producent przeprowadza pomiar w okre¶lonych warunkach i na okre¶lonym
sprzęcie, jak zestawisz taki sam sprzęt i oprogramowanie to i wyniki
takie same uzyskasz.

Na czas naprawy musiałem kupić inny dysk SSD. Tym razem Intel 330 500/450. Testuję jego wydajno¶ć i wygl±da tak:

http://imageshack.us/a/img705/9204/20130111180146.png
http://imageshack.us/a/img542/2056/20130111180134.png

Powiedzcie mi, czy producenci jaja sobie robi± czy może co¶ nie tak mam ustawione w systemie?

--
Tomasz Jasiński
Jak wiadomo, Pan Bóg jest wszechmocny i wszystko

Data: 2013-01-13 16:50:41
Autor: Marek
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-13 15:47, Tomasz Jasiński pisze:
[...]

Wprowadził trzeci± kategorię: mega-zawodne. Na podstawie swojego przypadku mógłbym w/w dysk do takich zakwalifikować. Je¶li kolejny dysk SSD padnie mi za 2 miesi±ce, to wracam do HDD.

Jednemu padnie, drugiemu nie...

Czyli 50% osób wymienia je raz na 2 miesi±ce? :-D

Producent przeprowadza pomiar w okre¶lonych warunkach i na okre¶lonym
sprzęcie, jak zestawisz taki sam sprzęt i oprogramowanie to i wyniki
takie same uzyskasz.

Domy¶lam się. WprowadĽmy więc roboczo współczynnik rzeczywisto¶ci Wrz zdefiniowany jako realne transfery pod W8 / transfer deklarowany. Czy istniej± dyski SSD w Wrz>0.6 ?

Marek

Data: 2013-01-13 17:13:15
Autor: Tomasz Jasiński
Problemy z SSD
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 13 Jan 2013 16:50:41 +0100  doszła do mnie wiadomo¶ć  <kcul5c$r0s$1@node2.news.atman.pl>  od Marek <precz@spamowi.com>  :

[...]

Wyniki testów laboratoryjnych i domowych będ± zupełnie inne ze względu
na konfiguracje i oprogramowanie testowe, to trzeba przyj±ć do
wiadomo¶ci.

Data: 2013-01-13 19:23:57
Autor: BartekK
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-13 16:50, Marek pisze:
[...]
Nie istniejÄ… dyski niezawodne, istniejÄ… mniej lub bardziej zawodne.
No to ja mam również podobne doświadczenia z OCZ z serii 3 - z niektórymi płytami (a dokładnie z czipsetem intela H67) padają jak muchy - po prostu przestają być wykrywane. Z ~10szt agility/vertex3 które zamontowałem z takim czipsetem - padły 7, z czego niektóre na zasadzie wymiany (padł, wstawiony nowy, następny padł, wstawiony następny itd). Problem jest ponoć nas styku kontrolera Sandforce i interfejsu sata w czipsecie intela, ale rozwiązania brak.
Problem znikł po zastosowaniu w tym samym miejscu SSD intela z serii 320/520.

Data: 2013-01-13 21:27:38
Autor: Marek
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-13 19:23, BartekK pisze:

No to ja mam również podobne doświadczenia z OCZ z serii 3 - z
niektórymi płytami (a dokładnie z czipsetem intela H67) padają jak muchy
- po prostu przestają być wykrywane.

U mnie Bios widzał dysk ale instalator Windows deklarował dysk jako zablokowany...
Szczerze mówiąc ja właśnie mam chipset Intela, co prawda P55.

Z ~10szt agility/vertex3 ktĂłre
zamontowałem z takim czipsetem - padły 7, z czego niektóre na zasadzie
wymiany (padł, wstawiony nowy, następny padł, wstawiony następny itd).

Po jakim okresie padały?

Problem jest ponoć nas styku kontrolera Sandforce i interfejsu sata w
czipsecie intela, ale rozwiÄ…zania brak.

Kontroler Marvell. Zastanawiam się nad zmianą kontrolera, jak Remek zasugerował.

Problem znikł po zastosowaniu w tym samym miejscu SSD intela z serii
320/520.

Teraz mam Intela 330. Jednakże muszę przyspieszyć go wspomnianą wymianą kontrolera bo demonem prędkości w tej chwili nie jest. Boje się jazd w postaci padliwości hurtowej SSD, jaką doświadczyłeś.

Marek

Data: 2013-01-13 21:29:32
Autor: qwerty
Problemy z SSD
UĹĽytkownik "BartekK"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:kcuugu$f3$1@mx1.internetia.pl...
[...]

To potwierdza moje słowa, że SSD się nie nadaje do domowego użytku.

Data: 2013-01-13 22:14:32
Autor: Przemysław Ryk
Problemy z SSD
Dnia Sun, 13 Jan 2013 21:29:32 +0100, qwerty napisał(a):

Użytkownik "BartekK"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kcuugu$f3$1@mx1.internetia.pl...
No to ja mam również podobne do¶wiadczenia z OCZ z serii 3 - z niektórymi płytami (a dokładnie z czipsetem intela H67) padaj± jak muchy - po prostu przestaj± być wykrywane. Z ~10szt agility/vertex3 które zamontowałem z takim czipsetem - padły 7, z czego niektóre na zasadzie wymiany (padł, wstawiony nowy, następny padł, wstawiony następny itd). Problem jest ponoć nas styku kontrolera Sandforce i interfejsu sata w czipsecie intela, ale rozwi±zania brak.

To potwierdza moje słowa, że SSD się nie nadaje do domowego użytku.

Zaraz Ci Remek i RS wytłumacz±, że nie wiesz, o czym mówisz. ;D

[ Najlepszym sposobem na czysto¶ć sumienia jest jego staranne odłożenie na ]
[ półkę i konsekwentne nieużywanie.             (Janusz "Kali" Kaliszczak) ]

Data: 2013-01-13 23:19:23
Autor: R.e.m.e.K
Problemy z SSD
Dnia Sun, 13 Jan 2013 22:14:32 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

To potwierdza moje słowa, że SSD się nie nadaje do domowego użytku.

Zaraz Ci Remek i RS wytłumaczą, że nie wiesz, o czym mówisz. ;D

No tak, nie nadaja sie apesolutnie :-)
Ale z koniami kopac sie juz nie bede. Bede za to nadal czerpal radosc z
responsywnosci systemu, szybszego wczytywania plikow i niewrazliwosci dysku
na liczbe jednoczesnie czytajacych/piszacych po dysku aplikacji. Jak to
pisales? Ja truskawki wole cukrem? ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-17 22:27:09
Autor: Przemysław Ryk
Problemy z SSD
Dnia Sun, 13 Jan 2013 23:19:23 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

[...]

Smiley'a widział? :)

[...]

Bomba. Szkoda tylko, że pewien w±tek tak zdechł. Bo temat tych macierzy na
SSD mnie cholernie zainteresował. Zwłaszcza, że informacje mam z kilku
Ľródeł i z tzw. pierwszej ręki (bezpo¶rednio od administratorów). :)

[ Got it all wrong, holy man. I absolutely believe in God...               ]
[ And I absolutely hate the fucker.    (Richard B. Riddick, "Pitch Black") ]

Data: 2013-01-18 08:51:06
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Problemy z SSD
Dnia 2013-01-17, o godz. 22:27:09
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a):

[...]

Gadałem wczoraj znów z inżynierem NetAppa i zapytałem tradycyjnie o
dyski SSD w ich macierzach. No więc już oferuj±. W zeszłym roku nie
zalecali twierdz±c że nie ma na rynku dysków o odpowiedniej trwało¶ci
do ich potrezb. Tyle że oferuj± wył±cznie SSD Kingstona z serii SSDNow
E100 (pojemno¶ci 100, 200 i 400GB). MTBF tych dysków to OIDP 10 milionów
godzin. Tyle że cena to ~400 ojro za najmniejszy do ~1200 ojro za
największy. Nadal do przy¶pieszenia macierzy bardziej sugerował ich
własne karty cache. ;-)

Zdrówko

Data: 2013-01-18 09:04:02
Autor: Chris
Problemy z SSD
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

[...]

Ciekawe czy to to samo co Toshiba:

http://storage.toshiba.eu/cms/en/hdd/solid_state_drives/product_detail.jsp?productid=396

U nas ceny wisz± ładne:
100GB - 4700
200GB - 8300
400GB - 16000

Ceny oczywi¶cie NETTO :)

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2013-01-18 09:11:07
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Problemy z SSD
Dnia 2013-01-18, o godz. 09:04:02
"Chris" <chris@spam.pl> napisał(a):

> [...]

> 10 milionów godzin. Tyle że cena to ~400 ojro za najmniejszy do
> ~1200 ojro za największy. Nadal do przy¶pieszenia macierzy bardziej

To te:
http://www.kingston.com/us/ssd/enterprise
Za networldem:
Sugerowane ceny SSDnow E100 to 1497 zł (100 GB), 2672 zł (200 GB) i
4858 zł (400 GB).

Obudowy inne ;-)

Zdrówko

Data: 2013-01-17 14:11:27
Autor: m4rkiz
Problemy z SSD
"Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote in message news:ucl3r489451g.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

wyciagniecie tak ogolnego wniosku na podstawie tak malej probki,
dodatkowo ograniczonej do jednego\dwoch modeli tego samego producenta
to idiotyzm

owszem, ocz z vertexami mialo sporo problemow, z 5 jeden musialem odeslac,
ale o wniosek ze maja 20% awaryjnosci bym sie nie pokusil

jak sie chce wyciagac wnioski o wszystkich ssd to trzeba wziac pod uwage ze
istnieja tez sprawdzone konstrukcje jak M4 czy 830 ktore sa na rynku
dostatecznie dlugo zeby pokazac ze ssd jednak sie nadaje do domowego uzytku

inaczej to opinia podobna do tej ze wysocy ludzie nie moga wygodnie
korzystac z samochodow bo 126p sa niskie bardzo

Data: 2013-01-17 15:28:17
Autor: R.e.m.e.K
Problemy z SSD
Dnia Thu, 17 Jan 2013 14:11:27 -0000, m4rkiz napisał(a):

[...]

Nie radze, w kopaniu ze stadnina koni przegrasz* ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-17 22:37:08
Autor: Przemysław Ryk
Problemy z SSD
Dnia Thu, 17 Jan 2013 15:28:17 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

[...]

Tej. Wstawiasz tak± * sugeruj±c± przypis czy inny dopisek w nagłówkach, to
na sugestii nie kończ, co? :D

[ Sam nie wiem co jest gorsze: bycie alkoholikiem czy seksoholikiem?       ]
[ W pierwszym przypadku Ci nie staje, w drugim nie ma czasu wypić...       ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2013-01-17 15:43:48
Autor: RadoslawF
Problemy z SSD
Dnia 2013-01-17 15:11, Użytkownik m4rkiz napisał:

inaczej to opinia podobna do tej ze wysocy ludzie nie moga wygodnie
korzystac z samochodow bo 126p sa niskie bardzo

Zdefiniuj "wysocy", ja maj±c 182cm musiałem głowę chować między ramiona
i siedzieć pochylony bo dach walił mnie po głowie.
W zimie znowu but nie bardzo mi się mie¶cił między pedałem hamulca
a elementem kabiny. Malucha nie miałem ale robiłem na nim prawo
jazdy a i potem musiałem w tym wyrobie kilka razy jechać.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-17 14:58:09
Autor: m4rkiz
Problemy z SSD
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message news:kd92n9$r0s$1node2.news.atman.pl...
[...]

ja tez mialem z maluchem swoje przygody, ale nie zrazilem sie z tego
powodu do *wszystkich* modeli wszystkich producentow,
co zdaje sie sugerowac qwerty kilka postow wyzej

Data: 2013-01-17 17:24:25
Autor: RadoslawF
Problemy z SSD
Dnia 2013-01-17 15:58, Użytkownik m4rkiz napisał:

[...]

Nie zapominaj że malucha od poloneza odróżnisz na wygl±d nawet
ze sporej odległo¶ci i bez wsiadania. Dobrego od złego SSD
(nawet je¶li tylko dla konkretnej płyty) nie odróżnisz bez
wiedzy na której posiadanie trzeba jednak po¶więcić trochę
własnego cennego czasu.

Problemem z t± i podobnymi dyskusjami jest uczestnictwo w nich
ludzi którzy na SSD wydali spore pieni±dze (kilkaset zł) i teraz
chc± sami siebie przekonać że SSD warto montować zawsze i wszędzie,
co akurat nie jest prawd±. Jak dojd± do tego opisywane problemy
współpracy pewnych serii dysków z pewnymi kontrolerami to
wychodzi że kupowanie SSD w ciemno w nadziei że nie trafi się
Ľle jest sporym błędem. No ale zawsze jak zbraknie argumentów
to można napisać "w kopaniu ze stadnina koni przegrasz".

Pozdrawiam

Data: 2013-01-17 16:42:49
Autor: m4rkiz
Problemy z SSD
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message news:kd98js$1bj$1node2.news.atman.pl...
[...]

oczywiscie ze nie zawsze jest sens, jak by nie patrzec te rozwiazania
dopiero raczkuja, pierwszy sensowny ssd dla kowalskiego pojawil sie
3-4 lata temu, 60GB model kosztowal niemal tyle co reszta podzepolow
podstawowego pc a zazwyczaj byl niewiele szybszy niz hdd

obecny skok sprawia ze za 500pln mozna kupic 128GB ktore jest w
typowych zastosowaniach pewnie z 3-4 razy szybsze niz hdd
wiec warto poswiecic godzinke na zapoznanie sie z tematem
i rozwazenie zakupu jezeli reszta podzespolow jest wystarczajaco
wspolczesna zeby z tego skorzystac a kupujacy korzysta z komputera
wystarczajaco intensywnie

jedyne do czego sie tu odnioslem to skreslenie ssd jako rozwiazania
dla pc na podstawie problemow z kilkoma dyskami z jednej serii
jednego producenta bo to delikatnie mowiac absurd

Data: 2013-01-17 18:53:46
Autor: qwerty
Problemy z SSD
Użytkownik "m4rkiz"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:kd93i6$fo5$1@dont-email.me...
ja tez mialem z maluchem swoje przygody, ale nie zrazilem sie z tego
powodu do *wszystkich* modeli wszystkich producentow,
co zdaje sie sugerowac qwerty kilka postow wyzej

Zaszyfruj cał± partycję i licz na to, że TRIM będzie działać...
Kup dysk i póĽniej dokupuj kontroler...
Cena GiB jest porównywalna do "talerzowych" dysków...
Niech będzie małe przepięcie - już widzę jak odzyskujesz dane z spalonej ko¶ci...
Można wymieniać i wymieniać.

Data: 2013-01-17 19:21:29
Autor: m4rkiz
Problemy z SSD
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:50f83aad$0$1221$65785112news.neostrada.pl...
Zaszyfruj cał± partycję i licz na to, że TRIM będzie działać...

zaszyfrowalem, dziala, wystarczy zostawic troche niespartycjonowanego
miejsca - taki juz koszt stosowania fde na pamieci flash

Kup dysk i póĽniej dokupuj kontroler...

jezeli ma sie kiepski kontroler a chce sie wykorzystac pelna predkosc
ssd to czasem trzeba, obowiazku kupowania najszybszych podzepolow
na rynku kiedy nie ma sie ich do czego podlaczyc jeszcze nie wprowadzili

Cena GiB jest porównywalna do "talerzowych" dysków...

ssd ma inne zalety niz porownywalna cena za gigabajt, jest to czas
dostepu oraz predkosc tranferu, narzekasz ze bolid f1 nie kosztuje tyle
co miejskie autko...

Niech będzie małe przepięcie - już widzę jak odzyskujesz dane z spalonej ko¶ci...

niech bedzie male przepiecie, juz widze jak odzyskujesz dane z dysku ze
spalona elektronika - owszem, jest to w przeciwienstwie do spalonego ssd
wykonalne, ale koszt przekracza mozliwosci zwyklego czlowieka

backupy sa tansze, tak jak przy wszystkim innym w zyciu - trzeba myslec

Można wymieniać i wymieniać.

mozna, mozna tez zrozumiec ze ssd obecnie nie ma zastapic hdd tylko
zaoferowac system uruchamiajacy sie w 15 sekund, aplikacje w 1 i kompletny
brak zaciec podczas uzywania na normalnym sprzecie, nie twierdze ze kazdy
ma sobie ssd kupic bo mi to wisi, ale demonizowanie tych dyskow jest smieszne

Data: 2013-01-17 22:37:08
Autor: Przemysław Ryk
Problemy z SSD
Dnia Thu, 17 Jan 2013 15:43:48 +0100, RadoslawF napisał(a):

[...]

Dziwny jaki¶. Swego czasu (końcówka ogólniaka) do maluszka władowali¶my się
w 11 osób. Nie pytaj jak, bo sam tego nie rozkminiam, ale faktem jest, że na
imprezę do znajomych studentów tak dotarli¶my. :D

[ Animal rights? Animals have the right to be tasty.                       ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2013-01-17 18:08:28
Autor: Tomasz Jasiński
Problemy z SSD
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 13 Jan 2013 22:14:32 +0100  doszła do mnie wiadomo¶ć
<ucl3r489451g.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>  od Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>  :
[...]

Na rynku jest wiele dysków SSD, do domowego i przemysłowego użytku,
mniej lub bardziej awaryjnych, trzeba wiedzieć, czego unikać.

Zwroty dysków OCZ w procentach(za
http://www.behardware.com/articles/881-7/components-returns-rates-7.html)

- 40.00% for the OCZ Petrol 64 GB
- 39.42% for the OCZ Petrol 128 GB
- 30.85% for the OCZ Octane 128 GB SATA II
- 29.46% for the OCZ Octane 64 GB SATA II
- 9.73% for the OCZ Vertex 2 120 GB 3.5"
- 9.59% for the OCZ Vertex 2 120 GB
- 6.73% for the OCZ Vertex 2 60 GB
- 5.43% for the OCZ Agility 3 240 GB
- 5.12% for the OCZ Vertex Plus 128 GB

Petrole i Octany to istny pogrom.
--
"To, czy my¶li się metalem, czy kisielem, jest obojętne."
Stanisław Lem - Altruizyna.

Data: 2013-01-17 19:33:51
Autor: m4rkiz
Problemy z SSD
"Tomasz Jasiński" <Belzebub@invalid.invalid> wrote in message news:kbbgf89v0da4sed1tn8l8b1qtul4vjvtct4ax.com...
[...]

ocz i tak zeszlo do 5%, jest to liczba olbrzymia, ale najwyrazniej
zdolali poprawic sie o 2%, dodatkowo - 'kiepskosc' ocz nie
jest niespodzianka dla nikogo kto zadal sobie trud przeczytania
jakichkolwiek opinii o ssd

a jezeli spojrzymy na "Samsung 0.48%" to mamy mniej niz 1 dysk na 200,
intel wyglada tu jeszcze lepiej

i podsumowanie calosci:
- Hard drives: 1.74% (against 1.80%)
- SSDs: 2.93% (against 3.89%)

czyli wybierajac przypadkowy ssd mamy szanse na awarie wieksza o polowe,

ALE wybierajac ssd intela czy samsunga jest ona 3 razy mniejsza niz dla
statystycznego dysku twardego a dla corsaira i cruciala dalej jest to mniej
niz dla hdd

Data: 2013-01-19 02:41:10
Autor: Michal Kawecki
Problemy z SSD
Dnia Thu, 17 Jan 2013 19:33:51 -0000, m4rkiz napisał(a):

[...]

I tak upadaj± mity o MTBF i "kilkudziesięciu latach" pracy dysku.
--
M.   /odpowiadaj±c na priv zmień px na pl/

Data: 2013-01-13 15:59:03
Autor: Tomasz Jasiński
Problemy z SSD
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 13 Jan 2013 15:30:31 +0100  doszła do mnie wiadomo¶ć  <kcugf2$rlj$1@node1.news.atman.pl>  od Marek <precz@spamowi.com>  :
Uzupełnienie:

[...]

Teraz widać jak się maj± wyniki pomiarów laboratoryjnych do wyników u
użytkownika końcowego, jest w sieci wiele witryn publikuj±cych wyniki
testów przeprowadzanych w warunkach bardziej realnych, zanim kupisz to
sobie poszukaj i wyci±gnij wnioski.

Data: 2013-01-13 17:00:22
Autor: Marek
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-13 15:59, Tomasz Jasiński pisze:

[...]

Nie maiłem jak poczytać sobie bo dysk SSD mi padł :-D
Problem w tym, że testy publikowane w sieci robi się tak, ze kto¶ dostaje dysk, mierzy go i oddaje. Test nie wykaże, że 50% dysków po 2 miesi±cach pada. Dlatego preferuję rozmowę z osobami, które używaj± dysków nieco dłużej.

Marek

Data: 2013-01-13 16:35:47
Autor: R.e.m.e.K
Problemy z SSD
Dnia Sun, 13 Jan 2013 15:30:31 +0100, Marek napisał(a):

http://imageshack.us/a/img542/2056/20130111180134.png

Z obrazka wynika, ze uzywasz dysku na kontrolerze Marvella. To generalnie
shit a nie kontroler, tez tu publikowalem podobne obrazki. Po zmianie na
prawdziwe SATA III od Intela wydajnosc skoczyla prawie o 100%.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-13 17:08:33
Autor: Marek
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-13 16:35, R.e.m.e.K pisze:

Z obrazka wynika, ze uzywasz dysku na kontrolerze Marvella. To generalnie
shit a nie kontroler, tez tu publikowalem podobne obrazki. Po zmianie na
prawdziwe SATA III od Intela wydajnosc skoczyla prawie o 100%.

O, dzięki! :-)
Jaki to kontroler? Patrzę na strony gral.pl, balta.pl lecz nie ma tam kontrolerów SATA3 Intela :-( A boje się kupić szajs klasy mojego.

Marek

Data: 2013-01-13 17:28:30
Autor: R.e.m.e.K
Problemy z SSD
Dnia Sun, 13 Jan 2013 17:08:33 +0100, Marek napisał(a):

O, dzięki! :-)
Jaki to kontroler? Patrzę na strony gral.pl, balta.pl lecz nie ma tam kontrolerów SATA3 Intela :-( A boje się kupić szajs klasy mojego.

Kontroler jest na plycie glownej. Jaka masz plyte? Moze wystarczy przepiac
dysk w inny port? Chyba, ze masz stara plyte bez intelowskiego SATA III.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-13 21:30:23
Autor: Marek
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-13 17:28, R.e.m.e.K pisze:
Dnia Sun, 13 Jan 2013 17:08:33 +0100, Marek napisał(a):

O, dzięki! :-)
Jaki to kontroler? PatrzÄ™ na strony gral.pl, balta.pl lecz nie ma tam
kontrolerów SATA3 Intela :-( A boje się kupić szajs klasy mojego.

Kontroler jest na plycie glownej. Jaka masz plyte? Moze wystarczy przepiac
dysk w inny port? Chyba, ze masz stara plyte bez intelowskiego SATA III.

http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-p55a-ud3r_10

Sata III obsługuje Marvell :-(

Marek

Data: 2013-01-13 23:20:12
Autor: R.e.m.e.K
Problemy z SSD
Dnia Sun, 13 Jan 2013 21:30:23 +0100, Marek napisał(a):

http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-p55a-ud3r_10

Sata III obsługuje Marvell :-(

No wlasnie. U mnie skonczylo sie na wymianie plyty, ale i tak w zasadzie to
planowalem, wiec byl to dodatkowy powod.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-14 16:55:23
Autor: Marek
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-13 23:20, R.e.m.e.K pisze:

Sata III obsługuje Marvell :-(

No wlasnie. U mnie skonczylo sie na wymianie plyty, ale i tak w zasadzie to
planowalem, wiec byl to dodatkowy powod.

Czyli co w moim przypadku? Zaryzykowałbyś zakup jakiegokolwiek kontrolera za stówkę? Płyty nie zmienię gdyż sama w sobie jest bardzo wydajna (w sensie działania aplikacji) i stabilna. Kuleje SATA III jak widać a taki kontroler nawet na przyszłość się przyda do następnej płyty. Nie wiem na co trafię.

Marek

Data: 2013-01-14 17:13:57
Autor: R.e.m.e.K
Problemy z SSD
Dnia Mon, 14 Jan 2013 16:55:23 +0100, Marek napisał(a):

[...]

Nie wiem, nigdy nie uzywalem zewnetrznego kontrolera. Poszukaj testow, bo tu
w mine wdepnac jeszcze latwiej. Co do przyszlosci i "nie wiem na co trafie" to chyba decydujesz co kupujesz? --
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-14 22:27:49
Autor: Michal
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-14 16:55, Marek pisze:

Czyli co w moim przypadku? Zaryzykowałbyś zakup jakiegokolwiek
kontrolera za stĂłwkÄ™? PĹ‚yty nie zmieniÄ™ gdyĹĽ sama w sobie jest bardzo
wydajna (w sensie działania aplikacji) i stabilna. Kuleje SATA III jak
widać a taki kontroler nawet na przyszłość się przyda do następnej
płyty. Nie wiem na co trafię.

Mam podobny problem z Asusem M4A77TD PRO (w sumie jedyne co mi brakuje to SATA III i USB 3.0). TrochÄ™ tego szukaĹ‚em i na rynku nie ma  w powszechniej sprzedaĹĽy Ĺ»ADNEGO sensownego kontrolera SATA III.
Dziwne, bo zazwyczaj Chińczycy wyprodukują każdą popiedułkę w 5 smakach i kolorach, a tego po prostu nie ma - brakuje sensownych chipsetów zewnętrznych, innych od produkowanych przez Intela i AMD do wbudowania w mobo (na czym niewątpliwie ci producenci zarabiają).
Uprzedzając pytanie - Asus S3U3 o ile w części USB 3.0 jest na sensownym chipsecie NECa, to już SATA III jest na takim samym (a nawet ciut starszym) Marvellu jak Twój wlutowany w mobo.

--
/MB

Data: 2013-01-17 14:24:09
Autor: m4rkiz
Problemy z SSD
"Michal" <dwiopiokult@dunflimblag.mailexpire.com> wrote in message news:kd1tlp$rn3$1mx1.internetia.pl...
[...]

99% uzytkownikow domowych juz nigdy nie bedzie go potrzebowalo,
zwlaszcza kiedy plyty maja po 6+ zlacz sata (nawet jezeli ktos sam sklada
pc to rzadko ma co podpiac pod drugi post sata 6Gbps - obecny juz w wiekszosci
plyt - zwykly hdd tego nie wysyci)

kontroler wymagalby 4 zwyklych lini pcie na jeden port, przy dzisiejszych domowych
chipsetach intela problem dosyc powazny

jest to sprzet ktory musi byc o pare rzedow wielkosci dokladniej zaprojektowany
i wykonany niz typowe chinskie gowno noname a to kosztuje, zwlaszcza przy
niewielkich nakladach

a w niepowszechnej sprzedazy da sie znalezc wszystko, tylko taniej wymienic plyte

Data: 2013-01-25 23:46:55
Autor: Michal
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-17 15:24, m4rkiz pisze:

[...]

Tak? To wytłumacz to jeszcze Microsoftowi i jego posranej licencji OEM do Windows7 włącznie (pewnie >95% instalacji PC w domu to OEMy - nie znam nikogo kto miałby w domu system MS w wersji pełnej BOX - zazwyczaj jest to OEM + ew. upgrade). Druga sprawa wybitnie upierdliwa to ustawianie ponownie macierzy RAID0 na 3-4 współczesnych dyskach mających po 1-3 TB - trzeba mieć gdzie to upchnąć na czas zmiany płyty. Gdyby nie te dwie sprawy pewnie zmieniłbym jakiś czas temu mobo, a tak jakoś mi się do tego nie pali, tym bardziej że rozwój PC, zwłaszcza w obozie AMD mocno zwolnił i jakoś nie mam specjalnej motywacji do zmiany platformy z Phenoma X4 955 BE na FXa (poprzednio na tej mobo miałem PII X2 550 BE, ale to się łatwo zmienia).
No chyba że dojdziemy do wniosku że 90% domowych userów jedzie na piratach, albo w najlepszym przypadku ma w głębokim poważaniu warunki OEM MS.

--
/MB

Data: 2013-01-26 20:14:13
Autor: m4rkiz
Problemy z SSD
"Michal" <dwiopiokult@dunflimblag.mailexpire.com> wrote in message news:kdv2fh$de5$1mx1.internetia.pl...
nie znam nikogo kto miałby w domu system MS w wersji pełnej BOX - zazwyczaj jest to OEM + ew. upgrade).

watpie ze jakikolwiek domowy uzytkownik ta licencje wogole czyta, nie wspominajac
o stosowaniu sie do jej zapisow

Druga sprawa wybitnie upierdliwa to ustawianie ponownie macierzy RAID0 na 3-4 współczesnych dyskach mających po 1-3 TB - trzeba mieć gdzie to upchnąć na czas zmiany płyty.

i sadze ze przecietny kowalski ma jeden dysk, ew. dodatkowo cos na usb

Data: 2013-01-13 16:46:30
Autor: maX
Problemy z SSD

Użytkownik "Marek" <precz@spamowi.com> napisał w wiadomości news:kcugf2$rlj$1node1.news.atman.pl...
[...]

Niektóre SDD (lub niektóre kontrolery w nich) są znane z czynienia problemów (np. niektóre Sandforce). Przed zakupem danego modelu należy poczytać o nim opinie w necie.

Druga sprawa to wydajność pod W8 Pro. Piszą, że ma 500/525. W życiu tyle nie miał. Nie pamiętam dokładnie ale jak miał 60% tego co napisali, to dużo.

A masz płytę z SATA3? A jesli masz to czy nie podłączyłeś dysku do gniazda SATA2?

Jak wyĹĽej.

Data: 2013-01-13 16:51:16
Autor: Tom
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-13 15:30, Marek pisze:
[...]

moĹĽe typ SSD dysku jest do bani jednak?

Używam Vertexa 4 od 3 miesięcy i odpukać działa bezproblemowo. Wcześniej zanim kupiłem to trochę zrobiłem rozeznanie w temacie awaryjności i OCZ raczej nie obiega tutaj od innych producentów.
Miałeś na gwarancji czy być może kupiłeś używany i stąd problemy ?

Druga sprawa to wydajność pod W8 Pro. Piszą, że ma 500/525. W życiu tyle
nie miał. Nie pamiętam dokładnie ale jak miał 60% tego co napisali, to
duĹĽo.

[...]

Wczoraj zrobiłem test mojego, też nie osiąga 500 Mb/s, ale uważam, że wyniki jest ok. Poza tym testy testami, ale mam wyraźną poprawę w szybkości działania systemu i to jest najważniejsze.
http://scr.hu/0odp/31a5v
Sprawdź czy masz włączone w BIOS-ie AHCI. Proponuje także przeglądnąć ten wątek
http://forum.purepc.pl/topic/270332-wszystko-o-ssd-faq-1-strona/page__st__0

T.

Data: 2013-01-13 22:29:27
Autor: T.F.
Problemy z SSD
"Marek" <precz@spamowi.com> ...

Kiedyś poruszałem wątek niezawodności SSD.

Wlasnie jeden SSD padl u klienta.
1 z 5 w macierzy raid.
Wszystkie w serwerze od lipca 2009r.
IMHO calkiem niezle.

Kupiłem więc taki dysk i ... nacieszyłem się nim 2 miesiące zanim padł. Był nim OCZ Agility 3

AFAIR bylo pisane duzo zlego o OCZ.

jednak ten producent / model

Swego czasu Chris podawal statystyki awaryjnosci.

Druga sprawa to wydajność pod W8 Pro. Piszą, że ma 500/525. W życiu tyle nie miał. Nie pamiętam dokładnie ale jak miał 60% tego co napisali, to dużo.

Podlacz pod _NATYWNY_ kontroler Sata3 Intela (np. B75, Z68)

Tym razem Intel 330

Bedzie ci sluzyl dlugo.
Choc szybszy jest 520.

--
T.F.

Data: 2013-01-14 21:08:23
Autor: Marek
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-13 22:29, T.F. pisze:

Kupiłem więc taki dysk i ... nacieszyłem się nim 2 miesiące zanim
padł. Był nim OCZ Agility 3

AFAIR bylo pisane duzo zlego o OCZ.

Odebrałem go z naprawy. Wrócił jako w pełni sprawny. Sprzedawca powiedział, że zapomniałem go zainicjować. Ciekaw jestem jak zainicjować systemowy dysk :-D

Podlacz pod _NATYWNY_ kontroler Sata3 Intela (np. B75, Z68)

Widziałeś gdzieś takowe? Poszperałem w sieci i widziałem jedynie w chipsetach płyt...

Tym razem Intel 330

Bedzie ci sluzyl dlugo.
Choc szybszy jest 520.

Póki co muszę zwalczyć problem kontrolera. On jest wąskim gardłem. Przy przeglądaniu fotek o wielkości pliku 24MB opóźnienia są jednak trochę przeszkadzające.

Marek

Data: 2013-01-15 00:23:24
Autor: T.F.
Problemy z SSD
"Marek" ...

Podlacz pod _NATYWNY_ kontroler Sata3 Intela (np. B75, Z68)

Widziałeś gdzieś takowe? Poszperałem w sieci i widziałem jedynie w chipsetach płyt...

Dokladnie,
chodzilo mi o chipset Intela z natywna obsluga SATA3 (jak ww.)

Póki co muszę zwalczyć problem kontrolera. On jest wąskim gardłem.

Wypiernicz tego Marvella na zlom!!!
hint:
http://forum.purepc.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=33996

--
T.F.

Data: 2013-01-15 11:21:54
Autor: Marek
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-15 00:23, T.F. pisze:

Wypiernicz tego Marvella na zlom!!!
hint:
http://forum.purepc.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=33996

Zamierzam, ale nie mam czym go podważyć aby wyciągnąć go z płyty głównej :-D

Mam I7 na 1156. Płyty na tym wykazie supportują 1155 :( Nie przełożę procesora. Zakup całego nowego sprzętu po to aby przyspieszyć zapis dysku jest zbyt drogi :-( Wolałbym jakiś kontroler.

Ponadto gdy patrzę na testy, to okazuje się, że prędkość I/O (głównie dla odczytu) mam bardzo zbliżoną do maksymalnych podawanych dla Vetrex'a 3. To nieco zbija mnie z tropu.

Marek

Data: 2013-01-15 12:37:18
Autor: Chris
Problemy z SSD
Marek nabazgrał(a):

W dniu 2013-01-13 22:29, T.F. pisze:
Kupiłem więc taki dysk i ... nacieszyłem się nim 2 miesiące zanim
padł. Był nim OCZ Agility 3
AFAIR bylo pisane duzo zlego o OCZ.

A przynajmniej o starszych serich Agility 3

Odebrałem go z naprawy. Wrócił jako w pełni sprawny. Sprzedawca powiedział, że zapomniałem go zainicjować. Ciekaw jestem jak zainicjować systemowy dysk :-D

Czyli błąd człowieka :)

[...]

I bezawaryjny :) mam taki w stacji graficznej 180GB na system.

Póki co muszę zwalczyć problem kontrolera. On jest wąskim gardłem. Przy przeglądaniu fotek o wielkości pliku 24MB opóźnienia są jednak trochę przeszkadzające.

Z ciekawości, widzisz różnice w praktyce czy tylko na wykresach :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-01-13 23:45:49
Autor: Michal
Problemy z SSD
[...]

Robiłeś rozpoznanie ...i kupiłeś najgorsze co można było kupić :O
Agility3 to SF2281 z pamięciami asynchronicznymi (które zwłaszcza na sandforce ssą strasznie jeśli chodzi o wydajność), dwa że Agility3 właśnie słyną z tego, że padają jak muchy - AFAIK najbardziej awaryjne SSD dostępne obecnie w handlu.
Do tego wydajności nie poprawia wspomniany kontroler Marvella, teoretycznie SATA 6.0 GB/s, ale on potrafi komunikować się max na
PCI-E x1 - już tu TEORETYCZNA wydajność linku to 5 GB/s, w praktyce oczywiście jeszcze mniej.

--
/MB

Data: 2013-01-14 21:40:49
Autor: Marek
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-13 23:45, Michal pisze:

Robiłeś rozpoznanie ...i kupiłeś najgorsze co można było kupić :O

Taaa... Założyłem, że te dyski są w miarę trwałe. Skupiłem się na wydajności, która wyszła mi całkiem nieźle nawet na tym kontrolerze, który na płycie mi dali.

[...]

Tego dowiedziałem się po niewczasie. Pech... Następnym razem muszę bardziej się przyłożyć i nie ufać sprzedawcom. Podobno serwis nie narzekał na nie. Gdy dziś odbierałem dysk, inny sprzedawca z tej samej firmy powiedział, że na te dyski mają najwięcej reklamacji.

[...]

5GB/s to i tak 10x tyle ile hipotetycznie dysk może wycisnąć. Więc raczej wąskim gardłem będzie styk dysku z kontrolerem. Kiedyś obserwowałem podobne klimaty na dyskach Seagate'a HDD SATA II, które po przepięciu na inny kontroler na tej samej płycie głównej (2 kontrolery tam były) zyskiwały 40% na transferze. Mimo iż jeden i drugi kontroler to SATA II. Co ciekawe inne dyski o zbliżonej prędkości nie robiły takich zróżnicowań na tych samych portach. Stąd moje przypuszczenie, że samo SATA konkretnej firmy też może zawierać jakieś niedociągnięcia.

Marek

Data: 2013-01-14 22:22:37
Autor: Michal
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-14 21:40, Marek pisze:
Robiłeś rozpoznanie ...i kupiłeś najgorsze co można było kupić :O

Taaa... Założyłem, że te dyski są w miarę trwałe.

No niestety - pomimo innych zalet SSD, to nie są rozwiązania trwałe. IMHO należy je traktować jak coś co się zużywa, a nie rozwiązanie "na wieczność" jak HDD.

Skupiłem się na wydajności, która wyszła mi całkiem nieźle nawet na
> tym kontrolerze, który na płycie mi dali.

Chyba na słynnych danych silnie kompresujących się.

[...]

Standard. Większość sprzedawców ma i zachwala OCZ (w tym felerne Agility3) oraz ADaty. Mało który ma Samsungi 830/840PRO oraz Cruciale M4
i można od nich usłyszeć "że to badziewie". Ocenę pozostawiam Tobie.

[...]

Pomyłka w pisowni - powinno być 5 Gb/s, a to już jest ograniczenia.

--
/MB

Data: 2013-01-15 11:31:16
Autor: Marek
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-14 22:22, Michal pisze:

     No niestety - pomimo innych zalet SSD, to nie sÄ… rozwiÄ…zania
trwałe. IMHO należy je traktować jak coś co się zużywa, a nie
rozwiązanie "na wieczność" jak HDD.

Taaa.. tylko wymiana dysku raz na 2 miesiące jest przegięciem. Swoją drogą nie rozumiem na czym firma zarabia dając gwarancję N lat. Dysk w produkcji musiałby dolara kosztować.

Skupiłem się na wydajności, która wyszła mi całkiem nieźle nawet na
 > tym kontrolerze, ktĂłry na pĹ‚ycie mi dali.

Chyba na słynnych danych silnie kompresujących się.

A to ma znaczenie przy dyskach? Czy protokół SATA dokonuje kompresji w locie?

Testy robiłem za pomocą programów do benchmarków. Nie mam pojęcia jaki typ danych one generują. Zresztą od tego wątek zacząłem.

Marek

Data: 2013-01-17 23:17:08
Autor: Salata
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-14 22:22, Michal pisze:.

     No niestety - pomimo innych zalet SSD, to nie sÄ… rozwiÄ…zania
trwałe. IMHO należy je traktować jak coś co się zużywa, a nie
rozwiązanie "na wieczność" jak HDD.

Dobre. HDD na wiecznosc. Chcialbym taki zobaczyc. Niestety ostatnie moje doswiadczenia pokazuja, ze nie nalezy liczyc nawet na 3 lata dla HDD. Po prawie 3 padl mi WD Black, ktory poszedl na gwarancje, ale dane z backupu odzyskane. Wczesniej Seagate'y po 2 latach i juz bez gwarancji. Niestety obecnie nic nie jest wieczne. Nie oszukujmy sie po 5 latach dysk i tak jest do wymiany z wielu powodow.

Standard. Większość sprzedawców ma i zachwala OCZ (w tym felerne
Agility3) oraz ADaty. Mało który ma Samsungi 830/840PRO oraz Cruciale M4
i można od nich usłyszeć "że to badziewie". Ocenę pozostawiam Tobie.

Sam mam AData S511 na tym niedobrym Sandforce od roku i jestem bardziej niz zadowolony. System bardzo responsywny. Mysle nad nowym SSD do drugiego komputera, bo jak pisalem wczesniej, zaden upgrade nie przyniosl mi tak odczuwalnego wzrostu wydajnosci.

Pomyłka w pisowni - powinno być 5 Gb/s, a to już jest ograniczenia.

Ograniczenia, ograniczeniami, ale przez jakis czas mialem dysk popiety na SATA2 i bylo bardzo szybko. To, ze na SATA3 jest szybciej to fakt, ale roznica nie jest zauwazalna. Natomiast w przypadku migracji z HDD na SSD to byla przepasc.
--
regards
Salata

Data: 2013-01-18 00:56:49
Autor: Przemysław Ryk
Problemy z SSD
Dnia Thu, 17 Jan 2013 23:17:08 +0100, Salata napisał(a):

[...]

Wiesz - HDD też się psują. Tego nie kwestionuję. Sam będę odsyłać Samsunga
F3 znajomego, na którym wylazły bad sektory, przenośna Toshiba 5400rpm też
do odsyłki z identycznego powodu. Niemniej jednak często i gęsto jest tak,
że HDD potrafią działać długo. Szczególnie mając optymalne warunki do pracy. U mnie komputer funkcjonuje 24/7/365. Wewnątrz obecnie cztery Samsungi po
1TB każdy. W laptopie 2,5" dysk 640GB 7200rpm. Potrzebowałem szybszego
transferu - spiąłem w stacjonarce dwa dyski w RAID0. I tak działają.
Potrzebował znajomy akurat wyższego bezpieczeństwa danych w laptopie - użył
TrueCrypta. Specjalnie siÄ™ nie zastanawiajÄ…c.

Teraz pogadajmy o trwałości napędów SSD spiętych w konfiguracje RAID, czy o
trwałości i wydajności napędu SSD, który w całości będzie zaszyfrowany.

[...]

Tak z ciekawości - w jaki sposób korzystasz z komputera? W sensie, do jakich
zastosowań? I czy dane, na których pracujesz mieszczą się na owym SSD, czy
korzystasz z dodatkowego napędu HDD?

[...]

Dodajmy: o ile wczytywane dane były na SSD. :)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Na sĹ‚oĹ„cu jest rzeczywiĹ›cie mniej cienia… wiesz?                         ]

Data: 2013-01-26 20:28:39
Autor: Michal
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-17 23:17, Salata pisze:
[...]

Zależy jak kto używa HDD. Mi w domowych zastosowaniach HDD do pecetów przez 23 lata nie padł żaden HDD mechaniczny, a przewinęło mi się ich pewnie ponad 20. One po prostu praktycznie nie zużywają się przez zapis jak ma to miejsce w przypadku NAND, a prawidłowo traktowane mogą działać latami - praktycznie w technologiczną "nieskończoność" bo nawet tak z rok temu miałem problem oddając do utylizacji dwa moje najstarsze dyski IDE (WD i Maxtora z przełomu lat 80 i 90 XX w). Do końca były sprawne mechanicznie, ale nie miałem już mobo/kontrolera MFM i musiałem się trochę napracować z rozebraniem tych "cegłówek" i mechanicznym zniszczeniem nośników (to były jeszcze "solidne" talerze z napylaniem warstwy magnetycznej na aluminium, a nie szkle). Oczywiście każda elektronika psuje się, ale chciałbym by dyski oparte o NAND flash były tak długowieczne i nie zużywały się od samego zapisu w coraz mniejszej ilości cykli - obecne już w granicach ~3000.

P.S.
Dużo zależy jak kto traktuje dyski. Jak wspomniałem wyżej - mi nie padł żaden HDD z wielu przez tyle lat, koleżance właśnie będę robił kolejnego laptopa po mechanicznym padzie dysków - jeden po 1,5 roku, drugi po ~5 latach. Dla takich ludzi mających tendencję do rzucania laptopa na łóżko w czasie pracy SSD są wymarzone, bo dużo trudniej je uszkodzić mechanicznie przez takie traktowanie.

--
/MB

Data: 2013-01-14 22:25:53
Autor: R.e.m.e.K
Problemy z SSD
Dnia Mon, 14 Jan 2013 21:40:49 +0100, Marek napisał(a):

[...]

Ufac sprzedawcom... zastanawialam sie jak dlugo byles zahibernowany i
dlaczego po odmrozeniu nie powiedzieli Ci jak tu jest ;-)

Gdy dziś odbierałem dysk, inny sprzedawca z tej samej firmy powiedział, że na te dyski mają najwięcej reklamacji.

Heh, lekcje zycia bywaja kosztowne ;-)

[...]

Kolega wyzej pomylil bajty z bitami, mialo byc Gb.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-15 11:33:41
Autor: Marek
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-14 22:25, R.e.m.e.K pisze:

Ufac sprzedawcom... zastanawialam sie jak dlugo byles zahibernowany i
dlaczego po odmrozeniu nie powiedzieli Ci jak tu jest ;-)

Zdesperowany :-) System mi padł i nie miałem na czym pracować. Wsiadłem w samochód i kupiłem to co polecali. Parametry wnioskowałem wyłącznie z kart katalogowych. Czasu więcej nie było.

Kolega wyzej pomylil bajty z bitami, mialo byc Gb.

hehe, ok :-)

Marek

Data: 2013-01-15 21:03:42
Autor: qwerty
Problemy z SSD
UĹĽytkownik "R.e.m.e.K"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:50f477e1$0$26701$65785112@news.neostrada.pl...
Kolega wyzej pomylil bajty z bitami, mialo byc Gb.

- Jak nazywa się grupa złożona z ośmiu hobbitów?
- Hobbajt. ;)

Data: 2013-01-15 12:39:06
Autor: Chris
Problemy z SSD
Marek nabazgrał(a):

W dniu 2013-01-13 23:45, Michal pisze:
Robiłeś rozpoznanie ...i kupiłeś najgorsze co można było kupić :O
Taaa... Założyłem, że te dyski są w miarę trwałe. Skupiłem się na

To prędzej nasza jedenastka będzie mistrzem świata :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2013-01-20 13:30:30
Autor: terjan
Problemy z SSD

http://imageshack.us/a/img705/9204/20130111180146.png
http://imageshack.us/a/img542/2056/20130111180134.png

Powiedzcie mi, czy producenci jaja sobie robiÄ… czy moĹĽe coĹ› nie tak mam
ustawione w systemie?

mam intela 330 180GB i żadnych problemów, uzywam go od ~ponad pół roku, co do wydajności to zgodzę się że fikcja, na moim B75 czipsecie jest podobnie w testach - niżej od tego co producent deklaruje ale ja nie patrzę na słupki tylko jak system (win7x64) działa a działa jak rakieta w porównaniu do HDD.

Przynajmniej jak przychodzi mi siadać przed klasycznym komputerem z HDD to dostaje kurwicy jak słysze te mielące dyski, np przy kopiowaniu dużego pliku nie da się nawet internetu przeglądać bo system dostaje czkawki, na SSD tego NIE MA.

Nigdy więcej HDD

Data: 2013-01-20 13:42:49
Autor: RadoslawF
Problemy z SSD
Dnia 2013-01-20 13:30, Użytkownik terjan napisał:

Przynajmniej jak przychodzi mi siadać przed klasycznym komputerem z HDD to dostaje kurwicy jak słysze te miel±ce dyski, np przy kopiowaniu dużego pliku nie da się nawet internetu przegl±dać bo system dostaje czkawki, na SSD tego NIE MA.

Dysk na dzisiejsze czasy masz miniaturowy, powiedz jeszcze jak często
w obrębie tego małego dysku kopiujesz duże pliki i w jakim celu ?
Podzieliłe¶ sobie ten dysk na partycje ?

Pozdrawiam

Data: 2013-01-20 14:34:30
Autor: terjan
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-20 13:42, RadoslawF pisze:
[...]

mam dwie partycje, 60 na system, reszta na dane, gdyby nie filmy które lubię ogl±dać to w zupełno¶ci by mi wystarczył ale do filmów kupiłem zewnętrzny 1T HDD na USB3.0

plików raczej nie kopiuje, od chwili zakupu tj ~07.2012 mam 1,5TB zapisu i troche więcej odczytu

ja kupowałem za 630zł ale nie żałuje ani złotówki wydanej na ten dysk

obecnie jedynym wiruj±cym elementem w moim kompie jest wentylator zasilacza

Data: 2013-01-20 14:45:35
Autor: RadoslawF
Problemy z SSD
Dnia 2013-01-20 14:34, Użytkownik terjan napisał:

[...]

To dlaczego napisałe¶ co¶ takiego: "np przy kopiowaniu dużego pliku
nie da się nawet internetu przegl±dać bo system dostaje czkawki",
prawdziwych argumentów nie było ?

Pozdrawiam

Data: 2013-01-20 14:50:47
Autor: terjan
Problemy z SSD

To dlaczego napisałe¶ co¶ takiego: "np przy kopiowaniu dużego pliku
nie da się nawet internetu przegl±dać bo system dostaje czkawki",
prawdziwych argumentów nie było ?

ale jakich argumentów i do czego to piszesz ?

Data: 2013-01-20 16:03:19
Autor: RadoslawF
Problemy z SSD
Dnia 2013-01-20 14:50, Użytkownik terjan napisał:

To dlaczego napisałe¶ co¶ takiego: "np przy kopiowaniu dużego pliku
nie da się nawet internetu przegl±dać bo system dostaje czkawki",
prawdziwych argumentów nie było ?

ale jakich argumentów i do czego to piszesz ?

Do twojej wypowiedzi, raz twierdzisz że przy kopiowaniu dużego pliku
system dostaje czkawki a w drugim po¶cie twierdzisz że w zasadzie
plików nie kopiujesz bo masz sporo miejsca na dyskach.
Ja tu widzę pewn± sprzeczno¶ć która podważa twoj± wiarygodno¶ć,
ty jej nie dostrzegasz ?

Pozdrawiam

Data: 2013-01-20 16:06:21
Autor: chwdp
Problemy z SSD
[...]

zabawne sa te potyczki slowne z ssd-owcami :D

Data: 2013-01-20 15:18:34
Autor: PK
Problemy z SSD
On 2013-01-20, chwdp <hvhv@igbjo.yfd> wrote:
zabawne sa te potyczki slowne z ssd-owcami :D

Mnie to wcale nie bawi.
Autentycznie tworzy siÄ™ jakiĹ› kult SSD. TrochÄ™ mi to zaczyna
przypominać dyskusje z lekko "przyćmionymi" marketingiem fanami Apple.

OgĂłlnie nikt nie podwaĹĽa faktu, ĹĽe SSD sÄ… ciche i szybkie, ale teĹĽ
sporo droższe. Normalny człowiek to po prostu wie i żyje dalej.

Ale sÄ… teĹĽ ludzie (chyba po prostu zmartwieni faktem, ĹĽe wydali
dużo na coś tak przyziemnego jak dysk), którzy - nie mogąc podważyć
argumentu ceny - starają się wykazać, jak beznadziejne są HDD
i twierdzą, że bez SSD to się po prostu żyć nie da (jakby rok temu
dostali pierwszego kompa).

pozdrawiam,
PK

Data: 2013-01-20 16:57:06
Autor: JDX
Problemy z SSD
On 2013-01-20 16:18, PK wrote:
[.....]
[...]

No, rzeczywiście są drogie. Np. 250 GB Samsung 840 Pro kosztuje aż
800zł. :-D Fortuna po prostu, zwłaszcza dla kogoś, kto używa komputera
do zarabiania pieniędzy i potrzebuje szybkiego dostępu do danych. :-D

Data: 2013-01-20 17:59:25
Autor: PK
Problemy z SSD
On 2013-01-20, JDX <jdx@onet.pl> wrote:
No, rzeczywiście są drogie. Np. 250 GB Samsung 840 Pro kosztuje aż
800zł. :-D Fortuna po prostu, zwłaszcza dla kogoś, kto używa komputera
do zarabiania pieniędzy i potrzebuje szybkiego dostępu do danych. :-D

No cóż. Jeśli dla Ciebie nie ma różnicy między 200 a 800 zł, to
tylko pozazdrościć.
Dla większości mieszkańców tego kraju jest to jednak dosyć duża różnica.

Co do "zarabiania pieniędzy przy użyciu komputera", to mam dla Ciebie
2 zaskakujÄ…ce informacje:

a) nikomu nie zaimponowałeś - komputera w pracy używa większość ludzi
po studiach i pewnie około połowy zatrudnionych na tym kontynencie,

b) w zastosowaniach wymagających dużej niezawodności i wydajności
nie używa się SSD tylko macierzy HDD (w różnych technologiach).
SÄ… duĹĽo wydajniejsze i duĹĽo bezpieczniejsze niĹĽ TwĂłj SSD. SÄ… teĹĽ
dużo drożśze

c) WD produkuje dyski SSD przeznaczone do zastosowań profesjonalnych.
128 GB kosztuje około $1200.

pozdrawiam,
PK

Data: 2013-01-20 18:10:25
Autor: Edek Pienkowski
Problemy z SSD
Dnia Sun, 20 Jan 2013 17:59:25 +0000, PK wyszeptal:

b) w zastosowaniach wymagaj±cych dużej niezawodno¶ci i wydajno¶ci nie
używa się SSD tylko macierzy HDD (w różnych technologiach). S± dużo
wydajniejsze i dużo bezpieczniejsze niż Twój SSD. S± też dużo droż¶ze

Nie to że jak zwykle się czepiam m±dro¶ci, ale już wiele lat temu
(5?) SSD były używane w wła¶nie takich zastosowaniach. I nadal s±.

--
Edek

Data: 2013-01-20 19:57:45
Autor: JDX
Problemy z SSD
On 2013-01-20 18:59, PK wrote:
On 2013-01-20, JDX <jdx@onet.pl> wrote:
[...]

Różnica oczywiście jest. Czy jest ona dla mnie znacząca na tyle, aby
zrezygnować z zalet oferowanych przez SSD? Nie jest. Pewnie podobnie jak
dla wielu (większości?) innych ludzi potrzebujących szybkiego dysku w PC
do zarabiania kasy.

Dla większości mieszkańców tego kraju jest to jednak dosyć duża różnica.
No i dla większości mieszkańców tego kraju używających komputerów
prywatnie (a takĹĽe i zawodowo) SSD nie jest potrzebny. Bo piracki filmik
to i ze starego napędu CD pójdzie.

[...]
Tzn. gdy nie potrzebuję szybkiej pamięci masowej w PC to wstawiam tam
przeciętny HHD, a gdy takowej potrzebuję to podłączam PC pod macierz na
Fibre Channel? :-D

c) WD produkuje dyski SSD przeznaczone do zastosowań profesjonalnych.
128 GB kosztuje około $1200.
Wiesz, pierwszy z brzegu dysk SSD o pojemności 128GB może być
wykorzystywany profesjonalnie (tzn. do zarabiania pieniędzy). A te WD o
ktĂłrych piszesz to, zdaje siÄ™, sÄ… przeznaczone do upychania w, o zgrozo,
macierzach. :-D

Data: 2013-01-20 20:47:10
Autor: PK
Problemy z SSD
On 2013-01-20, JDX <jdx@onet.pl> wrote:
[...]

No widzisz.
To ja też właśnie tak myślę. Różnica w ciszy między HDD i SDD jest.
Ale czy znacząca dla mnie na tyle, aby rezygnować z połowy nowego
obiektywu albo 1/3 laptopa? No nie. :)

Wiesz, pierwszy z brzegu dysk SSD o pojemności 128GB może być
wykorzystywany profesjonalnie (tzn. do zarabiania pieniędzy). A te WD o

Wykorzystywany profesjonalnie może być nawet najtańszy i najbardziej
zawodny HDD. Albo duĹĽo droĹĽszy i teĹĽ zawodny SSD :).

ktĂłrych piszesz to, zdaje siÄ™, sÄ… przeznaczone do upychania w, o zgrozo,
macierzach. :-D

Raczej nie. AFAIK głównym przeznaczeniem są systemy embedded. Oczywiście
nikt nie broni pakować takich dysków do macierzy, ale sensu wielkiego
to nie ma (chyba ĹĽe jako taki duĹĽy i szybki cache).

pozdrawiam,
PK

Data: 2013-01-20 17:01:51
Autor: RadoslawF
Problemy z SSD
On 2013-01-20, chwdp <hvhv@igbjo.yfd> wrote:
zabawne sa te potyczki slowne z ssd-owcami :D

Mnie to wcale nie bawi.
Autentycznie tworzy się jaki¶ kult SSD. Trochę mi to zaczyna
przypominać dyskusje z lekko "przyćmionymi" marketingiem fanami Apple.

Ogólnie nikt nie podważa faktu, że SSD s± ciche i szybkie, ale też
sporo droższe. Normalny człowiek to po prostu wie i żyje dalej.

Ale s± też ludzie (chyba po prostu zmartwieni faktem, że wydali
dużo na co¶ tak przyziemnego jak dysk), którzy - nie mog±c podważyć
argumentu ceny - staraj± się wykazać, jak beznadziejne s± HDD
i twierdz±, że bez SSD to się po prostu żyć nie da (jakby rok temu
dostali pierwszego kompa).

A pamiętacie dyskusję o wyższo¶ci lustrzanych matryc lcd nad
matowymi ? Nawet na tej grupie byli idioci którzy przekonywali
o ich wyższo¶ci nad matowymi nawet w monitorach stacjonarnych.
Bo tak wyczytali w reklamach. Po kilku miesi±cach papierowa prasa
komputerowa zaczęła oficjalnie pisać o różnicy w jako¶ci i
kretynów piernicz±cych bezsensowne głupoty i kłamstwa wymiotło
z grupy. Ciekawy jestem w dyskusjach nad jak± rewelacj± udzielaj±
się dzisiaj.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-20 17:34:33
Autor: terjan
Problemy z SSD
[...]

zabawne ale ja bym ci dał matowego laptopa w łapy i kazał w pełnym słońcu zrobić co¶ nim w terenie na wolnym powietrzu przy kończ±cej się baterii od razu by¶ tych "idiotów" traktował poważniej...

Data: 2013-01-20 18:25:06
Autor: RadoslawF
Problemy z SSD
Dnia 2013-01-20 17:34, Użytkownik terjan napisał:
[...]

Jak kiedy¶ bęziesz miał okazję to postaw na słońcu dwa laptopy,
jeden z matryc± matow± a drugi z lusterkiem i popatrz co widać.
Bo jak na razie to tylko się o¶mieszasz.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-20 18:07:58
Autor: PK
Problemy z SSD
On 2013-01-20, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
A pamiętacie dyskusję o wyższości lustrzanych matryc lcd nad
matowymi ? Nawet na tej grupie byli idioci ktĂłrzy przekonywali
o ich wyższości nad matowymi nawet w monitorach stacjonarnych.
Bo tak wyczytali w reklamach. Po kilku miesiÄ…cach papierowa prasa
komputerowa zaczęła oficjalnie pisać o różnicy w jakości i
kretynów pierniczących bezsensowne głupoty i kłamstwa wymiotło
z grupy. Ciekawy jestem w dyskusjach nad jakÄ… rewelacjÄ… udzielajÄ…
siÄ™ dzisiaj.

Ja nie jestem ciekawy ;).
Kolega t. chyba po prostu ma jakiĹ› problem (patrz: odpowiedĹş o
przewijaniu kaset długopisem).

Wiadomo, że istnieją ludzie, którzy lubią się dowartościowywać
zakupami (od butĂłw i torebek po samochody i komputery). Wiadomo,
ĹĽe istniejÄ… ludzie zafascynowani technologiÄ… i lubiÄ…cy nowinki, ktĂłrym
czasem pasja czasem przytępia zdrowy rozsądek.

Wiadomo też, że istnieje (niestety) typowe buractwo. Znam osobiście
osoby, które potrafią do kogoś wejść jako goście i powiedzieć "ale masz
śmiesznie mały telewizor - my sobie kupiliśmy 50 cali i na tym to się
dopiero da coś oglądać".

Dlatego kolega t. mnie ani nie dziwi ani nie ciekawi. NajwyĹĽej martwi.

pozdrawiam,
PK

Data: 2013-01-20 20:10:37
Autor: JDX
Problemy z SSD
On 2013-01-20 19:07, PK wrote:
[.....]
[...]
Są też tacy, którym niska cena (tudzież wysoki zysk) przysłania zdrowy
rozsądek. Vide Amber Gold, ludzie wynajmujący tanich Chińczków do budowy
autostrad w Polsce czy teĹĽ ludzie nie kupujÄ…cy SSD *jedynie* dlatego, ĹĽe
cena za GB SSD jest znacznie większa niż cena GB HDD. :-D

Data: 2013-01-20 16:31:18
Autor: terjan
Problemy z SSD

[...]

a to takie trudne domy¶leć się że nie tylko 1 komputer w domu kto¶ może używać ?

Data: 2013-01-20 16:55:39
Autor: RadoslawF
Problemy z SSD
Dnia 2013-01-20 16:31, Użytkownik terjan napisał:

[...]

Ja używam więcej niż jednego w domu, ale nikogo w bł±d tym nie
wprowadzam.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-20 13:52:02
Autor: chwdp
Problemy z SSD
dostaje kurwicy jak słysze te mielące dyski

nie wiem w jakiej rzeczywistosci zyjesz ale ja osobiscie nie slyszalem mielacego dysku gdzies od 2007 roku.
kolejny z dupy argument za ssd.

Data: 2013-01-20 14:37:38
Autor: terjan
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-20 13:52, chwdp pisze:
dostaje kurwicy jak słysze te mielące dyski

nie wiem w jakiej rzeczywistosci zyjesz ale ja osobiscie nie slyszalem
mielacego dysku gdzies od 2007 roku.
kolejny z dupy argument za ssd.

to ja też nie wiem w jakiej ty rzeczywistości żyjesz

ściągnij sobie MalvarebytesAntiMalware zrób skanowanie C:, napisz ile masz plików i ile trwało skanowanie

Data: 2013-01-20 14:05:40
Autor: PK
Problemy z SSD
On 2013-01-20, terjan <zef@nono.pl> wrote:
to ja też nie wiem w jakiej ty rzeczywistości żyjesz

A jednak chwdp ma sporo racji. Jeśli kupujesz solidne dyski,
to problemów naprawdę da się uniknąć. A różnica w cenie do
najtańszych "mających dobrą opinię" SSD jest tak duża, że można
HDD wymieniać co 1.5 roku lub nawet co rok (uwzględniając
kasę ze sprzedaży). Czyli na gwarancji i na długo zanim przeciętny
dysk zaczyna sprawiać problemy.

ściągnij sobie MalvarebytesAntiMalware zrób skanowanie C:, napisz ile masz plików i ile trwało skanowanie

LOL. Nie wiem czego niby ma dotyczyć taki test :].
Twój SSD: 630 zł
Mój HDD: 250 zł
Za około 380 zł można kupić np. na drukarkę. Wydrukuj coś swoim SSD
i porĂłwnamy. :D

pozdrawiam,
PK

Data: 2013-01-20 15:32:32
Autor: terjan
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-20 15:05, PK pisze:
On 2013-01-20, terjan <zef@nono.pl> wrote:
[...]

OK odszedłem od tematu niezawodności, dla mnie zakup SSD to najlepiej wydana kasa w "przyspieszanie" komputera jeżeli wezmę pod uwagę ostatnie kilka/naście lat

a intela wziąłem właśnie ze względu na niezawodność

porównywanie że dla ciebie lepiej kupić HDD za 250zł i drukarkę jest jakbyś napisał że lepiej wziąć monitor CRT 14" ze śmietnika zamiast LED 24" a różnicę w cenie wydać na GTX 660 LOL - a są tacy co tak robią...

Data: 2013-01-20 15:06:12
Autor: PK
Problemy z SSD
On 2013-01-20, terjan <zef@nono.pl> wrote:
OK odszedłem od tematu niezawodności, dla mnie zakup SSD to najlepiej wydana kasa w "przyspieszanie" komputera jeżeli wezmę pod uwagę ostatnie kilka/naście lat

No i spoko. Jeśli odczuwasz różnicę, to pewnie jesteś happy. A jeśli
jest to różnica w realnym użytkowaniu, a nie sztucznych testach typu
"kopiowanie 8GB na inną partycję", to pewnie nawet miało to sens :).

a intela wziąłem właśnie ze względu na niezawodność

Ze względu na niezawodność, to ja wziałem 2xHDD w RAID 1 i kosztowało
mnie to mniej niż Twój SSD. Czujesz różnicę? :]

porównywanie że dla ciebie lepiej kupić HDD za 250zł i drukarkę jest jakbyś napisał że lepiej wziąć monitor CRT 14" ze śmietnika zamiast LED 24" a różnicę w cenie wydać na GTX 660 LOL - a są tacy co tak robią...

Zdecydowanie nie. Różnica między 14" i 24" jest ogromna i łatwo
zauważalna. Tzn. jest to duży skok jakościowy.

Różnica między SSD i HDD nie jest tak zauważalna. Oczywiście komp
chodzi trochÄ™ szybciej (a w pewnych specyficznych zastosowaniach -
znacznie szybciej), ale nie jest to jakaś wielka rewolucja jakościowa,
która pozwala Ci robić jakieś nowe rzeczy. Po prostu oszczędzasz
jakieś ułamki sekund na różnych operacjach.

pozdrawiam,
PK

Data: 2013-01-20 16:24:28
Autor: terjan
Problemy z SSD

No i spoko. Jeśli odczuwasz różnicę, to pewnie jesteś happy. A jeśli
jest to różnica w realnym użytkowaniu, a nie sztucznych testach typu
"kopiowanie 8GB na inną partycję", to pewnie nawet miało to sens :).

no jestem bardzo happy i podkreślam moje zadowolenie z wydanej kasy, najtrafniejszy zakup w modernizację komputera w przeciągu kilkunastu lat

Ze względu na niezawodność, to ja wziałem 2xHDD w RAID 1 i kosztowało
mnie to mniej niż Twój SSD. Czujesz różnicę? :]

od tego mam w szufladzie przenośne HDD żeby robić kopie a nawet dane mógłbym stracić, ale togo szumu dwóch wibrujących dysków HDD bym nie zniósł nawet gdybyś dał mi je za darmo

Różnica między SSD i HDD nie jest tak zauważalna.

dla mnie różnica jest ogromna a HDD jest równie archaiczne jak CRT

Data: 2013-01-20 15:48:14
Autor: PK
Problemy z SSD
On 2013-01-20, terjan <zef@nono.pl> wrote:
od tego mam w szufladzie przenośne HDD żeby robić kopie a nawet dane mógłbym stracić, ale togo szumu dwóch wibrujących dysków HDD bym nie zniósł nawet gdybyś dał mi je za darmo

Nie wiem jakie Ty miałeś dyski. Słyszałeś kiedyś WD10EZRX? :)
Ja mam od pół roku i nie słyszałem :P

pozdrawiam,
PK

Data: 2013-01-20 17:19:16
Autor: terjan
Problemy z SSD
Nie wiem jakie Ty miałeś dyski. Słyszałeś kiedyś WD10EZRX? :)
Ja mam od pół roku i nie słyszałem :P

jakie masz w komputerze elementy "które się kręcą" ? pojęcie głośności komputera jest względne to temat rzeka

tak się składa że o twoim jednotalerzowcu WD10EZRX wiem dużo bo go kupiłem po długim i starannym wybieraniu, to jeden z pierwszych 1TB na talerz, czyli ma być cicho i bez wibracji jednak ten cudowny HDD ma zmienną prędkość obrotową, przy niskich obrotach był w miarę cichy i nie wibrował ale był wolny, przy pełnej prędkości "odlatywał", jeżeli umocujesz dysk na podkładce z gąbki będzie niesłyszalny jednak ja z powodu rozmiarów obudowy (14litórw) nie mam takiej możliwości, dysk poszedł do zwrotu

Data: 2013-01-20 17:36:47
Autor: PK
Problemy z SSD
On 2013-01-20, terjan <zef@nono.pl> wrote:
jakie masz w komputerze elementy "które się kręcą" ? pojęcie głośności komputera jest względne to temat rzeka

W kompie kręcą mi się:
2 HDD,
3 wiatraki (BOXowy cooler od Intela, jakieĹ› 120mm od Cooler Master
i 120mm w zasilaczu be quiet!).

Czy to dużo? Trudno powiedzieć.
Wiatrak od Intela jest dosyć głośny - szczególnie przy dużym obciążeniu.

Cała reszta jest cicha. Nie bezgłośna, więc np. niezbyt komfortowo się
śpi 2m od tego kompa.

Z drugiej strony nie mieszkam w domku w lesie, więc i tak mam ciągle
jakieś "tło". Komp wypełniony elementami, które nie przekraczają
(podobno) 25dB w odległości 1m nie jest bardzo uciążliwy.

Wyciszenie tego kompa kosztowałoby mnie około 1000 zł. Złożenie dużo
cichszego prawie od zera (wątek obok) - 1500-2000 zł :).

[...]

Tak się składa, że mało wiesz nie tylko o tym dysku, ale o dyskach
w ogóle. Proponuję się bardziej zastanawiać przed pisaniem :).

WD Green nie mają zmiennej prędkości w czasie pracy, ponieważ jest
to rozwiÄ…zanie niezwykle trudne do zaimplementowania (nie wiem czy
w ogóle istnieją takie HDD - jeśli tak, to raczej nie kosztują 300 zł).

Za to coraz więcej dysków ma tryb oszczędny polegający na tym, że
głowica odsuwa się od talerza, a on zwalnia do dużo niższej częstości.

Tak czy inaczej głośność HDD wynika przede wszystkim z pracy
głowicy, a nie z obrotów talerzy. To właśnie głowicę słyszałeś,
a nie talerze (zakładając, że w ogóle widziałeś ten dysk, a nie zmyślasz
:D).

pozdrawiam,
PK

Data: 2013-01-20 21:03:02
Autor: qwerty
Problemy z SSD
UĹĽytkownik "terjan"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:50fc1902$0$1308$65785112@news.neostrada.pl...
jakie masz w komputerze elementy "które się kręcą" ? pojęcie głośności komputera jest względne to temat rzeka

U mnie są to 3 wentylatory 12 cm puszczone na 7V (na chłodnicy).
2x8 cm w zasilaczu, 1x8cm na karcie graficznej, 1x8 cm na ścianie bocznej, 1x8 cm z tyłu i 2x8 cm na przodzie obudowy (puszczone na 5V). Coś jeszcze?

Data: 2013-01-20 16:06:04
Autor: RadoslawF
Problemy z SSD
Dnia 2013-01-20 15:32, Użytkownik terjan napisał:

A jednak chwdp ma sporo racji. Je¶li kupujesz solidne dyski,
to problemów naprawdę da się unikn±ć. A różnica w cenie do
najtańszych "maj±cych dobr± opinię" SSD jest tak duża, że można
HDD wymieniać co 1.5 roku lub nawet co rok (uwzględniaj±c
kasę ze sprzedaży). Czyli na gwarancji i na długo zanim przeciętny
dysk zaczyna sprawiać problemy.

OK odszedłem od tematu niezawodno¶ci, dla mnie zakup SSD to najlepiej wydana kasa w "przyspieszanie" komputera jeżeli wezmę pod uwagę ostatnie kilka/na¶cie lat

a intela wzi±łem wła¶nie ze względu na niezawodno¶ć

porównywanie że dla ciebie lepiej kupić HDD za 250zł i drukarkę jest jakby¶ napisał że lepiej wzi±ć monitor CRT 14" ze ¶mietnika zamiast LED 24" a różnicę w cenie wydać na GTX 660 LOL - a s± tacy co tak robi±...

Fajnie że widzisz różnice między monitorem crt a panelem LCD, jak
jeszcze zauważysz różnice w pojemno¶ci między SSD a zwykłym HD
dwa i pół raza tańszym to daj znać.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-20 16:15:12
Autor: terjan
Problemy z SSD

Fajnie że widzisz różnice między monitorem crt a panelem LCD, jak
jeszcze zauważysz różnice w pojemno¶ci między SSD a zwykłym HD
dwa i pół raza tańszym to daj znać.

tylko po co komu te pojemno¶ci ? przecież komp domowy to nie serwerownia facebooka...

Data: 2013-01-20 15:45:41
Autor: PK
Problemy z SSD
On 2013-01-20, terjan <zef@nono.pl> wrote:
tylko po co komu te pojemności ? przecież komp domowy to nie serwerownia facebooka...

Tzn. twierdzisz, że to minimalnie szybsze działanie jest bardzo
ważne (bo Ty niby odczuwasz), ale duże pojemności są zbędne (bo Ty
ich nie wykorzystujesz). To naprawdÄ™ urocze :).

A jednak są ludzie, którzy potrzebują dużych pojemności.
Ja też mieszczę się z OS i podstawowym oprogramowaniem na małej
pojemności (dlatego niedawno pytałem tu o SSD 128 GB). Tyle że
obok tego mam kilkaset ważnych GB (głównie baza danych i zdjęcia).
A jeszcze obok tego mam filmy, muzykÄ™ i ISO (bo z zasady wszystko
zgrywam na HDD). I okazuje się, że 1TB można dość łatwo
zagospodarować - nawet nie będąc piratem czy facebookiem.

pozdrawiam,
PK

Data: 2013-01-20 17:58:07
Autor: terjan
Problemy z SSD

Tzn. twierdzisz, że to minimalnie szybsze działanie jest bardzo
ważne (bo Ty niby odczuwasz), ale duże pojemności są zbędne (bo Ty
ich nie wykorzystujesz). To naprawdÄ™ urocze :).

urocze to są wypowiedzi osób które SSD widziały tylko na obrazku w internecie

Data: 2013-01-20 20:58:10
Autor: qwerty
Problemy z SSD
UĹĽytkownik "terjan"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:50fc221d$0$1309$65785112@news.neostrada.pl...
urocze to są wypowiedzi osób które SSD widziały tylko na obrazku w internecie

Ja miałem SSD w łapach i nie ma co się podniecać...

Data: 2013-01-23 16:19:13
Autor: Przemysław Ryk
Problemy z SSD
Dnia Sun, 20 Jan 2013 17:58:07 +0100, terjan napisał(a):

[...]

Czy mi się wydaje, czy jednak trzeba będzie Ogrodnika Januarego poprosić o
przygotowanie adaptacji „monografii fanbojstwa polskiego”
(http://applefobia.blox.pl/2010/06/Fanbojstwo-zarys-monografii.html)
odnośnie SSD? Kombos erotyczny niedokonany jak w płetwę strzelił…

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Richard B. Riddick: Lesson Learned. No such word as "friend".            ]

Data: 2013-01-23 16:46:22
Autor: aL
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-23 16:19, Przemysław Ryk pisze:

[...]

Te combosy erystyczne dotyczÄ… niemal wszystkich dyskusji, ktĂłrych
przedmiotem jest uzasadnianie swojego wyboru i wykazania iĹĽ jest
on jedynie słuszny. Ja nigdy nie miałem potrzeby uzasadniania dlaczego
wybrałem ten, a nie inny sprzęt lub dlaczego wolę pomidorową od
szczawiowej. Szczególnie silna potrzeba dorabiania ideologii do własnego
wyboru jest w polskiej sieci, ale to nie ma za wiele wspĂłlnego z
merytorycznÄ… dyskusjÄ… na temat przewag konkretnych technologii w
konkretnych zastosowaniach.
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.

Data: 2013-01-24 20:25:32
Autor: Jacek/Jaco/Jakubowski
Problemy z SSD
[...]

Jak na razie to widzę raczej dość zaawansowane "hejterstwo" połączone z poklepywaniem się na wzajem po plecach, co wygląda dość żałośnie: "Ale ten SSD do dupy, prawda? My to jesteśmy kuuul i trendi bo nienawidzimy tych stadnych SSD. A reszta ludków to jak te przysłowiowe
miliony much..." itd.

Co jeszcze panowie hejterzy nie lubicie? Może pamięci cache w prockach?
Przecież taka droga i nie można z niej zrezygnować przy zakupie, c.a. wychodzi po 25 tys. zł za 1 GB. No dalej, atakujcie cache, najlepiej po kolei: L1, L2, L3.
 Desant makĂłwkowy teĹĽ wmawiaĹ‚ wszystkim wyĹĽszość PowerPC nad x86 (Intelem/AMD), ten sĹ‚ynny ich slogan "Megaherz Myth". Ale potem spieprzaliiiii z podkulonymi ogonami, gdy ich guru zdecydowaĹ‚, ĹĽe Maki bedÄ… na Intelach. ByĹ‚a kupa Ĺ›miechu.

Teraz widzÄ™ tu kilka osĂłb walczÄ…cych z faktami, czyli z SSD, ciekawe kiedy podkulÄ… ogony...

--
Jacek/Jaco/Jakubowski

Data: 2013-01-24 20:47:05
Autor: R.e.m.e.K
Problemy z SSD
Dnia Thu, 24 Jan 2013 20:25:32 +0100, Jacek/Jaco/Jakubowski napisał(a):

[...]

Dokladnie to wczoraj pomyslalem czytajac kolejne (po/w)pisy uczestnikow. Ale
juz mnie nauczyli, ze lepiej sie z usmiechem przygladac niz cokolwiek
twierdzic, bo w ich realu to co ja wiem jest tym co mi sie wydaje ;-)

Data: 2013-01-24 21:10:02
Autor: marfi
Problemy z SSD
Użytkownik "R.e.m.e.K" <go@dev.null> napisał w wiadomości news:51018fbb$0$1299$65785112news.neostrada.pl...
[...]

  Z  moich doswiadzczeĹ„ z SSD wynika, ĹĽe  "za"  sÄ… gĹ‚Ăłwnie sprzedawcy, wynajÄ™ci  klakierzy i mniej liczna grupa, ktĂłra faktycznie  odczuwa korzyĹ›ci ze  stosowania  SSD.
Zalecenia  w stylu wyĹ‚Ä…cz hibernacje, wyĹ‚Ä…cz plik wymiany,  wyĹ‚Ä…cz indeksacjÄ™ itp. swiadczÄ… o ... wiecie  o czym ;)
Z  w/w zaleceĹ„ nie  stosujÄ™ siÄ™ do pierwwszego (hibernacja). SzokujÄ…cego niektĂłrych wzrostu wydajnoĹ›ci niestety nie zauwaĹĽyĹ‚em.

--
marfi

Data: 2013-01-24 21:38:06
Autor: R.e.m.e.K
Problemy z SSD
Dnia Thu, 24 Jan 2013 21:10:02 +0100, marfi napisał(a):

  Z  moich doswiadzczeĹ„ z SSD wynika, ĹĽe  "za"  sÄ… gĹ‚Ăłwnie sprzedawcy, wynajÄ™ci  klakierzy i mniej liczna grupa, ktĂłra faktycznie  odczuwa korzyĹ›ci ze  stosowania  SSD.

Prawda. Tylko czemu Ci co nie odczuli lub (o litosci!) SSD nie maja, neguja
odczucia i korzysci innych?! Kompleksy?

Zalecenia  w stylu wyĹ‚Ä…cz hibernacje, wyĹ‚Ä…cz plik wymiany,  wyĹ‚Ä…cz indeksacjÄ™ itp. swiadczÄ… o ... wiecie  o czym ;)

Zalecenia zaleceniami, majac 3 lata (nie mowiac o 5!) gwarancji mozna olac
wszelkie zalecenia i orac dyskiem do bolu. Padnie to wymienia, minie
gwarancja to sie kupi nastepny, taniej. To narzedzie pracy, zuzywa sie - jak
noze tokarskie, lemiesze w plugu, opony w ciezarowce etc. Mozna sie bawic i owijac opony szmatami, ale to swiadczy ...sam wiesz o czym
;-)

Szokującego niektórych wzrostu wydajności niestety nie zauważyłem.

No, to tak jak moj syn, wpakowalem mu dodatkowe 4GB ramu, ma teraz 6GB. Nie
zauwazyl roznicy :-)
Tylko czy ganiam teraz po grupach i wmawiam wszystkim, ze dodatkowy ram nic
nie daje i jest przereklamowany, a kazdy kto uwaza inaczej bredzi lub mu sie
wydaje? Totez wlasnie...

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-25 00:31:18
Autor: RadoslawF
Problemy z SSD
Dnia 2013-01-24 21:38, Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

Szokuj±cego niektórych wzrostu wydajno¶ci niestety nie zauważyłem.

[...]

I nie zauważyłe¶ że ganianie po grupach i wmawianie wszystkim za
jest równie głupie jak wmawianie przeciw ?
Nie zauważyłe¶ też że tzw. przeciwnicy zareagowali na bezsensown±
propagandę zwolenników ?
Sporo rzeczy nie zauważasz, uważaj jak będziesz przez ulicę
przechodził.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-25 17:12:38
Autor: qwerty
Problemy z SSD
UĹĽytkownik "R.e.m.e.K"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:51018fbb$0$1299$65785112@news.neostrada.pl...
Dokladnie to wczoraj pomyslalem czytajac kolejne (po/w)pisy uczestnikow. Ale
juz mnie nauczyli, ze lepiej sie z usmiechem przygladac niz cokolwiek
twierdzic, bo w ich realu to co ja wiem jest tym co mi sie wydaje ;-)

A co mają powiedzieć? Że są durniami i wtopili kilka stówek?

Data: 2013-01-25 17:23:22
Autor: Jacek/Jaco/Jakubowski
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-25 17:12, qwerty pisze:
[...]

- Patrz! Dureń! - Powiedział chłop małorolny na widok gościa kupującego
kawałek szynki parmeńskiej za 100zł - Przecież za 100zł można kupić 4 worki ziemniaków na całą zimę i wszystkie gęby w chałupie wyżywić - dokończył z przekonaniem w glosie

--
Jacek/Jaco/Jakubowski

Data: 2013-01-26 20:36:51
Autor: m4rkiz
Problemy z SSD
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:5102aef2$0$1216$65785112news.neostrada.pl...
[...]

mysle ze mozna zalozyc ze piszacy na ta grupe nie traktuja komputerow
jako zla koniecznego na ktorym trzeba oszczedzic kazdy mozliwy grosz

upieranie sie ze kazdy powinien patrzec na swiat z twojej perspektywy
jest smieszne, a nazywanie osob ktore cenia sobie komfortowa prace
z komputerem durniami tylko dlatego ze wydaja na to kilka stowek
wyglada dziecinnie... teraz zacznij napierac ze tylko debile kupuja
karty graficzne bo przeciez integry sa praktycznie za darmo a tobie
integra wystarcza, potem powtorz to samo dla raid, zasilaczy 350W+
oraz systemow z 3 i wiecej GB ramu... :)

Data: 2013-01-26 23:08:19
Autor: qwerty
Problemy z SSD
UĹĽytkownik "m4rkiz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:ke1epc$nhd$1@dont-email.me...
mysle ze mozna zalozyc ze piszacy na ta grupe nie traktuja komputerow
jako zla koniecznego na ktorym trzeba oszczedzic kazdy mozliwy grosz

Przeczytaj jeszcze raz moją wypowiedź i się zastanów co mam na myśli.
Spotkałeś się choć raz z osobą, która kupiła SSD i powiedziała: "wydajność wzrosła, ale nie tego się spodziewałem - pieniądze mogłem wydać na coś lepszego"?
Ci co kupili i im nie padł to będą zachwycać SSD, bo nie potrafią przyznać się do błędu.

Data: 2013-01-27 00:21:06
Autor: R.e.m.e.K
Problemy z SSD
Dnia Sat, 26 Jan 2013 23:08:19 +0100, qwerty napisał(a):

mysle ze mozna zalozyc ze piszacy na ta grupe nie traktuja komputerow
jako zla koniecznego na ktorym trzeba oszczedzic kazdy mozliwy grosz

Przeczytaj jeszcze raz moją wypowiedź i się zastanów co mam na myśli.

Sam sobie poczytaj, bo masz ostre trudnosci z kumaniem.

Spotkałeś się choć raz z osobą, która kupiła SSD i powiedziała: "wydajność wzrosła, ale nie tego się spodziewałem - pieniądze mogłem wydać na coś lepszego"?

To juz w ogole belkot. No comments.

Ci co kupili i im nie padł to będą zachwycać SSD, bo nie potrafią przyznać się do błędu.

Szczegolnie Ci, co po kupieniu pierwszego dokupili po pewnym czasie drugi
SSD. --
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-27 09:01:10
Autor: qwerty
Problemy z SSD
UĹĽytkownik "R.e.m.e.K"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:510464e4$0$1305$65785112@news.neostrada.pl...
Szczegolnie Ci, co po kupieniu pierwszego dokupili po pewnym czasie drugi
SSD.

Nie jestem arcyprzeciwnikiem SSD. SSD są znacznie wydajniejsze od HDD w pewnych zastosowaniach (w niektórych już nie ma aż takiej różnicy), mają wady i niektórzy po pewnym czasie je dostrzegą. Jak ktoś kupił - ok, ich sprawa, ale nienawidzę jak ktoś zachwala je w niebogłosy (tak jak fani apple).
Z 4 miesiące temu kupowałem dysk 2,5" i potrzebowałem najwydajniejszego jaki był wtedy dostępny. Zgadnij czemu nie kupiłem SSD + w miejsce napędu optycznego drugi dysk?

Data: 2013-01-27 08:58:34
Autor: Leszek K.
Problemy z SSD
Dnia Sat, 26 Jan 2013 23:08:19 +0100, qwerty napisał(a):

..
... Spotkałe¶ się choć raz z osob±, która kupiła SSD i powiedziała: "wydajno¶ć wzrosła, ale nie tego się spodziewałem - pieni±dze mogłem wydać na co¶ lepszego"?...
To ja.

Data: 2013-01-27 22:13:39
Autor: Filip
Problemy z SSD

.
... Spotkałeś się choć raz z osobą, która kupiła SSD i powiedziała: "wydajność wzrosła, ale nie tego się spodziewałem - pieniądze mogłem wydać na coś lepszego"?...
To ja.

-- +++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Jak ja lubiÄ™ te wojenki vs to vs tamto.

-- -- -- -- -- –-- -- -- -- -- -–—–—–———
Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

Data: 2013-01-28 09:07:10
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Problemy z SSD
Dnia 2013-01-26, o godz. 23:08:19
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał(a):

Ci co kupili i im nie padł to będ± zachwycać SSD, bo nie potrafi±
przyznać się do błędu.

No ja kupiłem. Nie padł mi. Nie zachwycam się - jestem zadowolony że w
moim zastosowaniu w jednym komputerze do¶ć radykalnie skrócił mi czas
czę¶ci operacji. Nie uważam tego zakupu za bł±d. Czyli co? nie potrafię
przyznać się do błędu? Tylko wytłumacz mi jeszcze na czym ten bł±d
polegał bo ja go nie dostrzegam.

Zdrówko

Data: 2013-01-28 09:09:38
Autor: Andrzej Lawa
Problemy z SSD
W dniu 28.01.2013 09:07, Maciek Babcia Dobosz pisze:
[...]

Tak z ciekawo¶ci: ile już działa, jaki i co na nim masz?

Też się zastanawiam do serwera, żeby w razie restartu szybciej wstawał,
ale musiałby tak ze dwa lata pochodzić jako Ľródło systemu (swap, log i
tmp oczywi¶cie gdzie indziej).

Data: 2013-01-28 12:37:34
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Problemy z SSD
Dnia 2013-01-28, o godz. 09:09:38
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

Tak z ciekawo¶ci: ile już działa, jaki i co na nim masz?

Obecny (Samsung 830) ~4 miesi±ce. Poprzedni (Intel 320) w poprzednim
laptopie jakie¶ półtora roku. Mam na nim 4 systemy: Ubuntu 12.04,
Win2k, WinXP i Win7. Głównie pracuje na Ubuntu. Już kiedy¶ pisałem że
zdarzaj± się dni po kilkana¶cie restartów i zmiany systemu. Niestety
wiele urz±dzeń ma GUI działaj±ce tylko z konkretna wersj± IE - np.
wiele rejestratorów wideo czy np. switche Linksys (by Cisco chyba
jeszcze). Wirtualizacja nie za bardzo pomaga - pojawiaj± się problemy
głównie z obsługa interfejsów sieciowych. Na dysku SSD mam systemy i
narzędzia. Dane "wrażliwe" siedz± na drugim dysku HDD w miejscu napędu
DVD.

Też się zastanawiam do serwera, żeby w razie restartu szybciej
wstawał, ale musiałby tak ze dwa lata pochodzić jako Ľródło systemu
(swap, log i tmp oczywi¶cie gdzie indziej).

IMHO do serwera akurat nie ma sensu - zwłaszcza jako systemowy. U mnie w
serwerze domowym siedzi jako systemowy dysk moduł DOM (Disk On Module)
o pojemno¶ci 4GB produkcji Transcenda na zł±czu IDE. Na dane mam
klasyczne dyski SSD. Takie moduły pracuj± u mnie np. w różnego rodzaju
urz±dzeniach opartych na starych PC-tach po 5-6 lat. Parę kompów
robi±cych za HotSpot-y za pomoc± Mikrotika mam tak postawione. Zdrówko

Data: 2013-01-28 12:51:27
Autor: JDX
Problemy z SSD
On 2013-01-28 09:09, Andrzej Lawa wrote:
[.....]
[...]

??? A dlaczego miałby w takiej konfiguracji nie popracować przez 2 lata?
Odczyty również zużywaj± pamięci NAND Flash? :-D Mój Vertex 2 60GB
którego mam od 27 miesięcy wg. SMART przepracował 18121 godzin, zapisał
2,94TB, odczytał 11,81TB i nic nie wskazuje na to, aby miał wkrótce
pa¶ć. Używam go w zwykłym PC i jest przeznaczony tylko i wył±cznie pod
dane PostgreSQL-a.

Data: 2013-01-28 13:53:22
Autor: Miroslaw Kwasniak
Problemy z SSD
JDX <jdx@onet.pl> wrote:
[...]

NAND Flash Not Always a Hard Drive Replacement
NAND Flashs susceptibilities differ from those of hard drives.

One significant difference is that NAND Flash is *susceptible to wear* caused
by *repeated reads to the same physical area* of the memory array.

Data: 2013-01-28 16:44:53
Autor: JDX
Problemy z SSD
On 2013-01-28 14:53, Miroslaw Kwasniak wrote:
[.....]
One significant difference is that NAND Flash is *susceptible to wear* caused
by *repeated reads to the same physical area* of the memory array.
Fakt, ale jest to efekt odwracalny i zajmuje się kontroler. Do tego
stanowi parę rzędów wielko¶ci mniejszy problem niż zużycie zwi±zane z
zapisami. Tak czy inaczej, jako dysk systemowy w serwerze SSD
najprawdopodobniej będzie nie¶miertelny. W przeciwieństwie do HDD. :-D

A dla zwolenników bajek o tym jak to HDD s± lepsze od SSD polecam ten
papier: http://tnij.org/uccb .

Data: 2013-01-28 14:00:14
Autor: Andrzej Lawa
Problemy z SSD
W dniu 28.01.2013 12:51, JDX pisze:
On 2013-01-28 09:09, Andrzej Lawa wrote:
[.....]
[...]

Odczyty nie, ale konfiguracja czasem się zmienia.

Wiem, że teoretycznie przy takich "tylko" zmianach powinien być
"wieczny", ale interesuje mnie praktyka :)

Data: 2013-01-28 14:15:24
Autor: Tomasz Jasiński
Problemy z SSD
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 28 Jan 2013 14:00:14 +0100  doszła do mnie wiadomo¶ć  <5106765e$1@news.home.net.pl>  od Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com>  :
On 2013-01-28 09:09, Andrzej Lawa wrote:
[.....]
[...]

Co do odczytów, to sprawa nie jest tak oczywista(read disturb):
http://trs-new.jpl.nasa.gov/dspace/bitstream/2014/40761/1/08-07.pdf
http://www.lostcircuits.com/mambo//index.php?option=com_content&task=view&id=88&Itemid=1&limit=1&limitstart=3
--
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=NF-R-McfN1Q#t=80s

Data: 2013-01-24 21:13:55
Autor: h.w.d.p.
Problemy z SSD
Teraz widzÄ™ tu kilka osĂłb walczÄ…cych z faktami, czyli z SSD, ciekawe
kiedy podkulÄ… ogony...

ja przejde na ssd wtedy gdy ich trwalosc zrowna sie z obecnymi hdd. poki co ssd jest dla mnie zlomem.

Data: 2013-01-25 17:17:05
Autor: qwerty
Problemy z SSD
UĹĽytkownik "h.w.d.p."  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:kds4m6$spd$3@node1.news.atman.pl...
ja przejde na ssd wtedy gdy ich trwalosc zrowna sie z obecnymi hdd. poki co ssd jest dla mnie zlomem.

Ceną, pojemnością i wydajnością.

Data: 2013-01-28 17:27:47
Autor: gawfron
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-25 17:17, qwerty pisze:
UĹĽytkownik "h.w.d.p."  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
ja przejde na ssd wtedy gdy ich trwalosc zrowna sie z obecnymi hdd.
poki co ssd jest dla mnie zlomem.

Ceną, pojemnością i wydajnością.

Dlatego właśnie ja nie kupię porsche, póki jego cena i pojemność nie dorówna staremu, dobremu żukowi.

Data: 2013-01-28 18:39:26
Autor: Dawid
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-28 17:27, gawfron pisze:
[...]

dorĂłwna staremu, dobremu ĹĽukowi.
Aleś wypalił.Ten żuk to np. jakiś nowy dysk 3TB?
UwaĹĽasz, ĹĽe naprawdÄ™ nie ma dobrych i wystarczajÄ…co szybkich dyskĂłw mechanicznych?
A tego porsche i tak nigdy nie kupisz :-)

Data: 2013-01-28 18:47:22
Autor: Dawid
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-28 18:39, Dawid pisze:

A tego porsche i tak nigdy nie kupisz :-)

Przepraszam, moĹĽe jednak kupisz
http://otomoto.pl/porsche-924-2-sztuki-w-promocji-C26654068.html
:-)

Data: 2013-06-08 03:45:09
Autor: Przemysław Ryk
Problemy z SSD
[...]

Widzisz - niektórzy nie dostają orgazmu tylko dlatego, że mają dostęp do
trochę nowszej technologii. Pisałem tu już nie raz - znajomi korzystający z
laptopów, gdzie główny magazyn danych był poza tym sprzętem, przesiadkę na
SSD sobie chwalÄ…. Kilku osobom pracujÄ…cym przy obrĂłbce wideo czy w DTP (jak
ja), SSD jako systemowy dysk dupy nie urwał. Samo podniecanie się tym, ile
czasu system z hibernacji wstaje czy ile trwa pełne uruchomienie, to ciut
mało. :)

(ciach…)
Teraz widzÄ™ tu kilka osĂłb walczÄ…cych z faktami, czyli z SSD, ciekawe kiedy podkulÄ… ogony...

Ale gdzie widzisz tą walkę z faktami? SSD to szybki dostęp do danych?
Prawda. System postawiony na SSD wstaje szybko, oprogramowanie na nim
zainstalowane teĹĽ uruchamia siÄ™ o wiele szybciej niĹĽ z talerzowca? Prawda.
Obrabianie danych majÄ…c system i soft na SSD i dane do obrĂłbki rĂłwnieĹĽ na
SSD jest przyjemne? Prawda. Ile to kosztuje? Auć.

Pracując w DTP, gdzie do jednego katalogu rzędu 24 stron mam około 1,5-2GB
źródłowych plików w zasadzie mógłbym sobie pozwolić na pracę na 128GB SSD.
Ale… Jak sobie doliczę, że poza systemem, obrabianymi danymi, na tym SSD
(żeby było szybko) ma wylądować cache miniatur _wszystkich_ źródłowych
plików. Bo nie - nie będę kasował owego cache siadając do nowego projektu.
Choćby dlatego, że wnim mogą być wykorzystywane starsze, już leżące w cache
materiały. Chyba mi braknie tych 128GB. O osobach obrabiających wideo już
nie wspominam. Nie pisz mi proszÄ™ o pracy po Gigabit Ethernet (w sensie na
jakimś NASie są pliki źródłowe, ja pracuję linkując je po sieci) -
próbowałem przy DTP i bardzo szybko się wyleczyłem.

Z drugiej strony - cztery dyski po 1TB w RAID10 trochÄ™ kosztujÄ…, ale jednak
stosunkiem miejsca na dane do ceny, to chyba ĹĽaden SSD tu nie wygra. Czy
ktoĹ› z zadeklarowanych zwolennikĂłw SSD wreszcie to przyzna?

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Demokracja to rzÄ…dy brutali, temperowane przez dziennikarzy.             ]

Data: 2013-06-08 11:23:08
Autor: R.e.m.e.K
Problemy z SSD
Dnia Sat, 8 Jun 2013 03:45:09 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

Dnia Thu, 24 Jan 2013 20:25:32 +0100, Jacek/Jaco/Jakubowski napisał(a):

Tos odkopal tyranozaurusa rexa ;-)

Z drugiej strony - cztery dyski po 1TB w RAID10 trochÄ™ kosztujÄ…, ale jednak
stosunkiem miejsca na dane do ceny, to chyba ĹĽaden SSD tu nie wygra. Czy
ktoĹ› z zadeklarowanych zwolennikĂłw SSD wreszcie to przyzna?

Czy ktos kiedys twierdzil, ze SSD wygrywa "stosunkiem miejsca na dane do
ceny"??? Musialby byc kretynem.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-06-08 16:55:10
Autor: Przemysław Ryk
Problemy z SSD
Dnia Sat, 8 Jun 2013 11:23:08 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

Dnia Sat, 8 Jun 2013 03:45:09 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

Dnia Thu, 24 Jan 2013 20:25:32 +0100, Jacek/Jaco/Jakubowski napisał(a):

Tos odkopal tyranozaurusa rexa ;-)

Mam talent. :D

Z drugiej strony - cztery dyski po 1TB w RAID10 trochę kosztuj±, ale jednak
stosunkiem miejsca na dane do ceny, to chyba żaden SSD tu nie wygra. Czy
kto¶ z zadeklarowanych zwolenników SSD wreszcie to przyzna?

Czy ktos kiedys twierdzil, ze SSD wygrywa "stosunkiem miejsca na dane do
ceny"??? Musialby byc kretynem.

Niby nie twierdzi. Ale bardzo często rado¶nie się to pomija, podniecaj±c się
czasem uruchomienia systemu. :)

[ Kiedy człowiek nie pragnie tego, czego i tak nie może mieć, na pewno     ]
[ łatwiej mu się żyje.                     (Clive Barker "Pi±te dominium") ]

Data: 2013-06-08 18:58:41
Autor: BQB
Problemy z SSD
W dniu 2013-06-08 16:55, Przemysław Ryk pisze:
[...]

A jak wypadaj± zwykłe dyski "stosunkuj±c" czas dostępu do ceny w porównaniu do SSD?

--
Smart PowerBank
www.idea4tec.pl

Data: 2013-06-09 04:18:15
Autor: Przemysław Ryk
Problemy z SSD
Dnia Sat, 08 Jun 2013 18:58:41 +0200, BQB napisał(a):

[...]

Gorzej. Niemniej jednak IMVHO najczę¶ciej mówi się o kombinacji SSD na
system i programy plus klasyczny talerzowiec na dane. Tylko rzadko widzę
pytanie o zastosowania.

[ Bigamia, to znaczy o jedn± kobietę za dużo. Monogamia tak samo.          ]
[                                                         (Rowan Atkinson) ]

Data: 2013-01-20 16:16:40
Autor: chwdp
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-20 16:15, terjan pisze:

[...]

no to jest miazdzacy argument za ssd. napisz cos jeszcze :D

Data: 2013-01-20 20:57:37
Autor: qwerty
Problemy z SSD
Użytkownik "terjan"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:50fc09fe$0$26709$65785112@news.neostrada.pl...
tylko po co komu te pojemno¶ci ? przecież komp domowy to nie serwerownia facebooka...

No popatrz - a ja wczoraj przerzucałem prawie 500 GiB danych po USB 3.0. ;)

Data: 2013-01-26 11:28:31
Autor: h.w.d.p.
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-20 20:57, qwerty pisze:
[...]

jakie predkosci uzyskales?

Data: 2013-01-26 19:48:13
Autor: qwerty
Problemy z SSD
Użytkownik "h.w.d.p."  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ke0b4j$3g7$1@node1.news.atman.pl...
jakie predkosci uzyskales?

Tyle ile dysk wyrabiał. ;) Na pendrive z USB 3.0 wyci±gam 100 MiB/s.

Data: 2013-01-20 16:03:02
Autor: chwdp
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-20 14:37, terjan pisze:
[...]

kolejny z dupy "argument". wy - betatesterzy ssd za wlasna kase - jestescie po prostu zalosni.

Data: 2013-01-20 17:19:30
Autor: terjan
Problemy z SSD

kolejny z dupy "argument". wy - betatesterzy ssd za wlasna kase -
jestescie po prostu zalosni.

masz racje jestem betatesterem bo kupowałem nagrywarki CD za 15tys w czasach kiedy ty jeszcze kasety do atari przewijałeś długopisem

Data: 2013-01-20 21:01:00
Autor: chwdp
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-20 17:19, terjan pisze:

[...]

w czasach kiedy ja kasety przewijalem to ty przeskakiwales z jajka na jajko.

Data: 2013-01-20 20:34:36
Autor: Filip
Problemy z SSD
On 20-01-2013 21:01, chwdp wrote:
[...]

Nie kłóćcie się proszę. SSD to dobry wybór, ale tylko średnia i wyższa
 półka. Taniocha to ma racje - tak jak beta.

-- -- -- -- -- –-- -- -- -- -- -–—–—–———

Data: 2013-01-21 19:16:35
Autor: m4rkiz
Problemy z SSD
"chwdp" <hvhv@igbjo.yfd> wrote in message news:kdh0v6$cqo$1node2.news.atman.pl...
[...]

dziwne tylko ze na tej grupie kroluje opinia 'za' tych ktorzy maja
i 'przeciw' tych ktorzy nigdy nie mieli :)

Data: 2013-01-21 21:37:09
Autor: RadoslawF
Problemy z SSD
Dnia 2013-01-21 20:16, Użytkownik m4rkiz napisał:

to ja też nie wiem w jakiej ty rzeczywisto¶ci żyjesz
¶ci±gnij sobie MalvarebytesAntiMalware zrób skanowanie C:, napisz ile
[...]

Brednie.
W grupie argumentuj±cych na przeciw jestem ja, mam SSD w kompie
służbowym nie mam w prywatnym bo uznałem że szybsze uruchomienie
kompa czy jakiego¶ programu nie rekompensuje mi wydanych kilkuset
złotych.
Była wypowiedĽ człowieka który dwa razy podchodził do SSD w kompie
prywatnym i za każdym razem rezygnował i wkładał te SSD w miejsca
gdzie przy¶pieszenie będzie bardziej odczuwalne czyli w laptopy.

Z drugiej strony argumentacja osób zachwalaj±cych SSD jest często
infantylna i po krótkiej wymianie zdań w wielu przypadkach okazywało
się że pisz±cy koloryzuje lub zwyczajnie kłamie.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-21 21:56:24
Autor: marfi
Problemy z SSD
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kdk8tl$ss4$1node1.news.atman.pl...
Była wypowiedĽ człowieka który dwa razy podchodził do SSD w kompie
prywatnym i za każdym razem rezygnował i wkładał te SSD w miejsca
gdzie przy¶pieszenie będzie bardziej odczuwalne czyli w laptopy.

  Zgadza się :) Samsung 830 i Patriot Pyro (oba 128)
  Podejrzewam,  że być może SSD pozwala się zauważyć gdy ma  się mało RAM - u mnie jest 8GiB...

   Samsung 830 został włożony w T60 - opinia osoby (nie  znaj±cej  się  na cudach  z  SSD  kobiety) używajacej wcze¶niej T43 brzmi:  "Ten nowy  (czyli T60) działa chyba trochę  szybciej niż poprzedni" :)  Dodam:  w/w T60 ma dwa razy więcej rdzeni i trzy razy  więcej  pamięci  niż T43.

--
marfi

Data: 2013-01-22 08:56:33
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Problemy z SSD
Dnia 2013-01-21, o godz. 21:37:09
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

[...]

Tobie - to jest słowo klucz. Tobie nie rekompensuje wydatku. Innym i
owszem. Każdy po prostu ma inne potrzeby. Ja np. w komputerach
stacjonarnych praktycznie nie używam SSD. A to dlatego że te komputery
u mnie pracuj± non-stop i na dodatek nie licz± mocno - nie obrabiam
dużych grafik czy video, rzadko robię jakie¶ skomplikowane obliczenia
inżynierskie. jakby co to podepnę sobie macierz np. po iSCSI. ;-) SSD
mam wył±cznie w jednym komputerze - małym HTPC podpiętym po telewizor.
I nie chodzi raczej o prędko¶ć startu systemu a o ciszę bo komputer nie
ma żadnych czę¶ci ruchomych. Natomiast SSD mam w tej chwili w laptoku.
Ze względu na prędko¶ć ładowania systemów. Na dane siedzi w nim HDD w
miejsce napędu CD. Akurat prędko¶ć ładowania systemu ma dla mnie
znaczenie - większo¶ć narzędzi jakimi posługuję się mam pod Ubuntu.
Natomiast wiele interfejsów różnych urz±dzeń - zwłaszcza z kontrolkami
ActiveX - pracuje tylko z konkretnymi wersjami Internet Explorera.
IE4Linux umarł niestety zanim zacz±ł być niezawodny. St±d do¶ć często
muszę kilka/kilkana¶cie razy w krótkim czasie przeładować system.
Niestety przy zwirtualizowanych Windows często pojawiaj± się problemy na
poziomie interfejsów sieciowych. Zamiast kombinować nad sieciami wolę
móc w ci±gu kiilkunastu sekund być w stanie załadować inny system. I tu
jest mi to przydatne - zdecydowanie lepszy komfort pracy niż w
przypadku klasycznego HDD. Mam jednego kumpla który stosuje SSD w
stacjonarce - zdecydowanie przy¶piesza mu to ładowanie gier - no ale to
raczej nie produkcyjny powód ;-)

Jak widzisz - potrzeba zależy od tego do czego to stosujemy. I żeby nei
było - nie jestem ani zwolennikiem ani przeciwnikiem SDD. Wole dobrać
rozwi±zanie do konkretnego scenariusza a nie polecać czy potępiać
cało¶ć.

Zdrówko

Data: 2013-01-22 10:37:36
Autor: RadoslawF
Problemy z SSD
Dnia 2013-01-22 08:56, Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

[...]

Tyle że zgodnie z punktem widzenia będ±cych za takie podej¶cie stawia
cię w grupie tych będ±cych przeciw. :-)

Pozdrawiam

Data: 2013-01-20 14:06:44
Autor: Dawid
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-20 13:30, terjan pisze:

[...]

Przeglądam internet, słucham muzyki i kopiuję duże pliki, jednocześnie i na starych dyskach.Nic nie muli i działa ok.

Data: 2013-01-20 14:40:47
Autor: terjan
Problemy z SSD

Przeglądam internet, słucham muzyki i kopiuję duże pliki, jednocześnie i
na starych dyskach.Nic nie muli i działa ok.

dyskach? nikt tu nie mówił o liczbie mnogiej, jak masz 1 HDD włącz sobie kopiowanie filmu MKV 8GB z partycji na partycję i spróbuj przeglądać internet

Data: 2013-01-20 14:47:37
Autor: qwerty
Problemy z SSD
UĹĽytkownik "terjan"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:50fbf3dd$0$1298$65785112@news.neostrada.pl...
dyskach? nikt tu nie mówił o liczbie mnogiej, jak masz 1 HDD włącz sobie kopiowanie filmu MKV 8GB z partycji na partycję i spróbuj przeglądać internet

O sekundÄ™ wolniej odpala siÄ™ firefox.

Data: 2013-01-20 15:07:58
Autor: terjan
Problemy z SSD

O sekundÄ™ wolniej odpala siÄ™ firefox.

to faktycznie nie ma różnicy pod warunkiem że komputera używa się do "odpalania" firefoxa

Data: 2013-01-20 14:49:41
Autor: PK
Problemy z SSD
On 2013-01-20, terjan <zef@nono.pl> wrote:
to faktycznie nie ma różnicy pod warunkiem że komputera używa się do "odpalania" firefoxa

Uwielbiam takie teksty :D.

Powiedz nam wszystkim, do jakich to zaawansowanych zastosowań
używasz swojego kompa. Już wiemy, że uwielbiasz przenosić duże
pliki między partycjami i zapuszczać skanowanie dysku. Coś jeszcze?

NaleĹĽysz do osĂłb, ktĂłre puszczajÄ… na nowym kompie antyvira
i stwierdzają "12s szybciej! Warto było zmieniać!" ?

pozdrawiam,
PK

Data: 2013-01-20 16:12:11
Autor: terjan
Problemy z SSD
Powiedz nam wszystkim, do jakich to zaawansowanych zastosowań

żadnych zaawansowanych, ale skoro użytkownik napisał że nie widzi różnicy w odpalaniu firefoxa to gratuluję bo ja odpalam firefoxa i jeszcze przeglądam strony

> NaleĹĽysz do osĂłb, ktĂłre puszczajÄ… na nowym kompie antyvira
> i stwierdzają "12s szybciej! Warto było zmieniać!" ?

nie, należę do osób które od już kilku lat mają włączonego antyvira

z włączonym antyvirem jego działanie na SSD jest NIEODCZUWALNE w przeciwieństwie do HDD i nie mówimy tu o różnicy 10% ale ~300%

Data: 2013-01-20 16:14:40
Autor: chwdp
Problemy z SSD
z włączonym antyvirem jego działanie na SSD jest NIEODCZUWALNE w
przeciwieństwie do HDD i nie mówimy tu o różnicy 10% ale ~300%

antyvir skanuje ci non stop 24h dysk c?

Data: 2013-01-20 21:05:54
Autor: qwerty
Problemy z SSD
UĹĽytkownik "terjan"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:50fc0949$0$26709$65785112@news.neostrada.pl...
żadnych zaawansowanych, ale skoro użytkownik napisał że nie widzi różnicy w odpalaniu firefoxa to gratuluję bo ja odpalam firefoxa i jeszcze przeglądam strony

Po co dysk podczas przeglÄ…dania stron? Nie mĂłw, ĹĽe wczytujesz z cache przeglÄ…darki...

Data: 2013-01-26 23:11:38
Autor: maX
Problemy z SSD

Użytkownik "terjan" <zef@nono.pl> napisał w wiadomości

Przeglądam internet, słucham muzyki i kopiuję duże pliki, jednocześnie i
na starych dyskach.Nic nie muli i działa ok.

dyskach? nikt tu nie mówił o liczbie mnogiej

Ależ posiadanie dwóch dysków było popularne jeszcze przed erą SSD.

jak masz 1 HDD włącz sobie kopiowanie filmu MKV 8GB z partycji na partycję
i spróbuj przeglądać internet

Prędkość kopiowania spada, ale internet przegląda się podobnie. Inna sprawa
że przy obecnych pojemnościach SSD to zmieści się na nim system i kilka
najpotrzebniejszych aplikacji / gier. Filmów 8 GB z reguły nie ma miejsca
trzymać na SSD (i jesli już są kopiowane to z / na pendrive lub płytkę DVD).

Data: 2013-01-20 15:03:42
Autor: qwerty
Problemy z SSD
UĹĽytkownik "terjan"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:50fbe364$0$26694$65785112@news.neostrada.pl...
nigdy więcej HDD

Jak kupiłeś SSD to wyłączyłeś zapis atime na partycji?
Przeniosłeś cache przeglądarki z SSD w inne miejsce? CO z plikiem wymiany i hibernacją?

Problemy z SSD