Problemy z Wifi - Reaktywacja

Data: 2019-07-24 09:01:33
Autor: z
Problemy z Wifi - Reaktywacja
Tym razem to samo/podobne zjawisko ale na ajfonie 5C.
Połączenie internetowe jest ale syganłu (radia) nie ma.
Próby ponownego połączenia, ponownego wyszukania i wpisania hasła nic nie dały. Pomogło wyłączenie i włączenie wifi w telefonie.
Szersze zjawisko?

Data: 2019-07-24 17:45:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Problemy z Wifi - Reaktywacja

"z" 5d38024d$0$17356$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Po latach bezproblemowej pracy musiałem zrestartować AP.
Inny (zupełnie inny) czemuś ;) uległ, przez co domagał
się niemal codziennych restartów -- zamieniłem na inny
egzemplarz tego samego modelu...

W telefonie wyłączam WiFi bardzo często (gdy wychodzę
poza zasięg domowego WiFi) aby oszczędzać energię...

Choć łączność WiFi wyłączam -- nawigacja nadal z tego
korzysta. (można wyłączyć zupełnie) Takoż z BT.

-=-

Do JF -- zauważ, że nawigacja oparta o WiFi itp. naziemną infrę
niekoniecznie ;) domaga się zsynchronizowania zegarków nadajników,
a jednak jest całkiem skuteczna -- potrafi skutecznie określić
położenie odbiornika z dokładnością kilku metrów w terenie
mocno ;) zabudowanym.

Miałem nawet taki program, który określał odległość od nadajnika
WiFi tylko na podstawie odbieranej mocy od tegoż/jednego nadajnika;
pomiar/wynik (od moich AP) był zdumiewająco dobry/poprawny, choć
rzecz jasna można było łatwo oszukać ów program.

Zanim Afrykańczyk zaczął swe szaleństwa na obecnych obrotach, BObama
(jako prezydent USA -- tamci prezydenci nie bredzą nadmiernie) obiecał
ludziom orientację opartą o naziemną infrę w razie rosyjskiego ataku na
GPS -- po odstawieniu wahadłowców USA oparła podbój Kosmosu o rosyjskie
usługi. Inni (choćby Francuzi z ich Arianeami) niby próbowali swych sił,
ale nierzadko ;) w oparciu o rosyjskie silniki rakiet nośnych. IMO
aneksja Krymu była dla EMuska zbawienna w skutkach.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-07-24 18:28:28
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d387d2f$0$17353$65785112@news.neostrada.pl...
Po latach bezproblemowej pracy musiałem zrestartować AP.
Inny (zupełnie inny) czemuś ;) uległ, przez co domagał
się niemal codziennych restartów -- zamieniłem na inny
egzemplarz tego samego modelu...

Tez tak mam z jednym ... ciekawym bardzo, co mu sie stalo ..

W telefonie wyłączam WiFi bardzo często (gdy wychodzę
poza zasięg domowego WiFi) aby oszczędzać energię...

IMO - nie bierze az tak duzo, ale ...

Choć łączność WiFi wyłączam -- nawigacja nadal z tego
korzysta. (można wyłączyć zupełnie) Takoż z BT.

Ciekawe ... sugerujesz, ze "usluga lokalizacyjna" wlacza sobie wifi w miare potrzeby, mimo ze jest wylaczona stosowną ikonką ?

[...]

Bo dziala na calkiem innej zasadzie.

Ale ciekaw jestem ... czy wyjscie w teren nie powoduje, ze google uruchamia nam GPS, w celu zmierzenia okolicznych wifi.
I wtedy juz mamy spory pobor mocy :-)

[...]

Zadziwiajace. Przy tych wszystkich scianach i przeszkodach, ze tez sie dalo zmierzyc odleglosc na podstawie mocy ... a moze ci sie tylko wydawalo, ze taki dokladny.

Kiedys usilowalem namierzyc drona, co spadl w nieznane krzaki/podworka, i takie latwe to nie bylo ...

J.

Data: 2019-07-24 20:26:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Problemy z Wifi - Reaktywacja

"J.F." 5d3887bd$0$17359$65785112@news.neostrada.pl

Tez tak mam z jednym ... ciekawym bardzo, co mu sie stalo ..

Mój to 340 TPlink AP bez APC.

W telefonie wyłączam WiFi bardzo często (gdy wychodzę
poza zasięg domowego WiFi) aby oszczędzać energię...

IMO - nie bierze az tak duzo, ale ...

Ale jest lato... ;)

[...]

Może odbiera bez nadawania? Nie wiem, jak jest, ale
tak ma/potrafi ,,od urodzenia'', bez softu obcego.

[...]

Owszem.

Ale ciekaw jestem ... czy wyjscie w teren nie powoduje, ze
google uruchamia nam GPS, w celu zmierzenia okolicznych wifi.
I wtedy juz mamy spory pobor mocy :-)

Chyba nie uruchamia -- po uruchomieniu mapy itp. aplikacji muszę
dłuuuuuuuuuuuugo czekać na pozycję z GPS. Włączenie na pół minuty
IMO nic by nie dało. W lesie; na cmentarzu; pod wiaduktem, mostem
czy chmurami -- problemy!!!

Pod względem odbiornika GPS (czułości i czasu startu) Asus Max jest porażką!

Ma już 3 lata, ale odbiornik był taki od początku.
Włączenie trybów oszczędzających energię daje jeszcze
gorsze efekty -- odbiornik staje się nieprzydatny!!

Czasami pocieszam się ;) tym, że być może jakoś popsułem ów
telefon częstymi lotami (ręka -- podłoga itp.) ale pamiętam
pierwsze godziny po qpnie -- myślałem, że ten odbiornik jest
zepsuty, i że trzeba będzie odstawić telefon do serwisu, lub
choćby wymienić w sklepie na inny...

Dopiero nocą odbiornik załapał pozycję -- i pokazał ją wtedy
MAKABRYCZNIE poprawnie, choć szedłem pomiędzy blokami z Po_godnej
na Krę_tą...

[...]

Mierzyłem miarką/tasiemką tego:

   https://a.allegroimg.com/s1440/03a0e9/fb27d70b4fb4861dc3d9cd198316

typu... BTW tych tasiemek -- śmieszą mnie ludzie, którzy (chcąc poznać
jak najdokładniej odległość) zaginają taką taśmę przy ścianie, zamiast
dodawać to, co napisane na obudowie... Niby prosta taśma, a tyle z nią
trudności niektórzy mają... Podobnież z suwmiarką, która także stwarza
ludziom problemy...

Kiedys usilowalem namierzyc drona, co spadl w nieznane
krzaki/podworka, i takie latwe to nie bylo ...

Od tamtej pory nie latasz nim w Himalajach podczas mgły? ;)

Ww. program pokazywał odległość z dokładnością pół metra niemal
w całym mieszkaniu. Nie pamiętam wyników spoza mieszkania, ale
chyba tam też nie było źle...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-07-24 20:58:01
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d38a2d0$0$505$65785112@news.neostrada.pl...
"J.F." 5d3887bd$0$17359$65785112@news.neostrada.pl
Tez tak mam z jednym ... ciekawym bardzo, co mu sie stalo ..
Mój to 340 TPlink AP bez APC.

U mnie tez TP-Link.

[...]

Musza kiedys sprawdzic.

[...]

transmisje danych wlacz ... i moze assisted GPS trzeba jakos osobno wlaczyc.

Ale co mu szkodzi wlaczyc GPS na kwadrans - co to, jego bateria ? :-)
Ewentualnie wlaczy na minute, stwierdzi ze pozycji nie ma, to wylaczy .... i wlaczy za godzine :-)

Czasami pocieszam się ;) tym, że być może jakoś popsułem ów
telefon częstymi lotami (ręka -- podłoga itp.) ale pamiętam

Antena mogla sie uszkodzic.

pierwsze godziny po qpnie -- myślałem, że ten odbiornik jest
zepsuty, i że trzeba będzie odstawić telefon do serwisu, lub
choćby wymienić w sklepie na inny...

Moze trzeba bylo ...

[...]

A co to za program byl ?

[...]

Jesli dobrze widze, do na obudowie napisane 5m.
Poza tym wiesz jaki to wysilek do np 2.97 dodac 6 cm ?

A to wszystko przez producentow, ktorzy oszczedzaja na instrukcji :-)

J.

Data: 2019-07-25 00:11:56
Autor: LordBluzg(R)
Problemy z Wifi - Reaktywacja
W dniu 2019-07-24 o 20:58, J.F. pisze:

Zaiste, fajna gadka starych dziadków ze sprzętem rodem z 19 wieku :D

Kupcie sobie coś nowszego, może się wincyj dowiecie jak to działa :D

Lokalizacja>Zwiększ dokładność>Skanowanie WiFi/Bluetooth...to chyba już dostępne od Andka 6.1 :)

BTW, często w TPlinkach po 2-3 latach zaczyna siać zasilacz co skutecznie zakłóca pracę routerka. Wystarczy go wymienić na nowy/sprawny.

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2019-07-25 00:51:10
Autor: ? you jump on top of my dick ?
Problemy z Wifi - Reaktywacja
LordBluzg(R) wrote:
T*linkach po 2-3 latach zaczyna siać zasilacz co skutecznie zakłóca pracę routerka.
Chcialbym zobaczyc te BAJERY na ekranie oscyloskopu!

--
Zajebalowo WIOCHA

Hymn dla miliardow MONGOloidow: http://bit.ly/2U5oXdf

Data: 2019-07-25 17:23:34
Autor: J.F.
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d38d7c6$0$17357$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tak ogolnie to dostepne bylo chyba jeszcze w 4.x, albo i wczesniej,

ale nie odpowiada na pytanie: po wylaczeniu WiFi ... lokalizacja sobie ja wlaczy w razie potrzeby ?

J.

Data: 2019-07-25 14:29:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Problemy z Wifi - Reaktywacja

"J.F." 5d38aaca$0$17353$65785112@news.neostrada.pl

E> Owszem.

Znów fatalnie cytujesz.

transmisje danych wlacz ...

Musiałbym wpierw wyłączyć.

i moze assisted GPS trzeba jakos osobno wlaczyc.

Nie trzeba. Ponadto czasami to przeładowuję
ręcznie -- bez widocznych rezultatów. Nie ma
też mowy o tym, co oferuje MT -- mam Q.

Ale co mu szkodzi wlaczyc GPS na kwadrans - co to, jego
bateria ? :-) Ewentualnie wlaczy na minute, stwierdzi ze
pozycji nie ma, to wylaczy ... i wlaczy za godzine :-)

Sam odbiór chyba niewiele kosztuje -- gorzej z liczeniem...
Tak myślę, ale nie wiem, jak jest naprawdę.

Czasami pocieszam się ;) tym, że być może jakoś popsułem ów
telefon częstymi lotami (ręka -- podłoga itp.) ale pamiętam

Antena mogla sie uszkodzic.

Mogła, ale:
 - telefon miał ten problem od początku
 - ZTCP został wyjęty w mej obecności z zapakowanego pudełka
 - nie zauważyłem pogorszenia tuż po którymś z ,,solidniejszych'' upadków
 - inni w necie też narzekają na odbiornik GPS Asusa Maxa
 - wiele osób (w tym i Ty) wcześniej zgłaszało podobne
   problemy ze swymi odbiornikami tak, że musiałem aż
   dowodzić snapami fixowanie (Ace, Monstera i Overmaxa)
   na parterze **chyba** pięciokondygnacyjnego budynku
   (na Krętej 12)

pierwsze godziny po qpnie -- myślałem, że ten odbiornik jest
zepsuty, i że trzeba będzie odstawić telefon do serwisu, lub
choćby wymienić w sklepie na inny...

Moze trzeba bylo ...

Chyba nie, zważywszy opinie netowe.

Mierzyłem miarką/tasiemką tego:
https://a.allegroimg.com/s1440/03a0e9/fb27d70b4fb4861dc3d9cd198316

A co to za program byl ?

Nie pamiętam -- podałbym namiary, gdybym pamiętał.

Jesli dobrze widze, do na obudowie napisane 5m.

Chyba tak.

Poza tym wiesz jaki to wysilek do np 2.97 dodac 6 cm ?

5, nie 6. To IMO prawda, że dodanie 5 czy 6 do wskazania taśmy jest
niemal niewykonalne bez użycia kwantowego komputera, ale przynajmniej
można próbować...

A to wszystko przez producentow, ktorzy oszczedzaja na instrukcji :-)

Właśnie wywalam do śmietnika ponad pół kilograma kolorowych instrukcji
gry w karty -- zarówno bankowe, jak i telefoniczne karty...

26 czerwca 2012 r. wysłałem wnioski o SIMki kwadratury Aero...
03 sierpnia 2012 r, wysłano do mnie obie SIMki. (jedną na mnie
i jedną na moją matkę)

Darmowy internet -- czyli darmowe licencje warte miliardy pln...
(coś na kształt obecnego 500+)

Nadto i Pomarańcza przejęła dziś moje dwa numerki z Dziewicy...

Z Plusem jeszcze nie dogadałem się; z T chyba nie warto;
może A2M -- mam jeszcze jeden numer w Dziewicy... Niby
dwa, ale jeden jest już przeterminowany od początku broku...

Na jedno pytanie dotyczące tego numeru dostałem w VM 3 różne odpowiedzi,
w tym i taką, że numer mogę przenieść bez doładowania. Próba przeniesienia
zakończyła się otrzymaniem nowego (ładniejszego) numeru Pomarańczowego...

Teraz w Pomarańczy mam najwięcej numerów -- nie wiem, ile, bo
nie jestem mocny w rachunkach. Każdy (każda SIMka) jest opisany...
W Play mam kilka i w VM dwa, z czego jeden aktywny...

Może przeniosę się do Play/Fakt i (jeśli dadzą) wezmę kolejne 20/200/60?...

-=-

Pomarańcza czasami daje 2 GB, czasami 4 GB za przeniesienie...
Ale zero minut i zero złotych... [nie sprawdzałem platynowych?]

-=-

W lipcu 2011 r. KB dawał 7% na RORze...
Jaka wówczas była inflacja? Zerowa? (nie pamiętam, ale chyba zerowa)

Teraz najlepsze lokaty nie pokrywają inflacji, ale podatki od
,,zysków'' trzeba płacić -- ani kwota wolna od podatku tych
,,zysków'' nie obejmuje, ani koszty uzyskania ,,przychodu''...

Najpierw MBelka opodatkował (co nam wynagrodził), następnie
Vincenty uszczelnił, aż Szczurek połakomił się na orzeszki...

Dobra zmiana!!! ;) IMO każda władza jest (; lepsza ;) od poprzedniej!

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-07-25 15:40:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Problemy z Wifi - Reaktywacja

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5d39a0c9$1$17359$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Uderz w stół a nożyczki się stępią? VM niepostrzeżenie zadzwonił, ale
że telefon mam głuchy na cudze wołania... [telefon głuchy i zdarte
buty -- czy jakoś podobnie] Głuchota owa jest efektem natarczywości
garnkowo-wełnianej... -- idąc spać, wyłączam dzwonki, aby nie być
budzonym głupotami typu pokazy: garnków, pościeli wełnianej, foteli
masujących portfele... Dodatkowo zatykam swe uszęta stoperami...

Nry garnków lądują w zablokowanych, ale mnoży się to niemiłosiernie...

Owady są zjadane przez jaskółki zjadane przez koty...
Mnożące się szczury są pożywieniem węży...

Co jednak uczynić ze stalowymi garnkowcami?!

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-07-25 18:31:34
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d39a0c9$1$17359$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

sam odbior tez wymaga pracy sporej czesci cyfrowej ...

[...]

Mogl upasc i w fabryce :-)

[...]

A to on ci w mieszkaniu pod piecioma stropami tak kiepsko lapie, czy w otwartym terenie ?

https://a.allegroimg.com/s1440/03a0e9/fb27d70b4fb4861dc3d9cd198316

Jesli dobrze widze, do na obudowie napisane 5m.

Chyba tak.

Poza tym wiesz jaki to wysilek do np 2.97 dodac 6 cm ?
5, nie 6.

a moze 55mm ?

To IMO prawda, że dodanie 5 czy 6 do wskazania taśmy jest
niemal niewykonalne bez użycia kwantowego komputera, ale przynajmniej
można próbować...

Ale po co - wystarczy zgiac tasme :-)

J.

Data: 2019-07-25 19:02:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Problemy z Wifi - Reaktywacja

"J.F." 5d39d9fc$0$501$65785112@news.neostrada.pl

Mogl upasc i w fabryce :-)

Przed włożeniem do pudełka?
IMO pudełko nie nosi śladów upadku.

Co to za telefon, który można zepsuć lataniem?
[może trzeba wtedy włączać tryb samolotowy?...]

A to on ci w mieszkaniu pod piecioma stropami
tak kiepsko lapie, czy w otwartym terenie ?

Ace, Monster i Overmax -- potrafiły pod pięcioma stropami pokazywać,
natomiast Asus Max potrafi zgubić się na wolnej przestrzeni. Ogólnie
niby nie jest makabrycznie źle, ale raz przejechałem ~kilometra za
daleko, bo GPS nie podawał pozycji a innym razem w ogóle pogubiłem
się. :) Oba zdarzenia wspierała ;) mgła i chmury. Drugim razem
dopomógł ;) długi (na kilkaset metrów) tunel drogowy pod torami
kolejowymi.

Wkrótce być może wypróbuję Asusa w tym:

   http://pl.aliexpress.com/item/32964981402.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.44975c0fUAHrSe

czymś.

09 odebrałem z poczty to:

   http://pl.aliexpress.com/item/32974513813.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.44975c0fUAHrSe

coś.

Przedwczoraj byłem na tejże poczcie i zapytałem o ewentualną przesyłkę
z Chin... Powiedziano mi, że i owszem, jest -- właśnie ten uchwyt, i że
czeka na mnie od 08 lipca...

Oczekuję jeszcze kilku przesyłek z Chin i zamierzam zamawiać kolejne.
Polubiłem kupowanie via net. :)

a moze 55mm ?

Takich nie widywałem.

Ale po co - wystarczy zgiac tasme :-)

:) EW. zmierzyć gumką od majtek, bądź zużytym kondomem... ;)

   https://allegro.pl/oferta/cyfrowy-dalmierz-laserowy-miernik-odleglosci-m2-8032761131

Hiperboloidyzacja ultradźwiękowa. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-07-26 20:47:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Problemy z Wifi - Reaktywacja

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5d39e08b$0$535$65785112@news.neostrada.pl

Wkrótce być może wypróbuję Asusa w tym:

  http://pl.aliexpress.com/item/32964981402.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.44975c0fUAHrSe

czymś.

Wypróbowałem. Złapał pozycję bardzo szybko na minutę czy dwie, po czym stracił tak,
że pomogło dopiero zrestartowanie całego telefonu -- co trwa u mnie ~kwadransa. :)
Po restarcie telefonu było OK, póki nie wjechałem wgłąb wysokiego i gęstego lasu
liściastego. Po wyjechaniu z lasu szybko złapał i było OK do czasu wjazdu pod
dłuuuuugi daszek. Przez kilkadziesiąt metrów jazdy pod daszkiem jeszcze łapał,
ale pokazywał coraz większy błąd, aż stracił pozycję. Po wyjechaniu spod daszka
szybko odnalazł się...

Trzymadło bardzo dobre, ale telefon mnie nie słucha!
 - zbiesił się program do grup dyskusyjnych
   (szczególnie źle mam z grupą GSM -- chciałem
   od razu wysłać post, wprost z roweru)
 - Wyłączam gesty w przeglądarce -- włączają się!
 - Zabraniam wyłączania ekranu -- wyłącza się po
   paru minutach...
 - Stukam w ekran (dwa stuknięcia powinny zaświecić
   ekran) -- przez plastyk trzymaka nie reaguje...

Teraz, gdy stukam -- włącza się...
Telefon ma ,,tryb rękawiczek'', ale nie jest to konieczne w tym uchwycie.

Oczywiście przejechałem obok miejsca, w którym wypadł mi przed laty Monster!

Uchwyt IMO bardzo dobry!!! I duży -- mam nadzieję, że ekran
mego kolejnego telefonu będzie miał co najmniej 6 cali. :)
Pod uchwytem miejsce na pałerbanki i masę innych drobiazgów!
Zachodzące Słoneczko nie przeszkadzało. Kurtka za 5 dych
chroniła przed zimnem, choć inni byli ubrani jak na lato
przystało... Mnie jest zimno!!!

-=-

Idę do Acera -- mam nadzieję, że skompresował wszystko...
Dałem mu na to tylko ;) jedną dobę, ale kto wie. ;)
Mam nadzieję, że nie rozsypał się od tego kompresowania...

64W10 na HDD też zaktualizował się...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-07-26 21:47:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Problemy z Wifi - Reaktywacja
"Eneuel Leszek Ciszewski"
- zbiesił się program do grup
dyskusyjnych   (szczególnie źle mam z grupą GSM -- chciałem   od razu wysłać post, wprost z roweru)

Teraz ok.

--
Eneuel from Neo...

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2019-07-26 23:18:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Problemy z Wifi - Reaktywacja

"Eneuel Leszek Ciszewski"-  5d3b58c7$0$17345$65785112@news.neostrada.pl

- zbiesił się program do grup
dyskusyjnych   (szczególnie źle mam
z grupą GSM -- chciałem   od razu
wysłać post, wprost z roweru)

Teraz ok.

Po włączeniu telefonu podczas przejażdżki nie chciałem czekać
~kwadransa ;) -- zacząłem zanim wszystko wystartowało, co dało
(zgodnie z mymi obawami) efekty fatalne... Teraz (po przeładowaniu)
niby OK, ale... Telefon ma czkawkę... ;) -- stale coś raportuje dźwiękiem...

-=-

VBox ma nowe hobby ;) -- pierwsze uruchomienie kończy
się zwiechą! Kolejne -- OK! I tak już kilka razy...

Coraz częściej rozmyślam, ;) o przejściu z VBoxa na VMware...

-=-

Wracając do GPS -- do dnia dzisiejszego nie zażyło się
z Asusem tak, by GPS nie łapał bez przeładunku telefonu...

Ale w lesie czy pod dachami -- jest cienko!!!

Ace, Monster i Overmax łapały nawet pod kilkoma stropami
a pod jednym -- niemal zawsze! Ace czasami tracił pozycję
podczas jazdy w wysokim lesie... Ale nie pamiętam takich
sytuacji z Ace, gdy trzymałem w rękach -- nie pod blachami
samochodu...

Za to Monster sprawiał tak dużo problemów, że głowa mała!!!
Zwłaszcza na systemie, z którym kupiłem, a którego upgrade
był podobny do {d}rootowania. ;) Kolejne upgrady były łatwe...

-=-

Asusa kolejny raz przeładowuję -- a nuż straci drażniącą czkawkę...
(niby można wyłączyć powiadomienia, ale co z tego, skoro nie wiem,
jaki program raportuje?! -- któremu zatkać usta!)

Restart trwa straszliwie długo. Zwłaszcza pełne zobaczenie karty
pamięci trwa i trwa...

Wolnego miejsca na ,,dysku'' mam 2.3 GB -- mało, ale bywa mniej.

Czkawki nie stracił -- być może raportuje ;) program, który
właśnie zaktualizował się?... Co kilka minut słyszę
króciuteńki dźwięk...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-07-28 00:32:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Problemy z Wifi - Reaktywacja

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5d3b6e85$0$512$65785112@news.neostrada.pl

Czkawki nie stracił -- być może raportuje ;) program, który
właśnie zaktualizował się?... Co kilka minut słyszę
króciuteńki dźwięk...

Po przeładowaniu Asus zaczął aktualizację programów, ale karta pamięci
nie była jeszcze dostępna -- zaczął od nowa instalować Osmanda, uznając,
że nie jest zainstalowany... ;) Obok Osmanda zaczął ściąganie aktualizacji
wielu (może i dziesięciu) innych programów...

-=-

Czkał jakiś program odwołujący się i do netu, i do lokalizacji.
Tyle ustaliłem na pewno, o ile cokolwiek pewnego jest na tym świecie. ;)

Odcięcie wszystkiego od lokalizacji niewiele dało -- program czkał nadal...

Odcinanie od netu (tryb samolotowy) uciszało czkanie skutecznie...
Najwyraźniej program informował o znalezieniu czegoś ważnego! ;)

Wywaliłem masę programów, wiele zabiłem, wszystkim zabroniłem
autouruchomiania, pozabierałem masę uprawnień, zacząłem ściszanie
wszystkich programów, które podejrzewałem o hałasowanie...

Ostatnimi uciszonymi były jakieś usługi Googlastoasystenckie
i program szukający burz... Niestety -- burzowy program ćwierka
inaczej po złapaniu pioruna...

Wywaliłem niepotrzebnie kilkanaście (może i ponad dwadzieścia) programów
(w tym trzy dotyczące stacji orbitalnej) podejrzanych o zakłócanie ciszy...
Mam teraz dużo wolnego miejsca. ;)

-=-

Trudno mi zgadnąć, czy Googlaste usługi okołoasystenckie mogły dać
taką czkawkę... Czkanie nie pojawia się od doby...

-=-

Aplikacja do Usenetu nadal szwankuje...
Być może ją wyczyszczę lub nawet skasuję i zainstaluję ponownie...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-07-28 14:28:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Problemy z Wifi - Reaktywacja

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5d38a2d0$0$505$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Teraz (~14:15) jest najlepszy czas na obserwację -- mam ~7 in use
i pozycję niby pod kilkoma stropami, na Krętej, ale telefon jest
na parapecie okna. Raportowany najmniejszy błąd -- 28 m.

Często poza mieszkaniem, nawet daleko od budynków i drzew nie mam pozycji.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-07-29 05:26:04
Autor: J.F.
Problemy z Wifi - Reaktywacja
Dnia Sun, 28 Jul 2019 14:28:15 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a):
[...]

28m czy 28 nie wiadomo czego ?

Często poza mieszkaniem, nawet daleko od budynków i drzew nie mam pozycji.

A jak masz, to jaki jest blad ?
Tez 28m, czy mniejszy ?

mimo 7 satelitow, konstelacja sie trafila o duzej niepewnosci, czy odbiornik policzyl jakis bardziej rzeczywisty blad, a nie czysto teoretyczny wynikajacy z konstelacji ?

J.

Data: 2019-07-29 22:50:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Problemy z Wifi - Reaktywacja

"J.F." 1lfgixoy5bqrm$.tlpbhougwvw1.dlg@40tude.net

na parapecie okna. Raportowany najmniejszy błąd -- 28 m.

28m czy 28 nie wiadomo czego ?

28 m.

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Metr#/media/Plik:Platinum-Iridium_meter_bar.jpg

Często poza mieszkaniem, nawet daleko od budynków i drzew nie mam pozycji.

A jak masz, to jaki jest blad ?

Różnie, ale 3 m. raczej bardzo rzadko. ;)

Tez 28m, czy mniejszy ?

Zwykle mniej.

mimo 7 satelitow, konstelacja sie trafila o duzej niepewnosci,
czy odbiornik policzyl jakis bardziej rzeczywisty blad,
a nie czysto teoretyczny wynikajacy z konstelacji ?

Nie wiem. DOPy trudno uchwycić. ;)

-=-

Na Pogodnej 3 (od około 22 godziny 29 lipca br.) mam pozycję na obu parapetach.
Najmniejszy błąd od strony wschodniej to 75 m., zaś od zachodniej 150 m.

Od wschodniej telefon nie musi leżeć na parapecie -- może pół metra
głębiej i tyleż niżej, ale błąd wówczas jest jak po stronie zachodniej.
(akurat przed chwilą spadł poniżej 60 m., ale tylko na chwilę, po czym
wrócił do ~150 m.; teraz jest ponad 200 m.)

-=-

Pod względem czułości odbiornika GPS/GLONASS/Beidou ten telefon jest
słaby. Chciałbym, aby mój kolejny telefon łykał również Galileusza. ;)

-=-

VBox uruchomił się bez problemu! ;)
Zwykle pierwsze uruchomienie VBOxa po odhibernowaniu laptopa daje zwiechę.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-07-30 13:49:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Problemy z Wifi - Reaktywacja

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5d3f5c03$0$17341$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Trudno zgadnąć, dlaczego pokropkowałem metry. IMO zwykle tego nie czynię.
Zrzucę mój błąd na wysoką wilgotność, zwaną duchotą, parnością itp... ;)

-=-

Ogólnie (co już wielokrotnie pisałem) odbiornik GPS Asusa Maxa jest słabszy
(mniej czuły) niż odbiorniki GPS innych moich smartfonów, ale poza tą czułością
ten telefon jest całkiem ;) dobry. Ma bardzo mało (2 GiB) RAMki i jeszcze ;)
mniej (16 GB) dysku, ale poprzednie miały znacznie mniej pamięci, także
w zestawieniu z wcześniejszymi potrzebami.

-=-

Czym jest błąd raportowany? -- nie wiem. :)

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d3d94e2$0$522$65785112@news.neostrada.pl

    > na parapecie okna. Raportowany najmniejszy błąd -- 28 m.

Wiadomo ogólnie, że GPS podaje kilka błędów, ale programy telefoniczne
nierzadko podają jakiś jeden błąd. Jak już pisałem -- uchwycenie DOPów
nie jest łatwe. Niby niektóre programy podają DOPy, ale zbyt krótko,
bym zdołał odczytać, natomiast jakiś pojedynczy błąd jest raportowany
przez długi czas. Być może pisarze tych programów wyjaśniają, czym ów
błąd jest...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-07-31 02:10:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Złapałem dopy na ulicy: DOP 2.3 HDOP 2.1 i VDOP 1.0 o godzinie 01:35 -- ale
brak pozycji. Może odbiornik jest czuły, ale pokazuje pozycję dopiero
z małym błędem?... IMO niekoniecznie.

Najmniejszy błąd, który zobaczyłem, idąc ulicą -- 15 m.

-=-

Na Krętej mam (godzina 01:58) pozycję od strony zachodniej,
na parapecie okna. 7 in use, raportowany błąd -- 240 m.

-=-

Jeśli dasz mi fajną apkę -- będę mógł dać z niej wyniki.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-07-31 14:15:20
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d40dc61$0$505$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Byly odbiorniki, co mialy tryb "samochodowy" - nie pokazywaly malych zmian pozycji czy z mala predkoscią.
zeby pozycja nie plywala pod swiatlami ...

W telefonach sie raczej nie spodziewam, ale kto wie ...

[...]

Nie podam.
To co pisalem, to bylo z innych odbiornikow, ktore sie poslugiwaly NMEA.
Tam jest HDOP i VDOP ... ale w jakich jednostkach ?

Android ma calkiem inny interfejs/API.
Trekbuddy eksportuje dokladnosc, ale na ile poprawnie to robi ?

J.

Data: 2019-07-31 15:20:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Problemy z Wifi - Reaktywacja

"J.F." 5d4186eb$0$526$65785112@news.neostrada.pl

Nie wiem. DOPy trudno uchwycić. ;)

Miałem na swej uwadze, iż trudno uchwycić apką na ekranie, nie w logach.

Byly odbiorniki, co mialy tryb "samochodowy" - nie pokazywaly malych zmian pozycji czy z mala predkoscią.
zeby pozycja nie plywala pod swiatlami ...

APki po prostu pokazują brak pozycji, choć
jednocześnie raportują przykładowo ,,7 in use''
a te satelity ,,in use'' nie są zbytnio zaszumione.

W telefonach sie raczej nie spodziewam, ale kto wie ...

Najmniejszy błąd, który zobaczyłem, idąc ulicą -- 15 m.

Odbiornik chyba mnie nie lubi -- tuż po włączeniu pokazuje
pozycję, po czym ją gubi -- zwykle stopniowo powiększa błąd,
aż traci pozycję. Tak niemal za każdym razem. Potwierdza to
też zapis śladu.

[...]

NMEA można uzyskać na telefonie -- kiedyś tak czyniłem.
(chyba łącząc telefon z laptopem via BT)

Tam jest HDOP i VDOP ... ale w jakich jednostkach ?

Android ma calkiem inny interfejs/API.
Trekbuddy eksportuje dokladnosc, ale na ile poprawnie to robi ?

-=-

Kolejne złapanie DOPów:

    DOP 4.5 HDOP 4.4 i VDOP 1.0 o godzinie 02:12

też na zachodnim parapecie na Krętej. Ale też bez pozycji.

-=-

DOPy pokazuje 'GPS Status', zaś pozycję z jakimś błędem w metrach
pokazują różne programy, w tym 'GPS Status', 'GPS Test', 'GPS Data'...

   https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eclipsim.gpsstatus2&hl=pl
   https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chartcross.gpstest&hl=pl
   https://play.google.com/store/apps/details?id=com.exatools.gpsdata&hl=pl

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-07-31 16:41:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Problemy z Wifi - Reaktywacja

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5d4195ae$0$523$65785112@news.neostrada.pl

Miałem na swej uwadze, iż trudno uchwycić apką na ekranie, nie w logach.

   https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nec.android.qzss.gnssview&hl=pl

Pokazuje DOPY.

  HDOP 0,37
  VDOP 0,47  telefon 0 16:05

Metr poziomo i pół metra pionowo w dół od zachodniego parapetu na Krętej o 16:05.

  HDOP 0,37
  VDOP 0,46  telefon o 16:10

Można zestawić z tym:

    https://www.gnssplanning.com/#/charts

czymś.

O 16:10 ma być tyle

  HDOP 0,55
  VDOP 0,74  strona WWW

ale niekoniecznie tutaj?

Strona WWW podała pozycję N 53° 6' 47.8678" i E 23° 8' 37.0356" <-- błąd (wyliczony chyba dzięki WiFi) jest IMO mały.
IMO telefon ma tę samą, skoro też opiera się o WiFi. Mapa telefoniczna pokazuje to samo, co laptopowa.

Jeśli ktoś rozumie -- może wyjaśnić. :)
(może telefon oblicza tylko to, co widzi pod stropami, nie zaś wszystko, co jest dookoła)

  HDOP 0,37
  VDOP 0,45  telefon o 16:14

  HDOP 0,36
  VDOP 0,45  telefon o 16:16

-=-

W aplikacji można wybrać L1/L2 itd...

Po wybraniu wszystkiego w GPS i GLONASS mam:

  HDOP 0,44
  VDOP 0,53  telefon o 16:19

  HDOP 0,44
  VDOP 0,53  telefon o 16:22

  HDOP 0,55
  VDOP 0,71  telefon o 16:20

ale nie wiem, czy telefon widzi L1C, L2C, L5...

Można też zaznaczyć (bądź odznaczyć) SBAS -- nie wiem, z jakim skutkiem... ;)

  HDOP 0,47
  VDOP 0,55  telefon o 16:23 z SBAS

  HDOP 0,44
  VDOP 0,53  telefon o 16:19 bez SBAS

Telefoniczna APka potrafi też przewidzieć przyszłość.

  HDOP 0,59
  VDOP 0,73  WWW o 17:10

  HDOP 0,44
  VDOP 0,55  telefon o 17:13 (nie umiem dać 17:10) wszystko, co najlepsze

Różnice (pomiędzy WWW i telefonem spore...

Mniejsze, gdy wyłączyłem Beidou, L2, L5, SBAS...

  HDOP 0,60
  VDOP 0,85  telefon o 17:13 (nie umiem dać 17:10) tylko L1

  HDOP 0,50
  VDOP 0,74  telefon o 17:13 (nie umiem dać 17:10) L1 i SBAS

Zatem niewykluczone, że APka pokazuje to, co WWW.
(także z przyszłości)

-=-

Nadal twierdzisz -- to do JF, że DOPy są liczone nie na podstawie
rozmieszczenia satelitów, lecz na podstawie uzyskiwanych wyników pozycji?
Może są różne DOPy? (różnie mierzone -- nie HDOP, VDOP, TDOP, DOP...)

-=-

Chętnym do zabawy polecam:

Data: 2019-07-31 16:52:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Problemy z Wifi - Reaktywacja

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5d41a894$0$530$65785112@news.neostrada.pl

Zatem niewykluczone, że APka pokazuje to, co WWW.
(także z przyszłości)

APka chyba bazuje na wprowadzonych ręcznie koordynatach,
więc to, co przepisałem niekoniecznie jest poprawne.
Tak czy siak -- DOPy wylicza, także z przyszłości.

-=-

Data: 2019-07-31 22:59:32
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d4195ae$0$523$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A to nie to samo.

A to swoja droga ciekawe.
Skad wie, ze pozycji nie ma ?
Przy 7 mozna policzyc, ze za duze rozrzuty,
przy 4 to juz tylko, ze pozycja niewiarygodna, np 1000m pod ziemia :0

I mam jedna ciekawa nawi samochodową - czasem nie potrafi zlapac fixa.
I to dlugo moze trwac.
Podejrzewam ze wtedy, jak sloneczko za bardzo podgrzeje.

I ciekawy objaw - duzo satelitow w zasiegu, na kilku sygnal przyzwoity, a fixa nie ma.

[...]

Tylko czy to oryginalna NMEA z odbiornika, czy jakas syntezowana, o watpliwej wartosci dowodowej :-)

J.

Data: 2019-07-31 23:51:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Problemy z Wifi - Reaktywacja

"J.F." 5d4201c8$0$17363$65785112@news.neostrada.pl

Przy 7 mozna policzyc, ze za duze rozrzuty,

Nie wiem. [może Google spytał?]

[...]

Mnie słoneczko tak mocno rozgrzało pokrywę lapka F-S,
że z trudem dotykałem ręką. :)

I ciekawy objaw - duzo satelitow w zasiegu, na kilku sygnal przyzwoity, a fixa nie ma.

U mnie tak często.

NMEA można uzyskać na telefonie -- kiedyś tak czyniłem.
(chyba łącząc telefon z laptopem via BT)

Tylko czy to oryginalna NMEA z odbiornika,

Nie wiem.

czy jakas syntezowana, o watpliwej wartosci dowodowej :-)

Nie wiem.

-=-

Na obu parapetach (wschodnim i zachodnim) telefon łapał pozycję.
(APka brzęczała, gdy łapał, więc nie musiałem wpatrywać się,
ale lepsze byłyby logi)

-=-

Na drodze do Lidla miałem DOPy pomiędzy nieskończonością ;)
i jedynką, ale gdy były mniejsze od nieskończoności, to
maksymalne przekraczały 5 a minimalne spadały do 1.6
bodajże -- mam snapy. Błąd raportowany nie skakał
zbyt mocno.

-=-

ZUS śpi... (więc nie wyślę lipca)
Księgowanie sierpnia ;) skończone...
Za niecały kwadrans wyślę lipcowy JPK_VAT...
I chyba opłacę telefon matce...
Wrócę na Krętą i dokończę eksperymenty ze stroną WWW...

Gdy wrócą upały -- być może wyzdrowieję... Na razie jest źle.
Pójdę do lekarza, by otrzymać receptę na leki, choć NFZ nie
refunduje tych leków... Jak to dobrze, że choć wypisywanie
recept jest refundowane przez NFZ... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-09-16 12:46:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Ale i co z tego, że fixuje pod dachem -- nawet na Krętej, gdzie mam gęste
bloki kilka stropów nad głową, skoro nieraz na niema otwartej przestrzeni
(na cmentarzu chociażby) są trudności.

Teraz celuję w telefon z Galileo Galilei! Najlepiej na dwie L!

Są dwa problemy:

 - Asus Max jest nadal sprawny [choć tryb lotniczy ;) jest w częstym użyciu]
 - telefonów z GG na 2L jest mało, i raczej są drogie.

Preferuję:

 - szkło GG4 lub wyżej (dziś już jest GG6)
   (aby mógł korzystać z trybu lotniczego)
 - amoLED (Asus tego raczej nie ma w nadmiarze)
 - co najmniej 64 GB dysku i co najmniej 6 GiB RAMki
 - GG na 2L
 - co najmniej 6", ale o zewnętrznych dwóch (poza grubością)
   wymiarach (niespełna 16 cm na niespełna 8 cm) podobnych
   do wymiarów Asusa Maxa -- pasują mi do samochodu
 - niską cenę ;)

-=-

BTW samochodu -- zmieniać olej czy katować silnik i celować w przeróbkę Diesla na elektryk?

--