Problemy z Wifi na Androidzie

Data: 2019-07-09 18:43:43
Autor: J.F.
Problemy z Wifi na Androidzie
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d24bbae$0$529$65785112@news.neostrada.pl...
Do tej pory myślałem że mam stare telefony i cholera jakie wifi w firmie ;-)
Czasami mimo połączenia czy to z daleka od anteny czy blisko zrywa połączenie z netem. (żeby chociaż jakiś komunikat) - nie ładuje się www telefon normalnie działa. Nie jest to lag czy przywieszenie systemu. Pomaga wyłączenie na chwilę wifi i włączenie.

A w tym stanie mozesz sie polaczyc na strone AP/routera ?

Tez tak mam - wifi niby jest widoczne, a nawet z routerkiem nie mozna sie polaczyc.
I nie wiem - cos z wifi, czy z dhcp.
Pomaga wylaczenie routera ... ale w pewnym momencie pomagalo tez wylaczenie wifi w telefonie i wlaczenie.
Zaklocenia na kanale ?

Dzisiaj miałem to samo na Wifi UPC z nowiutkim Galaxy A40. ŁAŁŁŁŁŁ
To musi być szersze zjawisko. Podejrzewam jakąś zależność z sygnałem LTE bo jest MOCNY. Telefon głupieje jak ma ustawione dwa źródła netu?
Znowu gimbaza pisała? ;-)

Kto ich tam wie, ale wychodzi mi na to, ze telefon raczej preferuje wifi.
Z tym, ze jak wifi sie urwie i telefon to rozpozna, to powinien przeskoczyc na LTE ... i tu sie otwarte polaczenia powinny przerwac...

Mam LTE wyłączać jak jestem po wifi? Żałosne

Jesli pomoze ... czemu nie.

PS. Na wszystkich tych urządzeniach podstawowy zestaw aplikacji bez fejsbuków i innego badziewia. TuneIn do słuchania radia i nawigacja
Podejrzewałem jakieś konflikty z BT bo słuchawki podpięte cały czas ale dzisiaj ten A40 miał BT na stałe wyłączone.

Interakcje z BT tez mozliwe niestety - choc IMO to rzadkosc.

J.

Data: 2019-07-09 19:45:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Problemy z Wifi na Androidzie

"J.F." 5d24c4c7$0$514$65785112@news.neostrada.pl

Z tym, ze jak wifi sie urwie i telefon to rozpozna, to
powinien przeskoczyc na LTE ... i tu sie otwarte
polaczenia powinny przerwac...

Mam dwa tryby przełączania -- 'łagodny' i 'agrestwny'. Już na łagodnym
mam zero probblemów; agresywny jest czujniejszy -- kosztem energii
stale węszy, gdzie by tu przeskoczyć.,..

BT+LTE+WiFi -- zero problemów. Dziś Środkowe Państwo przysłało to:

     https://pl.aliexpress.com/item/32974513813.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0fK2Y6Mc

więc lekko posprawdzałem. Włączyłem radio netowe w telefonie
i przełączałem WiF na LTE... 107 MHz (radio samochodowe<-- to_coś),
2.4 GHz WiFi, 2.4 GHz BT i LTE -- zero problemów.

Słuchanie radia czy Jutuby z jednoczesnym przełączaniem
LTE-WiFi daje odbiór bez słyszalnych zakłóceń.

Mam LTE wyłączać jak jestem po wifi? Żałosne

Jesli pomoze ... czemu nie.

Raczej zmienic telefon.

[...]

-=-

Stawiam na przesterowanie.

W kultowej 340 TPlinka mam problem -- na jednym gniazdku RJ45 OK, ale
na innym raz za razem tracę łączność drutową. Tuż po restarcie -- OK,
ale za kilka dni znów problem... Wymiana routerka na taki sam (prawie
taki sam -- na sprawny) dała dobry efekt.

W Wieńcu Zdroju było (może jest nadal) od 11 do 13 par widocznych nadajników
(czyli od 22 do 26 nadajników) na tym samym kanale 2.4 GHz -- choć sygnał
wysoki/silny, o łączność trudno, bo są wzajemne zakłócenia.

BTW -- można albo wyłączyć 90% nadajników/routerków, albo przemerdać
kanały, albo umieścić routerki na słupach wokoło budynków... Gorzej
z tunelami -- tam słupy nie sięgną. :) [nawet korzeniami]

-=-

W razie problemów z WiFi trzeba ściągnąć jakąś aplikację pokazującą eter
i coś poprzestawiać lub powyłączać, jeśli sygnał jest dostatecznie silny.
IMO interakcję LTE z WiFi można odrzucić. Gorzej WiFi z BT, ale i tu raczej
nie ma tragedii. LTE raczej nie chadza po 2.4 GHz a selektywność i WiFi,
i LTE raczej jest bardzo_dobra/doskonała jak na te zastosowania.

-=-

Tak mocno mi zbrzydły druty, że najchętniej bym pozbył się ich całkowicie!

Z drutami stale są problemy: a to routerek popsuty; a to robotnik szlifierką
przejechał po drutach na balkonie; a to zwinięcie przewodów cos psuje; a to
przewód sam z siebie jakoś popsuł się tak, że trzeba było część wyciąć a dwie
resztki zmufkować...

Z WiFi nie mam problemów. Niedaleko mego balkonu rosną drzewa -- za jakiś
czas zapewne zarosną zupełnie...

Na razie: deszcz/ulewa, mgła, mróz do -25°C czy upał do 30°C lub burze
z piorunami -- zawsze OK! Tak wewnątrz mieszkań, jak i na zewnątrz.

-=-

BTW

   https://pl.aliexpress.com/item/32974513813.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0fK2Y6Mc

trzeba mówić wprost do mikrofonu, by rozmówca coś usłyszał. Trochę
trudne, ale IMO ogólnie trudno coś takiego wymyślić, by funkcjonowało
poprawnie pomimo dużej (ponad pół metra) odległości usta-mikrofon.
Nie mam z tym czymś doświadczenia -- to moje pierwsze takie coś.

Łączność z samochodowym radiem -- OK, ale czy stereo czy mono? -- nie wiem.

Na me pytania do sprzedawcy (o nr wersji BT i stereofoniczność)
dostawałem odpowiedzi typu -- 'have a nice day'. ;)

Wrzucę (na karcie lub penflaszce) jakieś nagranie tylko
na lewy i tylko na prawy kanał -- obaczę. ;) (usłyszę)

Nie wiem, czy łyka mikroSD i penflaszkę... Nie
wiem, czy łyka tylko MP3, czy i inne formaty...

Napięcia w voltach nie pokazuje.

Kupiłem pospiesznie, ale nie żałuję, choć tuż po kupnie wybrałbym coś innego.

Przed ~tygodniem Środkowi przysłali mi też grafity kolorowe.
Bardzo fajne, ale to raczej kredki do malowania niż grafity do pisania.

   https://pl.aliexpress.com/item/32964568044.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0fK2Y6Mc

4 rureczki, ale w jednej było tylko 14 sztuk; w pozostały
było po 15, ale co najmniej jeden o 5 mm krótszy od innych. :)

-=-

Polubiłem takie kupowanie.

--

Problemy z Wifi na Androidzie