Problemy z SSD

Data: 2013-01-13 15:47:04
Autor: Tomasz Jasiński
Problemy z SSD
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 13 Jan 2013 15:30:31 +0100  doszła do mnie wiadomość  <kcugf2$rlj$1@node1.news.atman.pl>  od Marek <precz@spamowi.com>  :
Witam,

Kiedyś poruszałem wątek niezawodności SSD. Moje wątpliwości zostały stłumione. Podobno miały być niezawodne. Kupiłem więc taki dysk i ... nacieszyłem się nim 2 miesiące zanim padł. Był nim OCZ Agility 3, 120GB, 500/525.

Nie istnieją dyski niezawodne, istnieją mniej lub bardziej zawodne.

Pierwsze pytanie więc: miałem pecha, czy jednak ten producent / model a może typ SSD dysku jest do bani jednak?

Jednemu padnie, drugiemu nie...

Druga sprawa to wydajność pod W8 Pro. Piszą, że ma 500/525. W życiu tyle nie miał. Nie pamiętam dokładnie ale jak miał 60% tego co napisali, to dużo.

Producent przeprowadza pomiar w określonych warunkach i na określonym
sprzęcie, jak zestawisz taki sam sprzęt i oprogramowanie to i wyniki
takie same uzyskasz.

Na czas naprawy musiałem kupić inny dysk SSD. Tym razem Intel 330 500/450. Testuję jego wydajność i wygląda tak:

http://imageshack.us/a/img705/9204/20130111180146.png
http://imageshack.us/a/img542/2056/20130111180134.png

Powiedzcie mi, czy producenci jaja sobie robią czy może coś nie tak mam ustawione w systemie?

--
Tomasz Jasiński
Jak wiadomo, Pan Bóg jest wszechmocny i wszystko

Data: 2013-01-13 16:50:41
Autor: Marek
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-13 15:47, Tomasz Jasiński pisze:
[...]

Wprowadził trzecią kategorię: mega-zawodne. Na podstawie swojego przypadku mógłbym w/w dysk do takich zakwalifikować. Jeśli kolejny dysk SSD padnie mi za 2 miesiące, to wracam do HDD.

Jednemu padnie, drugiemu nie...

Czyli 50% osób wymienia je raz na 2 miesiące? :-D

Producent przeprowadza pomiar w określonych warunkach i na określonym
sprzęcie, jak zestawisz taki sam sprzęt i oprogramowanie to i wyniki
takie same uzyskasz.

Domyślam się. Wprowadźmy więc roboczo współczynnik rzeczywistości Wrz zdefiniowany jako realne transfery pod W8 / transfer deklarowany. Czy istnieją dyski SSD w Wrz>0.6 ?

Marek

Data: 2013-01-13 17:13:15
Autor: Tomasz Jasiński
Problemy z SSD
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 13 Jan 2013 16:50:41 +0100  doszła do mnie wiadomość  <kcul5c$r0s$1@node2.news.atman.pl>  od Marek <precz@spamowi.com>  :

[...]

Wyniki testów laboratoryjnych i domowych będą zupełnie inne ze względu
na konfiguracje i oprogramowanie testowe, to trzeba przyjąć do
wiadomości.

Data: 2013-01-13 19:23:57
Autor: BartekK
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-13 16:50, Marek pisze:
[...]
No to ja mam również podobne doświadczenia z OCZ z serii 3 - z niektórymi płytami (a dokładnie z czipsetem intela H67) padają jak muchy - po prostu przestają być wykrywane. Z ~10szt agility/vertex3 które zamontowałem z takim czipsetem - padły 7, z czego niektóre na zasadzie wymiany (padł, wstawiony nowy, następny padł, wstawiony następny itd). Problem jest ponoć nas styku kontrolera Sandforce i interfejsu sata w czipsecie intela, ale rozwiązania brak.
Problem znikł po zastosowaniu w tym samym miejscu SSD intela z serii 320/520.

Data: 2013-01-13 21:27:38
Autor: Marek
Problemy z SSD
W dniu 2013-01-13 19:23, BartekK pisze:

No to ja mam również podobne doświadczenia z OCZ z serii 3 - z
niektórymi płytami (a dokładnie z czipsetem intela H67) padają jak muchy
- po prostu przestają być wykrywane.

U mnie Bios widzał dysk ale instalator Windows deklarował dysk jako zablokowany...
Szczerze mówiąc ja właśnie mam chipset Intela, co prawda P55.

Z ~10szt agility/vertex3 ktĂłre
zamontowałem z takim czipsetem - padły 7, z czego niektóre na zasadzie
wymiany (padł, wstawiony nowy, następny padł, wstawiony następny itd).

Po jakim okresie padały?

Problem jest ponoć nas styku kontrolera Sandforce i interfejsu sata w
czipsecie intela, ale rozwiązania brak.

Kontroler Marvell. Zastanawiam się nad zmianą kontrolera, jak Remek zasugerował.

Problem znikł po zastosowaniu w tym samym miejscu SSD intela z serii
320/520.

Teraz mam Intela 330. Jednakże muszę przyspieszyć go wspomnianą wymianą kontrolera bo demonem prędkości w tej chwili nie jest. Boje się jazd w postaci padliwości hurtowej SSD, jaką doświadczyłeś.

Marek

Data: 2013-01-13 21:29:32
Autor: qwerty
Problemy z SSD
UĹźytkownik "BartekK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kcuugu$f3$1@mx1.internetia.pl...
[...]

To potwierdza moje słowa, że SSD się nie nadaje do domowego użytku.

Data: 2013-01-13 22:14:32
Autor: Przemysław Ryk
Problemy z SSD
Dnia Sun, 13 Jan 2013 21:29:32 +0100, qwerty napisał(a):

Użytkownik "BartekK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kcuugu$f3$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Zaraz Ci Remek i RS wytłumaczą, że nie wiesz, o czym mówisz. ;D

[ Najlepszym sposobem na czystość sumienia jest jego staranne odłożenie na ]
[ półkę i konsekwentne nieużywanie.             (Janusz "Kali" Kaliszczak) ]

Data: 2013-01-13 23:19:23
Autor: R.e.m.e.K
Problemy z SSD
Dnia Sun, 13 Jan 2013 22:14:32 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

To potwierdza moje słowa, że SSD się nie nadaje do domowego użytku.

Zaraz Ci Remek i RS wytłumaczą, że nie wiesz, o czym mówisz. ;D

No tak, nie nadaja sie apesolutnie :-)
Ale z koniami kopac sie juz nie bede. Bede za to nadal czerpal radosc z
responsywnosci systemu, szybszego wczytywania plikow i niewrazliwosci dysku
na liczbe jednoczesnie czytajacych/piszacych po dysku aplikacji. Jak to
pisales? Ja truskawki wole cukrem? ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-17 22:27:09
Autor: Przemysław Ryk
Problemy z SSD
Dnia Sun, 13 Jan 2013 23:19:23 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

[...]

Smiley'a widział? :)

[...]

Bomba. Szkoda tylko, że pewien wątek tak zdechł. Bo temat tych macierzy na
SSD mnie cholernie zainteresował. Zwłaszcza, że informacje mam z kilku
źródeł i z tzw. pierwszej ręki (bezpośrednio od administratorów). :)

[ Got it all wrong, holy man. I absolutely believe in God...               ]
[ And I absolutely hate the fucker.    (Richard B. Riddick, "Pitch Black") ]

Data: 2013-01-18 08:51:06
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Problemy z SSD
Dnia 2013-01-17, o godz. 22:27:09
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał(a):

[...]

Gadałem wczoraj znów z inżynierem NetAppa i zapytałem tradycyjnie o
dyski SSD w ich macierzach. No więc już oferują. W zeszłym roku nie
zalecali twierdząc że nie ma na rynku dysków o odpowiedniej trwałości
do ich potrezb. Tyle że oferują wyłącznie SSD Kingstona z serii SSDNow
E100 (pojemności 100, 200 i 400GB). MTBF tych dysków to OIDP 10 milionów
godzin. Tyle że cena to ~400 ojro za najmniejszy do ~1200 ojro za
największy. Nadal do przyśpieszenia macierzy bardziej sugerował ich
własne karty cache. ;-)

Zdrówko

Data: 2013-01-18 09:04:02
Autor: Chris
Problemy z SSD
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

[...]

Ciekawe czy to to samo co Toshiba:

http://storage.toshiba.eu/cms/en/hdd/solid_state_drives/product_detail.jsp?productid=396

U nas ceny wiszą ładne:
100GB - 4700
200GB - 8300
400GB - 16000

Ceny oczywiście NETTO :)

Data: 2013-01-18 09:11:07
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Problemy z SSD
Dnia 2013-01-18, o godz. 09:04:02
"Chris" <chris@spam.pl> napisał(a):

> [...]

> 10 milionów godzin. Tyle że cena to ~400 ojro za najmniejszy do
> ~1200 ojro za największy. Nadal do przyśpieszenia macierzy bardziej

To te:
http://www.kingston.com/us/ssd/enterprise
Za networldem:
Sugerowane ceny SSDnow E100 to 1497 zł (100 GB), 2672 zł (200 GB) i
4858 zł (400 GB).

Obudowy inne ;-)

Zdrówko

Data: 2013-01-17 14:11:27
Autor: m4rkiz
Problemy z SSD
"Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote in message news:ucl3r489451g.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

wyciagniecie tak ogolnego wniosku na podstawie tak malej probki,
dodatkowo ograniczonej do jednego\dwoch modeli tego samego producenta
to idiotyzm

owszem, ocz z vertexami mialo sporo problemow, z 5 jeden musialem odeslac,
ale o wniosek ze maja 20% awaryjnosci bym sie nie pokusil

jak sie chce wyciagac wnioski o wszystkich ssd to trzeba wziac pod uwage ze
istnieja tez sprawdzone konstrukcje jak M4 czy 830 ktore sa na rynku
dostatecznie dlugo zeby pokazac ze ssd jednak sie nadaje do domowego uzytku

inaczej to opinia podobna do tej ze wysocy ludzie nie moga wygodnie
korzystac z samochodow bo 126p sa niskie bardzo

Data: 2013-01-17 15:28:17
Autor: R.e.m.e.K
Problemy z SSD
Dnia Thu, 17 Jan 2013 14:11:27 -0000, m4rkiz napisał(a):

[...]

Nie radze, w kopaniu ze stadnina koni przegrasz* ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-17 22:37:08
Autor: Przemysław Ryk
Problemy z SSD
Dnia Thu, 17 Jan 2013 15:28:17 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

[...]

Tej. Wstawiasz taką * sugerującą przypis czy inny dopisek w nagłówkach, to
na sugestii nie kończ, co? :D

[ Sam nie wiem co jest gorsze: bycie alkoholikiem czy seksoholikiem?       ]
[ W pierwszym przypadku Ci nie staje, w drugim nie ma czasu wypić...       ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2013-01-17 15:43:48
Autor: RadoslawF
Problemy z SSD
Dnia 2013-01-17 15:11, Użytkownik m4rkiz napisał:

inaczej to opinia podobna do tej ze wysocy ludzie nie moga wygodnie
korzystac z samochodow bo 126p sa niskie bardzo

Zdefiniuj "wysocy", ja mając 182cm musiałem głowę chować między ramiona
i siedzieć pochylony bo dach walił mnie po głowie.
W zimie znowu but nie bardzo mi się mieścił między pedałem hamulca
a elementem kabiny. Malucha nie miałem ale robiłem na nim prawo
jazdy a i potem musiałem w tym wyrobie kilka razy jechać.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-17 14:58:09
Autor: m4rkiz
Problemy z SSD
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message news:kd92n9$r0s$1node2.news.atman.pl...
[...]

ja tez mialem z maluchem swoje przygody, ale nie zrazilem sie z tego
powodu do *wszystkich* modeli wszystkich producentow,
co zdaje sie sugerowac qwerty kilka postow wyzej

Data: 2013-01-17 17:24:25
Autor: RadoslawF
Problemy z SSD
Dnia 2013-01-17 15:58, Użytkownik m4rkiz napisał:

[...]

Nie zapominaj że malucha od poloneza odróżnisz na wygląd nawet
ze sporej odległości i bez wsiadania. Dobrego od złego SSD
(nawet jeśli tylko dla konkretnej płyty) nie odróżnisz bez
wiedzy na której posiadanie trzeba jednak poświęcić trochę
własnego cennego czasu.

Problemem z tą i podobnymi dyskusjami jest uczestnictwo w nich
ludzi którzy na SSD wydali spore pieniądze (kilkaset zł) i teraz
chcą sami siebie przekonać że SSD warto montować zawsze i wszędzie,
co akurat nie jest prawdą. Jak dojdą do tego opisywane problemy
współpracy pewnych serii dysków z pewnymi kontrolerami to
wychodzi że kupowanie SSD w ciemno w nadziei że nie trafi się
źle jest sporym błędem. No ale zawsze jak zbraknie argumentów
to można napisać "w kopaniu ze stadnina koni przegrasz".

Pozdrawiam

Data: 2013-01-17 16:42:49
Autor: m4rkiz
Problemy z SSD
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message news:kd98js$1bj$1node2.news.atman.pl...
[...]

oczywiscie ze nie zawsze jest sens, jak by nie patrzec te rozwiazania
dopiero raczkuja, pierwszy sensowny ssd dla kowalskiego pojawil sie
3-4 lata temu, 60GB model kosztowal niemal tyle co reszta podzepolow
podstawowego pc a zazwyczaj byl niewiele szybszy niz hdd

obecny skok sprawia ze za 500pln mozna kupic 128GB ktore jest w
typowych zastosowaniach pewnie z 3-4 razy szybsze niz hdd
wiec warto poswiecic godzinke na zapoznanie sie z tematem
i rozwazenie zakupu jezeli reszta podzespolow jest wystarczajaco
wspolczesna zeby z tego skorzystac a kupujacy korzysta z komputera
wystarczajaco intensywnie

jedyne do czego sie tu odnioslem to skreslenie ssd jako rozwiazania
dla pc na podstawie problemow z kilkoma dyskami z jednej serii
jednego producenta bo to delikatnie mowiac absurd

Data: 2013-01-17 18:53:46
Autor: qwerty
Problemy z SSD
Użytkownik "m4rkiz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kd93i6$fo5$1@dont-email.me...
ja tez mialem z maluchem swoje przygody, ale nie zrazilem sie z tego
powodu do *wszystkich* modeli wszystkich producentow,
co zdaje sie sugerowac qwerty kilka postow wyzej

Zaszyfruj całą partycję i licz na to, że TRIM będzie działać...
Kup dysk i później dokupuj kontroler...
Cena GiB jest porównywalna do "talerzowych" dysków...
Niech będzie małe przepięcie - już widzę jak odzyskujesz dane z spalonej kości...
Można wymieniać i wymieniać.

Data: 2013-01-17 19:21:29
Autor: m4rkiz
Problemy z SSD
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:50f83aad$0$1221$65785112news.neostrada.pl...
Zaszyfruj całą partycję i licz na to, że TRIM będzie działać...

zaszyfrowalem, dziala, wystarczy zostawic troche niespartycjonowanego
miejsca - taki juz koszt stosowania fde na pamieci flash

Kup dysk i później dokupuj kontroler...

jezeli ma sie kiepski kontroler a chce sie wykorzystac pelna predkosc
ssd to czasem trzeba, obowiazku kupowania najszybszych podzepolow
na rynku kiedy nie ma sie ich do czego podlaczyc jeszcze nie wprowadzili

Cena GiB jest porównywalna do "talerzowych" dysków...

ssd ma inne zalety niz porownywalna cena za gigabajt, jest to czas
dostepu oraz predkosc tranferu, narzekasz ze bolid f1 nie kosztuje tyle
co miejskie autko...

Niech będzie małe przepięcie - już widzę jak odzyskujesz dane z spalonej kości...

niech bedzie male przepiecie, juz widze jak odzyskujesz dane z dysku ze
spalona elektronika - owszem, jest to w przeciwienstwie do spalonego ssd
wykonalne, ale koszt przekracza mozliwosci zwyklego czlowieka

backupy sa tansze, tak jak przy wszystkim innym w zyciu - trzeba myslec

Można wymieniać i wymieniać.

mozna, mozna tez zrozumiec ze ssd obecnie nie ma zastapic hdd tylko
zaoferowac system uruchamiajacy sie w 15 sekund, aplikacje w 1 i kompletny
brak zaciec podczas uzywania na normalnym sprzecie, nie twierdze ze kazdy
ma sobie ssd kupic bo mi to wisi, ale demonizowanie tych dyskow jest smieszne

Data: 2013-01-17 22:37:08
Autor: Przemysław Ryk
Problemy z SSD
Dnia Thu, 17 Jan 2013 15:43:48 +0100, RadoslawF napisał(a):

[...]

Dziwny jakiś. Swego czasu (końcówka ogólniaka) do maluszka władowaliśmy się
w 11 osób. Nie pytaj jak, bo sam tego nie rozkminiam, ale faktem jest, że na
imprezę do znajomych studentów tak dotarliśmy. :D

[ Animal rights? Animals have the right to be tasty.                       ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2013-01-17 18:08:28
Autor: Tomasz Jasiński
Problemy z SSD
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 13 Jan 2013 22:14:32 +0100  doszła do mnie wiadomość
<ucl3r489451g.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info>  od Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>  :
[...]

Na rynku jest wiele dysków SSD, do domowego i przemysłowego użytku,
mniej lub bardziej awaryjnych, trzeba wiedzieć, czego unikać.

Zwroty dysków OCZ w procentach(za
http://www.behardware.com/articles/881-7/components-returns-rates-7.html)

- 40.00% for the OCZ Petrol 64 GB
- 39.42% for the OCZ Petrol 128 GB
- 30.85% for the OCZ Octane 128 GB SATA II
- 29.46% for the OCZ Octane 64 GB SATA II
- 9.73% for the OCZ Vertex 2 120 GB 3.5"
- 9.59% for the OCZ Vertex 2 120 GB
- 6.73% for the OCZ Vertex 2 60 GB
- 5.43% for the OCZ Agility 3 240 GB
- 5.12% for the OCZ Vertex Plus 128 GB

Petrole i Octany to istny pogrom.
--
"To, czy myśli się metalem, czy kisielem, jest obojętne."
Stanisław Lem - Altruizyna.

Data: 2013-01-17 19:33:51
Autor: m4rkiz
Problemy z SSD
"Tomasz Jasiński" <Belzebub@invalid.invalid> wrote in message news:kbbgf89v0da4sed1tn8l8b1qtul4vjvtct4ax.com...
[...]

ocz i tak zeszlo do 5%, jest to liczba olbrzymia, ale najwyrazniej
zdolali poprawic sie o 2%, dodatkowo - 'kiepskosc' ocz nie
jest niespodzianka dla nikogo kto zadal sobie trud przeczytania
jakichkolwiek opinii o ssd

a jezeli spojrzymy na "Samsung 0.48%" to mamy mniej niz 1 dysk na 200,
intel wyglada tu jeszcze lepiej

i podsumowanie calosci:
- Hard drives: 1.74% (against 1.80%)
- SSDs: 2.93% (against 3.89%)

czyli wybierajac przypadkowy ssd mamy szanse na awarie wieksza o polowe,

ALE wybierajac ssd intela czy samsunga jest ona 3 razy mniejsza niz dla
statystycznego dysku twardego a dla corsaira i cruciala dalej jest to mniej
niz dla hdd

Data: 2013-01-19 02:41:10
Autor: Michal Kawecki
Problemy z SSD
Dnia Thu, 17 Jan 2013 19:33:51 -0000, m4rkiz napisał(a):

[...]

I tak upadają mity o MTBF i "kilkudziesięciu latach" pracy dysku.
--
M.   /odpowiadając na priv zmień px na pl/

Problemy z SSD